Yksin matkaan

packabag

Hei.
Kertokaapa, onko 18-vuotiaalla tytöllä yksin mitään asiaa Pietariin ? Tarkoituksena on ottaa kolmen päivän pakettimatka, jonka hintaan sisältyy matkanjohtajan/saattajan palvelut. Pietarissa vietän aikaa kaksipäiväisissä kisoissa ( rajattu kisa-alue) ja oma hotelli sijaitsee Nevskillä. Haluaisin nähdä myös Talvipalatsin ja Eremitaasin.
Perillä on muutama kaveri vastassa, mutta olen siitä huolimatta omillani. Osaan Venäjän alkeet ja englantia sangen hyvin. Lähtö elokuussa.

Mielipiteitä, kiitos!

3

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyyti

      Kyllä onnistuu, kun on järki päässä niin kuin missä tahansa suurkaupungissa!

      Ja ehkä sieltä kisapaikalta löydät jonkun kaupunkia tuntevan kaveriksi esim. Palatsiaukiolle menoon. Yksinkin pärjäät keskustassa ja kartan kanssa etäämmälläkin, mutta iltamyöhään ei ehkä kannata lähteä guljailemaan.

      Ermitaasi on niiiin runsastarjontainen, että siellä menisi vaikka viikko, mutta kyllähän parin tunnin läpikävelystäkin jo jotain näkee..

      Kesäaikaan on paljon kansainvälisiä opastetttuja sight seeingejä ja reissuja esim. Pietarhoviin bussilla tai jokilaivalla.
      Antoisaa matkaa; avoimella mielellä ja rohkeasti kysymällä kanssaihmisiltä pärjäät mainiosti1

    • terijoki

      Paivällä lähinnä taskuvarkaat on ongelma. Esim. palatsinaukio ja Nevski. Illalla yksinäinen suomalaistyttö valitettavan usein voi törmätä raiskaajaan. Päivällä ei hätää, illalla älä liiku yksin.

    • HauskaaMatkaa

      Jos osaat lukea katukyltit niin pärjäät aivan loistavasti. Pietari on aivan kuin muutkin isot kaupungit. Kunhan käytät tervettä järkeä niin mitään hätää ei ole. Itse olen uhkarohkeana liikkunut myös yöllä yksin kaupungilla (olin silloin 23-vuotias heitukka..), sitä en kuitenkaan suosittele. Toki esimerkiksi Nevskillä on ympäri vuorokauden paljon ihmisiä ettei siellä mitään tapahdu. Metro asemilla kannattaa olla tarkkana ettei pääse rahoistaan eroon...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe