Meillä oli ennestään Telefinlandin liittyvät. Lapsen puhelin alkoi temppuilemaan ja lähetteli itsestään viestejä. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja halusin laittaa liittymään eston, joka estää multimediaviestien lähettämisen.
Näppärä asiakaspalvelija hokasi tilanteen ja tarkosi puhelinta. Hän kertoi, että puhelin on sim-lukittu telefinlandin ja soneran liittymiin 24 kk ajan.
Päätin tilata samalla kaksi puhelinta, molemmille lapsille omanta. Puhelimet tulivat ja saatteessa kiitettiin laitteen tilauksesta.
Nyt jälkikäteen on käynyt ilmi, että aikaisemmin voimassaolevat liittymät on myös tietämättämme kytketty 24 kk:n sopimukseen, eikä niitä voi purkaa. Olemme siis joutuneet telefinlandin liittymävankeuteen ostamalla puhelimen.
Tämä ei mitenkään voi ola hyvän kauppatavan mukaista, kun tällainen oleellinen päätökseen vaikuttava seikka jätetään kertomatta ja vielä harhautetaan sanomalla, että puhelimeen käy myös Soneran sim-kortti. Ei siinä kohden tule pieneen mieleenkään, että puhelimen hankintaan koplataan aikaisemmin hankittu liittymä.
Asiakaspalvelun tyly vastaus:
Tele Finland liittymään liitettäessä puhelinlaite, tulee liittymästä automaattisesti määräaikainen. Tele Finlandilta on ainoastaan saatavissa kytkypuhelimia, joka tarkoittaa, että puhelinta ei ole mahdollista saada ilman liittymää. Tele Finland toimittaa asiakkaille puhelinlaitteen yhteydessä Palvelukuvauksen. Mikäli asiakas ei hyväksy ehtoja, on asiakkaalla lainmukainen oikeus purkaa kauppa 14 vuorokauden kuluessa. Koska irtisanomista ei ole tehty, olet tällöin hyväksynyt ehdot.
Ystävällisin terveisin
Ritva Vainio
Tele Finland Asiakaspalvelu
[email protected]
Puh. 0404 123 123 (ark. 9-18, la 10-15)
(Liittymän katoaminen ja Puk-koodit ma-su 24h)
Älkää hyvät ihmiset menkö telefinlandin vankilaan.
Puhelimen ostaminen johti vankilaan
14
2976
Vastaukset
- Mihinkään vankilaan
Älkää menkö mihinkään vankilaan.
Mutta älkää myöskään menkö jokaiseen operaattorin tarjoukseen, koska niihin ei ole todellakaan kenenkään pakko mennä. Kenelläkään ei ole sellainen hoppu päättää liittymäasioita, että ne pitäisi tehdä hätiköiden puhelimessa.
Ja alkää menkö tietämättömyden varjoon, kun kytkykauppaa on käyty jo keväästä 2006, puhelinmaailmassa siis jo iät ja ajat. Noista pakettipuhelimista on ollut vaikka mitä mainoksia, joten kyllä jokaisen asiaa vähääkän harkitsevan on täytynyt saada tietää, mitä "24kk sim-lukitus tai kytkypuhelin" tarkoittaa. Siinä tehdään 24kk LIITTYMÄSOPIMUS. Ja varsinkin, kun on oikein peruutusoikeus, niin kaikki on mennyt aivan oikein.
Siinä vaiheessa on katsottava peiliin, jos on "hölmöillyt" itsensä kytkyvangiksi. Anteeksi vaan, mutta niin se menee. Myyjät haluavat myydä ja tehdä kauppaa, mutta asiakkaalla on aina se viimeinen päätäntävalta. Mitään sopimusta ei ole pakko tehdä hetken mielijohteesta. Ja kaikesta saa tietoa ETUKÄTEEN ilman, että tarvitsee jälkeenpäin syyttää muita (operaattoria) huijatuksi tulemistesta.- saara-setä
niin voi luke ne ehdot kun laite tulee.. on vielä oikeus 14 vuorokauden kuluttua peruuttaa...voi voi kuinka niin tyhmä voi olla...hoh hoh
- AVATTU, SIM-KORTTI
ASETETTU TAI AKKU LADATTU, ET VOI PALAUTTAA PUHELINTA. TOISISSA PUHELINLAATIKOISSA ON SINETIT JA JOS MURRAT SINETIT JA KATSOT PUHELINTA,
SINUN TÄYTYY OSTAA SE. YLEENSÄ ENSIN TULEE SOPIMUS ETUKÄTEEN 1-1½ TAI 2 VIIKKOA AIKAISEMMIN. PERUMISEN TÄYTYISI TAPAHTUA SIINÄ VAIHEESSA.
PELKÄN TELEFINLANDIN LIITTYMÄN (ILMAN PUHELINTA) JOUDUIN PITÄMÄÄN VUODEN, VAIKKEN EDES NOUTANUT SIM-KORTTIA POSTISTA.
OLEN TEHNYT KYTKYKAUPPOJA ESIM. SAUNALAHDEN KANSSA, KUN SILLÄ LAILLA SAA PUHELIMEN OSAMAKSULLA. OLEN OLLUT IHAN TYYTYVÄINEN ASIAKKUUTEENI JA MULLA ON SIELLÄ USEAMPIKIN LIITTYMÄ, KUN ON USEAMPI PUHELINKIN. PERUSMAKSUT MAKSAVAT VÄHÄN PÄÄLLE 10 PER PUHELIN VUODESSA, ETTEI OLE
KALLISTAKAAN. NYT OSTIN SONERALTA PUHELIMEN JA NYT ÄRSYTTI KUN PUHELIN OLI SIM-LUKITTU. SIIS VANKILAPAKO EI KAI OLE MAHDOLLINEN???? MAIJA - aina varattu- tuut t
meidän perhe on ollut loistavan tyytyväinen kytkykauppoihin.
mutta mekään emme ole tehneet matkapuhelinoperaattorin sen enempää kun muidenkaan kanssa mitään sopimuksia tai päätöksiä puhelimessa.
kannattaa ottaa selvää kaupoista, ehdoista ja niillä pienellä painetuista teksteistä ennen päätöstä ja kysyä sekä vaatia kirjallisena vastaus jos jotain kystyttävää on.
poikani oli kaksi vuotta Sauniksen kytkyasiakas, ja se päättyi nyt vuoden alussa.
Itse olen ollut kohta vuoden Telefinlandin kytkyasiakas ja olen ollut tyytyväinen.
Vaikka noissa on kyllä paljon parantamisen varaa yleensä mainonnassa ja markkinoinnissa puhelimitse. niin asiakas on kuitenkin se "kuningas".
Älkää siis tehkö mitään päätöstä puhelimitse !
sitä ne yrittää että saa harkitsemattomia päätöksiä (jotka ovat siis usein operaattoreille niitä edullisempia ) puhelimitse.
- ihmeentakia
se luuri täytyy ostaa kytkynä ?? miksei vaan voi suoraan kävellä liikkeeseen ja ostaa huntin puhelimen ja sit rahat tiskiin ?? :D ja sit se ostos on sil selvä eikä tarvi mistään mitään murehtia.. ihme tollaset kytkynpyöritykset.. päätä vaan rupee särkee ku rupee miettii jottai tollasii ;D
- hah
Onhan se kamalaa kun saa ison alennuksen puhelimen hinnasta. Operaattorihan siinä maksumies on kun subventoivat näitä luureja. Esim 3120 classic saa nykyään melkein ilmaiseksi joka operaattorilta. Ihan huvikseenhan ne tietysti jakavat tappiolla puhelimia, näin sen täytyy mennä. Senkus maksat 100e puhelimen ovh niin pääset sopimuksesta eroon koska vaan, ongelma ratkaistu.
- mee ja maksa
mee ostaa kallis puhelin kaupasta,
maksat sen 100e kun saat sen reilulla 30eurolla kun kytkynä ottaa :)
- uRPOTOUKOKAUTTALIIMA
sillä "Tarjoushinnat/kytkykauppa on voimassa mikäli asiakas ei irtisano tai vaihda tiedonsiirtopalvelua 24 kk aikana".VOIT IRTISANOA TAI VAIHTAA SOPIMUKSEN.SOPIMUS TARKOITTAA ETTEI HINTAMUUTOKSIA TUOHON 24 KK LIITTYMÄÄN TULE OPERAATTORIN PUOLELTA.EIKÖ OLE EDULLISTA,JOS MUUTEN HINNAT KO.OPERAATTORILLA NOUSEVAT NIIN SAAT PITÄÄ KAKSI VUOTTA SAMAN HINNAN.
- Euro1Supplystä
simkortin lukituksen purkaja.
- merkonomi...
"määräaikais-sopimus 1 vuosi" Telefinlandiasta enkä päässyt eroon. Ei ollut edes puhelinta ostettu kyseiseltä operaattorilta. Niinpä pistin SIM-sirun laatikkoon ja annoin olla sen siellä. Kuukausimaksut ei niin kamalia ole jollei soittele ollenkaan. Ja ei se siru sieltä laatikosta soittele! Nytkin minulla on 3 puh liittymää ja 2 puhelinta. Voin ottaa kolmannen liittymäni koska tahansa käyttöön kun huvittaa! (Ei nämä tosin Telefinlandiasta).
toinen asia: Laatikossa tosin lukee että sitä ei saa avata, mutta se on etä-myyntiä ja etämyynnissä tuotteeseen saa tutustua 14 vrk:n ajan. Miten siihen tutustut ellet avaa laatikkoa? No, voihan sen avata vaikka pohjapuolelta? Tutustukaa nyt ihmeessä etä-myynnin oikeuksiin, nuo operaattoreiden höpinät voi jättää omaan arvoonsa! - myytiin
merkonomi... kirjoitti:
"määräaikais-sopimus 1 vuosi" Telefinlandiasta enkä päässyt eroon. Ei ollut edes puhelinta ostettu kyseiseltä operaattorilta. Niinpä pistin SIM-sirun laatikkoon ja annoin olla sen siellä. Kuukausimaksut ei niin kamalia ole jollei soittele ollenkaan. Ja ei se siru sieltä laatikosta soittele! Nytkin minulla on 3 puh liittymää ja 2 puhelinta. Voin ottaa kolmannen liittymäni koska tahansa käyttöön kun huvittaa! (Ei nämä tosin Telefinlandiasta).
toinen asia: Laatikossa tosin lukee että sitä ei saa avata, mutta se on etä-myyntiä ja etämyynnissä tuotteeseen saa tutustua 14 vrk:n ajan. Miten siihen tutustut ellet avaa laatikkoa? No, voihan sen avata vaikka pohjapuolelta? Tutustukaa nyt ihmeessä etä-myynnin oikeuksiin, nuo operaattoreiden höpinät voi jättää omaan arvoonsa!No nyt se selvisi! Ostin nimittäin uuden kännykän liikkeestä ja kotona numeroita tallentaessani huomasin,että laitteella oli soiteltu pari viikkoa.Tämä oli ilmeisesti ollut etä-myytynä,mutta oliko liikkeen moraali kohdallaan?Tätä olen pohtinut höynäytettynä.
- kytky vai ei...
myytiin kirjoitti:
No nyt se selvisi! Ostin nimittäin uuden kännykän liikkeestä ja kotona numeroita tallentaessani huomasin,että laitteella oli soiteltu pari viikkoa.Tämä oli ilmeisesti ollut etä-myytynä,mutta oliko liikkeen moraali kohdallaan?Tätä olen pohtinut höynäytettynä.
VOINET VARMAAN PALAUTTAA PUHELIMEN JOS SE ON UUTENA MYYTY JA ON KUITENKIN KÄYTETTY. MYYJÄN OLISI PITÄNYT INFORMOIDA ASIASTA. JA VAATIA "ISKEMMÄTTÖMÄN" TILALLE. UUDESTAHAN OLET MAKSANUT.
Ihmettelen todella ihmisten SISÄLUKUTAITOA JA LUETUN YMMÄRTÄMISTÄ. Olen hankkinut kaikenkaikkiaan 6 puhelinta(kytkynä) ja aina tiennyt (= oma valintani) niiden olevan ns. kytkylaitteita. Operaattorien sivuilla on IHAN SELVÄLLÄ suomen kielellä ilmoitettu, onko se 12 tai 24 kk:n sopimuksella. Puhelimen voi toki ilman liittymääkin hankkia, ja sekin on silloin SELVÄSTI ILMOITETTU.
Mulla on puhelimia ollut vähintään neljältä eri operaattorilta, enkä ole hankkinut koskaan "sikaa säkissä". Jos näin olisi käynyt, omapa olisi ollut syyni.
Operaattoreita on niin helppo syyttää.
Toki pitää tarkoin harkita, millaiseen tarpeeseen se kännykkä tulee ja tehdä kännykän ja liittymän hankinta sen mukaan.
Saahan noita kännyköitä ihan elektroniikkaliikkeistä ilman liittymääkin, ettei pitäis olla vaikeata. - oikeuteen sonera
kytky vai ei... kirjoitti:
VOINET VARMAAN PALAUTTAA PUHELIMEN JOS SE ON UUTENA MYYTY JA ON KUITENKIN KÄYTETTY. MYYJÄN OLISI PITÄNYT INFORMOIDA ASIASTA. JA VAATIA "ISKEMMÄTTÖMÄN" TILALLE. UUDESTAHAN OLET MAKSANUT.
Ihmettelen todella ihmisten SISÄLUKUTAITOA JA LUETUN YMMÄRTÄMISTÄ. Olen hankkinut kaikenkaikkiaan 6 puhelinta(kytkynä) ja aina tiennyt (= oma valintani) niiden olevan ns. kytkylaitteita. Operaattorien sivuilla on IHAN SELVÄLLÄ suomen kielellä ilmoitettu, onko se 12 tai 24 kk:n sopimuksella. Puhelimen voi toki ilman liittymääkin hankkia, ja sekin on silloin SELVÄSTI ILMOITETTU.
Mulla on puhelimia ollut vähintään neljältä eri operaattorilta, enkä ole hankkinut koskaan "sikaa säkissä". Jos näin olisi käynyt, omapa olisi ollut syyni.
Operaattoreita on niin helppo syyttää.
Toki pitää tarkoin harkita, millaiseen tarpeeseen se kännykkä tulee ja tehdä kännykän ja liittymän hankinta sen mukaan.
Saahan noita kännyköitä ihan elektroniikkaliikkeistä ilman liittymääkin, ettei pitäis olla vaikeata.puhelimitse joutunut ansaan, möivät hänelle puhelimen. Soneralla on kaikenlaisia turhia puhelunaloitusmaksuja, joita ei kellään muulla ole. Ja puhelut 2 kertaa kalliimpia muutenkin. Varmasti saan purettua kun vetoan hänet on huijattu 2 vuoden kytkyyn. Puhelut niin kalliita että kyllä soneran kannattaa antaa vaikka ilmaiset puhelimet jos saa 70 euroa kuussa 2 vuotta nyhdettyä ilmaiseksi rahaa siitä. SE tekee 840/vuosi, 2 vuotta 1680 euroa, 10 000 mk. Puhelimet maksaa vähemmän.
- Anonyymi
Jep lapsi ei voi tietää mitä tapahtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1127330- 475286
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa572979Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72463Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101488Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1921359Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921083Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3111020Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?226963Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30896