Nyyrikki Urpo Kalevi

äiti

Minun poikani nimi onkin Nyyrikki Urpo Kalevi ja ikää pojalla on 10 vuotta. Kovasti on nimeä ihmetelty ja tullaan varmasti jatkossakin ihmettelemään, mutta minusta ja silloisesta miehestäni nimi oli ja on edelleenkin kaunis ja pojalle ei haluttu mitään suosittua nimeä vaan erikoinen suomalainen nimi.

14

864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti myös

on nimeltään Pentti Oskari, yksi seitsemästä seinähullusta veljeksestä.
      Muut pojat:
      Jorma Vihtori
      Urban Hampus
      Kosti Kotivalo
      Arvo Voitto
      Harras Usko
      Mies Kunto

Tyttöjä on kaksi ja heidän nimet ovat

Leimu Kukka
      Lauha Tuuli

Mitäs pidätte?

Nyyrikki Urpo Kalevi on todella ihana nimi. Sisaren poika on myös Nyyrikki ja sanomme häntä leikkimielisesti "Nyrkkikyllikiksi". Hänen sisarensa Pirjo on lempinimeltään "Pillu".

Meidän kultaisen noutajan nimi on Kulli ja sen se on saanut ihanan kullansävyisen turkkinsa mukaan. Nimet sopivat kaikille kuin nenät päähän ja mikäs nimen pahentaisi ellei nimenkantaja itse.

• Muori

Oletkohan ihan tosissasi liikkeellä. Valitettavasti voit olla tosissasi, mutta saatat myös pilailla. Jos lastesi nimet ovat todellisia, niin on sinulla outo huumorintaju siinäkin tapauksessa. Lapsesi saattavat olla ihan mukavia. Mutta kyllä sinun kannattaisi vähän miettiä onko liiallinen erikoisuuden tavoittelu lastesi mielestä todella kivaa.

Huuteletko koirallesi ulkona Kulli seiso, Kulli tänne! Kulli ei saa hyppiä naapurin rouvan päälle!

• indeed

Ollaanpa sitä vitsikkäitä?

• äiti myös
        Muori kirjoitti:

Oletkohan ihan tosissasi liikkeellä. Valitettavasti voit olla tosissasi, mutta saatat myös pilailla. Jos lastesi nimet ovat todellisia, niin on sinulla outo huumorintaju siinäkin tapauksessa. Lapsesi saattavat olla ihan mukavia. Mutta kyllä sinun kannattaisi vähän miettiä onko liiallinen erikoisuuden tavoittelu lastesi mielestä todella kivaa.

Huuteletko koirallesi ulkona Kulli seiso, Kulli tänne! Kulli ei saa hyppiä naapurin rouvan päälle!

Olen tottakai. Lastemme nimet ovat tai ovat olleet virallisesti suomenkielisessä almanakassa ja nimipäiväluettelossa. Voit tarkistaa asian vaikka väestörekisterikeskuksesta. Muutamat nimistä on olleet pitkään pois käytöstä, mutta löysin vanhasta tietokirjasta vanhan nimipäiväluettelon, josta nimet poimimme lapsillemme.

Koirallemme nimen keksi silloin 4 vuotias tyttäremme, kun kävimme pentua ihailemassa kasvattajalla.

Tottakai kutsumme koiraamme hänen omalla nimellään. Kissamme on Killi. Onko se liian erikoinen nimi?

Nykyään on muotia antaa lapselle mahdollisimman erikoinen nimi, mutta koska olemme suomalaisia aivan tavallisella sukunimellä, olemme päättäneet antaa lapsillemme suomalaiset nimet, jota ei kaikilla ole.

• äiti myös
        äiti myös kirjoitti:

Olen tottakai. Lastemme nimet ovat tai ovat olleet virallisesti suomenkielisessä almanakassa ja nimipäiväluettelossa. Voit tarkistaa asian vaikka väestörekisterikeskuksesta. Muutamat nimistä on olleet pitkään pois käytöstä, mutta löysin vanhasta tietokirjasta vanhan nimipäiväluettelon, josta nimet poimimme lapsillemme.

Koirallemme nimen keksi silloin 4 vuotias tyttäremme, kun kävimme pentua ihailemassa kasvattajalla.

Tottakai kutsumme koiraamme hänen omalla nimellään. Kissamme on Killi. Onko se liian erikoinen nimi?

Nykyään on muotia antaa lapselle mahdollisimman erikoinen nimi, mutta koska olemme suomalaisia aivan tavallisella sukunimellä, olemme päättäneet antaa lapsillemme suomalaiset nimet, jota ei kaikilla ole.

Poikamme nimi Urban Hampus on ruosinkielinen nimi ja ensi vuonna Hampus pääsee suomenruotsalaiseen almanakkaan. Tähän saakka nimet on olleet Ruotsissa käytössä, mutta kaunis nimi sopii hyvin suomalaispojallekin.

• No huh
        Muori kirjoitti:

Voiko joku todella uskoa moiseen provoon! *repeilee totaalisesti*

• minä vain

Mulla vesi lentää silmistä. Ei voi kuin nauraa. On kyllä nimet mitä mahtavimmat.

• äiti myös

Olen yllättynyt siitä, mitn suhtaudutte lasteni nimiin. Aivan ovat oikeita nimiä ja ei niissä mitään erikoisuudesta poikkeavaa ole, koska kaikki tavoittelevat lastensa nimissä erikoisuutta ja sitten onkin kaimoja pilvin pimein samalla luokalla, kun kaikki laittavat sanan, omasta mielestään erikoisen muotinimen lapsilleen.

Koska sukunimemme on aivan tavallinen, en halua, että lapseni ovat mitään tusinatuotteita. Toivon, että käytte lukemassa kommenttini aiheesta "SOLJA ESSI REBEKKA", jonne nimimerkille uni vastasin ja kerroin myös sen, miksi lapsillani on teidän mielestänne noin ratkiriemukkaat tai lähes säälittävät nimet.

MIESin lempinimi on Mikki. Sitä oli helpompi käyttää koulussa ja ei herättänyt muissa lapsissa liiallista kiusaamishalukkuutta.

Harrasta kutsutaan vain Harriksi. Muita kutsutaan oikeilla etunimillä. Onhan heillä toki omat lempinimensä, kuten muillakin lapsilla. Miesin luokkatoverina on ollut Urho. Joskus joku oli siitäkin huomauttanut, mutta nopeasti lapset tottuvat nykkyaikana mitä erilaisimpiin nimiin.

Kiusaaminen johtuu yleensä aikuisista, miten he omien lastensa kuullen naureskelevat nimille, jotka ovat heidän mieltään hämmentäviä tai tuovat mieleen jotain assosiaatioita. Se herättää lapsissa tiettyjä tunteita nimiä kohtaan ja nimestä riippuen suhtautuvat sitten oppimallaan tavalla niitä nimiä kantaviin lapsiin.

Monista vanhoista ihanista nimistä on väännelty haukkumanimiä, niinkuin Väinö, Uuno, Simo ja mitä niitä nyt onkaan.

Täytyy lopettaa ja lähteä nuorimmaisten kanssa ruokaostoksille, sillä viikonloppu on edessä ja sapuskaa kuluu, kun on monta suuta ruokittavana. Kullikin pääsee kävelylle samalla kauniiseen auringon paisteiseen kevättalven päivään.

Eräälle kommentoijalle vielä, kyllä lapseni ovat mukavia ja heillä on kavereitakin koulussa, niitä Miioja ja Toneja.

Oikein mukavaa päivän jatkoa kaikille teille !

• merja
        äiti myös kirjoitti:

Olen yllättynyt siitä, mitn suhtaudutte lasteni nimiin. Aivan ovat oikeita nimiä ja ei niissä mitään erikoisuudesta poikkeavaa ole, koska kaikki tavoittelevat lastensa nimissä erikoisuutta ja sitten onkin kaimoja pilvin pimein samalla luokalla, kun kaikki laittavat sanan, omasta mielestään erikoisen muotinimen lapsilleen.

Koska sukunimemme on aivan tavallinen, en halua, että lapseni ovat mitään tusinatuotteita. Toivon, että käytte lukemassa kommenttini aiheesta "SOLJA ESSI REBEKKA", jonne nimimerkille uni vastasin ja kerroin myös sen, miksi lapsillani on teidän mielestänne noin ratkiriemukkaat tai lähes säälittävät nimet.

MIESin lempinimi on Mikki. Sitä oli helpompi käyttää koulussa ja ei herättänyt muissa lapsissa liiallista kiusaamishalukkuutta.

Harrasta kutsutaan vain Harriksi. Muita kutsutaan oikeilla etunimillä. Onhan heillä toki omat lempinimensä, kuten muillakin lapsilla. Miesin luokkatoverina on ollut Urho. Joskus joku oli siitäkin huomauttanut, mutta nopeasti lapset tottuvat nykkyaikana mitä erilaisimpiin nimiin.

Kiusaaminen johtuu yleensä aikuisista, miten he omien lastensa kuullen naureskelevat nimille, jotka ovat heidän mieltään hämmentäviä tai tuovat mieleen jotain assosiaatioita. Se herättää lapsissa tiettyjä tunteita nimiä kohtaan ja nimestä riippuen suhtautuvat sitten oppimallaan tavalla niitä nimiä kantaviin lapsiin.

Monista vanhoista ihanista nimistä on väännelty haukkumanimiä, niinkuin Väinö, Uuno, Simo ja mitä niitä nyt onkaan.

Täytyy lopettaa ja lähteä nuorimmaisten kanssa ruokaostoksille, sillä viikonloppu on edessä ja sapuskaa kuluu, kun on monta suuta ruokittavana. Kullikin pääsee kävelylle samalla kauniiseen auringon paisteiseen kevättalven päivään.

Eräälle kommentoijalle vielä, kyllä lapseni ovat mukavia ja heillä on kavereitakin koulussa, niitä Miioja ja Toneja.

Oikein mukavaa päivän jatkoa kaikille teille !

"Kiusaaminen johtuu yleensä aikuisista, miten he omien lastensa kuullen naureskelevat nimille, jotka ovat heidän mieltään hämmentäviä tai tuovat mieleen jotain assosiaatioita. Se herättää lapsissa tiettyjä tunteita nimiä kohtaan ja nimestä riippuen suhtautuvat sitten oppimallaan tavalla niitä nimiä kantaviin lapsiin."
        Serkkuni pienenä esitteli minulle ohiajaessamme erästä taloa "tuola asuu Iiro,Iiro Viinanen. Se on mun kaveri"

• Tin
        minä vain kirjoitti:

Mulla vesi lentää silmistä. Ei voi kuin nauraa. On kyllä nimet mitä mahtavimmat.

Olis menny läpi ilman Pirjo-Pillua ja Kulli-koiraa.

• Anne
        Tin kirjoitti:

Olis menny läpi ilman Pirjo-Pillua ja Kulli-koiraa.

Niin, serkkuni naapurin tyttöä sanottiin joskus Pilluksi, koska hänen nimensä on Pirjo. Joten voi tämä olla tottakin, mitä "äiti myös" on kirjoittanut.

Sama "perinne" voi jatkua edelleen. Serkkuni asui maalla ja kun kaupunkilaisena ihmettelin niin outoa lempinimeä, hän ihmetteli minua, koska pidin nimeä naurettavana. He eivät tienneet, sen sanan merkitystä, vaikka olivat minua viisi vuotta vanhempia. Itse olin silloin 10 vuotias, kun tutustuin tähän "Pilluun" ja veljelläni vasta hauskaa olikin.

On kyllä erikoiset nimet.

• Nää-nimet

Ihana nimi.
      Omat lapseni:
      Urpo Mies (8v)
      Lauha Kukka (15v)
      Ukko Onni (1v)
      Tuulikki Kyllikki (5v)

Ja kaksoset
      Jorma Kullervo
      Pirjo Pellervo

• Historiaakin

Nyyrikki ja Perjantai olivat aikoinaan hyvin suosittuja.

• Persoonallisia

Sulevi ja Kalevi
      Urpo ja Orpo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      51
      6450
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      94
      4608
    3. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      58
      4513
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      24
      3428
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      200
      3088
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      41
      2855
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2699
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      20
      2696
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      156
      1611
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      328
      1536
    Aihe