(Laitoin tämän jo aikaisemmin, mutten tiedä oliko se sitten tavallaan väärä alue..)
Haluaisin vain tiedustella, että onko jollakulla mahdollisesti kokemusta kyseisestä kelasta elikkä Abu Garcian Finess 475:sta. Kun nyt on sellainenkin tullut hankittua tarjouksesta ja olisi hauska kuulla joitain mielipiteitä ja esimerkiksi miten on kalastus sujunut, mitä on tullut jne. Oikeastaan ihan mitä tahansa siihen liittyen. Ei ole väliä oletko käyttänyt vain sitä kelaa vaiko hankkinut joskus sen setin...
Koska olen sen kuitenkin hankkinnut, ei toivottavasti ole tähdellisintä haukkua Abun umpikeloja kuitenkaan. Ajattelin näet, että käytän vielä tuota ja sitten siirryn avokeloja koittelemaan. Ennen minulla oli joku Shakespearen oma käytössä, punamusta väritykseltään...
Kokemuksien pohjalta saapi kertoilla, kiitoksia jo etukäteen. =)
Abumaticset Finess 475
2
250
Vastaukset
- EON 6600
En ole ihan varma tyyppimerkinnästä. Se oli yhdestä alumiinikappaleesta tehty ja hyvin järeän oloinen. Kela oli painava ja sen kupu irtoili jatkuvasti itsekseen. Pahinta oli muotoilu: Liipaisinnappi oli nykyaikaiseen umpparivapaan liian takana ja ylhäällä joten oikea käsi joutui luonnottomaan asentoon. Mekaanisesti kela oli vakuuttava mutta hankalan käytettävyyden vuoksi luovuin siitä lyhyen käytön jälkeen. Vanhanaikaisessa mutkakahvavavassa se olisi voinut olla miellyttävä tuttavuus. Kuvunkin ois varmaan jollain lukitteella saanut pysymään, tai teipillä. Haspeli on kuitenkin hinta-laatusuhteeltaan huomattavasti parempi, miellyttävämpi käyttää, kevyempi ja varmatoimisempi. Opettele heti pitämään kelaa vavan alapuolella ja kelaa sillä kädellä jolla et heitä niin opit äkkiä oikean tekniikan. Vesillä näkee säälittäviä esityksiä...
- Kalastaja7
Tuo mainitsemasi kela oli toinen vaihtoehto minulla, mutta halusin hankkia tuon 475:n.. Ulkonäöllisesti samanlaisia paitsi mainitsemasi on se kullanvärinen ja minun on punainen ja 475 on isomman kokoinen.
Tuossa pitäisi olla kuva omastani: http://www.kala-apaja.com/Image95.jpg ... Ja myyntipuheessa luonnehditaan omaani sanoin "Hyvä peruskela kaikenlaiseen kalastukseen. Siimakapasiteetti 145m/0,30mm, 1 kuulalaakeri sekä 1 rullalaakeri, paino 315g, välitys 4,1:1"
En kyllä hirveän usein kalastele, muutaman kerran vuodessa kesäaikoihin.. Että riippunee kuinka aktiivinen käyttäjäkin on, kuinka se kestää ja alkaako temppuilla. Ainakin näin itse luulisin, vaikken tosiaan mikään expertti ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082