Tanhuaako tai onko edes tanhunnu kukaan? Se on kansantanssia...( itse tanhuan)
Tanhu
8
1579
Vastaukset
- jenni
olen tanhunnu pienempänä nelisen vuotta, ja nyt harmittaa kun lopetin. tekee mieli alottaa uuelleen..
- Polkkaplikka
Onhan noita tanhuajia vaikka millä mitalla, minä mukaan lukien. Kaikenikäisiäkin harrastajia löytyy.. ite olen sellaisessa porukassa, jossa ikähaitari taitaa olla noin 20-70. Mutta eipä tuo menoa haittaa, hyvä ilmapiiri, iloinen meininki ja tanhu itse ovat pääasia.
Kansantanssijoiden kokonaismäärästä saa jonkinlaisen käsityksen vaikka osoitteesta www.tanssi.net. Sieltä löytyy kaiken muun tanssiaiheisen ohella listaa suomalaisista kansantanssiryhmistä. - mieeeeeeeeeeeeeeee
Joo, tanhuan mieeki. Onko ihmisiä tulossa luokituksii Hämeenlinnaan? Meiän ryhmä tanssii nyt ekaa kertaa 15-20-vuotiaissa. Jännittää, ku taso varmaa kovenee aikas paljon...
- mirkky
miekin harrastan tanhua joka keskiviikko klo 17.30-18.30. oon 11-15 vuotiaitten sarjas ja polvijärveltä!!Tanhu on miust kivaa!!
- tanhun puolesta
Minä oon tanhunnu jotai 10 ja puol vuotta ja nyt meidän ryhmä on hajoomassa. oon alottanu 3 vanhana. harmittaa ihan hirveesti kun on näin pitkälle päästy ja sit ryhmä ei enää haluakkaan tanhuta. :(
- sjuhan1
Hei. Kaipaisimme ohjelmaa sukujuhlaan Huhmariin heinäkuussa. Kansantanssiryhmä vois olla kiva. Vieläkö Polvijärvellä harrastetaan?
- inkeripoika
no mitä tämä TANHU tarkkoita?!
- Kauko.
NhuSi Tanhu on ainakin Suomalaista kansantanssia. Tanhu ei kuitenkaan ole sellaista foxin askelilla, N.50 iskua minuutissa soitettavan valssimusiikin tahtiin heilumista mitä osaa jokinen vaan se on perinteistä Suomalaista seuratanssia. Ihan oikeasti tanhu on kyllä myös sellaista show tanssia johon on haettu vaikutteita ympä maailmaa. Joskus eksoottisia tansseja tanssiessa huomaa että kuvio on tanhuista tuttu ja voi päätellä että tästähän se on lainattu. Sivistys vaeltaa antiikin filosofia on tänään Suomessa. Tanhua ei siis tanssi oikeasti kansa vaan selliset paremmat ihmiset. Vaatii rytmitajua, muistia, painonhallintaa , hyvää pfyysistä kuntoa ja säännöllistä harjoittelua. Koska tanhu on seuratanssi niin tanssijoita pitää ryhmässäolla vähintään neljä. Kahdeksalla pystyy vetämään monta tanhua.
Tampereella muuten kohtapuoleen järjestetään Tanhumania niminen kansantanssi tapahtuma.
Tanhu muuten on sellinen harrastus että sitä pitää harrastaa vuosi ennen kuin siitä alkaa pitämään. Tämä selittää sen miksi sellaiset lyhytjänteiset AdHd tyyppiset ihmiset eivät kykene nauttimaan tanhusta.
Olin itse pitkään tanhuporukoissa mutta sitten tuli eteen tilanne etten saanut naista pariksi. Yksi mies siihen tuli ehdottelemaan hähkäparia ja siihen loppui
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202223Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642