Junailua

B-east

Onko kellään kokemusta junamatkasta Hanoista Saigoniin. Missä luokassa on järkevintä matkustaa yön yli kestävät matkat, lippujen hinnat ja onko ruokapalveluja tarjolla?

Thanks

4

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • makuuvaunu

      "paikallisopas" mukaan, liput myös hänelle makuuvaunuun, juomat ja eväät reppuun, jos janottaa ja hiukoo, matkan hauskuuden voitte itse ratkaista, jos sitten sattuu nukuttamaan....?

    • -vietcongi-

      Olen tehnyt matkan parikin kertaa ja paras tapa on IMHO 4-hengen soft sleeper ja alapunkka. Ruoka sisältyy lipun hintaan, mutta on todella onnetonta pöperöä. Ota omat eväät mukaan. Asemilla on myös ruokakauppiaita, joilta saa hedelmiä ym. Juna pysähtyy vain muutamaksi minuutiksi, joten kovin kauaksi ei kannata lähteä haahuilemaan. Ilmastointi junissa on erittäin kylmä eli t-paidalla tulee varmasti vilu. Hue - Nha Trang osuus on syytä tehdä päiväjunalla, on sen verran huikeat maisemat.

      Noista linkeistä löytyy lisää tietoa.


      http://www.seat61.com/Vietnam.htm

      http://www.vr.com.vn/english/index.html

    • dePiili

      Sen verran tarkennusta näihin tietoihin, että mikäli haluaa Hanoista soft-sleeperin, kannattaa ehkä ostaa se hotellista tai matkatoimistosta. Olen kuullut, että ulkomaalaisilla on ollut lähiaikoina hankaluuksia ostaa soft-sleeperpaikkoja Hanoin juna-asemalta. Oma kokemukseni huhtikuulta tukee tätä. Oli kuulema vain hard-sleepereitä jäljellä (kaksi päivää ennen lähtöä). Saattaa olla, että näin olikin, mutta joka tapauksessa huhu liikkuu, että ulkkikset niitä ei saa asemalta. Komissionhan siinä sitten joutuu maksamaan jos muualta ostaa, mutta jos haluaa nukkua pehmeällä niin... itselleni ei niin ole väliä ja ihan hyvät unet tulee kovallakin :-)
      Toisaalta junassa konnareilla saattaa olla oma pisnes. Ostin Sapasta Lao Cai-Hanoi lipun ja kuulema ei ollut kuin hard-seatereita jäljellä. Tyydyin tilanteeseen, mutta junassa konnari ei jättänyt mua rauhaan ennen kuin sai myydyksi mulle sleeperin, tosin hintakin laski sen verran ettei ollut enää järkeä kieltäytyä.
      Samalla sai tuettua vähän tuota korruptoituneiden maiden sorretuinta ihmisryhmää, virkamiehiä ;-)

      • B-east

        Thanks!!! 4 viikkoa lähtöön :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7130
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2751
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2336
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      95
      2024
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1727
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1525
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1309
    Aihe