Hei!
Olen todennäköisesti muuttamassa Vaasaan ensi syksynä opiskelujen vuoksi. Olen saanut Voasilta asuntotarjouksen (VOAS 1.). Olisiko kellään tietoa millaisia nämä yksiöt ovat? Peruskorjaus 2005 on varmaan hyvä juttu. Missään ei lue mm. ovatko asunnot kalustettuja.. Luultavasti sitten eivät ole.
VOAS 1.
16
6731
Vastaukset
- mustikka*
Tossa luin noita vanhoja keskusteluita ja heräsi myös pari kysymystä.
Onko noi Voasin kämpät on rauhattomia, hirveetä biletystä, alkoholia virtaa ja narkkareiden majapaikkoja nykyäänkin? (ilmeisesti näin on ollut ainakin vuonna 2004-2005)
Kannattaako hommata kämppää tuolta Voasilta, vai vuokrata yksityiseltä, koska moni on luonnehtinut noita Voasin kämppiä kalliiksi?
Että semmosta. Vastailkaapas.- tuleva kylteri
Mulla on sama tilanne, et oon opiskelujen takii Vaasaan muuttamassa ja Voasin soluun. Oon kans lukenu täält noit vanhoi keskustelui, ja toivon et asiat ois ees vähän parantunu:/ ja kyttääjät.netist oon kans lukenu juttui VOASin asunnoist. Opiskelijaelämän ääniä kyllä kestän, mutta narkkareita, hulluja ja muuta mukavaa en.
Mulle on tarjottu sekä Ahvenrannasta että Siksakista solua, onko kellään näist paikoist kokemuksia?
- opiskelijjja
hain sekahakuIV, loftis, voas1, pihapetäjä. saas nähdä löytyykö mistään HALPAA yksiötä, koska yksityiseen ei ole varaa.
varsinkin olympialla, toi sekahaku kuuluu toki siihen on rauhatonta.. bileet 24/7 ja porukkaa hilluu pitkin ja poikin. no ei auta kun poliisit soittaa, mutta tuskin nekään mitään tekevät.- sama tilanne....
Ollaan poikakaverin kanssa muuttamassa gerbyyn voasin rosenlindiin ku ei oo yksinkertaisesti muita kaksioita tai suurempia vapautumassa. Hieno tilanne... kun näyttää olevan aika kaukana koululta. Toivottavasti bussit kulkee hyvin. Olympiaan ei kuulemma kannata muuttaa.. kaveri asui siellä ja oli just sitä narkkarimenoa. Muista paikoista se ei pahemmin oo kuullu mitään erityisen huonoa kun yritin siltä udella. Onnea kaikille opiskeluihin. Ehkäpä me ollaan jopa samassa koulutusohjelmassa ;)
- harakka
sama tilanne.... kirjoitti:
Ollaan poikakaverin kanssa muuttamassa gerbyyn voasin rosenlindiin ku ei oo yksinkertaisesti muita kaksioita tai suurempia vapautumassa. Hieno tilanne... kun näyttää olevan aika kaukana koululta. Toivottavasti bussit kulkee hyvin. Olympiaan ei kuulemma kannata muuttaa.. kaveri asui siellä ja oli just sitä narkkarimenoa. Muista paikoista se ei pahemmin oo kuullu mitään erityisen huonoa kun yritin siltä udella. Onnea kaikille opiskeluihin. Ehkäpä me ollaan jopa samassa koulutusohjelmassa ;)
Joo meni toi kämpän haku ketuilleen, vaikka sainkin solu kämpän, vaikka yksiötä hain. On paljon tota roinaa ja nyt tarvitsee mahtua solu kämppään tuolla Olympia kahdessa. Varmaan tulee olemaan hiton mukavaa, jos sielä narkkareita on. Mutta oli toi ota tai jätä juttu toikin, toivottavasti saisin vaihdettua sitten nopeesti yksiöön. Yksityisten yksiöt koulun läheltä tai keskustasta meni jo ja niissä oli hinnat pilvissä ja olisi joutunut tekemään vähintään vuoden sopparin. Tää Vaasan asunto tilanne on hanurista, jos yrittää yksiön löytää hyvältä paikalta, mutta kai meno syksyä kohden rauhoittuu ja pääsen vaihtamaan solusta yksiöön. Onneksi Voasilla ei ole mitää erityisiä irtisanomis sangtioita...
- bluebird_
harakka kirjoitti:
Joo meni toi kämpän haku ketuilleen, vaikka sainkin solu kämpän, vaikka yksiötä hain. On paljon tota roinaa ja nyt tarvitsee mahtua solu kämppään tuolla Olympia kahdessa. Varmaan tulee olemaan hiton mukavaa, jos sielä narkkareita on. Mutta oli toi ota tai jätä juttu toikin, toivottavasti saisin vaihdettua sitten nopeesti yksiöön. Yksityisten yksiöt koulun läheltä tai keskustasta meni jo ja niissä oli hinnat pilvissä ja olisi joutunut tekemään vähintään vuoden sopparin. Tää Vaasan asunto tilanne on hanurista, jos yrittää yksiön löytää hyvältä paikalta, mutta kai meno syksyä kohden rauhoittuu ja pääsen vaihtamaan solusta yksiöön. Onneksi Voasilla ei ole mitää erityisiä irtisanomis sangtioita...
Semmoinen pyörii mielessä, että pitääkö noita opiskelijakämppiä hakiessa olla tuo ylioppilaskunnan jäsenmaksu maksettuna? Itselläkin nyt muutto Vaasaan edessä.
Yksiö hakusessa ja ainakin pk-seudun vastaaviin verrattuna hintataso on kyllä naurettavan alhainen (yksiöistä puhuttaessa). - skyline_
bluebird_ kirjoitti:
Semmoinen pyörii mielessä, että pitääkö noita opiskelijakämppiä hakiessa olla tuo ylioppilaskunnan jäsenmaksu maksettuna? Itselläkin nyt muutto Vaasaan edessä.
Yksiö hakusessa ja ainakin pk-seudun vastaaviin verrattuna hintataso on kyllä naurettavan alhainen (yksiöistä puhuttaessa).En tiedä kyseistä maksua, mutta Voasilla toi nettihaku on aika kivuto ja simppeli, senkun täyttää kaikki kohdat mitä kysytään. Eiköhän se riitä, että että olet opiskelia Vaasassa tai ole tuleva opiskelia Vaasassa, eli pitää olla opiskelu paikka siellä. Vuokratakuu pitää pystyä maksamaan ja samon vuokra, mutta saaha opiskelia opinto, asumis ja ateriatukea Kelalta.
Helppoa kuin heinänteko, käy kattomassa tuolta Voasin sivuilta tuota nettihakua. - Voi sentään
skyline_ kirjoitti:
En tiedä kyseistä maksua, mutta Voasilla toi nettihaku on aika kivuto ja simppeli, senkun täyttää kaikki kohdat mitä kysytään. Eiköhän se riitä, että että olet opiskelia Vaasassa tai ole tuleva opiskelia Vaasassa, eli pitää olla opiskelu paikka siellä. Vuokratakuu pitää pystyä maksamaan ja samon vuokra, mutta saaha opiskelia opinto, asumis ja ateriatukea Kelalta.
Helppoa kuin heinänteko, käy kattomassa tuolta Voasin sivuilta tuota nettihakua.Et kai sentään, opiskelia, ole Vaasan Yliopistoon tulossa?
- olympia1seen
harakka kirjoitti:
tein sopimuksen tuonne olympialle kun ei muita ollu ja PAKKO saada ennen koulun alkua joku. mulle sanottiin ettei kannata pimeellä ja iltasin kulkee yksin. saas nähä millanen on kämppis, mut laitan kyllä hakua johki yksiöön. kallis on vuokra mutta tällä pääsee alkuun. mietin vain mihin mä mun skootterin tungen... täytyy kai johki matkahuoltoon se jättää kun ei tohon pihaan ainakaan!!
- mskhf
harakka kirjoitti:
Olen myös muuttamassa Vaasaan ja nimenomaan Olympia kakkoseen, toivotaan että mitään narkkareita sun muita hulluja kauheasti ole, biletystä kyllä kestän jotenkin;)
- kokon
Ei olympia huono paikka ole. Keskusta ja kaikki aivan vieressä. Toki bileitä on, mutta jos hyvä säkä niin saat rauhallisemman asunnon. Riippuu naapureista. Naapurit voi kyllä sitten olla opiskelijoita, työttömiä/työssäkävijöitä, ulkomaalaisia ym. laidasta laitaan. Lisäksi rakennukset ovat suhteellisen uusia ja siten myös siistejä sisältä. Ei sen kummosempaa elellä olympiassa kuin muuallakaan. Ahventie Palosaarella ja sen asunnot on ihan samanlainen.
- Jack6
Ettei meno ole sen kummosempaa kuin muuallakaan, täällä näistä monta vuotta vanhoista jutuista sain vain sellasseen kuvan, että on aika levotonta. Mutta kai sinne sekan mahtuu.
- zifraveiora
Jack6 kirjoitti:
Ettei meno ole sen kummosempaa kuin muuallakaan, täällä näistä monta vuotta vanhoista jutuista sain vain sellasseen kuvan, että on aika levotonta. Mutta kai sinne sekan mahtuu.
Hei, olen 1. vuoden kauppatieteilijätyttö pk-seudulta ja haen kämppistä Palosaareen Pikitehtaankadulle. 1h k parvi, sopii kahdelle. Vuokra 750e eli 375e/hkö. Vesi sisältyy vuokraan, sähkö ei.
Talo on tällä hetkellä täyssaneerauksessa, muuttovalmis viim. 1.9. Kaikki uusittu, talossa tulee asumaan muitakin opiskelijoita. Yliopistolle 600m, keskustaan 2km.
Jos kiinnostuit, ilmoittele ihmeessä!
[email protected] - kun kallis
zifraveiora kirjoitti:
Hei, olen 1. vuoden kauppatieteilijätyttö pk-seudulta ja haen kämppistä Palosaareen Pikitehtaankadulle. 1h k parvi, sopii kahdelle. Vuokra 750e eli 375e/hkö. Vesi sisältyy vuokraan, sähkö ei.
Talo on tällä hetkellä täyssaneerauksessa, muuttovalmis viim. 1.9. Kaikki uusittu, talossa tulee asumaan muitakin opiskelijoita. Yliopistolle 600m, keskustaan 2km.
[email protected]Et sitten löytäny yhtään kalliimpaa yksiötä?
Ilmeisesti on poreallas ja kultaset hanatki? - myös Palosaarelta
zifraveiora kirjoitti:
[email protected]Olen asunut jo kauan Palosaarella. Minulla on päälle 2000-luvun rempattu yksiö ja vuokra on päälle 300e/kk. Neliöitä on 30. Miten ihmeessä sinun asunto on noin kallis?
En ole noin kalliista kuullut puhuttavankaan koskaan.
- Tietää
Moni on puhunut, että VOAS:n asunnot muka kalliita.. mitä ihmettä?
Yksiöt ovat Voassilla lähes poikkeuksetta 350-410€/kk ja HUOMIOIKAA että niihin sisältyy hyvä netti ja sähkö.
Yksityisellä harvoin sisältyy mitään ja vuokrataso ainakin tämän 350€ yksiöstä, siihen tilaat hitaan netin 30€/kk ja makselet sähköä saman verran.. hupsista.. 410€ heti..
Tai voidaanhan Voassinkin hintaa kaunistella että otetaan tämä näennäinen netti ja sähkö pois.. hintaa jäikin 350€ yksiölle n.290€/kk
--
Rosenlindin kämpät on tilavia ja oma parveke on toki plussaa. Alue on parhaillaan hyvinkin rauhallista. Alueella kuulemma muutama rauhattomampikin talo, mutta itse asun tällä hetkellä ja ihan hiljaista on, lukuunottamatta normi elämän ääniä. Varaudu siihen, että ulkomaalaisia kylläkin on alueella, mukavaa sakkia ne on :)
Bussiyhteydet Palosaarelle sekä keskustaan(AMK/yliopisto) toimivat.
Iso ja hyvävalikoimainen S-Market vierellä
Halvat ja isot asunnot.
-Kouluille on kylläkin matkaa n.3.6km joka kävellen saattaa tympästä
-Alueella syyttä huono maine (oli ennen hyvinkin levoton)
-Pihoja voisi hoitaa enemmän, aika paljon roskaa pyörii nurtseilla yms.
---
Olympiasta en paljon tiedä. Keskusta on mukavan lähellä ja se on Vaasan ainoita oikeita Urbaanin tuntuisia lähiöitä. Yksi tuttu siellä asustaa yksiössä. Rauhalliseksi kehuu omaa kohtaansa mutta tietää kuulemma ihan hirveitäkin rappuja.
----
Ahventie/Palosaarentien yksiössä asuin itse viimeksi. Ihan ok kämppä periaatteessa. Asuin vaan semmosessa yläkerrän 30m2 yksiössä. Vähän turhankin pieni oli koska rappuset yläkertaan sisällä jne.. outo pohjaratkaisu juonsi juurensa siihen että oli ollut solu ennen. Äänieristystä alakerran yksiöön ei ollut nimeksikään ja ulko-ovikin sama, onneksi oli rauhallinen naapuri. Ei se Ahventie ylipäätäänkään ole sen kummosempaa aluetta nykysin, ihan rauhallista menoa suurimmaks osin ja silleen.
Voasin asunnot eivät ole kalustettuja ellei toisin mainita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767