Mikä koiralla vialla?

Belgi07

Eli kyseessä 2v uroskoira.Keväästä lähtien lähinnä lopettanut ruuansyönnin,syö ehkä kerran-kaks viikossa jos sittenkään.Aikaisemmin meni helposti kaksi ateriaa päivässä.
Herkkuja ja luita ei juurikaan saa-tai tosi harvoin(juuri siksi nykyään kuj ei syö),joten siksi ei ainakaan ole kyse siitä,etteikö ruoka maistuisi.Liikutaan milloin mitenkin-eli välillä paljon,välillä vähemmän-ja vaikka olemme nytkin kesällä paljon olleet maalla tai muuten liikekannalla,ruoka ei maistu.Ollaan kokeiltu kolmea eri ruokamerkkia:aikaisemmin söi chappin ruokaa,ja maistui tosi hyvin,teki keväällä syömälakon-ei syö sitä-Ostettiin jahtia ja vahtia-ei syö ollenkaan sitä.Ostettiin nyt uusi säkki pro performansen ruokaa-ei syö sitäkään.Ei syö edes jos laittaa kananmunaa,piimää,koiran makkaraa:lihaa tai kalaa...

Laihtunut nyt noin kilon näiden kuukausien aikana.Juo kyllä vettä ja joskus tuntuu että sitä menee tosi paljon.
Keväällä ja kesän alusta oksenteli,ripuloi ja oli tosi masentunut ja väsynyt.Nyt ei sitä ongelmaa ole,muuten kyllä jaksaa riekkua ja olal,mutta ei syö.
Otettin tuossa viikko sitten pentu ja ajateltiin että nyt varmaan ruokain maistuu-mutta parina päivänä taas söi,eikä nyt mitään.

Tuntuu että kusta riittää ulkona,mahdoton sisällä "räyhäämään" jos joku pimpottaa ovikelloa.Luiden,siankorvien päältä on ruennut murisemaan-tätä ollut jo pidempään,mikään ei ole tullut pennun oton myötä.Karkailee jos suinkin mahdollista ja kuulo häviää sen myötä.

Mutta tuleeko kellekään mieleen,onko ollut jollain samanlaista?Verikokeisiin ollaan menossa,mikäli tilanne ei tästä muutu.Yleiskunto muuten hyvä-että sen suhteen ei paniikkia,outoa vain,että mikään ei maistu-siis normaali ruoka.Kyllähän varmaan pullaa ja keksiä söisi grillimakkaroiden kera,mutta niitä ei saa.

Asiallisia vastauksia kiitos.

7

857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 koiraa

      hei
      koirat reagoi kaikkeen helposti ja osoittaa mieltään juuri, etteivät syö. mulla iteselläni 2 koiraa ja aina kun olen poissa kotoa(tyttöni hoitaa koiria) eivät kuulemma syö juuri mitään, mutta ovat muuten pirtsakoita. koirat ikävöivät sitä ihmistä joka heistä huolehtii yleensä, meidän koirat ovat päivän pari lähtöni jälkeen masentuneen oloisia, mutta kyllä pirsakoituvat sitte. käytä ihmeessä lääkärissä koiraasi ,jos tilanne jatkuu. vielä lopuksi, koirat tosiaan ikävöivät, vaikka sanotaan etteivät sitä tee. kokemusta on....

      • ap

        Meillä ei voi olla ikävöintiä,koska olen itse kotona jatkuvasti..Mikään elämässä ei ole muuttunut,joten ei voi johtua sellaisestakaan.Tottakai ne ikävöivät,ovathan koiratkin tuntevia eläimiä:)


    • äkkiä

      Vie koirasi äkkiä lääkäriin, liiallinen vedenjuonti voi johtua sokeritaudista.
      Kyllä koira syö normaalisti ruokaa jos vain nälkä ja muista et kai vaan anna luita,
      ne on koiralle hendenvaarallisia.

      • ap

        Eläinkaupasta ostettuja luita,en muita:) mutta nekin on pannassa nyt,että ruoka maistuisi.Kyllä se ruokaa siis vähän syö,mutta IHAN liian vähän--luulisi että nälkä olisi useammin kuin muutaman kerran viikossa,aijemmin kun söi 2kertaa pvässä.Mutta niinpä se taitaa olla lääkäriin lähtö,selviiää onko vika elimistössä vai onko se jotain aivan muuta..


      • Doggyangely

        Kertokaahan mulle, tyhmälle koirien koulutusohjaajalle, MITEN LUUT VOIVAT OLLA HENGENVAARALLISIA KOIRALLE???

        Koira syö luonnossa juuri LUITA, RUSTOJA, RAAKAA LIHAA, kaikkea mitä se LUONNOSTA LÖYTÄÄ. Ei siellä ole kukaan syöttämässä sille purkkiruokaa tai valmiita tsiljoonia maksavia valmisteollisuusruokia.

        Eli hei, järki käteen, luut eivät todellakaan ole koiralle vaarallisia vain päinvastoin suositeltavia. Se tarvitsee aitoja lihaisia luita pitääkseen hampaansa kunnossa, toteuttaakseen luonnollisia käyttäytymistarpeitaan etc.


        Tuossa tilanteessa kyllä veisin ehdottomasti koiran lääkäriin, mutta tuo kielto luitten syömisestä on ihan hölynpölyä. Liiallista ihmisten nykyaikaista höösötystä.


    • Nepthys

      Heips

      Itsellä nyt 3 vuotias tervu-uros. Keväällä samanlainen jakso ettei syönyt juuri ollenkaan vaan tankkasi vettä, oli sisällä levoton ja ulkona tottelematon. Mutta yhdistin asian naapurustossa asusteleviin narttuihin joilla useammalla sattui juoksut olemaan samaan aikaan. Ja sitten kun naapurustossa alkoi juoksut olemaan ohi niin omakin alkoi normalisoitua =)

    • anshu_

      Oletko kokeillut koirasi kanssa barffausta? Mietin, josko kelpaisi paremmin. Meillä on tod nirso tipsutyttö, joka elää lähes pelkällä raakaruualla, kun teolliset kuivaruuat ei vaan mee alas.

      (Ja tuolta löytyy lisätietoja ellei ennestään ole tuttu juttu: http://www.barffi.net/index.php?page=barf )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      31
      1459
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe