Olen oppinut tärkeän läksyn: EN ikinä tulevaisuudessa tule sormellanikaan koskemaan yh-äitiin. EI vaikka sellasen kuinka helposti baarista saisi mukaansa. Kiitos mutta ei kiitos. En halua ottaa sitä riskiä, että yksikään yh-äiti alkaisi kuvittelemaan yhden yön panon jälkeen yhteistä taivalta näiden käenpoikiensa kanssa.
Vielä vähemmän mua viehättää ajatus yhteiselosta katkeroituneen "marttyyrin" kanssa, joka kitisee ja natisee kaiken aikaa exästään, exän rahoista, exän kaikesta. Hitto, jos joskus itselleni naisen huolin, haluan olla sille se "ykköstyyppi", enkä "hyvä kakkonen exänatinoiden jälkeen".
Mistä nää naiset oikeen saa päähänsä niitä illuusioita tulvausuudesta, jossa uus mies on exää parempi, on täydellinen isä sen paskaexän lapsille, kuuntelee päivittäisiä exähaukkuja ja vertaamista exään... huhhuh.
Kauhuskenario tuo on, eikä mikään unelmaliitto!
Lisää aiheesta:
Suomi24 etusivu > Keskustelu > Äidit ja isät > Yhteis- ja yksinhuoltajuus
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8267806
Ei IKINÄ yh-äitiä, kiitos
73
2472
Vastaukset
- Jäämille
Ainahan ihmisillä on elämänhistoriaa takanaan . Kukaan ei ole ainoa oikea .
- yksinhuoltajilla ei?
meinaatkos, että vain sulla on oikeus naida mutta yksinhuoltajilla ei? - Olisit voinut hoitaa kauniimmin tuon juttupuolen, etkä vain käydä panemassa. Tuommosta kranttua valittajaa ei kukaan neitsyt edes katsoa, kun täälläkin yleisillä palstoilla noin ruikuttaa.
- ,,,,,,kyyneleitä,,,,,,,,
NOI ikkää h i e n o IHMINEN iha isoil kirjaimil,,,, myö ei saahakkaa sit nauttii siun
kakkaiste aluskalsareittes pesust ynnä muust!!!!
JA enne muuta LAPSI nyt menettää ISÄN,,, joka ois aivan korvaamatoin,,,,
En voi ensinkkää ymmärtää mite tästkii selvitää!!!!!!!!!
,,,,,,,kyyneleitä,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,- juur avaaja kaltaist
issää myö etitää meijje lasten kaa.....Ha ha ha )))))
- Ikinä en enää
juur avaaja kaltaist kirjoitti:
issää myö etitää meijje lasten kaa.....Ha ha ha )))))
tollaste luusereitte matkaa lähe. Ja piste.
luulex tätä joksikin kiartokirjeiden kohtauspaikax wai?
tairat olla tossun alla kun kuuntelet jatkuwasti exästä :=)
ja se/ne kuuluu elämään halus tai ei :=)- sää wain
ihan rauhassa YH-äitien seuraa, kaikkien ei tarvi!
aikas lapsellista ton ikäselle miehelle hymiöt ja x-kirjaimet,
tairatkin olla ikinuori motoristimulkku, kuvitelmissasi. sää wain kirjoitti:
ihan rauhassa YH-äitien seuraa, kaikkien ei tarvi!
aikas lapsellista ton ikäselle miehelle hymiöt ja x-kirjaimet,
tairatkin olla ikinuori motoristimulkku, kuvitelmissasi.mää mitää kuwittele tjn
mää tiärän olewani ikinuori mulkkumopoilija :=) "kiitos kauniisti sanottu"
sä?
katkera wanha puskis :=)- Karmaiseva yh ;)
Eihän henkilöt, jotka hoitavat eron jälkeen yksin lapsensa, ole mikään outo laji, jota saa arvostella ja nimitellä, saatika yleistää tietyn tyyppiseksi. Yh-isät ovat harvinaisia, koska me naiset yleensä kannamme vastuumme paremmin jälkikasvusta, joten eipä pitäisi saada kuraa niskaan ... Ainakaan minulla ei ole edes aikaa istua baareissa pokaamassa miehiä, enkä miestä aio ottaa moneen vuoteen, en edes hyvää ;) Ja jos joskus vielä elän suhteessa, ei tulevan kaverin tarvitse kuulla exästä, koska ei ole tarvetta kerrata asioita. Nehän omat omiani!
Sinulle mukavaa syksyn alkua :-) Karmaiseva yh ;) kirjoitti:
Eihän henkilöt, jotka hoitavat eron jälkeen yksin lapsensa, ole mikään outo laji, jota saa arvostella ja nimitellä, saatika yleistää tietyn tyyppiseksi. Yh-isät ovat harvinaisia, koska me naiset yleensä kannamme vastuumme paremmin jälkikasvusta, joten eipä pitäisi saada kuraa niskaan ... Ainakaan minulla ei ole edes aikaa istua baareissa pokaamassa miehiä, enkä miestä aio ottaa moneen vuoteen, en edes hyvää ;) Ja jos joskus vielä elän suhteessa, ei tulevan kaverin tarvitse kuulla exästä, koska ei ole tarvetta kerrata asioita. Nehän omat omiani!
Sinulle mukavaa syksyn alkua :-)yh isät owat harwinaisempia kuin yh naiset :=)
warma tieto?
ja se ei johdu siitä että yh naiset hoitaisiwat paremmin jälkikaswun
waan siitä että yh miehistä ei kirjoitella yhtä paljon kuin yh naisista?
kerropa mulle miksi on enemmän yh naisia kuin yh miehiä?
exät kuuluu elämään oli suhde uusi tai ei
eihän menneisyyttään tarwitse piilotella?
ja jos pystyy awoimesti keskustelemaan existä on mieli wapaa eikä ole mitään katkeruutta takanaan :=)
"ne" lapset owat omiasi?
ei exälläsi ole mitään tekemistä niiden kanssa enään?
MIKSI EI OLE
jos sinulle tulee uusi suhde joskus ja sinulla on lapsia tulee joskus wäistämättä lasten isä puheeksi?
mitä tulkitsin wäärin? :=)
myös sinulle hywää syksyä :=)- Karmaiseva yh ;)
A.DONIS kirjoitti:
yh isät owat harwinaisempia kuin yh naiset :=)
warma tieto?
ja se ei johdu siitä että yh naiset hoitaisiwat paremmin jälkikaswun
waan siitä että yh miehistä ei kirjoitella yhtä paljon kuin yh naisista?
kerropa mulle miksi on enemmän yh naisia kuin yh miehiä?
exät kuuluu elämään oli suhde uusi tai ei
eihän menneisyyttään tarwitse piilotella?
ja jos pystyy awoimesti keskustelemaan existä on mieli wapaa eikä ole mitään katkeruutta takanaan :=)
"ne" lapset owat omiasi?
ei exälläsi ole mitään tekemistä niiden kanssa enään?
MIKSI EI OLE
jos sinulle tulee uusi suhde joskus ja sinulla on lapsia tulee joskus wäistämättä lasten isä puheeksi?
mitä tulkitsin wäärin? :=)
myös sinulle hywää syksyä :=)En sanonut, ettei lapsilla olisi yhteyttä isäänsä, vaan, ettei minun entinen elämäni ole ns. vieraan ihmisen asia/taakka. En ala ruotimaan tai vatvomaan tarkemmin kirjoittamaani, koska tällä tekstien välittämisellä ei ole mitään elämää suurempaa merkitystä ;)
Hauskaa syksyä ja hymyillään, jos täällä törmätään :)) Karmaiseva yh ;) kirjoitti:
En sanonut, ettei lapsilla olisi yhteyttä isäänsä, vaan, ettei minun entinen elämäni ole ns. vieraan ihmisen asia/taakka. En ala ruotimaan tai vatvomaan tarkemmin kirjoittamaani, koska tällä tekstien välittämisellä ei ole mitään elämää suurempaa merkitystä ;)
Hauskaa syksyä ja hymyillään, jos täällä törmätään :))ymmärsit mitä tarkoitin :=)
ei ole ei tjn
missäs muualla woitais törmäillä?
wingee hymy sinulle :=))))
- sivupersooNaNa
Ehkä sinä tupsahdit liian aikasin hänen elämään.
Ero on vaikea prosessi joka vaatii aikaa.
Surut on surtava , että voi aloittaa uutta,
puhtaalta pöydältä ;=) - saman kokenut
Yh-äidit on monesti katkeria ja saatat joutua kantamaan sen menneisyyttä ikäänkuin vastuullisena henkilönä, vaikket millään lailla ole voinut vaikuttaa heidän aikaisempiin suhteisiinsa. Sinulta vaaditaan täydellisyyttä, mihin tämä ex-siippa ei ole pystynyt. Ja sitten ne lapset, joille sun pitäisi olla tavallaan(ties kuin mones kokelas) täydellinen isä.
Olet oikeassa. Yksinhuoltajanaisia kannattaa fiksun miehen karttaa kuin ruttoa. Ainakin, jos sellaisen kanssa alkaa olemaan, niin kannattaa varmistaa, että sillä on pääkoppa kunnossa ja lapset jo aikuis-ikäisiä.- vinoutunt
meininki tuntuu olevanki siel, aina oma etu mieles ja suurin hyöty toisist.
- sulle vinkki
vinoutunt kirjoitti:
meininki tuntuu olevanki siel, aina oma etu mieles ja suurin hyöty toisist.
Hankkiudu suosiolla hoitoon, ennenkuin sut väkisin viedään.
- ......
sulle vinkki kirjoitti:
Hankkiudu suosiolla hoitoon, ennenkuin sut väkisin viedään.
Se näkkyy viesteist et on syyntä.
- Haloo Kellokoski!!
...... kirjoitti:
Se näkkyy viesteist et on syyntä.
Sut viedään meistä ensimmäisenä. Ensimmäiseksi sut viedään kouluun takaisin, että saat peruskoulun suoritettua loppuun, että opit lukemaan ja kirjoittamaan. Sen jälkeen sulle on mielisairaalassa yksiö varattuna, myös sun kusipää lapsillesi ja sille omalle tossukallesi. Yh-pelle!! :D :D
- ex-yh-äiti
Halusin keskittyä vain omiin lapsiini ja en ottanut uutta miestä haitaksi. Kyllä olisi ollut vientiä, mutta kun ei kiinnostanut.
Lapseni ovat nyt aikuisia ja jos en enää uutta miestä löydä tai törmää häneen, niin ei tuu vahinkoa.
Täytyy kuitenkin sanoa, että on mua pyydetty treffeille, mutta en ole lähtenyt.
Joskus miehet miulle vinoilee siitä, kun olen yksinäinen ja vientiäkin olisi.
Exä- ei ole parantanut tapojaan vieläkään ja erosta on aikaa 15v. ;)
Kuinkas monella sun ikäisellä naisella on pieniä lapsia ? vai oletko hakenut 10-20v sua nuorempia naisia ?- helkutin
No, kylläpäs jaksat kehua, kuinka sinulla on/ olisi vientiä. Taidat olla tosi kiva.......
- Ex-yh-äiti
helkutin kirjoitti:
No, kylläpäs jaksat kehua, kuinka sinulla on/ olisi vientiä. Taidat olla tosi kiva.......
Mä vaan olen tottunut olemaan yksinäinen, joten..... ;) En mä varmaan osaisi enää seurustella, vaan omaa polkua tallailen. :)
- tuo
Ex-yh-äiti kirjoitti:
Mä vaan olen tottunut olemaan yksinäinen, joten..... ;) En mä varmaan osaisi enää seurustella, vaan omaa polkua tallailen. :)
kun oikeen panettaa. Miten hoidat tuon puolen.
- ex yh
Toivottavasti et saa omia lapsia. Vaimosi voi erota olla yh myös. Ei sit ole takasi yhteen menemistä. Mut jätti josku mies sen vuoksi kun oli lapsia. Ei ajatellut tarpeeks pitkälle. En todellakaa etsinyt isää enkä elättäjää lapsilleni. lapse ovat nyt maailamlla ja kovasti kelpaisin nyt. Piiritystä on jatkunut jo pari vuotta arvaatte varmaan lopputuloksen. Olen hänelle ykkösnaine lieneekö omaisuudella ja hyvällä taloudellisella tilanteella osuutta asiaan.
- - vilima -
Joo, kyllä me ex yksinhuoltajat kelvataan silloin, kun/jos on omaisuutta kertynyt
ja muutenkin hyvä taloudellinen tilanne.
Sama tilanne minullakin. En ota mahdollista " onnenonkijaa " kotiini
määräilemään, arvostelemaan ja passattavaksi. - ex yh
- vilima - kirjoitti:
Joo, kyllä me ex yksinhuoltajat kelvataan silloin, kun/jos on omaisuutta kertynyt
määräilemään, arvostelemaan ja passattavaksi.nautitaan elämästä ja vapaudesta. Siitä että lapsista on tullut tasapainoisia aikuisia isän puuttesta huolimatta. En voisi enää kuvitella että joku miehenpuoli todellakin asettuisi kotiini. Kaikki miesten työt teetän ulkopuolisilla rempat, pihan hoto yms. nykyään saa vielä kotitalousvähennyksen eikä tarvi passata.
- ex-mies
ex yh kirjoitti:
nautitaan elämästä ja vapaudesta. Siitä että lapsista on tullut tasapainoisia aikuisia isän puuttesta huolimatta. En voisi enää kuvitella että joku miehenpuoli todellakin asettuisi kotiini. Kaikki miesten työt teetän ulkopuolisilla rempat, pihan hoto yms. nykyään saa vielä kotitalousvähennyksen eikä tarvi passata.
Tulin käymään pitkästä aikaa tänne. Olipas tässä ketju, oikein helteen kuumentama sellainen.
Olen eronnut, mutta aivan omasta tahdostani. Minun ei olisi pitänytkään mennä koskaan naimisiin. Olinhan sen päättänyt jo varhaisessa vaiheessa. Toisin kävi, mutta ei mun tartte haukkua exääni, kun syy on itsessäni. On mulla seuraa ollut on yh naisia ja vapaita sinkkuja. Täytyy kuitenkin sanoa, että kyllä yh-naiset ovat monella tapaa halutumpia ja elämänkokemuksen myötä fiksumpiakin. Olen tehnyt sen jo alussa selväksi, etten hae elämänkumppania, mutta tykkään hyvästä seurasta ja sanonut jos nainen hakee uutta miestä, ettei tuhlaa minuun aikaansa.
Ei kaikki haluaisi luopua, enkä tiedä miksi he eivät usko. Vain aika tekee tehtävänsä. Miehen pitää osata etääntyä loukkaamatta toista. - vielä mies
ex-mies kirjoitti:
Tulin käymään pitkästä aikaa tänne. Olipas tässä ketju, oikein helteen kuumentama sellainen.
Olen eronnut, mutta aivan omasta tahdostani. Minun ei olisi pitänytkään mennä koskaan naimisiin. Olinhan sen päättänyt jo varhaisessa vaiheessa. Toisin kävi, mutta ei mun tartte haukkua exääni, kun syy on itsessäni. On mulla seuraa ollut on yh naisia ja vapaita sinkkuja. Täytyy kuitenkin sanoa, että kyllä yh-naiset ovat monella tapaa halutumpia ja elämänkokemuksen myötä fiksumpiakin. Olen tehnyt sen jo alussa selväksi, etten hae elämänkumppania, mutta tykkään hyvästä seurasta ja sanonut jos nainen hakee uutta miestä, ettei tuhlaa minuun aikaansa.
Ei kaikki haluaisi luopua, enkä tiedä miksi he eivät usko. Vain aika tekee tehtävänsä. Miehen pitää osata etääntyä loukkaamatta toista.Hyvin on akat saanu sun pään puhuttua pyörälle.
- Kelpaa mihin kelpaa.
- vilima - kirjoitti:
määräilemään, arvostelemaan ja passattavaksi.Miehellehän kelpaa vaikka puunkolo jos on tarvis. Niinhän te naiset sanotte, ja totta toinen puoli.
Rikas ja ruma, vanha ja vainoharhainen yh? Nou thänks! - asenteella varmaan
ex-mies kirjoitti:
Ei kaikki haluaisi luopua, enkä tiedä miksi he eivät usko. Vain aika tekee tehtävänsä. Miehen pitää osata etääntyä loukkaamatta toista.olet saanut pesää yllin kyllin. Suurin osa naisista pitää tuollaisista lipevistä
"Jorman"heiluttajista. Ja itsetuntonsa tyystin menettäneet ja ex-puolisonsa
hakkaamille yh-äipille lipevät lurituksesi ovat hunajaa. - ex-yh2
ex-mies kirjoitti:
Ei kaikki haluaisi luopua, enkä tiedä miksi he eivät usko. Vain aika tekee tehtävänsä. Miehen pitää osata etääntyä loukkaamatta toista.mies olet siis se rehellisyys niin pieni ja niin suuri asia. Olen aina kunnioittanut juuri näitä miehiä jotka sanova asiat suoraan heidän kanssa on selkee sävelet. Tiedetään missä mennään.
- yh
ex yh kirjoitti:
nautitaan elämästä ja vapaudesta. Siitä että lapsista on tullut tasapainoisia aikuisia isän puuttesta huolimatta. En voisi enää kuvitella että joku miehenpuoli todellakin asettuisi kotiini. Kaikki miesten työt teetän ulkopuolisilla rempat, pihan hoto yms. nykyään saa vielä kotitalousvähennyksen eikä tarvi passata.
Hymyillen luin teijän keskustelua ja huomasin ääneen sanovani : WAU...MITÄ NAISIA!!! :)))
UPEETA! Jatkakaa :) Iloista syksyn alkua molemmille :)
- mitäkä mies
Olet täysin oikeassa yh-naikkosten mielentilasta,muutamia poikkeuksia lukuunottamatta kaikki ovat samankaltaisia narisijoita, joita exä ei jaksanut enää kuunella,eikä jaksa kukaan muukaan.Vaan panen pokkaan ja poistun,on paras vaihtoehto.
Entäs se exä,ja ME muut miehet,mitä me ollaan? Vastuuta pakoilevia alkoholisoituneita luusereita,joiden osa kyttäillä säälipillua, rippeistä mitä kapakasta
sattuu valomerkin jälkeen jäljelle jäämään,ja sitten valitetaan kuinka entinen akka piti puutteessa,haa,varmasti sillä yh-äipänkin sydän ja joku muukin paikka sulaa..
Siis,vikaa on molemmissa,ja unelmaliittoa ei ole olemassakaan,se on vain hetken hormoonihumala joka kestää enintään 1vrk-2vmulla on muutama ystävä, jotka on eronneet ja menneet uudesti suhteisiin.....ikuinen puheen aihe on se EXä.....tulee jo korvista ne elatusmaksu ja viikonloppu vuorokitinät..lomakitinät jne.....
Mutta kai se on ystävän kestettävä.....- mitäkä mies
kris-tii-na kirjoitti:
mulla on muutama ystävä, jotka on eronneet ja menneet uudesti suhteisiin.....ikuinen puheen aihe on se EXä.....tulee jo korvista ne elatusmaksu ja viikonloppu vuorokitinät..lomakitinät jne.....
Mutta kai se on ystävän kestettävä.....Ystävien osa ja tarkoitus olla tukena sillä minusta ero on jo sinänsä iso mullistus,jopa liian iso..Saattaa se joskus jättäjäkin kitistä?:)
- pidä...
käytetystä tavarasta. Ostan kaiken uutena käteisellä, en osamaksulla.
- jouuuu
on se hyvä et oon leski ja yh:))))))))) mitenkähän kamala minä mahdan olla:))))))))))............ja on se niin ihanaa huomata ettei miehet osaa narista naisista sitten yhtään.:)
ja et voi oikeen ostaa kaupasta naisenkin ihan käteisellä...mahtaa seksiliikkeessä olla hyvä ja usein siellä käyvä asiakas...kumiakat kunniaan periaatteella:))
- solvaaja
Onneksi kenenkään Yh: ei tarvitse kuunnella katkeroitunutta kitinääsi ja natinaasi!
Tiesitkö että samankaltaiset ihmiset vetävät toisiaan puoleensa. Jospa oletkin osannut valita vain kaltaisiasi kitisijöitä..
Eipä taida olla ihmissuhdetaidoissasi muutenkaan hurraamista jos vain yhdenyönpanoiksi saat suhteesi kehittymään.
Miksi tunnet kiukkua toisten miesten lapsia kohtaan? Sapettaako kun et ole itse pystynyt sukua jatkamaan? Ehkä lapsillekin parempi etteivät ole saaneet noin vihamielistä ja kypsymätöntä ihmistä isäkseen..
Eipä tekisi tosiaankaan mieli ottaa riskiä ja viettää yhteiseloa tai edes huolia tuollaista omahyväistä itseään muita parempana pitävää katkeroitunutta marttyyriä edes kolmosvaihtoehdoksi. Et ole selvästikään ketään ex-miestä parempi, joten ole huoleti vain, ei kukaan saa mitään illuusioita paremmuudestasi muutaman lausahduksesi jälkeen..
Millainen on unelmiesi liitto? Ehkei sellaista ole oikeasti olemassakaan, unelmissa vain..
(Vedit minua puoleesi..tiedän, olen itsekin omahyväinen vihamielinen kitisijä..)- ex-solvaaja
Mitäs erosit? Kikkelis kokkelis! Vaihtamallako parani?
- Kimpale1
raukkaa. On elon taival koetellut kun noin kärvistynyttä tekstiä kirjoittelet. Ei vaan oikeesti, kato peiliin ja pitkään! Toivottavasti se ei mene rikki.....
- tarju66
Tiedätkö, olen nainen ja ymmärrän ajatuksesi ihan täysin, kiva kun joku sen uskaltaa myös sanoa...
- Amorin apupoika
http://galleria.suomi24.fi/profile.do?alias=FiksuKomeaVarakas-M
ja
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/sort_name:"FiksuKomeaVarakas-M"?term_keywords=&sort=created&perpage=25
,josta löytyy pohjaksi 67 kirjoitusta, joista voit tutustua sulhasehdokkaaseen :) - !!!
Amorin apupoika kirjoitti:
http://galleria.suomi24.fi/profile.do?alias=FiksuKomeaVarakas-M
ja
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/sort_name:"FiksuKomeaVarakas-M"?term_keywords=&sort=created&perpage=25
,josta löytyy pohjaksi 67 kirjoitusta, joista voit tutustua sulhasehdokkaaseen :)Komeudesta ja varakkuudesta ei voi sanoa mitään, mutta juttujen perusteella kannattaa jättää tuosta nimimerkistä "fiksu" pois.
Ei kukaan nainen tuollaista huoli ja toivottavasti ei ole ainakaan sukua jatkanut..
- samanlainen...
Ongelma miehen kanssa! Exä on tehny sitä ja pannu niin ja niin paljon rahaa menemään, ja minä joudun kärsimään hänen takiaan. Kun mies ei uskalla lasten vuoksi sanoa pahasti exälleen, niin purkaus osuu minuun kaikissa muodoissaan. Jos sanon jotain mikä ei ole hänen mielestä aiheellista niin riitahan siitä syntyy. Oman Exäni kanssa on hyvät välit, jopa niin että ollaan tän nykyisen kaverin kanssa käyty kylässä, tai oikeastaan kävin näyttämässä miestä hänelle :) Mutta en soittele, enkä muutenkaan pidä yhteyttä, paitsi jos satun hänet näkemään kun käyn lasten luona. Nyt olenkin miettinyt että jos vielä neljännen kerran etsisi itselleen miehen jolla lapset lentäneet pois ja olisi omillaan toimeen tuleva. Ja joka olisi vain minun omani, sillä minä osaan antaa rakkautta niin paljon ettei ainakaan siitä ole kiinni että vieraisiin tarvitsee mennä, eikä muutenkaan salailla mitään naisjuttuja. Ja jolla ei ole nettinaisia joka puolella suomea, tai jos on ollutkin niin sanoo heille etten tarvitse lohduttajia enää, olen löytänyt sen oman kullan jonka kanssa haluan viettää loppuelämäni, sillä minusta joku saa täydellisesti uskollisen naisen.
- miekii äit
oikialle ikäryhmälle, eihä tuo kuulosta etes aikuisen jutulta tuo siun kirjotus, teini-marinaa tuo on.
ei tää ymmärrä ei.- Kaikkia....
Yli neljäkymppisiä ei vaivaa mummotauti. Vaikka mummo jo olenkin, niin ei minun tarvitse sitä toitottaa. Kyllä lapsenlapset tietää että heillä on ihana mummo joka jaksaa leikkiä ja pelata heidän kanssaan, eikä valita väsymystä! hyvää kesää sinulle mummo
- aikuinen mies
Olen ollut muutamankin yh:n kanssa vuosien varrella, eikä ikinä suhde ole loppunut yh:n katkeruuteen tms. Viimeisen yh:n kanssa on pidetty yhtä jo liki 20 vuotta. Lapset ei ole ikinä kutsuneet isiksi; muutenkin ihan fiksuja kersoja (oikeasti kyllä jo aikuisia). Yh:n parhaana puolena mielestäni se, että elämänarvot ovat yleensä kohdallaan, maailmaan mahtuu muutakin kuin oma sheivattu napa. Toivon, että löydät rinnallesi toisen samanlaisen narsistin, ettet pilaa kenenkään muun elämää.
P.S. Muistutat erästä tuttavaani. Olen pahoillani puolestasi... - Phelps
Ymmärrän hyvin sun ajatukset. Meitä yh-äitejä kun on niin moneksi! Muista kuitenkin että kaikki eivät ole samanlaisia. Kokeilepa suomenruotsalaista seuraavaksi , voisi kannattaa:)
- sinkku sinkulle
Onko miehet muka yhtään parempia? Kyllä sitä katkeruutta ex-puolisoa kohtaan löytyy siltäkin puolelta. Uuden naisen pitää olla kiltti, hellä ja pehmoinen siihen akkaan verrattuna, parempi sängyssä, pitää ymmärtää että hän haluaa olla välillä(=enimmäkseen) yksin, ym.ym.
- ei KIITOS
Eronnut, karannut ja lapset!
- erikoisasiantuntematon.
Vanha poika tapailin erästä yh äitiä ,opettaja
ammatiltaan ja kas kun saman moisia ajatuksia
ja kokemuksia minulle tuli. - olis,,
lapseton leski?
- erikoisasiantuntematon.
ON eriasia kuin eronneet.
Ero on tietoinen päätös .
Leskeksi tulemiseen ei voi itse vaikuttaa . - ...kun et tiedä
erikoisasiantuntematon. kirjoitti:
Leskeksi tulemiseen ei voi itse vaikuttaa .Jotkut ovat kyenneet siihenkin, tosin joutuu uhraamaan muutaman vuoden vapaudestaan...
- MallaT
erikoisasiantuntematon. kirjoitti:
Leskeksi tulemiseen ei voi itse vaikuttaa .Sain itse avioeropäätöksen tällä viikolla ja siitä on tietoinen päätös kaukana. Avioliittohan on sopimus, joka kaksipuolisesti tehdään, mutta sen voi purkaa yksipuolisella päätöksellä.
Ainakin oma tietoinen päätökseni oli selvittää asiat exän kanssa, mutta totuuden kohtaaminen on joillekin vaikeampaa kuin pakeneminen.
- ex-yh 40+v
Ei ole tarvinnut etsiä uutta miestä eikä marista. erottu on mennyt o mennytta lapset on aikuisia mihin tarvisin sinun laistas miestä, en niin mihinkään oot joku säälittävä yksilä. luulen että ne yh äidit kiertää sun kaukaa
- yh-miehestä
Ihan samaa voisin naisena sanoa eronneesta miehestä, jolla on lapsia exänsä kanssa. Kokemusta on eikä se varmaan eroa miesten suhteista yh-äiteihin. Menin aikoinani lapsettomana sinkkuna naimisiin miehen kanssa, jolla oli pieniä lapsia ed. avioliitostaan ja yhteishuoltajuus heistä. Olihan se aikansa melkoista rallia ja elämän opettelua. Meille syntyi myös yhteinen lapsi, joka nyt on jo 20 v ja asuu omillaan. Avioero tuli 3 vuotta sitten ja elämäni jatkuu ihan mukavasti.
Olen tavannut pari vuotta sitten ikäiseni miehen, joka on ehtinyt olla lähes 100 % yh-isä viimeiset kymmenen vuotta ja hänenkin jälkikasvunsa alkaa olla jo täysi-ikäisiä. Miehen kanssa meillä menee oikein mukavasti ja molempien lapset ovat hyväksyneet tilanteen. Oma exäni on jo pois kuvioista satunnaisia asiallisia yhteydenottoja lukuun ottamatta. Miesystävälläni on edelleen hankausta oman ex-vaimonsa kanssa. Minä en naista tunne, en ole koskaan tavannut enkä ota väleihinsä mitään kantaa. Yhteen muuttamista emme edes harkitse ennen kuin molemmat ovat omillaan, jos ihan heti silloinkaan. Niin se vain on, että uusperhekuviot on aina haasteellisia ja sellainen asia pitää ottaa huomioon eikä olla heti pyrkimässä saman katon alle. - Yh
Kertoo kyllä enemmän solvaajasta ja hänen oman pään sisäisestä kehittymättömyydestä, jos parin kokemuksen jälkeen yleistää KAIKKI yksinhuoltajat samaan porukkaan kuuluvaksi!!!!!!
- Niisku-myy 50-1
Sullahan toki on oikeus mielipiteeseen, mutta... Aika rankkaa tekstiä.
Toivokaamme yhdessä, että et enää koskaan törmää yh-äiteihin. Molemmin puolin paljon parempi niin ... - Kauhuskenaariot pois!
Älä koskaan ota mitään nuppivikaista munahaukka-yh-mammaa kusipäisine kakaroineen, jotka kohtelee sua kuin jotain rikollista, kun et ole niitten nuljaskoiden oikea isä. Harrasta hyviä asioita, sellaisia mitkä sulle itsellesi on hyviä. Ja ota itsellesi kunnon nainen sitten kun sellainen kohdalle tulee. Tunnet hyvän ja kunnollisen naisen siitä, että se tekee sulle hyviä asioita, eikä sun ole paha olla sen kanssa.
Tsemppiä!- aika äijä nyt
...yh:t....mulle yksi kahden lapsen yh sanoi aikanaan kahen viikon seurustelun jälkeen että mäkin voisin joskus maksaa vaipat ja joskus jäädä"kotiin"lasten kanssa vuorostani jotta"äippä"päÄsee baariin....SIIS KAHDEN VIIKON TAPAILUN JÄLKEEN!!!!!
- miehet tekee
aika äijä nyt kirjoitti:
...yh:t....mulle yksi kahden lapsen yh sanoi aikanaan kahen viikon seurustelun jälkeen että mäkin voisin joskus maksaa vaipat ja joskus jäädä"kotiin"lasten kanssa vuorostani jotta"äippä"päÄsee baariin....SIIS KAHDEN VIIKON TAPAILUN JÄLKEEN!!!!!
Eronnut mies todellakin hommaa uuden naisen ihan heti ja eräät jo voimassa olevan avioliitonkin aikana. Sitten ne odottaa itsestään selvästi, että tämä uusi nainen ottaa vastuun huushollista ja miehen lapsista kuin omistaan; hoitaa, lukee, leikkii, kuskaa, keksii tekemistä, pyykkää, laittaa ruokaa, huolehtii, on lapsenvahtina, auttaa läksyissä, ohjaa, neuvoo ja osallistuu myös taloudellisesti varsinkin lasten ruokkimiseen ja vaatetukseen. Miettikää siis hyvät naiset ennen kuin rupeatte yhteiseen talouteen edes yhteishuoltaja-viikonloppuisän saati yh-isän kanssa!
- seurustelu
on rasittavaa kun toisella on jo ennestään
saman katon alla asuvia lapsia. Mitä pienempiä, sen pahempia.
Haluan suhteelta enemmän kuin väsyneen ihmisen illalla joka
selittää pelkästään lastensa tekemisiä. Joiltakin
on täysin unohtuneet kuinka uusi ihminen kohdataan.
En välittäisi kuunnella myöskään heti ensimmäisellä viikolla
synnytyksen yksityiskohtia. Ylipalttinen puhuminen ex:stä
ei myöskään kuulu kuvioihin - ei kummallakaan.- seurustelu
Ai että naiset puhuu paljon ex:stä,kyllähän se on niin että tässä elämäni varrella olen törmännyt jos minkalaiseen mieheen ja melkein kaikilla sama ongelma,NE ENTISET NAIS SUHTEET,jaksetaan muistella mitä sen ja sen kans tehtiin silloin,kun oltiin yhdessä.Menkää miehet hiukan itteenne ja miettikää mitä puhutte,jokaisella meillä on menneisyys,mut ei kaikkea tarvitse kertoa ja mässäillä niillä asioilla.
En ainakaan itse ole koskaan syyllistynyt tälläiseen,koska tollanen mun mielestä loukkaa toista osapuolta aikas paljon.
No mitä olen tehnyt asian eteen:pyytänyt lopettamaan ettei mua kiinnosta ne asiat ollenkaan,mut aina se ei ole onnistunut ja enkä totisesti sellaisia suostu kuuntelemaan,vaan jos asiat ei muutu,niin sillon olen lähtenyt,eli jättänyt ko.kaverin,suhteessa on toki silloin muitakin asioita pielessä silloin kun en voi siinä elää,,,,,,,,,ja mikä naurettavinta suhteen loputtua,ko.mies/miehet ovat itkeneet ja pyytäneet takaisin,kun sä olet niin ihana ihminen.
Siis miettikää jokainen kohdallanne,miten haluatte uuden suhteen toimivan.( :
- Jermuxi tms.
Mitäs tuosta sen enempää kitisemään. Ryhdistäydy nyt, hyvä mies.
- mielipiteestäsi
- olen kuullut monen valittavan samaa!
- ikuisesti sinkkuna
tulet varmasti olemaan,jos ajatumaailmasi pyörii oman napasi ympärillä,on sulla pokkaa arvostella äitejä,jotka yksin kasvattavat lapsen/lapsia.
Meinaatko että yh-äidit ovat vain panoa varten,ettei heistä ole mihinkään muuhun,samanlaisia ihmisiä me ollaan kaikki,Oikeilla ihmisillä on tunteet ja järki.jotka aidosti välittävät toisista ihmisistä.SULTA harmi kyllä puuttuu nämä edellytykset.
Terveisin yh äiti,seurusteleva sellainen.- lienee
palstan vakkari homoseksuaalejen provo kalastusta, etsiskelevät pokattavaa seuraa, se ketä eniten älähtää on heidän "hoitonsa"
ei tavallinen terve mies noin kirjoittais tänne, mieti vähän - Sivusta seurannut
lienee kirjoitti:
palstan vakkari homoseksuaalejen provo kalastusta, etsiskelevät pokattavaa seuraa, se ketä eniten älähtää on heidän "hoitonsa"
ei tavallinen terve mies noin kirjoittais tänne, mieti vähänPoikaset joilla ei ole lapsia ja ihastuvat yh-äitiin, majoittuvat hyvin pian helpon elämän toivossa pikkuäidin huusholliin. Siinä tulee pikkuäidin pestäväksi "kolmannen lapsen" pyykit ja ruokittavaksi vielä yksi suu. Kätevää kun voi muuttaa kotoa toiseen huusholliin passattavaksi.
Miespoikanen kun panee rahansa autoon ja kavereiden kanssa rälläämiseen. Pojan äiti yleensä myös huolestuu kun poikanen muuttaa valmiin äidin huusholliin - eihän se nyt taida sopia ollenkaan - ??? Poika kuulee varmaankin kotona jatkuvasti, että hänen tekemänsä ratkaisu ei taida olla oikein hyvä.
Pikkuäidin lapset yleensä ihastuvat myös uuteen miespuoliseen perheenjäseneen ja sitten kun ensihuuma haihtuu tämä miespoikanen lähtee häntä koipien välissä kotiin takaisin äidin helmoihin, jättää ikävän pienille lapsille ja luultavasti marisee sitten netissä, miten onnettomia värkkejä ne yh-äidit ovat.
- YH-ÄITINEN
VIESTIKETJUA EKSYI LUKEMAAN, NIIN TÄYTYY IHMETELLÄ MITÄ IHMISTEN PÄÄSSÄ LIIKKUU TAI SITTEN OLEN IHAN VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA. MÄ OLEN YLI NELIKYMPPINEN YH - LASTEN ISÄN KANSSA ON VÄLIT KUNNOSSA, VAIKKA OLLAAN EROTTU, EN KANNA KAUNAA SILLE MISTÄÄN.
ITSE SATUIN TÖRMÄÄMÄÄN OMAHYVÄISEEN VIIKONLOPPUISÄÄN, TODELLA ITSEKKÄÄSEEN SIELUUN, JOKA PELAILI PELEJÄÄN AIKANSA USEAN ERI NAISEN KANSSA, KUNNES KERROIN SILLE, ETTÄ OLIN TIETOINEN SEN TOUHUISTA, ALUKSIHAN SE YRITTI KIISTÄÄ, MUTTA JOUTUI SITTEN MYÖNTÄMÄÄN, VAIKKA KOSKAANHAN "EI MITÄÄN TAPAHTUNUT", AIKUISTEN TOUHUISSA PIDETÄÄN VAIN KÄDESTÄ JA KATSELLAAN TÄHTIÄ, ETTÄ SELLANEN TUURI... SIITÄ VOISI KATKEROITUA, MUTTA MITÄ SE HYÖDYTTÄÄ. KIPPASIN ÄIJÄN KANKAALLE JA JATKAN ELÄMÄÄNI ETEENPÄIN.
TÄYTYY IHMETELLÄ JOS EI OLE EDELLISTÄ ELÄMÄÄ TAKANA TÄLLÄ IKÄLUOKALLA, KYLLÄ 40 ON ENEMMÄN NIITÄ ERONNEITA/KARANNEITA KUIN SINKKUJA JA SITÄ TAAKSE JÄTETTYÄ ELÄMÄÄ, TOISILLA ON HUONOMPIA KOKEMUKSIA KUIN TOISILLA. ITSE OLEN TODENNUT, ETTEI TAVIS-YH TAI -SINKKU, KUMMALLAKAAN OLE MITÄÄN ASIAA DEITTIMARKKINOILLE, SIELLÄ HAETAAN JOTAIN VALLAN IHMEELLISIÄ PRINSSEJÄ JA PRINSESSOJA EIKÄ OMILLAAN TOIMEEN TULEVA TAVALLINEN IHMINEN KELPAA KELLEKKÄÄN... - tretori
Okkei
Jatketaan siitä mihin viimeks jäätiin
Jotain röyhkeetä
[kerto:]
Jos mä olisin sä, kyl mäki olisin mun kaa
Kyl mä, kyl mä, kyl mäki olisin mun kaa
Jos mä olisin sä, kyl mäki olisin mun kaa
Kyl mä, kyl mä, kyl mäki olisin mun kaa
Jos mä oisin sä (hei-ei!)
mä luottaisin muhun
Jos mä oisin sä, mä pysyisin mun vierellä
Tässä on sulle sitä uutta ja tuoretta
Uut-uut-uutta ja tuoretta
Jos et kestä, suosittelen muuttamaan Suomesta
Muut-muut-muuttamaan Suomesta
Koska mä oon kaikkialla myös tänä kesänä
Toiset sanoo, että pitäs välil vähän levätä
Mut ei, ei! Se ei oo mun pala kakkua
Mul on pakkomielle vaan duunata matskua
Me ollaan yössä, se on mun tapa jarruttaa
Mut tätä janoo ei voi skumpalla sammuttaa
Jos oisin sä, pelaisin rahat mun puolesta
Tai muuten persauki havahdut huomenna
(Mis mun rahat on?)
Röyhkeesti all in ja sillä mennään
Otin kaiken pyytämättä mitään keltään
Eli a: yhtään, b: mitään
Näytin, miten omalla tahdolla selvitään
[kerto]
mä luottaisin muhun
Jos mä oisin sä, mä tarttuisin mun käteen
koska ei nää muut tontut tee niinku mä teen
Jos oot pihalla, voit kikkailla toisten kaa
Silti hädän tullen mulle sit aina soitellaan
Jos haluut nähdä juttui, pysyisin mun vierellä
koska ei me muuta tehdä nykysin ku kierretä
Voin viedä sisään ovista mist et tiedä mitää
Ja sen jälkeenkään et saa olla tietävinään
Elämä kun elokuva: bileitä ja menomusaa
Tällä vauhdilla ei pitkään pysy elos kukaa
Pitäs kai hidastaa, ennenku tipahtaa
mut moottoritie kutsuu ja pitää mut pois himasta
Oon vielä hengissä, pitää muistaa hengittää
Pilke silmäkulmassa, mihin ikinä mentiinkään (Liiga!)
Liity tähän liikkeeseen
tai sun on nöyrästi vaan siirryttävä niiden eest.
[kerto]
mä luottaisin muhun
Mä en oo sä ja sä et oo mä
Mut mä voin sulle vihjata vähän
Näin ei tee kukaan muu
siis meitsin mukaan tuu
Mä en tullu tänne pihtaamaan tätä
[kerto]
mä luottaisin muhun
ps. jätän teidät lallattelemaan - mä lähden tekeen muksuille aamupalaleivät valmiiksi, kouluviikko alkaa:) - J O R M A
Asiaa kirjoitat; miksikohan niitten exat ei enaan jaksaneet katella laskiperseita ja kurjia mukuloita, vaan lahti hoitelee nuoria leideja???
- Kris-tiina
Katsoppa siinne näppäimistön oikealle puolelle,siellä löyttyy kirjain ä!!!
Miksiköhän naiset usein lähtevät ja ottavat lapsensa mukaan:Siksi koska heillä on aivot ja heillä on tieto-taito hallussaan.Eivät naiset kauaa katsele ja kuuntele sohvalla makaavaa kaljamahaa,joka örisee kännissä,huutaa lapsille ja vaimolleen,mitä sellaisella miehellä tekee,ei sitten yhtään mitään.
Kysymys:ONKO SINUN ÄITISI HAUKKUNUT SUA KURJAKSI LAPSEKSI??
- Ei mullekaan kenenkään lapsia enää
Onpahan kiva, että sulla on asia noin selkeästi ja varmasti mielessäsi. Säästyy paljolta turhalta sähläykseltä, kun tietää, mitä haluaa ja osaa olla sähläämättä suhteissa, joihin ei halua. Ei tule siinä muitakaan satutettua. Toivonpa, että saisin minäkin noin selvästi itselleni rajattua pois suhteet, missä mukana tulee alle 18-v. lapsia, koska EN HALUA enää lapsia seurusteluuni/parisuhteeseeni. Syy ei tosin ole "YH-isät", vaan se, että olen elänyt omien lasten kanssa lähes 30 vuotta ja nyt nuorimman alkaessa olla aikuinen ei enää jaksaisi yh-isän tai edes osa-aikaisän kanssa elää sitä elämää. Kadehdin vain tuota varmuutta rajata tällaiset tapaukset, niin että ei edes yhden yön jutuksi ota. Itse pelkään, että voisin kuitenkin "varomattomuuttani" päästää liian lähelle tällaisen tyypin, ja vaikka ihastua jne. Kauhuskenaario tosiaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921796- 851262
- 1101123
- 72975
- 105909
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56838- 47751
- 36742
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673