Kawasaki VN900/SilverTail

Kawa VN900

Ostin tuossa reilu kuukausi sitten Kawan VN900:n viime vuoden mallia ja siihen oli asenettu SilverTail putket joista poistettu sisuskalut (huilut)

Nyt on vaivana se että jos ajaa hiukan kovempaa esim. motarilla 120km/h alkaa tuo FI varoitus valo palamaan.
Johtuneeko liian laihasta seoksesta??

Pystyykö ko. pyörän polttoaine seosta säätämään ilman tuota "Power commanderia"???

14

2117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hankalaa

      Ei siinä ole kuin tyhjäkäynninsäätöruuvi, olettaen, että on uudempi ruiskumalli. Tarkista onko ilmanputsari asianmukainen. Jos siitäkin puuttuu sisuskalut voi olla aika laihaa. Onko SilverTailit varustettu Lamdoilla? Jos ei, niin ehkä anturien paikalle kytketyt vastukset ovat väärän kokoiset.

      • Kawa VN900

        Kone on ruiskumalli, ilmanputsaria en ole vielä tarkastanu (täytyypä avata koppa tänään)
        Putkissa on lamdat paikoillaan!
        Ilmeisesti tuo "liian vapaa virtaus" putkissa sekoittaa lamdojen toimintaa??
        Pelottaa vaan ajella reippaampaa vauhtia, kun tuo valo syttyy tulee mieleen että kone käy laihalla ja voi leipoa kiinni....
        Eli onko oikeasti vaarana koneen kiinni leikkaaminen tai männän sulaminen?


      • seoksiin helposti
        Kawa VN900 kirjoitti:

        Kone on ruiskumalli, ilmanputsaria en ole vielä tarkastanu (täytyypä avata koppa tänään)
        Putkissa on lamdat paikoillaan!
        Ilmeisesti tuo "liian vapaa virtaus" putkissa sekoittaa lamdojen toimintaa??
        Pelottaa vaan ajella reippaampaa vauhtia, kun tuo valo syttyy tulee mieleen että kone käy laihalla ja voi leipoa kiinni....
        Eli onko oikeasti vaarana koneen kiinni leikkaaminen tai männän sulaminen?

        liioitellaan, oma pelaa ihan hyvin, vaikka putket vaihdettu. Tosin kaasari versio.


      • Kawa VN900

        Jep nyt on ilmanputsari tarkastettu ja se on OK.
        Tais se vikakin sitten löytyä kun asensin huilut paikoilleen ja tutkin siinä samalla koko putkiston niin kappas vain toinen lamda johto oli irti....

        Yritin sitten vielä pikaisesti ottaa huilut pois mutta voihan h.... ku toinen huilu tarttu niin piukkaan kii että ei suostunu enää irtoomaan,
        siispä ajellaan nyt hetki huilut paikoillaan ilman korvatulppia =)
        ja yritetään iroittaa huilut paremmalla ajalla.


      • VN 2000
        Kawa VN900 kirjoitti:

        Jep nyt on ilmanputsari tarkastettu ja se on OK.
        Tais se vikakin sitten löytyä kun asensin huilut paikoilleen ja tutkin siinä samalla koko putkiston niin kappas vain toinen lamda johto oli irti....

        Yritin sitten vielä pikaisesti ottaa huilut pois mutta voihan h.... ku toinen huilu tarttu niin piukkaan kii että ei suostunu enää irtoomaan,
        siispä ajellaan nyt hetki huilut paikoillaan ilman korvatulppia =)
        ja yritetään iroittaa huilut paremmalla ajalla.

        >>siispä ajellaan nyt hetki huilut paikoillaan ilman korvatulppia =)
        ja yritetään iroittaa huilut paremmalla ajalla.


      • seoksiin
        seoksiin helposti kirjoitti:

        liioitellaan, oma pelaa ihan hyvin, vaikka putket vaihdettu. Tosin kaasari versio.

        Jos käy liian laihalla, niin palaa männät. Kannattaisi tarkistaa tulppien väri ja tarvittaessa vaihtaa isommat suuttimet kaasariin.


      • Kawa VN900
        seoksiin kirjoitti:

        Jos käy liian laihalla, niin palaa männät. Kannattaisi tarkistaa tulppien väri ja tarvittaessa vaihtaa isommat suuttimet kaasariin.

        Jep olen samaa mieltä, mutta kun tässä vm.-08 Kawassa on jo ruisku kone...
        ei käy suutinten vaihto.
        Siispä olen tullut siihen tulokseen että anoa keino säätä seosta on joku erillinen säätöyksikkö joka liitetään pyörän oman säätöyksikön rinnalle.

        Niin ja se vikakin taisi löytyä, eli irronnut lamdan johto.
        Eilen kävin motarilla kokeileen n.10km reilua 120km/h huilut putkissa paikoillaan ja lamdan johdot paikoillan niin ei syttyny FI valo.

        Myös tyhjäkäynnillä aikaisemmin kuulunut ihmeellinen "säätö" ääni loppui,
        eli uskoisin että nyt pelaa pyörä niin kuin kuuluukin.

        Nyt on taas huilut pois ja pitänee kokeilla uudestaan tuo sama lenkki =)


      • seoksen laihtumisen
        seoksiin kirjoitti:

        Jos käy liian laihalla, niin palaa männät. Kannattaisi tarkistaa tulppien väri ja tarvittaessa vaihtaa isommat suuttimet kaasariin.

        mihin väittämäsi perustuu?

        Miten se laihentaa seosta, jos palamiskaasut pääsevät pakoputkeen helpommin pienemmän vastuksen takia. Pakoventtiili menee siinä vaiheessa kiinni, kun mäntä lähtee alas imaseen kaasarista uuden bensa ja ilmaseoksen ja mitä kovempi alipaine syntyy, sitä enemmän kaasari antaa bensaa kaasutettaessa.

        Tuhansia kilometrejä ajellu Cobrilla, eikä ole ylikuumenemisia ja muita käyntiongelmia esiintynyt.
        Putkien valmistaja kauppaa tietysti omia suutinsarjoja ja ehkä hieman rikkaammalla seoksella saisi viellä lisää tehoa, mutta saattaa ruokahalu kasvaa bensalle suhteettomasti.


      • Kawa VN900
        seoksen laihtumisen kirjoitti:

        mihin väittämäsi perustuu?

        Miten se laihentaa seosta, jos palamiskaasut pääsevät pakoputkeen helpommin pienemmän vastuksen takia. Pakoventtiili menee siinä vaiheessa kiinni, kun mäntä lähtee alas imaseen kaasarista uuden bensa ja ilmaseoksen ja mitä kovempi alipaine syntyy, sitä enemmän kaasari antaa bensaa kaasutettaessa.

        Tuhansia kilometrejä ajellu Cobrilla, eikä ole ylikuumenemisia ja muita käyntiongelmia esiintynyt.
        Putkien valmistaja kauppaa tietysti omia suutinsarjoja ja ehkä hieman rikkaammalla seoksella saisi viellä lisää tehoa, mutta saattaa ruokahalu kasvaa bensalle suhteettomasti.

        kuulopuhetta, netistä luettua... =)

        alko vaan huolettaa tuo FI varoitus valon syttyminen kovemmassa kyydissä ja aloin asiaa selvittää!

        elektronisesti ohjattu ruiskutus järjestelmähän toimii siten että ilmamassamittari mittaa koneeseen virtaavan ilman määrän ja antaa siitä tiedon ruiskutuksen ohjausyksikölle joka taas säätää tarvittavan polttoaineen määrän, eli siinä ei pitäisi olla ongelmia vaikka ei olis pakoputkia tai ilmanputsaria lainkaan.
        (voin taas olla väärässäkin)

        kaasarikoneissa on taas toinen juttu...

        mutta taitaa olla näissä nelitahti koneissa vähän eri juttu ku kakstahtisissa tuo pakovastuksen pienenemisen vaikutus seokseen.

        mopohommista tuo ajatus lähinnä lähti, ainaski tuohon DT50 jammuun täytyy laittaa isompi suutin jos ottaa kuristimen pois pakoputkesta, mutta siinähän tehonlisäyskin on jo luokkaa 1,7kw => 5,7kw tai jotain sinne päin, en muista tarkkaan.


    • vapaavirtaussuodatin

      Jos jättäisi alkuperäiset putket paikoilleen? Saavutetaanko tälläisellä virityksellä mitään etuja? Kovista äänistä en niin välitä, mutta pieni lisäpotku olisi tervetullutta.

      • putosi yllättäen

        samat kesälomareissut tehty ennen ja jälkeen putken muutoksen. Joka tankillisella on pakko todeta, kulutus on pudonnut 0.4-0,8 l/100 km.(riippuen ajonopeudesta) avarampiin putkiin vaihdon jälkeen ja tehoakin muutama kaakki enemmän tuntuisi löytyvän.
        Kulutuserot tulee ilmi maantieajossa, ei juurikaan kaupunkiajossa.
        Kyse on kaasutinversiosta.
        Ajoturvallisuus paranee äänien myötä, fillaristit ei käänny eteen ja jalankulkijat osaa varoa, elikä hyvään suuntaan on vaikuttanut.


      • Kawa VN900

        taitaa olla niin että äänet on ainoat jotka muuttuu kun putkia viritellään,
        itselläni juuri se tavoitteenakin...
        joku nyt sanoo amistouhua... niin se vähän kyllä onkin mutta ei oo kukaan vielä ääniä moittinu (naapurin mummot ehkä nyt kiroilee itsekseen, yritän kyllä aamu/ilta aikoina välttää turhaa paukuttelua)

        siispä jos tehoja tahtoo lisää taitaa olla isompi/tehokkaampi pyörä se ainoa järkevä vaihtoehto.


      • Kawa VN900
        putosi yllättäen kirjoitti:

        samat kesälomareissut tehty ennen ja jälkeen putken muutoksen. Joka tankillisella on pakko todeta, kulutus on pudonnut 0.4-0,8 l/100 km.(riippuen ajonopeudesta) avarampiin putkiin vaihdon jälkeen ja tehoakin muutama kaakki enemmän tuntuisi löytyvän.
        Kulutuserot tulee ilmi maantieajossa, ei juurikaan kaupunkiajossa.
        Kyse on kaasutinversiosta.
        Ajoturvallisuus paranee äänien myötä, fillaristit ei käänny eteen ja jalankulkijat osaa varoa, elikä hyvään suuntaan on vaikuttanut.

        paljonko noin suunnilleen kuluttaa maantieajossa??
        itselläni näyttäis menovettä kuluvan n.4,1 - 4,3 l/100km


      • vn900
        Kawa VN900 kirjoitti:

        taitaa olla niin että äänet on ainoat jotka muuttuu kun putkia viritellään,
        itselläni juuri se tavoitteenakin...
        joku nyt sanoo amistouhua... niin se vähän kyllä onkin mutta ei oo kukaan vielä ääniä moittinu (naapurin mummot ehkä nyt kiroilee itsekseen, yritän kyllä aamu/ilta aikoina välttää turhaa paukuttelua)

        siispä jos tehoja tahtoo lisää taitaa olla isompi/tehokkaampi pyörä se ainoa järkevä vaihtoehto.

        Totta totisesti.
        Itellä ne cobrat ja äänet tosi makeet. Juuri tehty lomamatka takana 2000km ei mitään valoja vilkkumassa ja kulutus siinä 4,5 kaksi päällä, takalaukku, sivulaukut ja etu pussi. Tehot on paras tosiaan hakea isompi vehje hankkimalla. Itse vaihdan kyllä tähän samaan kun vaihdan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      207
      11923
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      29
      8218
    3. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      59
      6333
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      177
      5257
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      57
      4978
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      50
      4518
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      119
      4441
    8. Missä vaiheessa

      Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      119
      3936
    9. Juuri muiston ne

      Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      82
      3425
    10. Miten paljon

      Olet halunnut mun kanssa?
      Ikävä
      53
      1967
    Aihe