Abumaticset Finess 475

Kalastaja7

(Laitoin tämän jo aikaisemmin, mutten tiedä oliko se sitten tavallaan väärä alue..)

Haluaisin vain tiedustella, että onko jollakulla mahdollisesti kokemusta kyseisestä kelasta elikkä Abu Garcian Finess 475:sta. Kun nyt on sellainenkin tullut hankittua tarjouksesta ja olisi hauska kuulla joitain mielipiteitä ja esimerkiksi miten on kalastus sujunut, mitä on tullut jne. Oikeastaan ihan mitä tahansa siihen liittyen. Ei ole väliä oletko käyttänyt vain sitä kelaa vaiko hankkinut joskus sen setin...

Koska olen sen kuitenkin hankkinnut, ei toivottavasti ole tähdellisintä haukkua Abun umpikeloja kuitenkaan. Ajattelin näet, että käytän vielä tuota ja sitten siirryn avokeloja koittelemaan. Ennen minulla oli joku Shakespearen oma käytössä, punamusta väritykseltään...

Kokemuksien pohjalta saapi kertoilla, kiitoksia jo etukäteen. =)

2

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EON 6600

      En ole ihan varma tyyppimerkinnästä. Se oli yhdestä alumiinikappaleesta tehty ja hyvin järeän oloinen. Kela oli painava ja sen kupu irtoili jatkuvasti itsekseen. Pahinta oli muotoilu: Liipaisinnappi oli nykyaikaiseen umpparivapaan liian takana ja ylhäällä joten oikea käsi joutui luonnottomaan asentoon. Mekaanisesti kela oli vakuuttava mutta hankalan käytettävyyden vuoksi luovuin siitä lyhyen käytön jälkeen. Vanhanaikaisessa mutkakahvavavassa se olisi voinut olla miellyttävä tuttavuus. Kuvunkin ois varmaan jollain lukitteella saanut pysymään, tai teipillä. Haspeli on kuitenkin hinta-laatusuhteeltaan huomattavasti parempi, miellyttävämpi käyttää, kevyempi ja varmatoimisempi. Opettele heti pitämään kelaa vavan alapuolella ja kelaa sillä kädellä jolla et heitä niin opit äkkiä oikean tekniikan. Vesillä näkee säälittäviä esityksiä...

      • Kalastaja7

        Tuo mainitsemasi kela oli toinen vaihtoehto minulla, mutta halusin hankkia tuon 475:n.. Ulkonäöllisesti samanlaisia paitsi mainitsemasi on se kullanvärinen ja minun on punainen ja 475 on isomman kokoinen.

        Tuossa pitäisi olla kuva omastani: http://www.kala-apaja.com/Image95.jpg ... Ja myyntipuheessa luonnehditaan omaani sanoin "Hyvä peruskela kaikenlaiseen kalastukseen. Siimakapasiteetti 145m/0,30mm, 1 kuulalaakeri sekä 1 rullalaakeri, paino 315g, välitys 4,1:1"

        En kyllä hirveän usein kalastele, muutaman kerran vuodessa kesäaikoihin.. Että riippunee kuinka aktiivinen käyttäjäkin on, kuinka se kestää ja alkaako temppuilla. Ainakin näin itse luulisin, vaikken tosiaan mikään expertti ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe