Onko elämä

näin tylsää

vanhemmilla naisilla, ettei voi mitään mielenkiintoista kirjoittaa kuin vain rupatella aivan turhanpäiväistä tuolla kahvipirtissä.
Olen itse nainen mutta en jaksanut lukea loppuun asti tuota allaolevaa pitkää jaaritusta.
Eikö politiikka, yleistieto, vanheneminen, koulutus, lääketiede y.m. kiinnosta?
On valitettavaa että suomalaiset olemme niin välinpitämättömiä ja tietämättömiä poliittiista asioista että valitsemme julkikset kansanedustajat vain mainosten avulla ja sitten äänestämme heidät vuodesta toiseen tekemään tyhmiä päätöksiä.
Nythän meillä eläkeläisillä pitäisi olle aikaa ja vaikuttaa poliittiseen elämään.

19

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön Mimmi

Tuossa vasemmassa laidassa on todella valinnan varaa kaikille noille sinun valitsemille aiheille, täällä tämä kirjoittelu on enempi sormijumppaa ja ajanvietettä.
      70 tuskin silti yltää mihinkään urotekoihin edes politiikassa, vaikka se sirkus kyllä kaipaisikin meidän ikäisiä, edustajia vaan ei löydy.
      Olihan eläkeläisten puolue hyvänä esimerkkinä...vastaa kun ei kysytä jne..
      Arvostelijoita täällä riittää, sen olen tullut huomaamaan, aloituksetkin pelkästään arvosteluja, voisi joku edes avata jonkun asiaketjun kun kerran sitä kaipaa.

• Juoseppi Jurvalainen

Ajankulua ja leikkipeliä tämä meille on. Eikä täällä kirjoittele vain naiset sitäpaitsi.
        Jos me olisimme poliitikkoja emme me täällä joutaisi kirjoittelemaan. Mutta mehän olemme ikä-ihmisiä, siis eläkkeellä. Ei meidän ole pakko tehdä mitään , mitä emme halua.
        Jos meistä on mukavaa välillä hupsutella täällä , niin olemmepahan pois muusta pahanteosta.

• outo diagnoosi

Et ole varmasti ennen tätä palstaa lukenut, kun et tiedä, että kahvipirttiä pitää haukkua demarien pesäpaikaksi. Etkö löytänyt sieltä ollenkaan politiikkaa? Kumma juttu.

• Koiran tehtävä olisi haukkua, niitäkin toppuutellaan.

Jos pirtissä on poliittisen kantansa joku ilmituonut, olen kai minä, en sitä häpeä, mutta politiikkaa ei pirtissä puhuta, joten ei ole demareiden pesäpaikka.
        Lueppa nyt hieman tarkemmin sinäkin, kai jonkun asian yhteyteetn on joku maininta tullut.

Kiva kuitenkin, että pirtin toimintaa seuraat ja olet tervetullut mukaan kirjoittelemaan, puoluekantaa ei kysytä.
        Ei ole vanhemman naisen elämä tylsää, virikkeitä löytyy muualtakin, kuin täältä palstalta, hyvänä lisänä tämä kirjoittelu.

• vaan erittäin mielenkiintoista. Sitten kun haluamme kirjoittaa,mainitsemistanne aiheista,haemme aakkosellisesta hakemistosta ,sopivan kohdan ja kirjoitamme sinne. Niin tämä toimii..Teillä on siihen samat mahdolliuudet.
      Hyvää jatkoa ja mukavaa päivää!

• Oukei..

Tuli ihan sama otsikko huomaamattani. Mutta kun ei tosiaan ole tylsää ollenkaan. Voihan tätä käyttää vaikka vain sormiharjoituksiin ja onhan kirjoittaminen kuitenkin aina jonkunlaista aivojenkäyttöä. Että ei nämä höpötyksetkään ihan hukkaan mene vaikka 'ei sitä hassumpi heti huomaa.'

• Oukei..

Tämähän on mukavinta aikaa elämässäni.
      Olen terve, työt ei rasita, ystäviä on vaikka asunkin yksin. Oikeastaan on ihannetila asua yksin, kun elämässään on pitänyt monella tavalla olla huolissaan asuinkumppaneista ja ottaa aina kaikki huomioon.
      Nyt olen oman itseni herra , siis vapaaherra.
      En välitä politikoida, olen siitäkin vapaalla.

• Onpas nimimerkki "näin tylsää" ollut teräväpäinen kun on keksinyt loppuun kalutusta aiheesta uuden näkökannan.

Luettelemienne aiheitten lisäksi meitä kiinnostavat kirjallisuus, kuvataide, teatteri, musiikki, matkailu, käsityöt, murteet, kielet, yhteiskunnallinen toiminta ja politiikka.
      En usko, että Kahvipirtissä on yhtäkään "vanhempaa naista", joka antaisi äänensä mainosten komeimmalle julkulle. Kyllä me seuraamme yhteiskunnallista elämää ja osallistumme monin tavoin.
      Emme kuitenkaan katso aiheelliseksi ryhtyä Pirtissä pitämään pienoisparlamenttia.
      Politiikallehan - kuten muillekin aiheille - on omat reviirinsä täällä Suomi24:ssä.

Koska olemme tähän ikään hankkineet melkoisesti elämänkokemusta, ymmärrämme, että leikkimieli ja mielikuvitus ovat varsin tarpeellisia arkisen elämän vastapainoiksi.
      Onneksi me omaamme sen paljon mainostetun sisäisen lapsen ja uskallamme leikkiä kahvikutsuja pelkäämättä, että arvokkuus karisee.

• Tylsistymätön

Elämä on joillekin hyvin ahdas, poikkeava mielipide on kuin punainen vaate, kuten taas puolustusjoukot sai aloituksesi liikkeelle.

Miksi pitäisi katsoa kuin ravihevonen lappujen rajaaman näkökentän laajuiselle alueelle edessä ja sivuille hyvin kapean kaistaleen verran.

Politiikkaa ei täälläkään ole kielletty, ei uskontokaan ole vieras aihe, mutta tuntuupa vain päivän vaikutusvaltaisimmat uutiset olevan täällä ihan vieras aihe joka vaietaan tai siitä puhuva ajetaan joukolla ruotuun.
      Pirtti on pirtti, sillä omat kannattajansa jotka henkeen ja vereen puolustavat kantaansa. Tässäkin se yllä nähdään.
      Kutsu kuului, mene mukaan, tai pysy pois, se on kanta tai kannanotto.

Eri aiheista on peistä taitettu, kovillakin sanoilla toinen toistansa kaadettu tai nostettu alhosta paisteeseen.
      Suurin osa kannattaa asiallista keskustelua, aiheesta kuin aiheesta, mutta osalle hupailu ja turha Turhapuroilu on elämän tärkein asia. Kukin tavallaan.
      Kaikille on tilaa, mielipiteen vapaus muutoin, jos sen toisilta mukana olevilta onnistuu ansaitsemaan.
      Kaikille ei sada kiitosta, mutta sitä nyt tuskin tarvitaankaan, kateus syntyy vähemmästäkin.

Jos edes annettaisiin kunnioittava oikeus puhua jokaisen jolla on asiaa, vanha tai uusi, miksi eritellä ja ukotella kuten täällä on taas julkituotu mielipiteenä.
      Huvinsa kullakin, pieniä piikkejä heitellään jokaiselle, joskus tuntuu ettei ihan kaikkea ole loppuun asti ajateltu mitä täällä toiselle epäkunnioittavasti sanotaan. Itsensä siinä enemmänkin nolaa, olkoon vaikka kuinka tuntematon.

Meissä olisi toisin esiintyen voimaa. Meitä on paljon ja päättäjienkin olisi syytä kuunnella ääntämme, mutta millään ei täällä saa yhteistä asiaa eteenpäin ilman että sen joku viisas lausuu tyhmäksi ja turhaksi, moittii jokaisen mielipiteen ja riidalla saa joukot lopettamaan kaiken sellaisen keskustelun joka voisi johtaa enempäänkin.

Tuskin päättäjät täällä useinkaan vierailevat, ja luulenpa ettei tämän palsta riitely kiinnosta heitä. Asiaa täällä ei ajeta, vaan tuntuu että henkilökohtainen ajojahti jokaista vähänkin ”järkevämpää” keskustelijaa kohtaan ajaa uudetkin asioista ja keskusteluista kiinnostuneet muille markkinoille.

Olisi mahtavaa olla ikäistensä joukossa, joukossa jolla olisi yhteisiä tavoitteita ja joka hyväksyisi jokaisen tasavertaisena mielipiteineen mukaan. Eläkeasia, asunto- ja terveydenhuolto, matkalippujen hinnat, palvelut yms. eivät kaikilta osin ole kunnossa, eläkeläisten joukossa on pienellä eläkkeellä kituuttavia ihmisiä joille soisi helpotuksia maksuihin, niin täällä niistä voisi keskustella ja tehdä oikein aloitteenkin, mutta se mutta. Ketä kiinnostaa?
      Kiinnostaa jutella mukavia pienessä piirissä, tai soittaa suuta muille, sanat ovat hyvä ase jota täällä osataan käyttää.

En haikaile parannuksia palstalle, tämä on olevan toteamista ja siitä en tuumaakaan tingi.
      Täällä voi kirjoittaa, mutta tämä ei ole koko elämä, eikä elämä ole täällä.

• Hintriika*

Ei veikkoset tämä ole koko elämä minunkaan mielestäni. Elämä on kuolemanvakava asia. Sitä helpottaa, kun käy välillä täällä hupsuttelemassa.

• Puusilmä¤

Ne päätökset joihin odotat parantaa muutosta tehdään tuolla Muumitalossa Arkadianmäellä, ei niitä täällä 70 pystytä tekemään kun muistionkirjoittaja puuttuu ja se sanamuoto.

Tuskin ne päättäjät tänne tulee lukemaan ja miten niitä meidän asiat kiinnostaa, niillä eläkkeillä kyllä elää mitä he saavat Muumilasta.

Täällä oli keväällä varpaillaan koko sakki kun joku keksi että nyt tapahtuu ja Tampereelta löytyi joku, ajaa meidän asiaa, nimet vaan alle, hui hai, mihinhän sekin adressi joutui?

Maailman parantajia aina silloin tällöin eksyy meidän unisten joukkoon, ja me olemme ihmeissämme, tietämättä mitä pitäisi tehdä, elää myötä vain panna hanttiin ja kovasti.

Kyllä vaalien alla luvataan, ne unohdetaan kun aletaan elää siellä mäen rinteessä työaika.

Sama se on tuo sinun aloituksesi, paueria on että muilla jakaa, mutta käytät sen kaiken meidän arvosteluun, siksi ei mekään sinun päätä silitetä kuin vastakarvaan.

Teeppä kunnon aloitus jostain mieliaiheesta, tee se mitä meiltä odotat.

• kyllä tulis rankaks tää vapaa-ajan,rentoutumisen vietto,jos tuollaisilla periaatteilla täällä puuhailis.

Niin,sananvapaus...hehhee....yhteisiä tavoitteitako,et voi olla tosissas.Minusta on ihan yks ja sama mitä tässä vaiheessa elämääni muualla tapahtuu,aikani olen puhkunut ja punnertanut.Kyllä nyt on jo oikeus ja kenties ilokin olla vapaalla.
        No siitä vaan sinä punnertamaan,jos et vielä tässä vaiheessa elämääs ole sitä kerinnyt tehä.

Sitä paitsi en ole lainkaan tylsistynyt...vielä.
        Taidat olla ottanut elämäntehtäväksi täällä syventyä palstan "virheisiin."

Älähän hättäile...tee sinä kuten parhaaksi näet,minä teen myös niinkuin parhaaksi näen,omalla kohdallani,hittooko mää muista.

• susmorsian kirjoitti:

kyllä tulis rankaks tää vapaa-ajan,rentoutumisen vietto,jos tuollaisilla periaatteilla täällä puuhailis.

Niin,sananvapaus...hehhee....yhteisiä tavoitteitako,et voi olla tosissas.Minusta on ihan yks ja sama mitä tässä vaiheessa elämääni muualla tapahtuu,aikani olen puhkunut ja punnertanut.Kyllä nyt on jo oikeus ja kenties ilokin olla vapaalla.
        No siitä vaan sinä punnertamaan,jos et vielä tässä vaiheessa elämääs ole sitä kerinnyt tehä.

Sitä paitsi en ole lainkaan tylsistynyt...vielä.
        Taidat olla ottanut elämäntehtäväksi täällä syventyä palstan "virheisiin."

Älähän hättäile...tee sinä kuten parhaaksi näet,minä teen myös niinkuin parhaaksi näen,omalla kohdallani,hittooko mää muista.

kun olen vähän ärhäkällä päällä.Sitäpaitsi tykkään olla ärhäkällä päällä,välillä.Mitä tästä meidän "keskustelustakaan" tulisi,jos kaikki vaan myhäilisivät,että illoo ja valloo siullekkii vaan.
        Sinäkin toit ihan illoo ja valloo,kun esitit tuollaisia aatoksia,omastani poikkeavia.

Minä en ole vailla kiitoksia enkä päähän taputuksia,kun en ittekään tee toisten "mieliks" mittään.
        Ihan omaks iloksein kirjottelen millon millasiikin aatoksii,yhtenä päivänä oon jostai asiasta yhtä mieltä,toisena kenties toista.

Kyllä sähäkkyyttä tarvitaan.
        Kaikkein eniten "hämmästelen" edelleen tätä yhden henkilön,tai yksien henkilöiden vastailemista millon milläkin nkillä tai sanalla.Kyllä sellainen ihminen tai sellaiset ihmiset ovat aikamoisia petkuttajia,jollaista minä en tule koskaan ymmärtämään.Eikä se sitäpaitsi osoita kovin terveyden merkkejä tällaisista ihmisistä,ottaa eri rooleja aikaihmisten kirjoituksissa.

Eiköhän tää perhanan vatvominen jo sais loppua.

• muittenko
        susmorsian kirjoitti:

kun olen vähän ärhäkällä päällä.Sitäpaitsi tykkään olla ärhäkällä päällä,välillä.Mitä tästä meidän "keskustelustakaan" tulisi,jos kaikki vaan myhäilisivät,että illoo ja valloo siullekkii vaan.
        Sinäkin toit ihan illoo ja valloo,kun esitit tuollaisia aatoksia,omastani poikkeavia.

Minä en ole vailla kiitoksia enkä päähän taputuksia,kun en ittekään tee toisten "mieliks" mittään.
        Ihan omaks iloksein kirjottelen millon millasiikin aatoksii,yhtenä päivänä oon jostai asiasta yhtä mieltä,toisena kenties toista.

Kyllä sähäkkyyttä tarvitaan.
        Kaikkein eniten "hämmästelen" edelleen tätä yhden henkilön,tai yksien henkilöiden vastailemista millon milläkin nkillä tai sanalla.Kyllä sellainen ihminen tai sellaiset ihmiset ovat aikamoisia petkuttajia,jollaista minä en tule koskaan ymmärtämään.Eikä se sitäpaitsi osoita kovin terveyden merkkejä tällaisista ihmisistä,ottaa eri rooleja aikaihmisten kirjoituksissa.

Eiköhän tää perhanan vatvominen jo sais loppua.

pitää lopettaa vatvominen mutta sinä saat vatvoa ja muuttaa mielipiteesi esim. kirjoittajista. Mikä pirun tarvis sinunkaan on täällä välillä hännystellä ja sitten taas samaa ihmistä juuri monen nikin käytöstä haukkua.

mikähän sinäkin olet toisten henkistä terveyttä arvioimaan! Ole asioista mitä mieltä tahhaa, se ei paljoo hetkauta mutta jätä kirjoittajien persoonat rauhaan!!!

Sähise sinävaan, kyllä sinut tunnetaan.

• taas kerran
        muittenko kirjoitti:

pitää lopettaa vatvominen mutta sinä saat vatvoa ja muuttaa mielipiteesi esim. kirjoittajista. Mikä pirun tarvis sinunkaan on täällä välillä hännystellä ja sitten taas samaa ihmistä juuri monen nikin käytöstä haukkua.

mikähän sinäkin olet toisten henkistä terveyttä arvioimaan! Ole asioista mitä mieltä tahhaa, se ei paljoo hetkauta mutta jätä kirjoittajien persoonat rauhaan!!!

täytyy siitäi muistuttaa.Toisten viestien arvostelu on kielletty,,koska se loukkaa ja monesti ihan herjauksia tulee niistä.Eli arvostelijat ite syyllisiä sääntöjen rikkomuksiin.Samalla vielä heillä itellää on sekä rek,nikki,,ettämuita taikka kirjuttavat ilman vaa.

• paskamaisuutta
        taas kerran kirjoitti:

täytyy siitäi muistuttaa.Toisten viestien arvostelu on kielletty,,koska se loukkaa ja monesti ihan herjauksia tulee niistä.Eli arvostelijat ite syyllisiä sääntöjen rikkomuksiin.Samalla vielä heillä itellää on sekä rek,nikki,,ettämuita taikka kirjuttavat ilman vaa.

asettaa itsensä sääntöjen yläpuolelle ja se on sitten olevinaan sitä sähäkkyyttä tai luovuutta tai älykkyyttä, ruskeakielistenkin mielestä. Niitä jotka ovat pahoja suustaan, nuoleskellaan ettei itse jouduttaisi hampaisiin.

• muittenko kirjoitti:

Niinpä sähisenkin täältä voimallisemmin kuin sinä....ai mitä sanoit,ei oikein kuulu sieltä puskan takkaa.

• paskamaisuutta kirjoitti:

asettaa itsensä sääntöjen yläpuolelle ja se on sitten olevinaan sitä sähäkkyyttä tai luovuutta tai älykkyyttä, ruskeakielistenkin mielestä. Niitä jotka ovat pahoja suustaan, nuoleskellaan ettei itse jouduttaisi hampaisiin.

ruskeakielisiäkö nuoleskelet,mitenkä niillä sellanen kieli,äläkä pussailekkaan,tiiä mitä tauteja saat.

Jääkäähän tänne ihmettelemään,mie lähen mieluummin makkoilemmaan.

• Siihen kätkeytyy
        susmorsian kirjoitti:

Niinpä sähisenkin täältä voimallisemmin kuin sinä....ai mitä sanoit,ei oikein kuulu sieltä puskan takkaa.

Se paska iso tai pieni,

sama onko rekattu vai rekkaamaton

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      262
      1926
    2. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      66
      1529
    3. Kansa on on puhunut.

Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha
      Maailman menoa
      216
      1260
    4. Tulin ehkä vainoharhaiseksi

Oletko mies ollut kehenkään yhteyksissä minuun liittyen?
      Ikävä
      83
      1175
    5. Oletko mustis hänestä

Miten paljon.
      Ikävä
      57
      1074
    6. Millainen on ainutkertainen

Ketä et voi unohtaa
      Ikävä
      34
      1043
    7. Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"

on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol
      Maailman menoa
      280
      1014
    8. Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment
      Maailman menoa
      206
      979
    9. Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."

Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas
      Suomalaiset julkkikset
      7
      966
    10. Se on viisi vuotta

Mihin se enää muuttuu? Viisi pitkää vuotta.
      Ikävä
      73
      943
    Aihe