Apua matkasuunnitelmiin?

LatinoLover

Olen menossa Brasiliaan Sao Pauloon työmatkalle lokakuun alussa. Tämän jälkeen minulla on 10 päivää aikaa lomailuun. Lennot ovat Sao Pauloon ja sieltä myös takaisin.

Ilman muuta haluan muutamaksi päiväksi Rioon, ja siellä turistin tavoin nähdä toppavuoret, patsaan, puutarhan ja kuuluisat biitsit.

Haluaisin myös ehdottomasti nähdä putoukset, sanoo muut mitä hyvänsä.

Kannattaako matkustaa välit lentäen, bussilla tai onko auton vuokraamisessa mitään järkeä? Millaisissa hinnoissa liikutaan ja millaista matkabudjettiarviota antaisitte 10lle päivälle? Kannattaako kaikki varaukset tehdä jo täältä käsin?

Matkaan kun kerran lähdetään, en halua kauheasti pihistellä, mutta joitain valmispaketteja katsoneena hinnat tuntuu olevan pilvissä.

En kuitenkaan halua ihan juosta tukkaputkella, joten johonkin on raja vedettevä.

Mietin että miten nämä kaksi toteutan ja saisinko vielä jotain muuta mahtumaan suunnitelmiin ja mitä suosittelisitte?

Kiitos jo etukäteen!

8

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies Riosta

      Sao Paulosta Rioon ja takaisin paasee helpoiten lentokoneella. Auton vuokraaminen on taysin pois suljettu idea.

      www.tam.com.br
      www.voegol.com.br

      Siina lentoyhtiot.

      Lennot voi varata joko Congonhas - Santos Dumond (CGH - SDU) tai Guarulhos - Galeao (GRU - GIG) valille.

      Mitaan ei kannata varata Suomesta, silla lentoja on 20 - 30 minuutin valein joten tilaa loytyy varmasti, varsinkin jos on ei ole aikataululla suuresti valia.

      Jos tulet tyomatkalle, varmasti saat apua paikallisilta. Ainakin lentojen suhteen.

      Tietenkin tulet viettamaan muutaman paivan Riossa ja mita todennakoisimmin Copacabanalla, missa suurin osa hotelleista sijaitsee. Hotelleja voi etsia:

      http://www.hoteis.com/search.do?children[0]=0&showSimilarDestinations=true&searchParams.rooms[0].numberOfAdults=2&queryFormState=OPEN&page=1&destinationId=146100&activeTab=DESTINATION&searchParams.sortControl=DEFAULT-DESCENDING&rooms=1&destination=Rio de Janeiro#;c7=J,r./bAL0)c8muUKBl|,C;_^*e0eb:4;aa&D5ugTX/5nr*;aWuK6qL-D/5oAC8OGou5uU-{:..ZK7k@RiDCfZV{wbv]/6cCc{qAoJ8Q/S{DCfZVDCfZVDCfZVDCfZVDCfZV:,,y

      Tuosta linkista saa vihjeita, mutta kannattaa pyytaa jotakuta soittamaan Sao Paulosta ja varaamaan hotelli. Yleensa hinnat ovat halvempia kun joku paikallinen soittaa ja varaa.

      Corcovadolle (kristuspatsas) kannattaa menna Cosme Velhon kautta. Sielta menee sellainen pieni "juna" joka kiipeaa sademetsan lapi ylos vuorelle.
      Sokeritoppa taas on Urcan kaupunginosassa ja sinne on helpointa menna taksilla.

      Ei kannata pitaa samaa taksia kovinkaan pitkaan, silla takseja on joka paikassa kaytannossa 24 tuntia vuorokaudessa. Eli mikaan koko paivan diili ei ole mitenkaan jarkeva.

      Usein hotelleista saa valmiita kiertoajeluita, matkoja nahtavyyksiin ja esim. lippuja jalkapallo otteluihin Maracanalla. Eli ei tarvitse stressata ja varata/ostaa mitaan etukateen.

      • Porque, porque?

        Miksi auton vuokraaminen välille Sao Paulo - Rio de Janeiro on täysin poissuljettu idea? Olen vain utelias tietämään.


      • Mies Riosta
        Porque, porque? kirjoitti:

        Miksi auton vuokraaminen välille Sao Paulo - Rio de Janeiro on täysin poissuljettu idea? Olen vain utelias tietämään.

        Valimatka, vaikka kartalla nayttaa olevan lahella, on kuitenkin miltei 600 kilometria. Sen lisaksi teiden huono kunto, liikenne ja muut vaarat. Tietenkin jos aikaa on ja viitsii tuhlata sen 7 - 8 tuntia taman valin kulkemiseen ja haluaa surffailla rekkojen ja brasilialaisten hullujen kuskien kanssa niin mikas siina.

        Jos sitten paattaa sen auton vuokrata, niin kannattaa huomioida etta Rio - SP valilla on seka tutkia etta maksupisteita (niin ei niilla teilla ilmaiseksi ajeta) Tutkat ottavat kuvia takaapain ja jos sattuu ajamaan ylinopeutta vuokra-autolla sakot laskutetaan luottokortilta jopa 6 kuukautta myohemmin.

        Tietullit maksavat n. 70 realia suuntaan.

        Ei muuta kuin onnea matkaan.


      • porque, porque
        Mies Riosta kirjoitti:

        Valimatka, vaikka kartalla nayttaa olevan lahella, on kuitenkin miltei 600 kilometria. Sen lisaksi teiden huono kunto, liikenne ja muut vaarat. Tietenkin jos aikaa on ja viitsii tuhlata sen 7 - 8 tuntia taman valin kulkemiseen ja haluaa surffailla rekkojen ja brasilialaisten hullujen kuskien kanssa niin mikas siina.

        Jos sitten paattaa sen auton vuokrata, niin kannattaa huomioida etta Rio - SP valilla on seka tutkia etta maksupisteita (niin ei niilla teilla ilmaiseksi ajeta) Tutkat ottavat kuvia takaapain ja jos sattuu ajamaan ylinopeutta vuokra-autolla sakot laskutetaan luottokortilta jopa 6 kuukautta myohemmin.

        Tietullit maksavat n. 70 realia suuntaan.

        Ei muuta kuin onnea matkaan.

        Että kiitti vaan vastauksesta, tuskin lähden koskaan eläissäni ajelemaan minkäänlaisella autolla Brasiliassa minnekään, ei ole ollut aikomustakaan, olin vaan niin utelias tämänkin tietämään. Lähinnä mulla tuli mieleen että rikollisuutta ois niin paljon (kuten esim Floridassa, USA), että siksi poissuljettu.

        Mitenkäs turvallista muuten Brasiliassa on nykyisin bussimatkailu, kaupungista toiseen, entä kaupunkien sisällä?


      • Emerson
        porque, porque kirjoitti:

        Että kiitti vaan vastauksesta, tuskin lähden koskaan eläissäni ajelemaan minkäänlaisella autolla Brasiliassa minnekään, ei ole ollut aikomustakaan, olin vaan niin utelias tämänkin tietämään. Lähinnä mulla tuli mieleen että rikollisuutta ois niin paljon (kuten esim Floridassa, USA), että siksi poissuljettu.

        Mitenkäs turvallista muuten Brasiliassa on nykyisin bussimatkailu, kaupungista toiseen, entä kaupunkien sisällä?

        Itse olen liikkunut jotain 3500 km pitkänmatkan busseilla ja olen kokenut ne hyvin turvallisiksi. Yleensä autot ovat vielä hyvätasoisia. Selkänojan saa käännettyä melko alas, joten pystyy hyvin elpymään.

        Ei paikallisbusseissakaan koskaan ole mitään sattunut, mutta olen kuullut juttuja, että joskus on sattunut. Ryöstäjä on tullut autoon, kerännyt matkustajien omaisuuden ja häipynyt ovesta.


      • americano
        Porque, porque? kirjoitti:

        Miksi auton vuokraaminen välille Sao Paulo - Rio de Janeiro on täysin poissuljettu idea? Olen vain utelias tietämään.

        Me napattin auto Sao Paolon lentokentältä kun emme bussiin Ilha Grandelle kerenneet. Se oli mukava seikkailu vaikka vähän tulikin eksyiltyä. Jos autolla päättää ajella niin kannattaa tulostella kunnon kartta jo suomen puolella.


    • Emerson

      Iguassun putouksille kannattaa varata ainakin kaksi päivää. Vaikkapa ensimmäisenä käy tutustumassa niihin Brasilian puolelta ja toisena Argentiinan maaperältä.

      http://brasilia.fortunecity.com/index.htm

      Täältä löytyy matkakertomukseni ja siellä on juttua putouksilta ja Riosta. Jos jalkapallo kiinnostaa Riossa, niin siitä voin antaa neuvoja tarvittaessa.

    • Jarmo12345556678

      Hei

      Itse asun täällä Sao Paulossa ja matkustellut työni puolesta ympäri ämpäri maata.

      Mielestäni kannattaa varata lennot etukäteen. Täälläkin pätee se että mitä lyhyemmällä varoitusajalla ottaa lennot niin sen kalliimmiksi ne tulee. TAM huolii maksut ulkomaalaisella Visallakin paikan päällä, ja muutenkin sillä on kattavimmat reitit
      Aikoinaan tuli otettua semmoinen lentopassi jonka ostettua kun tulee täällä käymään. Sillon maksoi about 100usd lento.

      Putouksilla kannattaa käydä. 1-2 pv luontoa ja jos kiinnostaa niin kannattaa käydä myös Itaipun vesivoimalaitoksella. Kandee ottaa special tour niin pääsee turbiinisaliin.

      Autolla ajaminen onnistuu jos tuntuu että että tykkää ajella vähän vilkkaammassa liikennekulttuurissa. Suosittelen kuitenkin lentokonetta, ihan jo time management puolesta. Isossa maassa on isot etäisyydet. Ja pimeällä ajaminen on myös rasittavaa pitkiä matkoja.

      2-3 yötä Riossa ja 2 yötä Foz do Iguazulla. Kyllä siihen vielä yhden kohteen saa sopimaan.
      Eli esim heittää kierroksen Sao Paulo-Foz-Rio-Salvador-Sao Paulo. 4 lentoa.
      .
      Vinkki. Kaikki kiertää noita pohjois brasilian rantoja, mutta Etelä Brasiliasta löytyy hyviä kaupunkeja vierailla, kuten Florianopolis, Curitiba. Campuriu on hieno rantakaupunki. Meininki on eurooppalaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe