Kun on hätä !

tomppa2006

Millaista näkymää katselet, kun istut vessanpöntöllä omassa kotivessassasi?

Minulla on alhaalta puoleentoista metriin kaakeloidut mustat seinät. Yläosa on maalattu valkoiseksi ja siinä roikkuu kissakalenteri. Tällä hetkellä kuvana on komea ragdoll-kissa.

Mitä sinä katselet, kun sinulla on hätä?

41

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • G.J.

      suihkuverho. Seinät ovat vaaleat, pytyn yläpuolella olevassa ikkunassa on viininpunainen löysästi kaksikeroksinen organza verho joka antaa mukavan hämyn, paljon tummanpunaisia erikokoisia silkki ruusuja seinillä kimppuina. Tumma merenvihreä froteinen kylpytakki, Vaihtuvanvärisiä ja kuossisia pyyhkeitä. Suihkuverhoksi ehkä hankin jos hankin ehkä sellaisen vanhanaikaisen luonnonkivikuvioisen verhon tai jotain yltiöromanttista.

      • tomppa2006

        ...kummalliselta, mutta minulla on vielä mustavalkoiset verhotkin...

        Itse asiassa taloa ostaessani tuo persoonallinen mustavalkoinen vessa viehätti minua tavattomasti. Nuo erikoiset silkkiruusut seinilläsi ovat varmasti mukavan näköisiä. Suihkuverhon hankkiminen kannattaa miettiä tarkkaan että saa hyvän, itse en oikein edes ole niiden kannattaja. Vaikea löytää sellaisia ryhdikkäitä? Onneksi ei enää ole sitä murhetta, kun nykyään on kylpyhuone erillään vessasta.


      • G.J.
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...kummalliselta, mutta minulla on vielä mustavalkoiset verhotkin...

        Itse asiassa taloa ostaessani tuo persoonallinen mustavalkoinen vessa viehätti minua tavattomasti. Nuo erikoiset silkkiruusut seinilläsi ovat varmasti mukavan näköisiä. Suihkuverhon hankkiminen kannattaa miettiä tarkkaan että saa hyvän, itse en oikein edes ole niiden kannattaja. Vaikea löytää sellaisia ryhdikkäitä? Onneksi ei enää ole sitä murhetta, kun nykyään on kylpyhuone erillään vessasta.

        hankalat vaan pikkuisen arasteluttaa mennä ikkunallisessa kylppärissä suihkuun, mutta näyttää siihenkin tottuvan.


      • tomppa2006
        G.J. kirjoitti:

        hankalat vaan pikkuisen arasteluttaa mennä ikkunallisessa kylppärissä suihkuun, mutta näyttää siihenkin tottuvan.

        ...niin sellaiset lasiovet ei ole lainkaan niin hankalat...

        Eikä niistä näy läpi muuta kuin ääriviivat.

        *hymyilee*


    • Heikunkeikku

      Kissasta puheenollen, meikäläinen kattelee kissin pissuastiaa. Meikäläinen menee vessaan, kun tulee hätä. En tallustele ulos ja mene nurkan taa tai pusikkoon tai soran päälle. Myös kissani ovat oppineet tämän jalon taidon. Kauuuuuuhia huuto pihalla, kissa se sielä suu auki huutaa. Tarttis päästä äkkiä sisälle. Noh, toki menen, juoksujalkaa avaamaan oven. Ja mitä sieltä tuloo? Juoksujalkainen, jalat ristissä tormaava kissa, ja Suoraan vessaan omalle pissuastialle. Joskus kysyn niiltä, että eiks nyt todellakaan olis voinut mennä nurkan taa. En vielä kertaakaan ole saanut vastausta. Ylimielisen katseen kylläkin.

      Vessani on sininen. Sininen pytty, sininen lavuaari. Seinät vaalean siniset, joissa vähän valkoista, pilvenharsoa. Olen maalannut muutamiin paikkoihin valkoisia perhosia kahden tai kolmen rykelmään. Pieni kukan tai heinänvarsi tasapainottamaan.

      • tomppa2006

        ...ja persoonallisia nuo kissat...

        Minulla on lähes koko elämäni ollut jonkinsortin kissa, mutta tuollaista hienostelu kuulostaa tosi upealta. Yleensä talvella sisäkissoilla on kiire sisätiloihin tarpeilleen. Eihän sitä nyt millään voi ulkona tehdä kylmässä, heh. Nykyinen kissaneitini ilmoittaa raapimalla, jos kissanhiekkalaatikkovessa (sellainen katettu) on tunkkainen ja tarvitsee pikaista siivousta. Tavallisesti puhdistan sen kerran päivässä.

        Olen kerran Kreikassa nähnyt sinisen vessan, joka oli upea. Tiedätkö sellaisen vähän tummemman kreikan sinisen värisävyn vai onko sinulla kyseessä perinteinen suomalainen sininen?


      • Heikunkeikku
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...ja persoonallisia nuo kissat...

        Minulla on lähes koko elämäni ollut jonkinsortin kissa, mutta tuollaista hienostelu kuulostaa tosi upealta. Yleensä talvella sisäkissoilla on kiire sisätiloihin tarpeilleen. Eihän sitä nyt millään voi ulkona tehdä kylmässä, heh. Nykyinen kissaneitini ilmoittaa raapimalla, jos kissanhiekkalaatikkovessa (sellainen katettu) on tunkkainen ja tarvitsee pikaista siivousta. Tavallisesti puhdistan sen kerran päivässä.

        Olen kerran Kreikassa nähnyt sinisen vessan, joka oli upea. Tiedätkö sellaisen vähän tummemman kreikan sinisen värisävyn vai onko sinulla kyseessä perinteinen suomalainen sininen?

        ..tumman sinisiä ovat. Seinän laatat samaa sävyä, mutta vaaleammat. Ne valkoiset perhoset, jotka olen sinne maalannut, tein sen takia, että sain vessaan vähän "hengittävyyttä". Yhden seinän yläpäässä on seinän levyinen ikkuna, pienellä syvennyksellä ja sinne olen laittanut harsomaisia, valuvia viherkasveja.
        Suihkua ei ole vessassa, vaan se on erikseen, saunan yhteydessä. Vessan ja kylpyhuoneen väliin jää "pukuhuone", jossa myös pieni ikkuna. Sen ikkunan olen maalannut lasimaaleilla. Valo kuultaa läpi ja tuo pienen väriläiskän muuten niin tylsään tilaan.


      • tomppa2006
        Heikunkeikku kirjoitti:

        ..tumman sinisiä ovat. Seinän laatat samaa sävyä, mutta vaaleammat. Ne valkoiset perhoset, jotka olen sinne maalannut, tein sen takia, että sain vessaan vähän "hengittävyyttä". Yhden seinän yläpäässä on seinän levyinen ikkuna, pienellä syvennyksellä ja sinne olen laittanut harsomaisia, valuvia viherkasveja.
        Suihkua ei ole vessassa, vaan se on erikseen, saunan yhteydessä. Vessan ja kylpyhuoneen väliin jää "pukuhuone", jossa myös pieni ikkuna. Sen ikkunan olen maalannut lasimaaleilla. Valo kuultaa läpi ja tuo pienen väriläiskän muuten niin tylsään tilaan.

        ...erilaista vessaa ihmisellä on elinaikanaan...

        Sinun kuulostaa hienostuneen naiselliselta ja ennenkaikkea itselle sopivaksi tehdyltä. Olen huomannut monasti tuijottavani jotain yksityskohtaa viettäessäni siellä pitkää aikaani. Nuo perhoset on varmaan mukavia, vähän niin kuin kevennystä.


    • kesätytön

      kun yllättää niin nurkan taakse vaan.
      Oveen on taiteilija maalannut sanan huussi. Tuo ovi auki kun reijällä istun niin katselen laskevaa aurinkoa, taustana metsämaisema, lähellä koiranputket ja leinikit. Tuoksuvatussa ampiaiset ja mehiläiset.
      Jos ei huvita katsella maisemaa niin luen siinä istuskellessa vanhoja lehtiä, joka kesä niissä on uudet jutut, noissa vanhoissa lehdissä, omituista. On siellä joku vitsikirja, vaan ne jutut ei enää naurata.

      • kesätytön

        huussin seinät on vuorattu vanhoilla luontokalenterin luontokuvilla, joskus kattelen niitäkin.


      • tomppa2006

        ...luettavaa olla, päivän sanomalehden paikka on vessassa...

        Rouva on hieman tyytymätön, kun menin opettamaan pojankin, että vessaan pitää aina ottaa luettavaa mukaan, eikä pidä kiirehtiä vaan tarpeilla pitää käydä kaikessa rauhassa. Tässä uudessa kämpässäni on kaksi vessaa ja emäntä sukkuloi jommassa kummassa, mikä on "pojilta" vapaana. Olen minä lukenut Sinuhe egyptiläisenkin lähes kokonaan vessassa, siihen meni kyllä aikaa yli puoli vuotta.

        *hymyilee*


      • kesätytön mielestä
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...luettavaa olla, päivän sanomalehden paikka on vessassa...

        Rouva on hieman tyytymätön, kun menin opettamaan pojankin, että vessaan pitää aina ottaa luettavaa mukaan, eikä pidä kiirehtiä vaan tarpeilla pitää käydä kaikessa rauhassa. Tässä uudessa kämpässäni on kaksi vessaa ja emäntä sukkuloi jommassa kummassa, mikä on "pojilta" vapaana. Olen minä lukenut Sinuhe egyptiläisenkin lähes kokonaan vessassa, siihen meni kyllä aikaa yli puoli vuotta.

        *hymyilee*

        isooooo ja pitkä hätä, heh, heh, sinuhen mittainen


      • tomppa2006
        kesätytön mielestä kirjoitti:

        isooooo ja pitkä hätä, heh, heh, sinuhen mittainen

        ...onneksi ei ollut kirjaston lainakirja, vaan ostin ihan itselleni pari vuotta sitten...

        Jäi vaivaamaan, kun olin lukenut nuoruudessani enkä enää muistanut. Tuolla kirjahyllyssä Waltari odottaa nyt, jos poika vaikka innostuisi lukemaan. Toivottavasti ei sentään vessassa, heh.


    • n

      telinettä katselen.
      Minun ei tarvi koskaan pitää mitään pitkiä istuntoja ko. valtaistuimella.

      • tomppa2006

        ...homma jää vähän kesken, jopa pitemmäksikin aikaa...

        Naiset ovat ehdottomasti miehiä nopeampia ko. valtaistuimen käytössä.


    • paapuuri

      ellen ole muistanut säärikarvoja ajella, varpaankynsiä, miettien pitäisikö niille tehdä jotain, leikata/lakata, tai sitten katson kaakeliseinää, sellaista vaaleankirjavankukertavaa.
      Tämä kaikki riippuen siitä, onko minulla silmälasit, ellei ole, en näe mitään, vaikka katsoisinkin.

      • tomppa2006

        ...tahdon kertoa rehellisen mielipiteen naisten karvaisista jaloista...

        Ne eivät häiritse ainakaan sitä puolisoa yhtään!

        Kuinka paljon muoti onkaan asettanut ihmisille ylimääräistä hommaa, etenkin naisille. Parran ajamisen miehillä ymmärrän oikein hyvin, koska risuparta on epäsiisti, mutta muuten...


      • paapuuri
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...tahdon kertoa rehellisen mielipiteen naisten karvaisista jaloista...

        Ne eivät häiritse ainakaan sitä puolisoa yhtään!

        Kuinka paljon muoti onkaan asettanut ihmisille ylimääräistä hommaa, etenkin naisille. Parran ajamisen miehillä ymmärrän oikein hyvin, koska risuparta on epäsiisti, mutta muuten...

        on siis ok, hyvä tietää, kiitos ;))

        Huonosta näöstä on muuten uskomattoman paljon apua, joissakin asioissa.


      • tomppa2006
        paapuuri kirjoitti:

        on siis ok, hyvä tietää, kiitos ;))

        Huonosta näöstä on muuten uskomattoman paljon apua, joissakin asioissa.

        ...lisäisin, että uskomattoman paljon apua huonon näön lisäksi on...

        Valikoivasta kuuloaistista. Siis kun pystyy sulkemaan korvansa turhalta ja tarpeettomalta löpinältä ja poimii vain kuultavaksi tarkoitetut asiat, you know?


      • paapuuri
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...lisäisin, että uskomattoman paljon apua huonon näön lisäksi on...

        Valikoivasta kuuloaistista. Siis kun pystyy sulkemaan korvansa turhalta ja tarpeettomalta löpinältä ja poimii vain kuultavaksi tarkoitetut asiat, you know?

        epäonnekseni meidän perheessä tämä valikoiva kuulo on muillakin
        ja osalla taitaa olla oikeasti huono kuulo.

        Minulla taas on kuulo-ongelma, joka lyö tajuamisen heti pois päältä, kun
        eräs alkaa kertoa digilaitteiden yms. ominaisuuksista, hinnoista ja tarpeellisuudesta.
        Pystyn tuijottamaan kiinnostuneena jopa tunnin, mutta jos pistokkaat pidettäisiin, selviäisi, etten ole ymmärtänyt sanaakaan.


    • tylsänä tylsää patteria..:))

      Moi Tomppa..;)

      • tomppa2006

        ...näitä patterin tuijottajia onkin täällä paljon...

        Luin eräästä lääkäriopiskelijaneitosesta, joka oli tapetoinut seinät erilaisilla koulutusmateriaaleilla. Opiskelu vessassa voisi sujua oikein hyvinkin, tulisi yhdistettyä kaksi asiaa, eikä aikaa menisi haaskuun.


      • tomppa2006 kirjoitti:

        ...näitä patterin tuijottajia onkin täällä paljon...

        Luin eräästä lääkäriopiskelijaneitosesta, joka oli tapetoinut seinät erilaisilla koulutusmateriaaleilla. Opiskelu vessassa voisi sujua oikein hyvinkin, tulisi yhdistettyä kaksi asiaa, eikä aikaa menisi haaskuun.

        vois kyllä tulla oven taakse..:))

        Muutes..Olis hyvä idea maalata vaikka patteriin kuvioita,nii ei olis tylsä näköne..;)


    • seinät

      ovat vaaleanharmaat:)

      • Valkea lämpöpatteri sekä sähköhammasharjateline.


      • tomppa2006
        tuu2la kirjoitti:

        Valkea lämpöpatteri sekä sähköhammasharjateline.

        ...jokainen kohta tulee tutuksi vuosien kuluessa...

        Huomaa tuijottavansa yhteen ja samaan kohtaan, kunnes maalin halkeileminen ärsyttää niin paljon, että maalaa koko patterin.


    • kädellä,

      jos sitä kysytään seuraavaksi.

      • tomppa2006

        ...kädellä minäkin...

        Väärällä kädellä on tavattoman vaikeata.


      • tomppa2006 kirjoitti:

        ...kädellä minäkin...

        Väärällä kädellä on tavattoman vaikeata.

        mä käytän kyllä paperia, vitsi vitsi...:)


    • viivatiina

      ja jos se on auki tai raollaan sieltä näkyy vihreet kaakelit ja kahden korin korihylly joka on täynnä kaikenmaailman kemppareita.

      • tomppa2006

        ...wc kylpyhuone ratkaisu on varmaan yleisin...

        Katselin itse lähes 20 vuotta suihkuseinää, nyt on erillinen vessa ja siinä on mielestäni enemmän yksityisyyttä, vaikka onkin vain pieni koppero.


      • viivatiina
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...wc kylpyhuone ratkaisu on varmaan yleisin...

        Katselin itse lähes 20 vuotta suihkuseinää, nyt on erillinen vessa ja siinä on mielestäni enemmän yksityisyyttä, vaikka onkin vain pieni koppero.

        semmoinen asunto missä on ollu erikseen nyt varsinkin kun ollaan kahdestaan ei sitä ylimäärästä tilaa tarvii hyvin pärjätään yhdellä eikä haittaa kumpaakaan vaikka toinen olis suihkussa sillon kun tulee asiaa pöntölle tiedä siitä yksityisyydestä sitä en ole tässä yli kakskytvuotta kestäneessä suhteessa vielä kaivannut ja mitä vanhemmaksi tulen sitä onnellisempi olen että on edelleen toi sama tuttu ja turvallinen kumppani vierellä eikä ole mies siitä muuttunut miksikään samanlainen on kun silloin kolmekymppisenä hyvin pidetty niinkun mulle sanoi yks mies tässä taannoin kun ihmettelin hänen nuorekasta olemustaan vaikka ikää hänellä oli jo jonkunmatkaa yli kuudenkymmenen kaikenlaisia juttuja näköjään tulee mieleen vessanpöntöstä joku vois taas sanoo että hypätään asiasta kolmanteen mutta en välitä sanokoon.


      • tomppa2006
        viivatiina kirjoitti:

        semmoinen asunto missä on ollu erikseen nyt varsinkin kun ollaan kahdestaan ei sitä ylimäärästä tilaa tarvii hyvin pärjätään yhdellä eikä haittaa kumpaakaan vaikka toinen olis suihkussa sillon kun tulee asiaa pöntölle tiedä siitä yksityisyydestä sitä en ole tässä yli kakskytvuotta kestäneessä suhteessa vielä kaivannut ja mitä vanhemmaksi tulen sitä onnellisempi olen että on edelleen toi sama tuttu ja turvallinen kumppani vierellä eikä ole mies siitä muuttunut miksikään samanlainen on kun silloin kolmekymppisenä hyvin pidetty niinkun mulle sanoi yks mies tässä taannoin kun ihmettelin hänen nuorekasta olemustaan vaikka ikää hänellä oli jo jonkunmatkaa yli kuudenkymmenen kaikenlaisia juttuja näköjään tulee mieleen vessanpöntöstä joku vois taas sanoo että hypätään asiasta kolmanteen mutta en välitä sanokoon.

        ...se tilanpuute minua ahdista, enemmän se kosteus ja huuru haittaa, kun toinen on vieressä suihkussa...

        Hypätään vaan asiasta kolmanteen. Tätä avausta ei tarkoitettu tiukkapipoille, vaan nimenomaan keskusteluhalukkaille ihmisille. Eikös se aihevalinta ole vapaa ja voimme jutella vaikka vessanpöntöistä?

        Ei meillä ole koskaan vessanovi lukittuna kiinni, vaan sinne pääsee halukkaat sisälle hakemaan milloin mitäkin. Ei tarvitse rynkyttää ovea, koska olemme sen verran tuttuja ja ovi lukitsematta, aina avoimet ovet. Tai ei se ovi nyt selkosen selään ole, heh.


    • joka on siis niin tylsää katseltavaa kuin olla ja voi, siksi usein onkin hesari mukana jota voi aikansa kuluksi lueskella.

      Mielenkiintoista että sun avaukseen ei ole tullut yhtään kiukkuista vastausta, kun taas kerran lifellä mainitsin menevän vessaan, niin johan kävi sellanen hyökkäys että....

      • tomppa2006

        ...se pesukoneen jyskyttävä ääni, kun se on käynnissä...

        Ehkä siellä lifellä on jotenkin tunteikkaampaa porukkaa. Muistan kerran saaneni siellä tulikivenkatkuiset haukkumiset aivan syyttä suotta.


      • tomppa2006 kirjoitti:

        ...se pesukoneen jyskyttävä ääni, kun se on käynnissä...

        Ehkä siellä lifellä on jotenkin tunteikkaampaa porukkaa. Muistan kerran saaneni siellä tulikivenkatkuiset haukkumiset aivan syyttä suotta.

        siinä jotenkin mukana, mutta muistaakseni myös pyysin anteeksi jos olin loukannut. Jokin väärinymmärrys siinä taisi olla kyseessä. Anteeksi vielä kerran jos näin oli.


    • vaalealla pohjalla vaal.vihr.marmoroitua ja vihertävää kapealla kauniilla kukka/kultaköynnöksistä poordilaatalla koristeltua laatta seinää ja vihert. laattalattiaa sekä kaapistoa, valkoinen puuovi aina yleensä auki, ellei satu olemaan vieraita.. Ahistaa jos tarttee pitää ovi kiinni..vaik onki tilava ja ikkunnalla varustettu wc.

      Joskus pitemmällä istunnolla aukaisen allaskaapin alimman laatikon ja otan sieltä kynän ja seuran josta avaan ristikon, siinä sit vaan ristikkoa tekemään :))

      • tomppa2006

        ...ja erilaiset kuviot voivat aiheuttaa rauhattomuutta...

        Muutenkin mustavalkoisena ihmisenä kaksi pääväriä vessassa sopii oikein hyvin minun pirtaan.

        Olen itse sudokujen ystävä ja niitä tulee joskus täytettyä istunnolla.


      • tomppa2006 kirjoitti:

        ...ja erilaiset kuviot voivat aiheuttaa rauhattomuutta...

        Muutenkin mustavalkoisena ihmisenä kaksi pääväriä vessassa sopii oikein hyvin minun pirtaan.

        Olen itse sudokujen ystävä ja niitä tulee joskus täytettyä istunnolla.

        on sen verran vaaleat kuitenkin, ettei ne hyppää silmille eikä aiheuta rauhattomuutta, oon ne itte valinnu ja tykkään edelleen vaik ollaan asuttu tääl jo kohta neljätoistavuotta.
        Minäki oon joitain helppoja sudokuja tehny, mut ristikoista tykkään enemmin:))


      • tomppa2006
        sasus kirjoitti:

        on sen verran vaaleat kuitenkin, ettei ne hyppää silmille eikä aiheuta rauhattomuutta, oon ne itte valinnu ja tykkään edelleen vaik ollaan asuttu tääl jo kohta neljätoistavuotta.
        Minäki oon joitain helppoja sudokuja tehny, mut ristikoista tykkään enemmin:))

        ...että olet löytänyt mieleiset värit...

        Tein aikoinani itse kylpyhuone wc remonttia kerrostaloasuntoon ja uskallan tunnustaa, ettei siitä loppujen lopuksi tullut hyvä ja värit harmittivat minua koko loppuajan, minkä siinä kämpässä asuin. On vaan tavattoman vaikeata valita sopivia värejä ja kuvioita sisustusliikkeessä, ne näyttävät omalla seinältä jotenkin erilaiselta mitä mallikaakelit liikkeessä. Tässä nykyisessä asunnossa joku muu on tehnyt sen asennus-, laatoitus- ja maalaustyön. Ihaillen kurkkasin ensimmäistä kertaa vessaan ja pidän näkemästäni vieläkin.

        Netissä on myös paljon erilaisia sudokuja ja täyttäminen on miellyttävämpää, kun ei tarvitse kumittaa.


    • vessanpöntöllä

      pienet tirsat, kyllä joku herättää, kun tarvitsee paikkaa.
      Eli en katsele kovinkaan kauan maisemia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      596
      16328
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      46
      14594
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      373
      9231
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      45
      5199
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      11
      4472
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      162
      2951
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      111
      1780
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1329
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      90
      1245
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1227
    Aihe