Hei.
Kertokaapa, onko 18-vuotiaalla tytöllä yksin mitään asiaa Pietariin ? Tarkoituksena on ottaa kolmen päivän pakettimatka, jonka hintaan sisältyy matkanjohtajan/saattajan palvelut. Pietarissa vietän aikaa kaksipäiväisissä kisoissa ( rajattu kisa-alue) ja oma hotelli sijaitsee Nevskillä. Haluaisin nähdä myös Talvipalatsin ja Eremitaasin.
Perillä on muutama kaveri vastassa, mutta olen siitä huolimatta omillani. Osaan Venäjän alkeet ja englantia sangen hyvin. Lähtö elokuussa.
Mielipiteitä, kiitos!
Yksin matkaan
3
557
Vastaukset
- lyyti
Kyllä onnistuu, kun on järki päässä niin kuin missä tahansa suurkaupungissa!
Ja ehkä sieltä kisapaikalta löydät jonkun kaupunkia tuntevan kaveriksi esim. Palatsiaukiolle menoon. Yksinkin pärjäät keskustassa ja kartan kanssa etäämmälläkin, mutta iltamyöhään ei ehkä kannata lähteä guljailemaan.
Ermitaasi on niiiin runsastarjontainen, että siellä menisi vaikka viikko, mutta kyllähän parin tunnin läpikävelystäkin jo jotain näkee..
Kesäaikaan on paljon kansainvälisiä opastetttuja sight seeingejä ja reissuja esim. Pietarhoviin bussilla tai jokilaivalla.
Antoisaa matkaa; avoimella mielellä ja rohkeasti kysymällä kanssaihmisiltä pärjäät mainiosti1 - terijoki
Paivällä lähinnä taskuvarkaat on ongelma. Esim. palatsinaukio ja Nevski. Illalla yksinäinen suomalaistyttö valitettavan usein voi törmätä raiskaajaan. Päivällä ei hätää, illalla älä liiku yksin.
- HauskaaMatkaa
Jos osaat lukea katukyltit niin pärjäät aivan loistavasti. Pietari on aivan kuin muutkin isot kaupungit. Kunhan käytät tervettä järkeä niin mitään hätää ei ole. Itse olen uhkarohkeana liikkunut myös yöllä yksin kaupungilla (olin silloin 23-vuotias heitukka..), sitä en kuitenkaan suosittele. Toki esimerkiksi Nevskillä on ympäri vuorokauden paljon ihmisiä ettei siellä mitään tapahdu. Metro asemilla kannattaa olla tarkkana ettei pääse rahoistaan eroon...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822