Opiskelemaan kanadaan?

jJ20

Olen nyt menossa lukion 3.selle, eli ens syksyllä ja keväällä kirjotan. Haluaisin Albertan yliopistoon edomontoniin lukion jälkeen (ohjelma ois undergraduate/international business) tarkoituksenani olisi alottaa 2010 syksyllä. koitin etsiä yliopiston sivuilta milloin haku on, mutta en löytänyt sitä. selviää kun syvennyn sivuihin tarkemmin, mutta osaisiko joku antaa jotain suuntaa antavaa aikaa? en myöskään saanut selville mitä kielikokeita tmv. minun tulee suorittaa ennen hakua (enkun k.a lukiossa hieman päälle 9) ja jos joku tietää hyviä sivuja mistä saisi tietoa eri stipendeistä tai kanadassa opiskelusta ylipäänsä niin olisi mukavaa jos viitsisitte linkittää :) ja jos joku opiskelee kanadassa tai sattuu muuten vaan tietämään näistä asioista niin helpottaisi paljon jos saisin kysellä kun olen ihan yksin hakuprosessin kanssa :)

5

2565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivuiltahan

loytyi kaikki tieto ihan helposti. Mitenkahan ne opiskelut sujuisivat kun alku on jo nain hankalaa?
      Sinun pitaa aloittaa haku ainakin vuotta ennen opiskelujen alkua. Tulee suorittaa TOEFL testi hyvaksyttavasti.

Se on Edmonton, ei edomonton
      Kanada isolla koolla.

• Ulkomailla opiskellut

Hyvä linkki aloittaa tiedonhaku, lue maaopas huolella läpi: http://www.maailmalle.net/Resource.phx/maailmalle/maat/kanada.htx

Linkkejä voit etsiä googlettamalla study canada, universities in canada, study grants/scholarships/financial aid for canada, itse löysin vaikka mitä, kuten esim. http://www.scholarshipscanada.com/

Kun kerran olet jo valinnut yliopiston, hakemisen ja muiden asioiden luulisi olevan helppoa. Yliopiston nettisivu ja admissions office ovat parhaita tietolähteitä, ei Suomi24.

• kanadassa
        Ulkomailla opiskellut kirjoitti:

Hyvä linkki aloittaa tiedonhaku, lue maaopas huolella läpi: http://www.maailmalle.net/Resource.phx/maailmalle/maat/kanada.htx

Linkkejä voit etsiä googlettamalla study canada, universities in canada, study grants/scholarships/financial aid for canada, itse löysin vaikka mitä, kuten esim. http://www.scholarshipscanada.com/

Kun kerran olet jo valinnut yliopiston, hakemisen ja muiden asioiden luulisi olevan helppoa. Yliopiston nettisivu ja admissions office ovat parhaita tietolähteitä, ei Suomi24.

Moikka,

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin että oletko onnistunut saamaan stipendejä esim etsimällä ja hakemalla tuolta www.scholarshipscanada.com:ista ?

Itse opiskelen Kanadassa, ja onhan niitä stipendinettisivuja vaikka kuinka mutta usein stipendit ovat vain kanadalaisille tai tiettyä ainetta opiskelevalle.

Hmm.. ulkomaalaisille on hieman hankalampaa löytää stipendejä. Itse olen yrittänyt mutta huonolla menestyksellä.

Olenko väärässä?

:)

• Ulkomailla opiskellut
        kanadassa kirjoitti:

Moikka,

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin että oletko onnistunut saamaan stipendejä esim etsimällä ja hakemalla tuolta www.scholarshipscanada.com:ista ?

Itse opiskelen Kanadassa, ja onhan niitä stipendinettisivuja vaikka kuinka mutta usein stipendit ovat vain kanadalaisille tai tiettyä ainetta opiskelevalle.

Hmm.. ulkomaalaisille on hieman hankalampaa löytää stipendejä. Itse olen yrittänyt mutta huonolla menestyksellä.

Olenko väärässä?

:)

En ole opiskellut Kanadassa, eikä sellainen ole suunnitelmissa, kunhan vain huvikseni googlasin aloittajalle malliksi yhden linkin. Ei siis aavistustakaan, että onko tuossa laittamassani linkissa mitään stipendejä ulkkariopiskelijoille. Ulkomailla olen joka tapauksessa opiskellut itsekin ja on ihan totta, että suurin osa stipendeistä on maan omille kansalaisille ja ulkomaalaisten stipendit ovat todella harvassa. Itse joskus etsin vastaavia USA:aan ja enpä oikein löytänyt mitään ja niihin, jotka löysin, olisi tarvittu muistaakseni aika loistavat arvosanat ja suositukset, joten se siitä sitten.

Eihän siinä toisaalta menetä muuta kuin hieman aikaa, jos silloin tällöin selailee nettisivuja ja etsii eri vaihtoehtoja.

• ^^^^^^

Pääsitkö sinne?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      273
      2495
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2419
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1598
    4. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      9
      1589
    5. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      50
      1506
    6. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1387
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1359
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1250
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1049
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1029
    Aihe