Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Karvalankamaton pesu

matonpesijä...

Onko joku uskaltanut pestä karvalankamaton vedellä, vaikka edellyttäisikin kuivapesua? Voiko pestä ihan mäntysuovalla ja miten muuten?

7

15850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhdas matto

      Mulla,miehellä on valkoinen Askosta ostettu "karvalankamatto" sellanen mikä on nyt muotia ollut vuoden verran. Pesin sen mäntysuovalla ja juuriharjalla.Hyvä tuli. Siinä lukee TASOPESU.

      P.s nyt puhtaana ja kuivana lattialla.

    • monta mattoa

      Mulla useampi ikeasta ja hobbyhallista ostettu karvamatto ja kaikki olen pessyt mäntysuovalla, kuivattanut tamppaustelineellä, eikä ole miksikään mennyt

    • Trampalle vaan

      Minä pesin just laakavesipesuna trampoliinin päällä ja ihan painepesurilla. Semmosella hennolla suihkulla suihkuttelin. Ei näyttäny kärsivän. On tosin märkä vielä, etten tiedä miltä näyttää kuivana. Siinähän ilma kiertää alapuoleltakin. Ainakin osaksi aattelin tuossa paikallaan kuivattaa, on sitten kevyempi kuljetellakin.

    • uusi tapa

      Painepesurilla minäkin mattoni jo vuosia pesty.
      Nykyään tosin pesuaineena käytän nestemäistä pyykinpesunestettä.
      Huuhtoutuu huomattavasti helpommin pois.
      Vielä kun antaa liota niin tulos tuplasti parempi entisiin pesuihin verrattuna jolloin käytin mäntysuopaa.
      KANNATTAA TODELLA KOKEILLA.

    • Matto-tyttö

      Itse pesin oman mattoni pesuhuoneen lattialla reilusti letkuttamalla ja päällä tallomalla.

      Ensin kunnon liotus todella miedossa Fairy-vedessä. Letkutusten välillä matto rullalle jotta saa veden vaihtumaan. Pesun jälkeen rullalle ja nurkkaan nojaamaan pariksi tunniksi jotta liika vesi poistuu ja sen jaksaa nostaa narulle. (Painaa riskisti mun voimille..)

    • kallis pesu

      Vein kerran yhden maton mattopesulaan, kun siinä oli merkintä, että vain kuivapesu. Noh..pestiin se siellä pesulassakin vedellä, joten ei kuivapesu tarkoita, että pestään ilman vettä.

      • Piikapiika

        Me veimme ns.pörrömaton pesulaan ja kun se tuli takaisin, niin lattialle tömähtäessä koko olkari oli täynnä hiekkaa. Veikkaan että itse kun pesee, saa paremmin pois..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe