Hei!
Onko tietoa jälkikäteen rakennetun huoneistosaunan lupien hakemisesta?
Sauna rakennettu n.10 vuotta sitten. Mitään tietoa asiasta ei löydy. Rakennuttajia ei kiinnosta edes vastata ystävällisiin kysymyksiin.
Rakennusvirastosta pyydetään rakennuspiirrustuksia ja suunnitelmia. Mistä taiot, kun ei ole??
Mistä aloitetaan? Mitä kaikkea vaaditaan? Ja mitä maksaa?
Ystävälliset vastaukset tervetulleita! Kiitos!
huoneistokohtainen sauna
4
692
Vastaukset
...on saunan rakennuslupa jopa työläämpää kuin etukäteen. Haasteena tosiaan loihtia kelvolliset kuvat. Ja kuvien teossa vaikeinta on usein selvittää aiemmat tilat ja käyttötarkoitukset sekä laatia mahdollisesti tarvittavat selosteet rakenteista, joilla sauna on tehty (jotkut kunnat edellyttävät rakenneleikkauksia kostean tilan rakenteista).
Jos olisi niin onnellinen asetelma, että edellisen rakennusluvan perusteena olevat kuvat olisi olemassa sähköisessä muodossa, ja että saunan rakenteet olisivat tiedossa, ei tuollaisten suunnitelmien laatiminen ole iso homma, mutta pahimmillaan homma sisältää pelkkää vanhan talon mittaustakin miestyöpäivän verran. Skaala suoritettavista hommista on siis laaja.
Paikallinen osaaja on paras pestuuidea, sillä paikallisella osaajalla on mahdollisuus tarvittaessa käydä mitoilla kohteessa ja paikallinen osaa arvailla myös lupaviranomaisen tarpeet parhaiten.- mimööö
luvat tai jos olet jo kärynnyt niin pura kauppa tai pyydä 10000 hinnanlennusta tai pura se sauna pois niin tilanne on helpompi kuin hommata luvat jälkikäteen joissain kunnissa.
- ?
Kiitos edellisistä vastauksista!
Olemme siis itse myymässä. Ostajat haluaa saunan, joten purkaminen ei käy! Mitään lupia ei ole koskaan kai haettukaan... Saunan rakenteista ei ole tietoa. Jotain tietoa saisi, jos purkaisi seinää, mutta onko se välttämätöntä!!
Taloyhtiön hallitus ja ostajat haluavat lupapaperit kuntoon!!
- ilman lupaa
Ostin itse -98 kerrostaloasunnon ja rakensin alunperinkin saunavaraukseksi rakennettuun varastohuoneeseen saunan. Silloin saunan rakentamiseen ei tarvittu rakennuslupaa, oli kuuleman ihan hiljattain vapautunu lupamenettelystä. Mutta muutama vuosi myöhemmin käytäntö muuttui niin että rakennuslupa alettiin taas vaatia.
Eli jos sauna on rakennettu 10 vuotta sitten, niin siihen ei ole tarvittu muuta kuin taloyhtiön lupa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279