Asentopaikka Helsinkiin

ideaa pohjustamassa

Tässä vaimon kanssa mietimä, että jos met pistämä tähän kallioon Lappi-baarin pysthyyn, ko noita janosia näyttää olevan joka paikassa.

Tarkotus ei ole pelkkää torniolaista juottaa, pääasiassa tavallinen kahvi/pulla/leivos, syötämä niitä meän mettäkakkoja ja muita meän pikkuruokia. Mithään nisua kummempaa ruokaa emmä ala laittamhan, ko se tila jota ajattelimma ei ihan ruokapuolele reistaa.

Aattelin että olis paikka, jossa nuuskakairalaiset, saamelaiset ja muut lappilaiset sais tavata kavereita ja ylläpittää murretta (mullaki katoaa tässä mä/sä - maailmassa). Solissoma ko olis kaikila, ouvoilaki oma paikka johon lampsia ko tullee koti-ikävä.

Kannattaskhaan tämmönen asentopaikka, sitä mie tässä mietin, pitäs tällä vuokralla saaha 600€ päivässä kokhoon normikatheella, tietenki kaljasta sais pienemmälläki myynnilä saman katheen, mutta met emmä mithään kaljapaaria ala pitämhän.

3

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trendipelle

      Oisko se semmonen kotoinen englantilaistyylinen baari? Semmonen niinku Tromssan le Mirage tai joku skottibaari missä istuskellaan. Tai ehkä semmonen niinku Oloksen Kammari on. Että pöydän toisella puolella iso, muhkea sohva, joissa notkua työpäivän jälkeen yhellä, ja toisella puolella pöytää normi tuoleja. Ja sitten vois kärrätä se sylivauva mukaan ja istuksia kaffellaki, ja sitten kokoontua kavereja tapaamaan illalla. Ja sitten illalla voi laittaa vähän kynttilöitä luomaan tunnelmaa. Vai oisko se sitten semmonen korostettu lappi baari, että poronsarvia, taljoja, harmaata kelohonkaa ja baarijakkaratki kelohonkaa jne.

      • suunnittelijana

        Kiva juttu. Tuota sisustusta kannattaa miettiä, että ois sopiva kaikile. Mutta muista että sohvat vievät tilaa paljon. Tuola Muoniossa oli lomala käyessä muutama vuosi sitte pub joen rannassa ja sielä reiluja isoja honkapölkkyjä tuoleina, pehmustetta vähän, jotta ei puu likkaannu kaljasta tai muusta.

        Toki jos kahvipuolele keskityt, tuolipuolela on pysyttävä, kahvia ei ole hyvä juua sohvalta ja murusten siivoaminen on hankalaa. Jos et ole saamelainen, älä "meikkaa" kahvilasta saamelaista, ellet turisteja tavoittele. Käsitin että haluat tehä meile täälä etelässä oleville taukopaikan, met emmä turistirääsää tartte. Toki paikallisuutta saa olla. Missäkhän se oli, olikohan jossaki saksassa, jossa yrittäjä oli teettäny maalauksen seinäle kotiseuvustaan, miten sulla olis semmonen 2x3 metrinen taulu tenojokilaaksosta tai tunturista tms. Siinä olisi satunnaisile etelänelävillekki toljotettavaa.

        LeMirage on paikka, jossa useat julkkiksetkin ovat poikenneet, mieki olen käyny. Mielestäni liianki saluunamainen, on näköjään muuttunu vähän siitä mitä itse viimeksi olen kattonu.


      • cityssä asuva
        suunnittelijana kirjoitti:

        Kiva juttu. Tuota sisustusta kannattaa miettiä, että ois sopiva kaikile. Mutta muista että sohvat vievät tilaa paljon. Tuola Muoniossa oli lomala käyessä muutama vuosi sitte pub joen rannassa ja sielä reiluja isoja honkapölkkyjä tuoleina, pehmustetta vähän, jotta ei puu likkaannu kaljasta tai muusta.

        Toki jos kahvipuolele keskityt, tuolipuolela on pysyttävä, kahvia ei ole hyvä juua sohvalta ja murusten siivoaminen on hankalaa. Jos et ole saamelainen, älä "meikkaa" kahvilasta saamelaista, ellet turisteja tavoittele. Käsitin että haluat tehä meile täälä etelässä oleville taukopaikan, met emmä turistirääsää tartte. Toki paikallisuutta saa olla. Missäkhän se oli, olikohan jossaki saksassa, jossa yrittäjä oli teettäny maalauksen seinäle kotiseuvustaan, miten sulla olis semmonen 2x3 metrinen taulu tenojokilaaksosta tai tunturista tms. Siinä olisi satunnaisile etelänelävillekki toljotettavaa.

        LeMirage on paikka, jossa useat julkkiksetkin ovat poikenneet, mieki olen käyny. Mielestäni liianki saluunamainen, on näköjään muuttunu vähän siitä mitä itse viimeksi olen kattonu.

        Tuo iso taulu on aivan upea idea!! Siis niinku huippu mahtava.

        Oisko sitte että vain yksi iso taulu, vai että tässä tunturimaisemaa talavella, ja tuolla jokilaaksoa kesällä, tuonnempana sitte ruskafiilareita ja yhessä nurkassa ois kaamosta.... Vai pitäskö se kuvat laittaa pöytälevyyn ja iskeä lasi päälle? Vois valita minkä vuodenajan pöydässä niinku istuupi. Mitäs sanot?

        Vai pitäskö sittenki valita kohteet paikkojen mukaan pöytiin, että Saana, Halti, Teno, Inarinjärvi, Vuomaselän poroerotuspaikka tai vaikka Tankavaaran kultakylä jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe