Nyt tarvitaan Clio-tietäjän apua. Olen hankkimassa perheellemme kakkosautoa ja Clio olisi mieluisa. Millä varustetasoilla tuota Clioa on myyty Suomessa, kun ilmoituksissa on mainittu mm. Authentique, Confort, Storia, Dynamique, Premium, Extreme ja Expression.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni Authentique on ns. karvalakkimalli ja Dynamique olisi sitten se kaikkein varustelluin. Ainakin ainoastaan Dynamique-varusteisissa Clioissa olen nähnyt korinväriset peilit, hopean väriset "rinkulat" mittaristojen ympärillä jne. Mitä muita eroja näiden kahden ääripään välillä on (mikäli nämä nyt edes olivat ne ääripäät)?
Entä mitä nuo Confort, Storia, Extreme, Premium ja Expression pitävät sisällään? Maallikkona voisi luulla, että Premium olisi se kaikkein varustelluin malli, mutta ainakin osasta Premiumeista puuttuu mm. sumuvalot.
Entä Clion koneista. Olen katsellut 1,2 16V-mallia, joka näyttää ainakin paperilla melko taloudelliselle. Mutta miten on käytännössä ja kuinka on kulkupuoli esim. moottoritiellä? Iskutilavuuttahan tuossa moottorissa ei ole kuin 1,1 litraa. Olisiko siis 1,4 16V kuitenkin fiksumpi kone, vaikka sen kaupunkikulutus (9,2 l/100km) onkin ilmoitettu 1,4 litraa suuremmaksi kuin 1,2 16V:n (7,8 l/100km)? 9,2 litraa kuulostaa melkoisen janoiselle pikkuautolle...
Lisäksi kaikki vinkit, mitä erityisesti käytetystä Cliosta tulisi tarkastaa, otetaan auliisti vastaan.
APUA: Clion vm. 03-06
9
1541
Vastaukset
- Renault man
Yllätys... www.renault.fi tarjoaa vastaukset suurimpaan osaan kysymyksiäsi. Voitko uskoa todeksi... ;)
Mene ensin sivulle http://www.renault.fi/fi/Henkiloautot/Clio-III.aspx
Siellä oikeassa laidassa on "Moottorit & varusteet". Alla on taas linkki "Vertaa autoja", jos haluat verrata vaikkapa kolmea rellua toisiinsa.
Kokemusta on 1.2 litran Cliosta. Kevyellä siis tosi kevyellä kaasulla selviän noin 5.0 - 5.5 litraa satasella mutta jos menen moottoritielle, alkaa kulua 8.0 litraa satasella. Yksin siis. Kyytiläiset lisäävät kulutusta. Aika usein kaipaa 1.6 litrasta konetta, varsinkin ohituksissa.
Jos ostat käytetyn Clion, varmista että impulssianturi eli kampiakselin asentotunnistin on kunnossa. Olen nähnyt risteyksiin pysähtyviä relluja kun eivät saa enää autoa käyntiin... Onhan niissä muitakin tyyppivikoja.- vastauksesta!
Valitettavasti Renault-sivuilta ei taida saada tietoa vanhoista malleista. Olen siis etsimässä Clio II:sta vm. 03-06.
Mitenköhän tuon kampiakselin asentotunnistimen kunnon voi tarkistaa? Eikös sen viallisuus ilmene siten, että auto ei aina käynnisty? Eli pitäisikö auto sammuttaa ja startata muutamia kertoja putkeen? - cliomies
vastauksesta! kirjoitti:
Valitettavasti Renault-sivuilta ei taida saada tietoa vanhoista malleista. Olen siis etsimässä Clio II:sta vm. 03-06.
Mitenköhän tuon kampiakselin asentotunnistimen kunnon voi tarkistaa? Eikös sen viallisuus ilmene siten, että auto ei aina käynnisty? Eli pitäisikö auto sammuttaa ja startata muutamia kertoja putkeen?oireilee satunnaisesti. ei sitä oikein luotettavasti voi tarkistaa, mutta ei ole suuri murhe koska korjaus on n. 150e luokkaa. Vaihdata vaikka varmuuden vuoksi jos epäilyttää. Ja tietääkseni eri vuosina on ollut eri nimiä noilla II clio malleilla, jotain "kampanjoita tms". itsellä uutena ostettu vm 03 authentique johon on otettu ilmastointi, sumarit, ja olikohan vielä jotain ihan itse valitsemalla autoa tilatessa. Tuo ilmoituksessa mainittu "varustetaso" esim. authentique ei välttämättä kerro todellisista varusteista mitään.
- Renault man
cliomies kirjoitti:
oireilee satunnaisesti. ei sitä oikein luotettavasti voi tarkistaa, mutta ei ole suuri murhe koska korjaus on n. 150e luokkaa. Vaihdata vaikka varmuuden vuoksi jos epäilyttää. Ja tietääkseni eri vuosina on ollut eri nimiä noilla II clio malleilla, jotain "kampanjoita tms". itsellä uutena ostettu vm 03 authentique johon on otettu ilmastointi, sumarit, ja olikohan vielä jotain ihan itse valitsemalla autoa tilatessa. Tuo ilmoituksessa mainittu "varustetaso" esim. authentique ei välttämättä kerro todellisista varusteista mitään.
Pystyykö perus Clio II:seen asentamaan jälkikäteen ilmastointia? Kuinka kallis operaatio olisi? Osien hinta? Kun kyselin tasanopeudensäätimen jälkiasennusta, vastaus oli sunnilleen, että ei kannata.
- Renault man
vastauksesta! kirjoitti:
Valitettavasti Renault-sivuilta ei taida saada tietoa vanhoista malleista. Olen siis etsimässä Clio II:sta vm. 03-06.
Mitenköhän tuon kampiakselin asentotunnistimen kunnon voi tarkistaa? Eikös sen viallisuus ilmene siten, että auto ei aina käynnisty? Eli pitäisikö auto sammuttaa ja startata muutamia kertoja putkeen?Tosiaan impulssianturi oli vain yksi vika, eikä ehkä yleisin. Se on vain niin kiusalinen. :) Toinen vika on airbageihin liittyvät henkilötunnistimet. Vika tulee esille kun airbag-valo alkaa palaa mittaristossa. Vika on ihan vain penkin alla olevissa anturien johtojen kosketuksissa tms. Ei iso homma, jos osaa itse vähän johtoja laitella. Yleensäkin sähkölaitteet tuppaavat pikkuhiljaa alkaa reistailla vuosien mittaan.
Eikö Hesari julkaissut joskus listaa eri automerkkien tyyppivioista?
Tässä on nyt lueteltu vain vikoja. Clio on ihan näppärä auto ja mukava ajaa ja taloudellinen kun se on kunnossa. - se...
Renault man kirjoitti:
Tosiaan impulssianturi oli vain yksi vika, eikä ehkä yleisin. Se on vain niin kiusalinen. :) Toinen vika on airbageihin liittyvät henkilötunnistimet. Vika tulee esille kun airbag-valo alkaa palaa mittaristossa. Vika on ihan vain penkin alla olevissa anturien johtojen kosketuksissa tms. Ei iso homma, jos osaa itse vähän johtoja laitella. Yleensäkin sähkölaitteet tuppaavat pikkuhiljaa alkaa reistailla vuosien mittaan.
Eikö Hesari julkaissut joskus listaa eri automerkkien tyyppivioista?
Tässä on nyt lueteltu vain vikoja. Clio on ihan näppärä auto ja mukava ajaa ja taloudellinen kun se on kunnossa."Eikö Hesari julkaissut joskus listaa eri automerkkien tyyppivioista?"
Jep, mutta automerkistä ja -mallista riippumatta vikalista on järjestäen vähintään kaksi sivua pitkä, eli aivan liian ylimalkainen tyyliin "käynnistysongelmia" tai "ruostetta".
Itselläni on kokemusta Focus I:stä, ja siihen autoon riittäisi, kun mainitsisi, että tarkasta korroosio ulkopeilien juuresta ja ovien helmoista. - cliomies
Renault man kirjoitti:
Pystyykö perus Clio II:seen asentamaan jälkikäteen ilmastointia? Kuinka kallis operaatio olisi? Osien hinta? Kun kyselin tasanopeudensäätimen jälkiasennusta, vastaus oli sunnilleen, että ei kannata.
mutta maksaa varmaan aivan saatanasti jälkiasennettuna
- brundi
se... kirjoitti:
"Eikö Hesari julkaissut joskus listaa eri automerkkien tyyppivioista?"
Jep, mutta automerkistä ja -mallista riippumatta vikalista on järjestäen vähintään kaksi sivua pitkä, eli aivan liian ylimalkainen tyyliin "käynnistysongelmia" tai "ruostetta".
Itselläni on kokemusta Focus I:stä, ja siihen autoon riittäisi, kun mainitsisi, että tarkasta korroosio ulkopeilien juuresta ja ovien helmoista.Ai, meidän edesmenneestä Focuksesta olisi saanut tarkistaa sähköt kautta linjan. Toimi miten toimi, onneksi päästiin eroon ja saatiin vielä sopivasti eurojakin!!
- T-80
Meillä olisi vuoden 2003 Clio II 1.4 16v myynnissä. Auto on hyvin varusteltu (mm. ilmastointi, 4x airbag, sähkölasit, kauko-ohj. keskuslukko) ja ajettu 91000km. Ollut kakkosautona ja jäänyt nyt tarpeettomaksi. Katso tarkemmin alla olevasta linkistä.
http://www.nettiauto.com/renault/clio/2707580
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244402
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333503Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543394Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203328Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232920Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod282670Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162350Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint122341MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142165Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S331774