Kännykät Kuubaan

Yaduuusha

Hei kaikki Kuubaan menijät! Ottakaa hyvät ihmiset laatikon pohjilla lojuvat toimivat kännykät latureineen mukaan. Niitä on mukava annella lahjaksi tutuille ja tuntemattomille. Ja varmasti tulevat siellä hyötykäyttöön.

11

2716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarus

      Kiitos vihjeestä.Ystäviltä ja naapureitakin sain. Ajattelin että tarvitsevathan ne akutkin kun toimivat, Toivotaan että kaikki muutkin muistaisivat. Menen ensi talvena...

    • Zede

      Kännykän pitäminen ei siellä mitään halpaa ole. Saati puhuminen. Kahden kuukauden välein pitää ladata 10 CUC:ta puhelimeen puhuit sillä tai et. Maassa, jossa kuukausipalkka pyörii 15-20 paikkeilla, summa on merkittävä. Suomessa vastaava summa olisi 2000 kuukausi tuloilla 500. Auts!

      Idea puhelimen lahjoittamisesta on kyllä varteen otettava. Tosin hyötyykö tavallinen kuubalainen siitä? Eniten hyötyä saavat ne, joiden omaisia asuu ulkomailla ja tällaisilla henkilöillä puhelimet kyllä jo löytyvät.

      • Yaduuska

        Edelleen kannatan kännyköiden sinne viemistä, koska kuubalaiset ystäväni kertoivat että he pariskuntina sen maksavat ja löytyy ihmisiä joilla on varaa maksaa 10cuc jokatoinen kuukausi. Palkasta siis jää vielä 20cuc käyttöön.Hätätilanteessa se on erittäin tärkeä,esim jos koulu tai päiväkoti ottaa yhteyttä vanhempiin.He näkevät soittajan ja menevät ilmaiseen puhelinkoppiin vastaamaan. Näin he mulle kertoivat.Olen itse vienyt joka kerta n.20 puhelinta ja kaikki ovat olleet erittäin arvostettuja ja mieluisia lahjoja. Ja yksi asia on varma ,kaatopaikalle ne ei siellä päädy käyttäjä löytyy aina. Ottakaa vain mukaan kaikki ettei sitten matkan jälkeen harmita kun ystävystytte siellä kuitenkin jonkun iloisen kuubalaisen kanssa.


      • Yaduuska kirjoitti:

        Edelleen kannatan kännyköiden sinne viemistä, koska kuubalaiset ystäväni kertoivat että he pariskuntina sen maksavat ja löytyy ihmisiä joilla on varaa maksaa 10cuc jokatoinen kuukausi. Palkasta siis jää vielä 20cuc käyttöön.Hätätilanteessa se on erittäin tärkeä,esim jos koulu tai päiväkoti ottaa yhteyttä vanhempiin.He näkevät soittajan ja menevät ilmaiseen puhelinkoppiin vastaamaan. Näin he mulle kertoivat.Olen itse vienyt joka kerta n.20 puhelinta ja kaikki ovat olleet erittäin arvostettuja ja mieluisia lahjoja. Ja yksi asia on varma ,kaatopaikalle ne ei siellä päädy käyttäjä löytyy aina. Ottakaa vain mukaan kaikki ettei sitten matkan jälkeen harmita kun ystävystytte siellä kuitenkin jonkun iloisen kuubalaisen kanssa.

        Tarkistakaa niistä lahjapuhelimista ettei niissä ole tuota suojakoodia. Jos ei lahjottajaa muista ja voi kysyä silläpä ei paljon soitella.Suosittelen tarkistamaan myös että mukana on edes jotenkin pelaava akku, jos on mahdollista ottakaa sekin.Toivottavasti saamme yhdessä vietyä paljon.


    • Tiron

      Kiitos hyvästä vihjeestä.Pian alkaa matkat Kuubaan taas. Puhelimen merkillä ei liene väliä..Ystäväni kertoi että vie viime vuonna muutaman ja kiitos kortteja tulee sieltä vieläkin.Varmaan arvokas lahja..

      • Marraskuussa 2011 voimaan astuneen lain mukaan Kuubaan saa henkeä kohden viedä 3 kännykkää.Mukaan lasketaan myös oma puhelin. Siis nelihenkinen perhe saa läpi 12 puhelinta.Matkalaukkujen kilomäärä on 23 per henki. Käsimatkatavarat tietenkin lisäksi.Nokia on suosituin ja arvostetuin mutta kaikki kelpaa.Sd-muistikortteja kaipaisivat myös.Olisivat ostaneet jos olisi ollut ylimääräisiä mukana.Kovasti oli muuttunut positiiviseen suuntaan.Elintason nousu jo näkyy.Kaikille sinne menijöille nautinnoillista matkaa ja musiikin huumaa...Kuuba on ihana maa monella tapaa.Palaamme mekin sinne varmasti...


      • vvnmm
        yadiel kirjoitti:

        Marraskuussa 2011 voimaan astuneen lain mukaan Kuubaan saa henkeä kohden viedä 3 kännykkää.Mukaan lasketaan myös oma puhelin. Siis nelihenkinen perhe saa läpi 12 puhelinta.Matkalaukkujen kilomäärä on 23 per henki. Käsimatkatavarat tietenkin lisäksi.Nokia on suosituin ja arvostetuin mutta kaikki kelpaa.Sd-muistikortteja kaipaisivat myös.Olisivat ostaneet jos olisi ollut ylimääräisiä mukana.Kovasti oli muuttunut positiiviseen suuntaan.Elintason nousu jo näkyy.Kaikille sinne menijöille nautinnoillista matkaa ja musiikin huumaa...Kuuba on ihana maa monella tapaa.Palaamme mekin sinne varmasti...

        Kiitos tiedosta. Ajattelimme jakaa puhelmia koneessa jo niille kenellä ei ole tullin takia ja sitten voimme ottaa ne takaisin tullin jälkeen.Kuubaan on helppo palata takaisin kun maa on entuudestaan tuttu ja turvallinen. Odotan jo musiikkiesityksiä ja kaikkea muuta mitä vain Kuuba voi antaa...


    • Omatoimimatkailijat

      Okei, siis ilmeisesti turha viedä mitään Finnish Designia, jos porukat tulee onnellisiksi vanhoista kännyköistä.

      Meiltäkin löytyy laatikoitten pohjalta ainakin 3 kännykkää. Onkin ollut pari kertaa puhetta, että mitä niille "varakännyköille" tekisi ... kun ei nitä niin montaa tarvi.

      Onko muita hyviä vinkkejä, mitä voi viedä Kuubaan?

    • gran mentira

      Muuta pienelektroniikkaa (mp3 yms), uusia vaatteita, meikkejä & muuta kosmetiikkaa.

    • 30+20

      Kysyit mitä voi viedä NO TOTTAHAN TOKI ANNATTE RAHAA KUN GRINGOJA
      SIELLÄ MUUTENKIN OLETTE.

    • Tuliaiseksi

      Miten kuubalaiset uusia kännyköitä käyttävät? Myydäänkö siellä sirukortteja?
      Voiko ostaa Suomesta jonkun prepaidin valmiiksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe