STO--BER autolla

w.loch

Moro

Tiedustelisin ajoaikaa?

Onko kukaan kokenut "ajomies" ajanut tukholmasta tanskan läpi berliiniin yhtä soittoa pienellä kiireellä? Matkaa taitanee kertyä noin 1100km tms.


(helsingborg-helsingör,rodby-puttgarden lautoilla).

Niin ja 2vk päästä voin itsekin kertoa vastauksen tähän kysymykseen! Lähden reissuun vk päästä.

t. eräs suhari

9

808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isis85

      ajaa Tanskan kautta? Mielestäni lyhyempi reitti olisi etelä- Ruotsista Trelleborgista Sassnitziin Rügenin saarelle. Sieltä on hyvä reitti Berliiniin. Itse ajoin tuota, tosin monta vuotta sitten, DDR.n aikaan, ja silloin ajo oli hitaanpaa rajamuodollisuuksien ja senaikaisten nopeusrajoitusten takia. Lisäksi reitti oli määrätty, "Transitstrecke". Tiet ovat varmaan parantuneet sen jälkeen.
      Lähdin aamulla Tukholmasta Suomilautan saavuttua ja illalla siirryin yllämainitulle lautalle, sitten aamuyöstä olin Berliinissä. Pieni sivuseikka vielä, ajomies oli tässä tapauksessa nainen.
      Lautasta löytyy lisätietoja Googlaamalla "Fähre Sassnitz Trelleborg".

    • Montelago

      Aja Helsingborgista edelleen Malmöhön, sieltä siltaa ja tunnelia pitkin Tanskaan. Älä aja Rödbyhyn, vaan Gedseriin, josta lautalla Rostockiin. Matka lyhenee huomattavasti.

      • w.loch

        Hyvä vinkki sinänsä. Pitää tarkistaa Vikingin byrosta tuo "silta lautta" paketin hinta?

        Tuo itse mainitsemani yhteys (4 lauttaa) on siitä erilainen, että yhteishinta taitaa olla edullisempi (166e/meno-paluu=auto matkustajat) ja satamiin saamupumisajoilla ei juurikaan ole väliä sekä tanska-saksa välin lauttamatka on 60min ajallisesti lyhyempi kuin Gedser-Rostock. Nuo lyhyemmän välin lautat kulkevat varsin tiuhaan. Mitä vähemmän aikaa tarvii lautalla ( lauttaa) odotella => samassa ajassa ajaa pitkän pätkän.

        Myös trelleborgista olisi päässy jos viitsii olla lautalla 7-9h, joka mielestäni on älytön aika. Mutta tarkista tuon hinta / aika -suhteen. Jos ideasi on nopeampi niin otan sen.

        Tuo mikä on nyt valittu, mietin sen viking linen myyjän kanssa viimetteeksi. vaikeus oli saada aikataulut ja hinnat stemmaamaan....


    • Onnistuu

      Olen itse ajanut sen toisinpäin eli Berliinistä Tukholman kautta Kapellsäriin. Ajoin yön yli ja keskinopeudeksi koko matkalle tuli n. 100 km/h. Lähdin Berliinistä klo. 18.00 ja olin Kapellsärissä n. klo. 7.00. Minä tosin ajoin Ruotsin puolelle sillan yli, mikä varmaan nopeutti matkaa hieman, eikä yöllä ollut paljon liikennettä. Tanskassa tie oli todella kapea, eikä ainakaan yöllä viitsinyt paljoa ohitella, kun ajettiin 80 km/h jonossa.

      Hyvä olisi tietysti, jos olisi toinen kuski. Itse pysähdyin vain tankkaamaan ja pari kertaa happihyppelylle. Loppumatkan olikin kyllä todella väsynyt.

      • w.loch

        Muutin reittisuunnitelman menomatkan osalta kuten montelago mainitsi!

        Eli tku-tukholma sunnuntaina (yöpyminen Nyköpingissä = miinus 100km bonus maantain ajoa ajatellen), josta maanantain aamulla startti kohti Berliiniä Malmön sillan kautta ja tavoitteena ehtiä Gedserin lautalle klo 13.00. (Seuraava lähtisikin 15.00)

        Mikäli kaikki menee putkeen niin oltaisiin Rostockin satamassa noin 15.00. Siitä olisi sitten noin 200km eli 2h ajomatka. Ideaali tilanne olisi siis olla 17-18 välillä Berliinissä.

        Paluu on alkup.suunnitelman mukainen. Toivottavasti gedserin klo 13 lautalle on tilaa koska paikkavarausta ei ole tehty. Ei uskaltanut koska jos myöhästyy vuorosta niin joutuu maksaa tuplamaksun (73e = gedser-rostock))

        Hommahan voi tietenkin mennä käsille monella tapaa...mutta se on sitten sen ajan murhe!

        pal.as...


      • Montelago
        w.loch kirjoitti:

        Muutin reittisuunnitelman menomatkan osalta kuten montelago mainitsi!

        Eli tku-tukholma sunnuntaina (yöpyminen Nyköpingissä = miinus 100km bonus maantain ajoa ajatellen), josta maanantain aamulla startti kohti Berliiniä Malmön sillan kautta ja tavoitteena ehtiä Gedserin lautalle klo 13.00. (Seuraava lähtisikin 15.00)

        Mikäli kaikki menee putkeen niin oltaisiin Rostockin satamassa noin 15.00. Siitä olisi sitten noin 200km eli 2h ajomatka. Ideaali tilanne olisi siis olla 17-18 välillä Berliinissä.

        Paluu on alkup.suunnitelman mukainen. Toivottavasti gedserin klo 13 lautalle on tilaa koska paikkavarausta ei ole tehty. Ei uskaltanut koska jos myöhästyy vuorosta niin joutuu maksaa tuplamaksun (73e = gedser-rostock))

        Hommahan voi tietenkin mennä käsille monella tapaa...mutta se on sitten sen ajan murhe!

        pal.as...

        Hei!

        Kiinnostaisi tietää, miten onnistuit. Ehditkö Gedseriin noin aikaiselle lautalle?


      • w.loch
        Montelago kirjoitti:

        Hei!

        Kiinnostaisi tietää, miten onnistuit. Ehditkö Gedseriin noin aikaiselle lautalle?

        Jep!

        Ehdimme hyvinkin. Lähdimme Nyköpingistä aamu 5:15 ja olisimme ehtineet melkein aamu 11 lautalle ilman hidasteita. Oli ruotsin puolella joku ojaanajo josta aiheitui noin 25min stoppi tiellä ennen Gedseria tietyö, josta tuli noin 10min lovi matka-aikaan kans (ei pystynyt kääntymään gedserin tielle vaan piti ajaa suoraan Rödbyyn päin). 1 pikatankkaus tehtiin matkalla kylmäasemalla ja 1 pikainen kahvin osto Malmön Shellillä. Eli noin 45-50min olis voinut säästää tuurilla? Lisäksi Ruotsin puolella oli kova kaatosade reilun tunnin ajan.

        Mutta näissä olosuhteissa ajettiin Nyköping-Gedser 6h aikaan. Lauttasatamassahan olisi pitänyt olla 1030-1045 viimeistään jotta siihen klo 11 lauttaan voisi päästä. Nyt olimme noin 11:10.

        mutta 15 maissa oltiin saksassa ja 17 jälkeen Berliinissä. Sitten toki innostuimme käymään vielä Prahassakin päiväkeikalla Berliinistä käsin. sen välin ajoi noin 4h risat. Tsekeissä bensa maksoi noin 0,85e ja saksassa noin 1,25e per litra.

        3500km tuli ajoa kaikkinensa.

        Järkyttävän iso Border Shop on Puttgardenin satamassa (kelluva tavaratalo). 24tlk kaljalaatikko maksaa halvimmillaan 5e. Ei voi edes verrata Rostockin marketteihin!


      • Funclubilainen
        w.loch kirjoitti:

        Jep!

        Ehdimme hyvinkin. Lähdimme Nyköpingistä aamu 5:15 ja olisimme ehtineet melkein aamu 11 lautalle ilman hidasteita. Oli ruotsin puolella joku ojaanajo josta aiheitui noin 25min stoppi tiellä ennen Gedseria tietyö, josta tuli noin 10min lovi matka-aikaan kans (ei pystynyt kääntymään gedserin tielle vaan piti ajaa suoraan Rödbyyn päin). 1 pikatankkaus tehtiin matkalla kylmäasemalla ja 1 pikainen kahvin osto Malmön Shellillä. Eli noin 45-50min olis voinut säästää tuurilla? Lisäksi Ruotsin puolella oli kova kaatosade reilun tunnin ajan.

        Mutta näissä olosuhteissa ajettiin Nyköping-Gedser 6h aikaan. Lauttasatamassahan olisi pitänyt olla 1030-1045 viimeistään jotta siihen klo 11 lauttaan voisi päästä. Nyt olimme noin 11:10.

        mutta 15 maissa oltiin saksassa ja 17 jälkeen Berliinissä. Sitten toki innostuimme käymään vielä Prahassakin päiväkeikalla Berliinistä käsin. sen välin ajoi noin 4h risat. Tsekeissä bensa maksoi noin 0,85e ja saksassa noin 1,25e per litra.

        3500km tuli ajoa kaikkinensa.

        Järkyttävän iso Border Shop on Puttgardenin satamassa (kelluva tavaratalo). 24tlk kaljalaatikko maksaa halvimmillaan 5e. Ei voi edes verrata Rostockin marketteihin!

        Kyllä täytyy sanoa näin sivullisena että olet sinä kyllä ajomies. Kävitte sitten tuommosen reisuun päälle vielä Prahassakin päiväkeilalla : )

        pakko kysyä vaikkei matkailuasiaa ihan suoraan liitykkään..mikä auto sinulla on? Luulen että pakko olla Mersu.


      • w.loch
        Funclubilainen kirjoitti:

        Kyllä täytyy sanoa näin sivullisena että olet sinä kyllä ajomies. Kävitte sitten tuommosen reisuun päälle vielä Prahassakin päiväkeilalla : )

        pakko kysyä vaikkei matkailuasiaa ihan suoraan liitykkään..mikä auto sinulla on? Luulen että pakko olla Mersu.

        No

        Nälkä kasvaa syödessä. Ei nuo matkat enää siellä päässä tunnu ja voihan sen 4h ajomatkan istua puiston penkilläkin tai sitten vaihtoehtoisesti katsella hienoja vaihtuvia maisemia.

        Ei ole mersua mutta saksalainen peruskottero kylläkin eli foortti mitä löytyy suomenkin tienvarsilta välillä....

        Kerran mulla oli 2 litran 124 koppainen bensa meersu joka heitti öljyt pellolle jo Espoon maalaisseudulle ajaessa. :)

        Mutta tuon keikan jälkeen heitin suomessa toiset 2000km loma-ajoa et silleen... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe