Nyt löytyi oikea paikka kysymykselleni...
Elikkä miten ihmeessä lasken kotihoidontuen hoitolisän suuruuden jos miehen tulot olisi esim 1700 ja muita alle kouluikäisiä lapsia ei ole.
1700 - 1430 = 270 - 9,4% (25,38) = 244,62 ??
Onkos näin, eli sais sen täyden 168,19 €/kk hoitolisän hoitorahan 314,28€/kk lisäksi.
Vauva vasta harkinnassa.. järkyttää vain nuo kelan maksamat "tuet".. laskea nyt sitten että onko mitään hyötyä minun palkalla mennä äitiysloman jälkeen töihin vai jäädä mahdollisesti tulevan lapsen kanssa kotiin.
Kotihoidontuesta
toinen lapsi?
1
377
Vastaukset
- kuuden äiti
Luulen, että tuossa kelan laskuohjeessa on virhe. Täyden hoitolisän saa, jos tulot on siis 1430 tai alle. Teillä kun se menee yli, niin tuo 9,4% eli 25,38 vähennetään tuosta maksimi hoitolisästä. Hoitolisän suuruus olisi tuossa tapauksessa 142,81.
Kotihoidontuen lisäksi joissain kunnissa maksetaan kuntalisää, joka esim. Helsingissä on 218e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701419
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3231018- 43875
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html154702- 36699
- 40640
- 52561
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528548- 114536
Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44521