Suunnitelmissa olisi matka Pargaan elokuun lopulla, tarkemmin katselin Tjäreborgin sivuilta hotelli Aleaa. Oliskohan jollain omakohtasia kokemuksia hotellista, joita vois vähän valottaa? Sit pari muuta kysymystä vielä, kun Kreikassa en ole koskaan ollut. Ensinnäkin millanen hintataso siellä on (ruoka ravintoloisa sekä kaupassa, vaatteet & asusteet, taksit)? Onko Pargassa hyvät rannat? Jotain muitakin vinkkejä voi myös antaa, ja kertoa hieman omasta lomastaan, kaikki luetaan. :) Ollaan parikymppinen pariskunta eikä olla siis lähdössä matkaan lapsien kanssa kuten ei myöskään bilelomalle. Tarkotus olisi vaan päästä aurinkoon viikoksi ja nauttimaan hyvästä ruuasta ja ostoksista.
Parga + muuta askarruttavaa
8
3837
Vastaukset
- faerie
Piti vielä kysyä semmonen juttu, että onko joku vuokrannut skootteria Pargassa? Minkälaisissa hinnoissa esim. vuokraus yhdeksi päiväksi pyörii? Ja mistä näitä voi siellä vuokrata?
- LLL
http://www.kreikka.net/foorumi/viewforum.php?f=26
Sivun yläreunassa "haku"- toiminto, jos vaan jaksaa kaivella varmaan löytyy vastauksia kaikkiin kysymyksiinne.
Mä olin Pargassa kai pari vuotta sitten, kaupungin puolella taisi rannat olla pikkukiveä ja Valtoksen puolella (enempi hotellialuetta) hiekkaranta? Ravintoloissa hintataso halvempi kuin Suomessa, huomattavasti, jos syö paikallisia ruokia eikä kv.keittiön tournedoksia ym... ja ottaa talon viiniä eikä tuontikamaa. Kaupoissa ainakin leipä ja vihannekset halpoja, leikkeleet ja mehut esim.kalliita, jos aamiaistarvikkeita ajattelee. - kreikka net
sieltä löytyy tiatoa tässä 1 vuokraamo Hercules - rent a bike
löytyy nettisivutkin http://www.parga-reisen.at/herkulesbikes/index_e.php - awetr1<
kreikka net kirjoitti:
löytyy nettisivutkin http://www.parga-reisen.at/herkulesbikes/index_e.phptuo paikka taitaa olla jopa lajissaan ainut ks alueella .. viime vuoden heinäkuussa maksoi 50cc skootterin päivä vuokraus 16-18 € mallista riippuen ...95 bensa maksoi samaan aikaan noin 1,2€/litra ...kypärää kannattaa käyttää sillä turisteja sakotetaan yleisesti ,mutta paikallisilla ei niin väliä..
skootterit kulkevat tuolla noin 70-80km/h vakiona ja niillä saa ajaa vapaasti rajoitusten mukaan niin paljon kun uskaltaa...Acheron-joki oli aika hienopaikka ja sopivasti skootteri matkan päässä pargasta.. siinä lähellä on muutama pikkukyläkin .. ja niitä kierrellessä tuli ajettua miltei 300km päivän aikana... - kattella muita
kreikka net kirjoitti:
löytyy nettisivutkin http://www.parga-reisen.at/herkulesbikes/index_e.phpTuotapa vuokraamoa ei sit suositellakkaan: http://www.kreikka.net/foorumi/viewtopic.php?t=19286
- on kiviranta
LLL kirjoitti:
http://www.kreikka.net/foorumi/viewforum.php?f=26
Sivun yläreunassa "haku"- toiminto, jos vaan jaksaa kaivella varmaan löytyy vastauksia kaikkiin kysymyksiinne.
Mä olin Pargassa kai pari vuotta sitten, kaupungin puolella taisi rannat olla pikkukiveä ja Valtoksen puolella (enempi hotellialuetta) hiekkaranta? Ravintoloissa hintataso halvempi kuin Suomessa, huomattavasti, jos syö paikallisia ruokia eikä kv.keittiön tournedoksia ym... ja ottaa talon viiniä eikä tuontikamaa. Kaupoissa ainakin leipä ja vihannekset halpoja, leikkeleet ja mehut esim.kalliita, jos aamiaistarvikkeita ajattelee.Valtos Peach on kiviranta, mutta oikein kiva sellainen :)! Itse pidin Pargassa myös siitä, että rantojen vesi oli hyvin kirkasta. Valtosin alue oli mukava myös majoittumiskohteena. Valtosista keskustaan mentäessä matkanvarrella on kivoja näköalaravintoloita.
- käynyt
on kiviranta kirjoitti:
Valtos Peach on kiviranta, mutta oikein kiva sellainen :)! Itse pidin Pargassa myös siitä, että rantojen vesi oli hyvin kirkasta. Valtosin alue oli mukava myös majoittumiskohteena. Valtosista keskustaan mentäessä matkanvarrella on kivoja näköalaravintoloita.
Ainakin siinä kohtaa, johon taksiveneet tuo ja vie porukat. Todella hienoa hiekkaa ja kirkasta vettä. Valtosin puolella enempi vain hotelleja verrattuna Pargan puoleen, jossa idyllistä kaupunkitunnelmaa kapeine kujineen. Pargan puolella taas kivikkoiset rannat pikkukrioneri pisokrioneri, mutta upeat maisemat, ai ai silmä lepää.
- ruokaa
Ruokapaikoista ei ole pulaa tuolla, mutta oikeesti kannattaa kokeilla esim. siinä kauppa-alueen keskellä olevaa (nimi ei mielessä) pikkuista ravintolaa, ja sit satamakadulta lähtee kuja ylöspäin, missä on pöytiä kujan molemmin puolin. Niissä oli tosi hyvää ruokaa, eikä hinta ollut paha. Myös rantakadulla kulmassa oleva Zorbas oli ihan ok sekä ruoan maun että hinnan puolesta, se vaan tahtoi olla melko täynnä aina.
Ylhäällä oleva Kastro taas oli näköalansa puolesta hieno, mutta niin oli ruokien hintakin, eikä kuitenkaan ruoka ollut mitään erikoista, hieman sitkeähköä possua 15€/annos.
Paras Gyros Pita oli satamakadulla Giros-ravintolassa. Ja hinta oli 2€ tai 2,5€/annos ;-) NAM!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855