Ostan tykin..

jexxi.

5

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olla.

      Hieman vaikeaa, löytää täältä myynnissä olevaa tykkiä.

      • Ts-wili

        Void guidesgii kyssyy Suome Linnast jos hyö jonku luigu möes!


    • Juu,

      Lupa-asiatkin on varmaan kunnossa?

      • Joppe Juupajoki

        Myyjä kuitenkin luultavasti haluaa kaupan yhteydessä saada ostajalta käsiinsä aseeseen sopivan ostoluvan, josta yksi osa tulee hänelle itselleen arkistoitavaksi ja toisen osan hän lähettää poliisille. Näin myyjä pääsee eroon niistä vastuista joita ko. ampuma-aseen omistaminen hänelle aiheuttaa. Poliisi saa tällä tavalla tiedon siitä että ko. ase on vaihtanut omistajaa.

        Jos aseen myyjä myy aseen ostajalle jolla ei ole esittää ostolupaa, niin myyjä on edelleen virallisesti aseen omistaja. Hän mahdollisesti tarvitsee jonkinlaisen selityksen sille miksi ko. ase ei enää ole hänen hallussaan. Voi toki mennä pitkäkin aika ennenkuin tällaista selitystä kukaan kaipaa, mutta sattumalta sellaisen selityksen paikka voi tulla.

        Julkisuudessa on väläytelty asetarkastuksia jolloin poliisi mahdollisesti tarkistaa ovatko henkilön luvalliset aseet hänen hallussaan. Jos tällainen tarkastus toteutuu niin aseen myynyt henkilö tarvitsee uskottavan selityksen miksi ko. ase ei ole hänen säilytystilassaan. Satunnaisesti voidaan tuollaista selitystä muutenkin kaivata.

        Aseen myynyt henkilö tuskin haluaa myöntää myyneensä aseen luvattomasti. Hän luultavasti sanoo että ase on lainassa, toisessa säilytyspaikassa, asesepällä, varastettu tai kateissa. Pitemmän päälle kestävä selitys olisi vain se että ase on kadonnut tai varastettu, koska ainakin periaatteessa voidaan tsekata kenellä se muka on lainassa tai millä asesepällä se muka on sepitettävänä.

        Aseen katoamisesta pitäisi ilmoittaa poliisille muistaakseni 30 vrk sisällä.

        Jos henkilö "hukkaa" aseen tuolla tavalla niin voi kysyä onko hän säilyttänyt sitä asianmukaisella huolellisuudella. Onko hän lainkaan sellainen henkilö jolle voi myöntää ampuma-aseiden lupia? Tällaisella virkamiespohdiskelulla voi olla ikäviä vaikutuksia ko. myyjän mahdollisuuksiin hankkia luvallisia aseita tulevaisuudessa. Yksi kerta ehkä voidaan kuitata vahingoksi mutta toistuvaa aseiden kadottamista tuskin voi.

        Jos minä myisin nimissäni olevan aseen luvattomasti, niin huolehtisin ainakin siitä että ko. asetta ei voi minuun yhdistää - ainakaan muuten kuin ostajan lausunnolla (josta tuskin pääsee eroon). Eli sarjanumero pois aseen kyljestä ja sormenjäljetkin pyyhkisin tarkkaan pois. Kauppaa käytäisiin hanskat kädessä. Jos omissa nimissä on aseita joista on rihlanjäljet poliisin käytettävissä niin tällaisia en myisi koska ne voitaisiin yhdistää minuun.

        Varkauden väittäminen olisi minusta kadonneeksi väittämistä ongelmallisempaa koska varkaudesta kaivattaisiin todisteita. Olisi myös outoa jos minulta varastetuksi väitetystä aseesta olisi sarjanumero viilattu pois (miksi varas olisi niin tehnyt?), jos se jollakin muulla tavalla voitaisiin minuun yhdistää.


      • Juupa-juu-joki
        Joppe Juupajoki kirjoitti:

        Myyjä kuitenkin luultavasti haluaa kaupan yhteydessä saada ostajalta käsiinsä aseeseen sopivan ostoluvan, josta yksi osa tulee hänelle itselleen arkistoitavaksi ja toisen osan hän lähettää poliisille. Näin myyjä pääsee eroon niistä vastuista joita ko. ampuma-aseen omistaminen hänelle aiheuttaa. Poliisi saa tällä tavalla tiedon siitä että ko. ase on vaihtanut omistajaa.

        Jos aseen myyjä myy aseen ostajalle jolla ei ole esittää ostolupaa, niin myyjä on edelleen virallisesti aseen omistaja. Hän mahdollisesti tarvitsee jonkinlaisen selityksen sille miksi ko. ase ei enää ole hänen hallussaan. Voi toki mennä pitkäkin aika ennenkuin tällaista selitystä kukaan kaipaa, mutta sattumalta sellaisen selityksen paikka voi tulla.

        Julkisuudessa on väläytelty asetarkastuksia jolloin poliisi mahdollisesti tarkistaa ovatko henkilön luvalliset aseet hänen hallussaan. Jos tällainen tarkastus toteutuu niin aseen myynyt henkilö tarvitsee uskottavan selityksen miksi ko. ase ei ole hänen säilytystilassaan. Satunnaisesti voidaan tuollaista selitystä muutenkin kaivata.

        Aseen myynyt henkilö tuskin haluaa myöntää myyneensä aseen luvattomasti. Hän luultavasti sanoo että ase on lainassa, toisessa säilytyspaikassa, asesepällä, varastettu tai kateissa. Pitemmän päälle kestävä selitys olisi vain se että ase on kadonnut tai varastettu, koska ainakin periaatteessa voidaan tsekata kenellä se muka on lainassa tai millä asesepällä se muka on sepitettävänä.

        Aseen katoamisesta pitäisi ilmoittaa poliisille muistaakseni 30 vrk sisällä.

        Jos henkilö "hukkaa" aseen tuolla tavalla niin voi kysyä onko hän säilyttänyt sitä asianmukaisella huolellisuudella. Onko hän lainkaan sellainen henkilö jolle voi myöntää ampuma-aseiden lupia? Tällaisella virkamiespohdiskelulla voi olla ikäviä vaikutuksia ko. myyjän mahdollisuuksiin hankkia luvallisia aseita tulevaisuudessa. Yksi kerta ehkä voidaan kuitata vahingoksi mutta toistuvaa aseiden kadottamista tuskin voi.

        Jos minä myisin nimissäni olevan aseen luvattomasti, niin huolehtisin ainakin siitä että ko. asetta ei voi minuun yhdistää - ainakaan muuten kuin ostajan lausunnolla (josta tuskin pääsee eroon). Eli sarjanumero pois aseen kyljestä ja sormenjäljetkin pyyhkisin tarkkaan pois. Kauppaa käytäisiin hanskat kädessä. Jos omissa nimissä on aseita joista on rihlanjäljet poliisin käytettävissä niin tällaisia en myisi koska ne voitaisiin yhdistää minuun.

        Varkauden väittäminen olisi minusta kadonneeksi väittämistä ongelmallisempaa koska varkaudesta kaivattaisiin todisteita. Olisi myös outoa jos minulta varastetuksi väitetystä aseesta olisi sarjanumero viilattu pois (miksi varas olisi niin tehnyt?), jos se jollakin muulla tavalla voitaisiin minuun yhdistää.

        Kuittia ei sitten kannata kirjoittaa ostajalle jos myy nimissään olevan aseen luvatta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe