Ostin tuossa reilu kuukausi sitten Kawan VN900:n viime vuoden mallia ja siihen oli asenettu SilverTail putket joista poistettu sisuskalut (huilut)
Nyt on vaivana se että jos ajaa hiukan kovempaa esim. motarilla 120km/h alkaa tuo FI varoitus valo palamaan.
Johtuneeko liian laihasta seoksesta??
Pystyykö ko. pyörän polttoaine seosta säätämään ilman tuota "Power commanderia"???
Kawasaki VN900/SilverTail
14
1960
Vastaukset
- hankalaa
Ei siinä ole kuin tyhjäkäynninsäätöruuvi, olettaen, että on uudempi ruiskumalli. Tarkista onko ilmanputsari asianmukainen. Jos siitäkin puuttuu sisuskalut voi olla aika laihaa. Onko SilverTailit varustettu Lamdoilla? Jos ei, niin ehkä anturien paikalle kytketyt vastukset ovat väärän kokoiset.
- Kawa VN900
Kone on ruiskumalli, ilmanputsaria en ole vielä tarkastanu (täytyypä avata koppa tänään)
Putkissa on lamdat paikoillaan!
Ilmeisesti tuo "liian vapaa virtaus" putkissa sekoittaa lamdojen toimintaa??
Pelottaa vaan ajella reippaampaa vauhtia, kun tuo valo syttyy tulee mieleen että kone käy laihalla ja voi leipoa kiinni....
Eli onko oikeasti vaarana koneen kiinni leikkaaminen tai männän sulaminen? - seoksiin helposti
Kawa VN900 kirjoitti:
Kone on ruiskumalli, ilmanputsaria en ole vielä tarkastanu (täytyypä avata koppa tänään)
Putkissa on lamdat paikoillaan!
Ilmeisesti tuo "liian vapaa virtaus" putkissa sekoittaa lamdojen toimintaa??
Pelottaa vaan ajella reippaampaa vauhtia, kun tuo valo syttyy tulee mieleen että kone käy laihalla ja voi leipoa kiinni....
Eli onko oikeasti vaarana koneen kiinni leikkaaminen tai männän sulaminen?liioitellaan, oma pelaa ihan hyvin, vaikka putket vaihdettu. Tosin kaasari versio.
- Kawa VN900
Jep nyt on ilmanputsari tarkastettu ja se on OK.
Tais se vikakin sitten löytyä kun asensin huilut paikoilleen ja tutkin siinä samalla koko putkiston niin kappas vain toinen lamda johto oli irti....
Yritin sitten vielä pikaisesti ottaa huilut pois mutta voihan h.... ku toinen huilu tarttu niin piukkaan kii että ei suostunu enää irtoomaan,
siispä ajellaan nyt hetki huilut paikoillaan ilman korvatulppia =)
ja yritetään iroittaa huilut paremmalla ajalla. - VN 2000
Kawa VN900 kirjoitti:
Jep nyt on ilmanputsari tarkastettu ja se on OK.
Tais se vikakin sitten löytyä kun asensin huilut paikoilleen ja tutkin siinä samalla koko putkiston niin kappas vain toinen lamda johto oli irti....
Yritin sitten vielä pikaisesti ottaa huilut pois mutta voihan h.... ku toinen huilu tarttu niin piukkaan kii että ei suostunu enää irtoomaan,
siispä ajellaan nyt hetki huilut paikoillaan ilman korvatulppia =)
ja yritetään iroittaa huilut paremmalla ajalla.>>siispä ajellaan nyt hetki huilut paikoillaan ilman korvatulppia =)
ja yritetään iroittaa huilut paremmalla ajalla. - seoksiin
seoksiin helposti kirjoitti:
liioitellaan, oma pelaa ihan hyvin, vaikka putket vaihdettu. Tosin kaasari versio.
Jos käy liian laihalla, niin palaa männät. Kannattaisi tarkistaa tulppien väri ja tarvittaessa vaihtaa isommat suuttimet kaasariin.
- Kawa VN900
seoksiin kirjoitti:
Jos käy liian laihalla, niin palaa männät. Kannattaisi tarkistaa tulppien väri ja tarvittaessa vaihtaa isommat suuttimet kaasariin.
Jep olen samaa mieltä, mutta kun tässä vm.-08 Kawassa on jo ruisku kone...
ei käy suutinten vaihto.
Siispä olen tullut siihen tulokseen että anoa keino säätä seosta on joku erillinen säätöyksikkö joka liitetään pyörän oman säätöyksikön rinnalle.
Niin ja se vikakin taisi löytyä, eli irronnut lamdan johto.
Eilen kävin motarilla kokeileen n.10km reilua 120km/h huilut putkissa paikoillaan ja lamdan johdot paikoillan niin ei syttyny FI valo.
Myös tyhjäkäynnillä aikaisemmin kuulunut ihmeellinen "säätö" ääni loppui,
eli uskoisin että nyt pelaa pyörä niin kuin kuuluukin.
Nyt on taas huilut pois ja pitänee kokeilla uudestaan tuo sama lenkki =) - seoksen laihtumisen
seoksiin kirjoitti:
Jos käy liian laihalla, niin palaa männät. Kannattaisi tarkistaa tulppien väri ja tarvittaessa vaihtaa isommat suuttimet kaasariin.
mihin väittämäsi perustuu?
Miten se laihentaa seosta, jos palamiskaasut pääsevät pakoputkeen helpommin pienemmän vastuksen takia. Pakoventtiili menee siinä vaiheessa kiinni, kun mäntä lähtee alas imaseen kaasarista uuden bensa ja ilmaseoksen ja mitä kovempi alipaine syntyy, sitä enemmän kaasari antaa bensaa kaasutettaessa.
Tuhansia kilometrejä ajellu Cobrilla, eikä ole ylikuumenemisia ja muita käyntiongelmia esiintynyt.
Putkien valmistaja kauppaa tietysti omia suutinsarjoja ja ehkä hieman rikkaammalla seoksella saisi viellä lisää tehoa, mutta saattaa ruokahalu kasvaa bensalle suhteettomasti. - Kawa VN900
seoksen laihtumisen kirjoitti:
mihin väittämäsi perustuu?
Miten se laihentaa seosta, jos palamiskaasut pääsevät pakoputkeen helpommin pienemmän vastuksen takia. Pakoventtiili menee siinä vaiheessa kiinni, kun mäntä lähtee alas imaseen kaasarista uuden bensa ja ilmaseoksen ja mitä kovempi alipaine syntyy, sitä enemmän kaasari antaa bensaa kaasutettaessa.
Tuhansia kilometrejä ajellu Cobrilla, eikä ole ylikuumenemisia ja muita käyntiongelmia esiintynyt.
Putkien valmistaja kauppaa tietysti omia suutinsarjoja ja ehkä hieman rikkaammalla seoksella saisi viellä lisää tehoa, mutta saattaa ruokahalu kasvaa bensalle suhteettomasti.kuulopuhetta, netistä luettua... =)
alko vaan huolettaa tuo FI varoitus valon syttyminen kovemmassa kyydissä ja aloin asiaa selvittää!
elektronisesti ohjattu ruiskutus järjestelmähän toimii siten että ilmamassamittari mittaa koneeseen virtaavan ilman määrän ja antaa siitä tiedon ruiskutuksen ohjausyksikölle joka taas säätää tarvittavan polttoaineen määrän, eli siinä ei pitäisi olla ongelmia vaikka ei olis pakoputkia tai ilmanputsaria lainkaan.
(voin taas olla väärässäkin)
kaasarikoneissa on taas toinen juttu...
mutta taitaa olla näissä nelitahti koneissa vähän eri juttu ku kakstahtisissa tuo pakovastuksen pienenemisen vaikutus seokseen.
mopohommista tuo ajatus lähinnä lähti, ainaski tuohon DT50 jammuun täytyy laittaa isompi suutin jos ottaa kuristimen pois pakoputkesta, mutta siinähän tehonlisäyskin on jo luokkaa 1,7kw => 5,7kw tai jotain sinne päin, en muista tarkkaan.
- vapaavirtaussuodatin
Jos jättäisi alkuperäiset putket paikoilleen? Saavutetaanko tälläisellä virityksellä mitään etuja? Kovista äänistä en niin välitä, mutta pieni lisäpotku olisi tervetullutta.
- putosi yllättäen
samat kesälomareissut tehty ennen ja jälkeen putken muutoksen. Joka tankillisella on pakko todeta, kulutus on pudonnut 0.4-0,8 l/100 km.(riippuen ajonopeudesta) avarampiin putkiin vaihdon jälkeen ja tehoakin muutama kaakki enemmän tuntuisi löytyvän.
Kulutuserot tulee ilmi maantieajossa, ei juurikaan kaupunkiajossa.
Kyse on kaasutinversiosta.
Ajoturvallisuus paranee äänien myötä, fillaristit ei käänny eteen ja jalankulkijat osaa varoa, elikä hyvään suuntaan on vaikuttanut. - Kawa VN900
taitaa olla niin että äänet on ainoat jotka muuttuu kun putkia viritellään,
itselläni juuri se tavoitteenakin...
joku nyt sanoo amistouhua... niin se vähän kyllä onkin mutta ei oo kukaan vielä ääniä moittinu (naapurin mummot ehkä nyt kiroilee itsekseen, yritän kyllä aamu/ilta aikoina välttää turhaa paukuttelua)
siispä jos tehoja tahtoo lisää taitaa olla isompi/tehokkaampi pyörä se ainoa järkevä vaihtoehto. - Kawa VN900
putosi yllättäen kirjoitti:
samat kesälomareissut tehty ennen ja jälkeen putken muutoksen. Joka tankillisella on pakko todeta, kulutus on pudonnut 0.4-0,8 l/100 km.(riippuen ajonopeudesta) avarampiin putkiin vaihdon jälkeen ja tehoakin muutama kaakki enemmän tuntuisi löytyvän.
Kulutuserot tulee ilmi maantieajossa, ei juurikaan kaupunkiajossa.
Kyse on kaasutinversiosta.
Ajoturvallisuus paranee äänien myötä, fillaristit ei käänny eteen ja jalankulkijat osaa varoa, elikä hyvään suuntaan on vaikuttanut.paljonko noin suunnilleen kuluttaa maantieajossa??
itselläni näyttäis menovettä kuluvan n.4,1 - 4,3 l/100km - vn900
Kawa VN900 kirjoitti:
taitaa olla niin että äänet on ainoat jotka muuttuu kun putkia viritellään,
itselläni juuri se tavoitteenakin...
joku nyt sanoo amistouhua... niin se vähän kyllä onkin mutta ei oo kukaan vielä ääniä moittinu (naapurin mummot ehkä nyt kiroilee itsekseen, yritän kyllä aamu/ilta aikoina välttää turhaa paukuttelua)
siispä jos tehoja tahtoo lisää taitaa olla isompi/tehokkaampi pyörä se ainoa järkevä vaihtoehto.Totta totisesti.
Itellä ne cobrat ja äänet tosi makeet. Juuri tehty lomamatka takana 2000km ei mitään valoja vilkkumassa ja kulutus siinä 4,5 kaksi päällä, takalaukku, sivulaukut ja etu pussi. Tehot on paras tosiaan hakea isompi vehje hankkimalla. Itse vaihdan kyllä tähän samaan kun vaihdan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152821
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1122017Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171681Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141585Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2831436Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471227- 471176
- 1051014
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan56948- 85895