Bernhardilainen tulossa

taloon.

Olen yh-isä, tyttäreni on 12 vuotias. Asumme Saarenmaalla omassa
talossa ja meillä on ennestään 1,5 vuotias mäyrakoiranarttu. Lapseni äidilla on narttu ja uros bernhardilainen, mitkä ovat terveitä eivätkä ole sukua keskenään. Nyt tuli pentujen aika ja äiti ilmoitti, että lahjoittaa yhden pennun tyttärelleen, lapselleni. Ilmoitin, että asia on ok, mutta pennun tulisi olla narttu, koska en halua konflikteja varhaisemman kaverimme kanssa. Mitä mieltä ovat kasvattajat, sopiiko bernhardilainen ja mäyräkoira samaan talouteen.

PS. Toivoisin ihan asiallisia vastauksia, joista kiitokset etukäteen.

4

726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on ;=)

Sopii melkeimpä minkä eläimen kanssa kasvamaan, kun toinen osapuoli on vaan sosiaalinen. Jos "mäykkysi" rähjää kaikelle mikä vastaan tulee, tulee bernhardistasi samanlainen ja silloin se on pitelemätön peto. Niin paljon koirat opettaa käytöstään toisille.
      Jos "mäykky" on sosiaalinen yksilö, tulee niistä varmaan parhaat kaverukset ja mukavat kuljettaa missä tahansa. Vanhin vaan on sit se lauman pomo, oli sen koko sitten mikä tahansa ;=))

• lampaita,

kun naapurini kasvattaa näitä. Tosin olen ajatellut aidata tontiltani 50 m x 50 m, minkä sisälle jää kotitalomme ja talousrakennukset. Myös hyvä koirantalo on tarkoitus tehdä, mikä ei tarkoita sitä, etteikö uusi kaverimme voisi oleilla myös sisätiloissa. Ketjukoiraa ei tulevasta kaveristamme tehdä.
        Mäykkymme on suhteellisen sosiaalinen, mutta tiedostaa reviirinsä ja pysyy tontilla. Vieraat se ilmoittaa ja nuuskii tarkkaan sitten alkaa moottorihäntä toimimaan.

• että se
        lampaita, kirjoitti:

kun naapurini kasvattaa näitä. Tosin olen ajatellut aidata tontiltani 50 m x 50 m, minkä sisälle jää kotitalomme ja talousrakennukset. Myös hyvä koirantalo on tarkoitus tehdä, mikä ei tarkoita sitä, etteikö uusi kaverimme voisi oleilla myös sisätiloissa. Ketjukoiraa ei tulevasta kaveristamme tehdä.
        Mäykkymme on suhteellisen sosiaalinen, mutta tiedostaa reviirinsä ja pysyy tontilla. Vieraat se ilmoittaa ja nuuskii tarkkaan sitten alkaa moottorihäntä toimimaan.

suojelee, mutta huumorintajuisena se ehkä haluaisi leikkiä niiden lampaiden kanssa. Joten hyvä idea tuo tontin aitaaminen, ettei tule naapurin kanssa erimielisyyksiä. Lampaat tuskin ovat samalla "huumoritaajuudella" bernhardin kanssa, eivät ne minulla olleet hevostenkaan kanssa, vaikka kovasti uroskoirani koitti leikkiä meidän varsan kanssa :=(
        Voit odottaa bernhardisi ottavan vieraat vastaan "mäykkynne" tavoin.
        Kehoitan sinua kuitenkin tarkkaan valitsemaan paikan josta pennun otat, luonteissa on eroja. Tutustu kasvattajan aikuisiin koiriin ja jollei niihin saa koskea tai niitä ei lasketa tutustumaan sinuun, vaihda kasvattajaa.
        Yhdistyksen sivuilta löytyy kyllä kasvattajia, ei muuta kun tutustumaan
        http://www.nic.fi/~bernhard/hankinta/kasvattajia.html

• että se
        lampaita, kirjoitti:

suojelee, mutta huumorintajuisena se ehkä haluaisi leikkiä niiden lampaiden kanssa. Joten hyvä idea tuo tontin aitaaminen, ettei tule naapurin kanssa erimielisyyksiä. Lampaat tuskin ovat samalla "huumoritaajuudella" bernhardin kanssa, eivät ne minulla olleet hevostenkaan kanssa, vaikka kovasti uroskoirani koitti leikkiä meidän varsan kanssa :=(
        Voit odottaa bernhardisi ottavan vieraat vastaan "mäykkynne" tavoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1658
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1396
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      162
      1236
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1199
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1135
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      108
      1095
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    9. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      116
      1076
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      959
    Aihe