Noin 3000 loppuunmyytyä keikkaa

...

USA:n isoilla areenoilla ja noin 2 miljardia myytyä levyä = Elvis Presley suurista suurin!

Elviksen tuotantoa on myyty enemmän kuin Raamattua!

Joten vitun inisijät viekää nyt jo ne Maikkeli Jaksonit, ZUK Berryt sun muut toistaitoiset pellet pois tältä palstalta!

Elvikselle vetää vertoja vain Beethoven, Bach, Mozart ja Sibelius ja hekin hikisesti yhdessä!

14

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KERRANKII

      Vähän textiä mutta kaikki asiaa. kiitos sulle .

    • meliini

      Ihan vain mielenkiinnosta, että montako kappaletta Elvis kirjoitti/sävelsi itse?

      • paul paulison

        joo sitä on täällä meilläkin yks bändi joka on säveltänyt ihan ite
        ainakin 20 kipaletta ja levymyynti on varmasti alle 500 kpl.

        kyllähän sitä nyt säveltää ja kirjoittaa lauluja istumalta vaikka heti

        mutta elviksellä oli sitä varten ihan omat työntekijät ,
        ei tarvinnut itse montaakaan säveltää ja levyt myivät ihan hyvin


        niikuin lukemista ( yli 2000 miljoonaa ) voi päätellä.

        oliskohan näin arviolta itse ollut tekemisissä 50-100 kpl kanssa ?


      • ...

        Elvis oli artisti ei musiikintekijä, vaikka tekikin niitä!

        Täällä keskustellaan artisteista tollo!

        Elvis on maailman ykkösartisti nyt, ja aina!


      • meliini
        ... kirjoitti:

        Elvis oli artisti ei musiikintekijä, vaikka tekikin niitä!

        Täällä keskustellaan artisteista tollo!

        Elvis on maailman ykkösartisti nyt, ja aina!

        Katso otsikkoni... Eikä Sinun tartte haukkumaan ruveta, kunhan kysyin.


      • vitun

        MERKITYSTÄ sillä on?????????elvis ei todellakaan kirjoittanut kappaleitaan,mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että hän oli ja melko varmasti tulee aina olemaan kaikkein rakastetuin ja ihailluin artisti ja legenda joka tällä planeetalla on tallustanut!!en väitä että jacksonilla tai the beatlesilla tai jollain muulla ei olisi faneja,mutta elviksellä niitä on vain eniten ja se jos joku on merkittävää,eikös muusiikin tehtävä ole miellyttää?ja jos joku sen musiikin esittää niin että se vaikuttaa ja miellyttää niin onko sillä sinun mielestä väliä onko se kyseinen artisti kirjoittanut tai säveltänyt sen??noin ajattelee YLEENSÄ vain muusikot itse ja se ei ole se suurin ostajakunta!!!


    • jon burrows

      no ei aivan 3000 keikkaa mutta olisko ollut muistaakseni
      1600 keikkaa 20 vuodessa.

      tekee siis 80 keikkaa vuosi mutta loppuaikana keikkavauhti oli
      aika hirvittävää koska 60-luvulla elokuvanteko vei keikkailun
      tauolle.

    • tämä paska

      Täällä hehkutetaan tätä elviksen paskaa ja jauhetaan asioita joista ei tiedetä mitään. Vitut elvis mitään parhaiden myydyin artisti ole. Esiintyjänä hän oli myös ihan surkea. Se oli vain silloin aikoja sitten kun teitä äpäröitä ei ollut edes olemassa. Elviksen musiikki ja esiintyminen on unohdettu aikoja sitten. Elvis ei ole mitään, ei yhtään mitään. Hän ei koskaan luonut musiikillisesti mitään ikuista. Elvis on tuntematonta historiaa ja on ollut sitä siitä päivästä asti kun kuoli.

      • EasyRider77

        Jim Morrisonia havahdutaan kuulemaan vain nuorten huumeiden käytön yhteydessä, mutta liskokuningas laittoi itse biisit paperille bändin tuella ja lauloi kuin villi eläin olisi ollut hänessä läsnä, siihen ei Elvis eikä Jackson pysty...=)

        -Liskojen Yö


      • EasyRider77
        EasyRider77 kirjoitti:

        Jim Morrisonia havahdutaan kuulemaan vain nuorten huumeiden käytön yhteydessä, mutta liskokuningas laittoi itse biisit paperille bändin tuella ja lauloi kuin villi eläin olisi ollut hänessä läsnä, siihen ei Elvis eikä Jackson pysty...=)

        -Liskojen Yö

        Elvis väittämättä "isoin artisti", mutta sympaattisuudessaan ja elmänmyönteisyydessään Jackson ja Morrison ajavat edelle...Morrison kylläkin ähän epäilyttävin keinoin=)


      • maichoel
        EasyRider77 kirjoitti:

        Jim Morrisonia havahdutaan kuulemaan vain nuorten huumeiden käytön yhteydessä, mutta liskokuningas laittoi itse biisit paperille bändin tuella ja lauloi kuin villi eläin olisi ollut hänessä läsnä, siihen ei Elvis eikä Jackson pysty...=)

        -Liskojen Yö

        NO JUST JOO,MORRISONKIN LEVYTTI.ROY CHARLESIN,HITTEJÄ.EN KAPPALEITA MUISTA.


      • maichoel

        AIKA KATKERA OLET,ETKÖ SAANU ÄIDIN MAITOA TARPEEKS.?JARI KURRI ON,SUOMEN PARAS,JA JÄÄDYTTIVÄT JARIN PELIPAIDAN,JOS YMMÄRRÄT MITÄ TARKOITAN,JUST PYÖRII THE WHO EIKÄ OLE EDES HEPOA PÄÄSSÄ.AIKA SURKEETA KUUNNELTAVAA.PITÄÄ VAIHTAA.IRVIN GOOGMAN PYÖRIMÄÄN,


      • romani1

        Kovaa tekstiä.Elvis on yksi eniten myynnyt artisti, joskus aivan kärjessä ja joskus ihan lähellä. Se riippuu siitä, ketä laskee ja miten mutta, kokonaisuudesa Elvis on ykkönen. Olet ensimmäinen joka sanoo että, Elvis oli surkea esintyjä. Minä olen työni vuoksi matkustanut, Europan maat ja Etelä Afrikan. Olen aina tsekkanut, mitä mieltä ollaan Elviksestä. Olen myös tavannut artisteja, johtuen siitä että, suvussa on kova rokkiperinne, aina tanssimestarista, rokin Suomen Kunikaseen. Kukaan ei ole ennen sanonut että, Elvis oli huono, vaikka he eivät erityisesti pidä Elviksestä. Sibelius akatemian opettaja, Kanttori ja klassillisen musikin viulunsoiton optejaan, kaikki sukulaisia, sanoi: Elvis oli paras laulaja, teknillisesti kevyen musikin historiassa. Hän hallitsi, hengitysteknikan, oli skaala falsetissaki, noin 4 oktaavin mies. Muutti, aina välillä laulutyyliä. Ensiksi hyvällä hengitystaidolla ja oman leiman antamana blues laulaja , ballaadi, rokkin ja hengellisen musikin taitaja. 60-luvulla, Elvis teki elokuvaalbumeilla, hyviä Bonuslauluja, missä hänen taito tuli hyvin esiin, vaikka elokuvamusiikki, oli huonioa materiaalia. Sitten tuli, taas uusi/vanha tyyli. Viellä vahvempaa alkuaikojen musikin laulamista. Elvis TV special, joka pidetään parhampana tv showna, maailmassa. Sitten alavatsalla syvenetty tyyli, joka oli aika kauan. In the Getto ym. Lopussa Elvis nosti vähän korkeamalle asteikkoa ja lauloi mm viimeisen ykköshittinsä, puoli vuotta ennen kuolemaa, Moody Blues joka on kevyt, hyvin laulettu, ei tyypillisellä Elviksen äänellä. Huomio vielä 1976 ja laulu Danny boy, joka on mielestäni paras versio vanhan Al Johnsonin ikivihreästä lalusta.
        Tietysti tuli floppeja mutta, levyjen määrään nähden vähän. Elviksen suuri suosio, joka on vielä tänään, pitkin maaimaa, Aasista Israeliin Englannista Etelä Afrikkaan, teki sen että, Elvis hajosi henkisesti ja fyysisesti. Elämä oli epänormaalia. Elvis oli herkkä taitelija, joka oli ihminen kaikkinee heiikouksinee ja hyvinee.
        Lopuksi kanttorin mielipide tähän loppuun. Ei Elvistä kehuta liika, hän oli tosi hyvä esintyjä, puhumattakaan laluista.
        Elvis fani v1957 ja vielläkin
        Terveisin Heluna


    • Mr Goldman

      On päivänselvää että Elviksen levyjä on myyty maailmanlaajuisesti eniten, laski lukemat sitten aivan miten hyvänsä.

      Vertaukset johonkin Morrisoneihin ovat naurettavia, kukaan toinen artisti ei ole kyennyt tulkitsemaan niin monipuolista musiikkia niin taitavasti ja uskottavasti kuin Elvis, raa'asta Rockista Gospeliin, Countryyn, lattareihin, itämaiseen musiikkiin, Espanjalaisiin sävelmiin, bluesiin ja tunteellisiin balladeihin.

      Elvis ei itse tehnyt yhtään kappaletta, pariin taisi olla tekemässä osan sanoituksesta. Sillä ei ole kuitenkaan mitään merkitystä, kun joku on tarpeeksi taitava laulaja hänelle tarjotaan laatumusiikkia esitettäväksi. Toiset taas joutuvat tekemään omat biisinsä koska ovat niin surkeita tulkitsijoita etteuvät saa muuten levytettävää materiaalia mistään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe