Onko järkeä?

päämäärä

Miksi te ootte monet ilkeitä sisaruksillenne, mitä itua siinä on?
Minä en saanut yhtään sisarusta, vaikka oisin hirveesti halunnut, tuntuu ihmeelliseltä olla ilkeä ihmiselle joka välittää juuri sinusta.

3

836

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minainsener

      Kysymykseesi en voi antaa hyvää ja selkeää vastausta. Se tietynlainen "ilkeily" vain kuuluu moniin sisarussuhteisiin, sen on aivan normaalia. Itsellä kaksi nuorempaa sisarusta, joille olen ilkeä, jos alkavat jollain lailla ärsyttämään. Ilkeydellä pyrin lopettamaan heidän toimintansa (mitä ikinä se sitten onkin, jos se sattuu ärsyttämään). Nojoo, en tämän selvemmin osaa vastata. Tämä pitää kokea itse, jos haluaa tietää miksi monet ovat ilkeitä sisaruksilleen.

    • jooliooli

      Mua ärsyttää mun isoveli. Mä koitan aina olla sille mukava ja kaikkee, mutta se vaan nälvii ja vittuilee ja kaikkea. On toki mukaviakin hetkiä, mutta tuo sen vittuilu on kyllä ihan perseestä! Musta vähän tuntuu että sitä on hemmoteltu piloille, kun äidinkin pitää aina tehdä sen mukaan! Siis ei helvetti mun pitää syödä samaa ruokaa 2 viikkoa mutta kyllä kun isoveli tulee kotona lomilla käymään (on nyt armeijassa) niin kyllähän sitä sitten pitää kullannupulle tehdä kaikki mahdolliset herkut! Ja aina se vaan selittää kuinka sitä pitäs mennä hakemaan asemalta ja kantaa sen laukku ja tehdä kaikki sille valmiiks ennenkun tulee jnejne... Ja kokoajan saa kuulla siitä veljestä että mitenkähän sillä mahtaa mennä jne kun minulta ei ees päivän päätteeksi kysy mitään, jos vaikka olen ollut koko päivän jossain... Veli sai parempia numeroita kuin minä koulussa, mutta muuten voin hyvällä omallatunnolla sanoa olevani muuten parempi tyyppi kuin veli. Se vaan löhöö sohvalla kaiket päivät kuulokkeet korvilla ja jos jotai meinas kysyä niin pitää kysyä monta kertaa ennen kun kiinnittää huomiota ja silloinkin vaan tiuskaisee "MITÄ NYT!?". Töissäkään ei ole koskaan käynyt, tuskin käykään ennenkuin pääsee opiskelemasta, varmaan kuvittelee voivansa elää porukoiden siivillä... Minä sentään autan kotona, tiskaan, siivoan, käyn kaupassa, autan miten ikinä pystyn! En sitten tiedä arvosteleeko äiti meitä vaan koulumenestyksen perusteella...

      Sori, tuli pitkä, aiheesta poikkeava oman ongelmani vuodatus, mutta et ole ainoa jonka sisarukset ovet ilkeitä, voisin kuvitella että sen aiheuttaa jokin luonnollinen tarve yrittää olla toista parempi ja vittuilemalla ja olemalla ilkeitä yritetään masentaa toista ja tehdä itsestä vanhempia. Näinhän se menee linnuillakin ja monilla muillakin eläimillä, ne vahvimmat ja äänekkäimmät saa kaiken ruoan ja ne heikot jää ilman...

    • Tempsa.

      Sun tarttis itte kokee se.
      Siis miltä tuntuu kun on sisarus.
      Joskus se on okei, ja on mukavaa ku on joku tuttu jonka kanssa voi tehdä kaikkea kivaa ja muuta, jolle voi ehkä jutella kaikesta ja ehkä luottaa kaikessa.
      Suhteita kun on niin monenlaisia..
      Mutta sitten kun se sama henkilö on siinä naamas edessä joka saakelin päivä
      ja yhtenä päivänä se kysyy et voiks tulla pelaa jotai mikä ei vois vähempää kiinnostaa ja se kysyy 5min pääst uusiks ja tunni pääst uusiks ja ehkä muutaman päivän ajan.. sellasii varsinki nuoremmat on..
      ja jokasella on niitä ärsyttäviä piirteitä ja tapoja ja kyl neki jossai kohtaa alkaa vituttaa..
      Kaikki ihmiset tarvitsevat joskus hermolomaa toisistaan ja aina varsinkaan perheenäsenien kesken tämä ei ole helppoa joten puretaan sitä pahaa oloa ja toisesta ärtymistä takaisin sisariin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      305
      3559
    2. 204
      2981
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2544
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      238
      2020
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1445
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1337
    8. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1324
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe