Läähättäkää ja nauttikaa,

Jopel

mutta älkää valittako.

Suomen mantereella tätä herkkua, jota helteeksi sanotaan, on vain muutaman päivänä vuodessa. Joka vuosi ei ollenkaan.

Vaikka auringon otosta varoitellaankin, niin kohtuullisesti otettuna se on terveellistä.

Marinat pois ja aurinkoon.

Minä pistän kyärän päähän hellehatuksi ja lähden pyöräilemään.

10

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

      Sisätiloissa ja varjon puolella ulkosalla, mikäs hätä tässä, tarpeeksi syö suolaa ettei hikoilut tuota pahaa oloa, vettä suullinen mennen tullen, siinä ne tärkeimmät.
      Kun aurinko alkaa olemaan länsitaivaalla voi ajatella jotain ruokaa, jaksaa lepäillä seuraavaan päivään.
      Nautitaan nyt auringosta, vielä se pimeäkin tulee.

      • etsivivä-amadeus

        suolavaje jopa saa aikaan pyörtymistä.
        Aamuisin pitäis tehdä suolatankkaus,aivot mitä niistä vielä jäljellä,tarvitsevat toimiakseen suolaa.
        Siis suolainen aamupala ei ole vain rapulassa tarpeen,vaan jokaikinen aamu.


      • Ramoona*
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        suolavaje jopa saa aikaan pyörtymistä.
        Aamuisin pitäis tehdä suolatankkaus,aivot mitä niistä vielä jäljellä,tarvitsevat toimiakseen suolaa.
        Siis suolainen aamupala ei ole vain rapulassa tarpeen,vaan jokaikinen aamu.

        Uimaan pian lasten kanssa, merivesikin on matalassa poukamassa parikymmenasteista.Hyvät eväät rannalle, termarissa mehua, vesimelonin lohkoja, voileivätkin ja kioskista jäätelöä. Ahomansikat alkavat kypsyä, niitä heinään pujotellaan.
        Kiva kun voi pukea vilpoisan hellemekon. Pyöräilykin siinä käy, kivasti tuuli hulmuttaa helmoja. Välillä varjoon, suojaan, alta polttavan auringon.


      • Ramoona* kirjoitti:

        Uimaan pian lasten kanssa, merivesikin on matalassa poukamassa parikymmenasteista.Hyvät eväät rannalle, termarissa mehua, vesimelonin lohkoja, voileivätkin ja kioskista jäätelöä. Ahomansikat alkavat kypsyä, niitä heinään pujotellaan.
        Kiva kun voi pukea vilpoisan hellemekon. Pyöräilykin siinä käy, kivasti tuuli hulmuttaa helmoja. Välillä varjoon, suojaan, alta polttavan auringon.

        jotka Grillaa ihoaan ,kääntävät puolta, että varmasti ruskettuu joka kantilta.

        Itse rusketun heti kun hetkenkin saan olla auringossa,kävelen paljon, ja mieluimmin istuskelen varjossa.

        Tykkään näistä ihanista aurinkoisista päivistä.


      • etsivivä-amadeus
        ullamirjami kirjoitti:

        jotka Grillaa ihoaan ,kääntävät puolta, että varmasti ruskettuu joka kantilta.

        Itse rusketun heti kun hetkenkin saan olla auringossa,kävelen paljon, ja mieluimmin istuskelen varjossa.

        Tykkään näistä ihanista aurinkoisista päivistä.

        Muistaakseni joku viisas heittänyt eetteriin,vai olisiko joku kirjailija?
        Sen pohdistelun jätän viisaimille..


      • Tellastiina'
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        Muistaakseni joku viisas heittänyt eetteriin,vai olisiko joku kirjailija?
        Sen pohdistelun jätän viisaimille..

        mutta Eeva Joenpellolta on romaani Viisaat istuvat varjossa.


      • satun tietämään
        Tellastiina' kirjoitti:

        mutta Eeva Joenpellolta on romaani Viisaat istuvat varjossa.

        Viisaat istuvat varjossa on Raamatusta ja sieltä Joenpelto on se ottanut kirjansa nimeksi.


      • Atolfia
        satun tietämään kirjoitti:

        Viisaat istuvat varjossa on Raamatusta ja sieltä Joenpelto on se ottanut kirjansa nimeksi.

        sitten taas auringossa. Oi,kyllä nautin lämmöstä ja näistä ihanista kesäpäivistä. Ei tätä herkkua kauan kestä.

        Ei ole vielä liian kuuma ollut.


    • Onneksi tulee näitä viilempiä päiviä, niin ettei yhtäpäätä porota. Meillä päin ollaan onnellisia 17 mm lauantaisesta sateesta. Eilenkin tuli vielä pari miiliä vettä.

      • pilvi*

        naurahtaen on todettava,että nautinto syhtyy vasta kun illemmällä saan vastapestyille lattioilleni, matot tuoksuvina levitettyä ja vuoteeni petattua.

        Nyt vaan luuttuamaan. Lääh....huh....ihanaa,sitten suihkuun!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe