Opiskelemaan kanadaan?

jJ20

Olen nyt menossa lukion 3.selle, eli ens syksyllä ja keväällä kirjotan. Haluaisin Albertan yliopistoon edomontoniin lukion jälkeen (ohjelma ois undergraduate/international business) tarkoituksenani olisi alottaa 2010 syksyllä. koitin etsiä yliopiston sivuilta milloin haku on, mutta en löytänyt sitä. selviää kun syvennyn sivuihin tarkemmin, mutta osaisiko joku antaa jotain suuntaa antavaa aikaa? en myöskään saanut selville mitä kielikokeita tmv. minun tulee suorittaa ennen hakua (enkun k.a lukiossa hieman päälle 9) ja jos joku tietää hyviä sivuja mistä saisi tietoa eri stipendeistä tai kanadassa opiskelusta ylipäänsä niin olisi mukavaa jos viitsisitte linkittää :) ja jos joku opiskelee kanadassa tai sattuu muuten vaan tietämään näistä asioista niin helpottaisi paljon jos saisin kysellä kun olen ihan yksin hakuprosessin kanssa :)

5

2384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivuiltahan

loytyi kaikki tieto ihan helposti. Mitenkahan ne opiskelut sujuisivat kun alku on jo nain hankalaa?
      Sinun pitaa aloittaa haku ainakin vuotta ennen opiskelujen alkua. Tulee suorittaa TOEFL testi hyvaksyttavasti.

Se on Edmonton, ei edomonton
      Kanada isolla koolla.

• Ulkomailla opiskellut

Hyvä linkki aloittaa tiedonhaku, lue maaopas huolella läpi: http://www.maailmalle.net/Resource.phx/maailmalle/maat/kanada.htx

Linkkejä voit etsiä googlettamalla study canada, universities in canada, study grants/scholarships/financial aid for canada, itse löysin vaikka mitä, kuten esim. http://www.scholarshipscanada.com/

Kun kerran olet jo valinnut yliopiston, hakemisen ja muiden asioiden luulisi olevan helppoa. Yliopiston nettisivu ja admissions office ovat parhaita tietolähteitä, ei Suomi24.

• kanadassa
        Ulkomailla opiskellut kirjoitti:

Hyvä linkki aloittaa tiedonhaku, lue maaopas huolella läpi: http://www.maailmalle.net/Resource.phx/maailmalle/maat/kanada.htx

Linkkejä voit etsiä googlettamalla study canada, universities in canada, study grants/scholarships/financial aid for canada, itse löysin vaikka mitä, kuten esim. http://www.scholarshipscanada.com/

Kun kerran olet jo valinnut yliopiston, hakemisen ja muiden asioiden luulisi olevan helppoa. Yliopiston nettisivu ja admissions office ovat parhaita tietolähteitä, ei Suomi24.

Moikka,

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin että oletko onnistunut saamaan stipendejä esim etsimällä ja hakemalla tuolta www.scholarshipscanada.com:ista ?

Itse opiskelen Kanadassa, ja onhan niitä stipendinettisivuja vaikka kuinka mutta usein stipendit ovat vain kanadalaisille tai tiettyä ainetta opiskelevalle.

Hmm.. ulkomaalaisille on hieman hankalampaa löytää stipendejä. Itse olen yrittänyt mutta huonolla menestyksellä.

Olenko väärässä?

:)

• Ulkomailla opiskellut
        kanadassa kirjoitti:

Moikka,

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin että oletko onnistunut saamaan stipendejä esim etsimällä ja hakemalla tuolta www.scholarshipscanada.com:ista ?

Itse opiskelen Kanadassa, ja onhan niitä stipendinettisivuja vaikka kuinka mutta usein stipendit ovat vain kanadalaisille tai tiettyä ainetta opiskelevalle.

Hmm.. ulkomaalaisille on hieman hankalampaa löytää stipendejä. Itse olen yrittänyt mutta huonolla menestyksellä.

Olenko väärässä?

:)

En ole opiskellut Kanadassa, eikä sellainen ole suunnitelmissa, kunhan vain huvikseni googlasin aloittajalle malliksi yhden linkin. Ei siis aavistustakaan, että onko tuossa laittamassani linkissa mitään stipendejä ulkkariopiskelijoille. Ulkomailla olen joka tapauksessa opiskellut itsekin ja on ihan totta, että suurin osa stipendeistä on maan omille kansalaisille ja ulkomaalaisten stipendit ovat todella harvassa. Itse joskus etsin vastaavia USA:aan ja enpä oikein löytänyt mitään ja niihin, jotka löysin, olisi tarvittu muistaakseni aika loistavat arvosanat ja suositukset, joten se siitä sitten.

Eihän siinä toisaalta menetä muuta kuin hieman aikaa, jos silloin tällöin selailee nettisivuja ja etsii eri vaihtoehtoja.

• ^^^^^^

Pääsitkö sinne?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe