Vaikeneeko viulut?

en ihmettele enää mit

Vaikeneeko viulut kaustisella tulevaisuudessa? Tarkoitan festivaaleja. Rahaa ei taho löytyä. Ei kovin monta vuotta voi tappiolla pyörittää. Miksi ihmeessä sen piti revetäkkään näin laajaan mittakaavaan? Muistan hyvin 60-luvun lopun festivaalit. Kyllä oli toinen viilis silloin ja vaatimattomat puitteet.Mutta ohjelma oli hyvä.Ja koskettava. Konsta Jylhä kun soitti, hän liikuttui kyyneliin, että se soitto tuli sydämestä! Nyt vaan "esiinnytään" ei eletä sielulla mukana. Ei kaikki, mutta suurin osa, mitä olen nähnyt.Aikamoista sekahedelmäsoppaa.Babtisteilla on samaan aikaan suuri teltta, en puutu siihen muuten kuin että onkohan se oikein hyvä ajoitus? No, väkeä ainakin piisaa,mutta illoin on moni niin kännissä ettei ymmärrä mistään mitään. Ravintelit on auki ja tarjoiliat kaksin käsin viinaa kantaa. Aivan sama, mutta kuka ajattelee keskustassa asuvia? Kustaan ja paskotaan toisten pihoille, ei hyvä.No, tässäpä tuli päästettyä vähän höyryjä.Minä en isse asu keskustassa, mutta kiusaannun kun koitan siellä asioira Ei eres parkkipaikkaa löyry.Onko festivaalien pakko olla näin mittava tapahtuma? Ei minun mielestä.

18

961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riks

      joo, ymmärrän kyllä fiiliksen, mutta mitäs tehdään jos vaan tapahtuma sattuman kaupalla sattuukin kasvamaan? laitetaanko kyltti että ei mahdu, vain 1000 ensimmäistä...
      ylpeitä pitää olla siitä että kiinnostus on musiikkijuhlia kohtaan kasvanut, ja tulokkaita on.. eihän täälä muuten ois mitään, ja kukaan tietäis kaustista...
      ja jos nyt pikkasen mitotetaan noita asioita niin onko paha jos on vuodesta yks viikko jolloin autoilu on vähän haastavampaa? toisin on isommissa kaupungeissa eikä niissäkään ihan pikkusesta turhauduta..
      eikä se oo ihan heleppo juttu nää tällaset kekkerit yleensäkkään, suurimmat osat tuloista tulee lipunmyynnistä ja lipun hinnoista löydetään kummiski aina nitistävää...
      ollaan ny vaan tyytyväisiä ku on musiikkia ja koitetaan löytää se oikea tunnelma osittain sielä tärkeimmästä, eli sydämestä...

      • tarkoitti hän ,

        Varmaankin sitä et esiintyjiä on haalittu enempi ja ulkomaita myöden kun vertaa sinne kuuskytlukuun. Hyvähän se on et kerran kesässä on kaustisella vipinää. Ja kyllä tänne mahtuu mielestäni kaikki ja ne uskovaisetkin voi ihan hyvin pitää ne kekkerinsä, ei mua haittaa.Tsemppiä oikein kovasti tuleville festareille! Tervetuloa vaan sit kaikki tänne!


      • ajat muuttuvat viljo
        tarkoitti hän , kirjoitti:

        Varmaankin sitä et esiintyjiä on haalittu enempi ja ulkomaita myöden kun vertaa sinne kuuskytlukuun. Hyvähän se on et kerran kesässä on kaustisella vipinää. Ja kyllä tänne mahtuu mielestäni kaikki ja ne uskovaisetkin voi ihan hyvin pitää ne kekkerinsä, ei mua haittaa.Tsemppiä oikein kovasti tuleville festareille! Tervetuloa vaan sit kaikki tänne!

        Eikö kaustislaiset tajua ,että kansanmusiikki ei kiinnosta enää suurta yleisöä.Miksi väkisin yritetään tehdä festivaalia joka ei ole kiinnostava?? Kansanmusiikia ja viulua ei jaksa kuunnela 3 päivää kauempaan.Ja mitä tekemistä iskelmä muusikoilla on kaustisilla?? Ääliöt.


    • loppuhan se tulee

      Viikko on liian pitkä aika.Kansanmusiikista kiinnostunut ikäpolvi on jo lähes kuuroja.2 päivää olisi sopivaa viulua kuunnella.

      • Näätinki is in

        ei vaikene viulut se on varmaa,,,,kyllä ne ois vaiennut jos.....


      • vaikene
        Näätinki is in kirjoitti:

        ei vaikene viulut se on varmaa,,,,kyllä ne ois vaiennut jos.....

        Se mitä KTK:lle tapahtuu sitten toinen juttu !


      • Kiulukka

        Olin kolome päivää aluhella eikä viulua kuulunnu mistään.


      • Näätinki on ISO in
        Näätinki is in kirjoitti:

        ei vaikene viulut se on varmaa,,,,kyllä ne ois vaiennut jos.....

        Retu-Matin polskaa "vinguthaan."
        Terveisin Retu-Matin pojanpojanpoika.


      • seppo nakkimyyjä

        Hahah ,meinaakohan Seikkula maksaa omista rahoista velat.Ehkä äijä ei tiedä totuutta.Kaput,se on loppu,slut se raha.


    • Festarityöntekijä

      Olisi jo syytä vaieta. Työntekijöille ei ole tänä vuonna palkkoja vieläkään kuulunut ja niistäkin vähennetään rakennustyömaa kuluja!!! Näinhän sitä saatiin näppärästi festivaalit sitten järjestettyä. Täyttä työntekijän perseeseen nussimista koko vitun touhu. Ruuastakin saatiin maksaa 5e työntekijänä. Tällä tavalla Kansanmusiikkisäätiö kiittää niitä, jotka koko paskan oikeasti mahdollistivat.

      • perkules ..

        KTK retuinen katto rahaa tarvitsee , mutta kyllä minustakin työntekijä pailkkansa ansainnut.


      • palkallista
        perkules .. kirjoitti:

        KTK retuinen katto rahaa tarvitsee , mutta kyllä minustakin työntekijä pailkkansa ansainnut.

        Alun alkuaan kaustislaiset pyörittivät festivaaleja talkootyönä. Silloin kaikessa oli "henkeä".Homma on mennyt överiksi ja liian pitkäksi. Kuka sitä touhua viikkokaupalla jaksaa! Paisuminen on tappioiden syy.


      • ........
        palkallista kirjoitti:

        Alun alkuaan kaustislaiset pyörittivät festivaaleja talkootyönä. Silloin kaikessa oli "henkeä".Homma on mennyt överiksi ja liian pitkäksi. Kuka sitä touhua viikkokaupalla jaksaa! Paisuminen on tappioiden syy.

        Ei makseta Kari Tapiollekaan.

        http://www.iltalehti.fi/viihde/2009090910212902_vi.shtml


      • näin on.

        Jaa, ettei ole palkkoja kuulunu? Kas kummaa, ko kaikki mun tuntemat ihmiset minä mukaan lukien, jokka on ollu festareilla töissä, on kyllä palakat saannu ihan ajallaan. Eli on maksettu jo ajat sitte. Monena vuonna ollu festareilla töisä, ja ikään ei oo jääny rahat saamatta. Viivettä voi olla, mutta kyllä ne rahat tulee, ja pitää ite osata pyytää, jos ei ala kuulumaan, eli puhelin kauniiseen käteen.

        Ei kantsi tulla töihin, jos ei osaa varautua siihen, että palkat viipyy, vaikka taloudellinen tilanne on tiedetty huonoksi varmaan työntekijöiden keskuudessakin jo pitemmän aikaa. Tairat olla joku raksaryhmäläinen, ei meikäläisen palkasta ainakaan oo mitään vähennetty, paitti normaalit verot.


      • ??
        näin on. kirjoitti:

        Jaa, ettei ole palkkoja kuulunu? Kas kummaa, ko kaikki mun tuntemat ihmiset minä mukaan lukien, jokka on ollu festareilla töissä, on kyllä palakat saannu ihan ajallaan. Eli on maksettu jo ajat sitte. Monena vuonna ollu festareilla töisä, ja ikään ei oo jääny rahat saamatta. Viivettä voi olla, mutta kyllä ne rahat tulee, ja pitää ite osata pyytää, jos ei ala kuulumaan, eli puhelin kauniiseen käteen.

        Ei kantsi tulla töihin, jos ei osaa varautua siihen, että palkat viipyy, vaikka taloudellinen tilanne on tiedetty huonoksi varmaan työntekijöiden keskuudessakin jo pitemmän aikaa. Tairat olla joku raksaryhmäläinen, ei meikäläisen palkasta ainakaan oo mitään vähennetty, paitti normaalit verot.

        http://yle.fi/alueet/keski-pohjanmaa/2009/09/festivaalipalkkioiden_maksu_takkuilee_989538.html


      • En kuullut viulhua
        näin on. kirjoitti:

        Jaa, ettei ole palkkoja kuulunu? Kas kummaa, ko kaikki mun tuntemat ihmiset minä mukaan lukien, jokka on ollu festareilla töissä, on kyllä palakat saannu ihan ajallaan. Eli on maksettu jo ajat sitte. Monena vuonna ollu festareilla töisä, ja ikään ei oo jääny rahat saamatta. Viivettä voi olla, mutta kyllä ne rahat tulee, ja pitää ite osata pyytää, jos ei ala kuulumaan, eli puhelin kauniiseen käteen.

        Ei kantsi tulla töihin, jos ei osaa varautua siihen, että palkat viipyy, vaikka taloudellinen tilanne on tiedetty huonoksi varmaan työntekijöiden keskuudessakin jo pitemmän aikaa. Tairat olla joku raksaryhmäläinen, ei meikäläisen palkasta ainakaan oo mitään vähennetty, paitti normaalit verot.

        Törkiää toimintaa.Rahat on syöty.Ensivuonna voivat mainostaa Kaustisen konkurssi festivaaleina.Tilintarkastajat ,sieltä tulee uutta ihmeteltävää.


      • paska juhula

        No ei tarvitse mennä ensikesänä,se on jämpti ja varma.


      • tioä loi
        palkallista kirjoitti:

        Alun alkuaan kaustislaiset pyörittivät festivaaleja talkootyönä. Silloin kaikessa oli "henkeä".Homma on mennyt överiksi ja liian pitkäksi. Kuka sitä touhua viikkokaupalla jaksaa! Paisuminen on tappioiden syy.

        Ensi vuonna esiintyjiä ei ole muuta kuin Hotakainen Halsualta, ja Näppäripelimannit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      275
      2911
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1880
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      259
      1148
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      941
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      804
    Aihe