IH 475 kiekkamittari

maamies_xyz

Sellainen ongelma otsikon mukaisessa traktorissa, että kiekkamittari ei toimi. Mittarin vaijeri on ehjä, mutta vaijeri ei pyöri, eli vika lienee moottorin päässä. Minkäkainen tuo mittarin pyöritin on? Ei näyttänyt kovin helpolla pystyvän purkamaan. Onko tuossa joku tyyppivika tms. Tämä on niitä Perkinsin koneella olevia intikoita.

Apuja??

8

1822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masinistit

      kun jää taakse vehkeet kuluu - kyllä sen voi purkaa - eri asia auttaako.
      Ootko tutkinut sopiiko vaikka mf - 165 pyöritin - niitä saa paremmin.

      • Tutkin

        Irrotin pyörittimen, toimii mutta vaijerin hahlo on väljä eikä vaijeri siksi pyöri. Myös itse mittari on jumissa, oli siitäkin yksi hammaspyörä mennyt sileäksi. Löytyykö traktoripurkaamoja? Purkupojille laiton jo kyselyä...


      • masinistit
        Tutkin kirjoitti:

        Irrotin pyörittimen, toimii mutta vaijerin hahlo on väljä eikä vaijeri siksi pyöri. Myös itse mittari on jumissa, oli siitäkin yksi hammaspyörä mennyt sileäksi. Löytyykö traktoripurkaamoja? Purkupojille laiton jo kyselyä...

        ei pitkäikäinen jos niitä on, tahtoo tuo mittari olla rikki monessa natikassa.
        jos pyöritin on sama kun fergussa niin ferkun mittareita löytyy uutena , ferkuun tulee tunteja nopeammin, 1500r/ 1h natikassa taisi olla 1900r/1h

        Nämä esim ikh agrimarketista saa varmaan samoja osia.

        TUNTIMITTARI V8299K 61.00 € MF 165 6 vaihteinen
        KULMAVAIHDE V8292 23.00 € luulen että tämä on sama kuin iH 475
        TUNTIMITTARI V8301 75.00 € MF 265 - MF 290 tämä muistuttaa natikan mittaria kulmavaihde on sama kuin 212 perkins koneessa halkaisiasta ei tietoa.

        Kerro kuinka osat sopi jos uuteen päädyt.


      • miki-66
        Tutkin kirjoitti:

        Irrotin pyörittimen, toimii mutta vaijerin hahlo on väljä eikä vaijeri siksi pyöri. Myös itse mittari on jumissa, oli siitäkin yksi hammaspyörä mennyt sileäksi. Löytyykö traktoripurkaamoja? Purkupojille laiton jo kyselyä...

        Mulle on jääny hyllyyn natikan käyttämätön mittarin pyöritin. Omasta 585 natikasta lakkasi mittari toimimasta ja ostin varaosaliikkeen kirjan mukaan sopivan. Ei oikein pelittäny. Tyhjäkäyntikin mittarin mukaan 1500 r/ !


    • JONI JYVÄSKYLÄ

      OLETKO TARKISTANUT ETTEI MITTARIN PÄÄHÄN OLE JÄÄNYT KATKENNUT VAIJERI PÄTKÄ MINULLE OLI SELLANEN OMASSA ETTÄ SE KATKES MOOTTORIN PÄÄHÄN SELLANEN 1,5 SENTIN PÄTKÄ JA SAIN SEN POIS SELLASELLA VÄRKILLÄ JOSSA MANGNEETTI PÄÄSSÄ ELI PITKÄN RUUVI MEISSELIN TAPANEN VÄRKKI, EN TIEDÄ OLETKO JO SELVINYT PULMASTA.

      • maamies_zyx

        Saattaa olla samaa vikaa mullakin. Moottorin päässä vaijeri ei mene kovin syvälle reikään. Pyöritin kyllä pelaa, mutta vaijeri ei pyöri. Paljon mahdollista, että sinne on katkennut pätkä. Itse mittari on jumissa, sieltä on tuntimittarin hammasrattaat niin kuluneet, että jumii. Pitää hommata uusi, jos jaksaa...


      • NATI´KKAKUSKI
        maamies_zyx kirjoitti:

        Saattaa olla samaa vikaa mullakin. Moottorin päässä vaijeri ei mene kovin syvälle reikään. Pyöritin kyllä pelaa, mutta vaijeri ei pyöri. Paljon mahdollista, että sinne on katkennut pätkä. Itse mittari on jumissa, sieltä on tuntimittarin hammasrattaat niin kuluneet, että jumii. Pitää hommata uusi, jos jaksaa...

        http://www.konekorjaamo.fi/index.php


    • Murheita mullakin.Perkins AD.152 ( M-F 135),tuntimittarin vaijerin "pyöritys/kiinnityspesä "vuotaa öljyä pesässä olevan pienen reiän kautta.Uskaltaako irroittaa ,löytykö mistään tilalle?Luultavasti O-rengas tai muu tiiviste vika. Kertokaatte jos on tietoa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe