2 v "vanha" avioehto

Liitto päättyy...

Minun pitäisi tietää?

Menin yli 2 vuotta sitten avioon "rattopojan" kanssa,
meillä on avioehto, pankin tuomarin laatima.

Ostin ennen avioliittoa kolmion, maksoin rattopoikani vanhan autovelan( yli 7.000,€) ja sijoitin kaikkiaan 23.000 € uuteen Alfaan.

Maksan koko ajan asunnon yhtiövastikkeen taloyhtiön remppalainaa = yli 500,00 sähköt telkun....jne (tuloni = 917, 00 €/kk, rattopoikani tulot lähes 1.500,00 €/kk). Tulot ovat pieniä, sillä olemme molemmat työkyvyttömyyseläkkeellä.

Miksikö? Halusin toteuttaa vain hänen haaveitaan.
Omat unohtuivat?

Alfallansa (olen 1/2 rekisteröity omistaja) hän ajelee ...ympäri maailmaa. Missä ovat oikeuteni?

Olen tilannut ajan oikeusaputoimistoon. Haluan tietää vain, miksi joku elelee tyhmän muijan siivellä???

Eikö enää ole oikeutta omaan??

Suojeleeko avioehto/omistus-oikeus ketään?

3

1121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpä niin

"Suojeleeko avioehto/omistus-oikeus ketään?"

No se suojelee esim. sinua. Jos teillä on molemminpuolinen avioehto, niin miehelläsi ei ole oikeutta esim. omistamaasi asuntoon.

"Alfallansa (olen 1/2 rekisteröity omistaja) hän ajelee ...ympäri maailmaa. Missä ovat oikeuteni?"

Auto on puoliksi hänen ja puoliksi sinun. Sen käytöstä teidän pitää sopia keskenänne. Oletko sanonut hänelle että haluat auton käyttöösi?

"Haluan tietää vain, miksi joku elelee tyhmän muijan siivellä???"

No onpa outo kysymys. Varmaankin siksi että se tyhmä muija antaa elää siivellä??? Eihän kukaan pysty tuolla lailla taloudellisesti hyväksikäyttämään toista, jos toinen ei siihen anna mahdollisuutta!

Se että olet suostunut rahoittamaan auton pelkästään itse, plus asumisenne plus sähköt plus telkun on ollut oma valintasi.

• sinusta...

jos annat omaisuutta itse vapaaehtoisesti pois niin ei koske sitä. Et saa sitä avioehdon perusteella takaisin.

"Eikö enää ole oikeutta omaan??" Jos annat pois, se ei ole enää omaasi.

• -.-.-.-

>>Missä ovat oikeuteni?

Voi hyvä ihme. Sinulla on oikeus käyttää omia rahojasi mihin itse haluat. Olet halunnut käyttää ne "rattopoikasi" (on siinäkin nimitys aviomiehelle!) autoilun ja asustelun rahoittamiseen. Niin makaat kuin petaat. Ellet nyt tykkääkään tilanteesta johon olet omilla valinnoillasi itsesi saattanut, niin turha itkeä minkään "oikeuksien" perään. Jokainen aikuinen on itse vastuussa valinnoistaan. Avioliiton ja yhteiselämän pelisäännöt on puolisoiden keskenään neuvoteltava. Ei kukaan muu voi komentaa miestäsi maksamaan suurempaa osaa asuinkustannuksistanne tai antamaan sinunkin ajella autollanne. Sinun pitää itse keskustella näistä hänen kanssaan. Tai ellet enää halua elää hänen kanssaan, niin sitten eroat.

Tuollaisilla tuloilla ei kenelläkään ylipäänsä ole varaa mihinkään alfoihin ja kolmioihin. Sinulla on ilmeisesti jotain muuta omaisuutta, liekö perittyä vai edellisiltä puolisoilta erossa saatua vai itse aikaisemmin tienattuja säästöjä?

On sinulla sentään sen verran ollut järkeä että olet älynnyt avioehdon tehdä. Se suojaa omaisuuttasi, jos eroatte tai jos miehesi kuolee. Avioliiton aikana se ei vaikuta mihinkään. Alfasta olet kuitenkin halunnut lahjoittaa puolet miehellesi, joten siitä on vain puolet sinun omaisuuttasi. Et kerro, kenen nimissä asuntonne on. Jos se on vain sinun nimissäsi, sen saat pitää jos eroatte. Jos olet siihenkin kirjauttanut miehesi toiseksi omistajaksi, niin silloin ei ole avioehdollakaan paljon käytännön merkitystä.

Sinun pitää nyt vaan itse päättää millaisen elämän haluat ja sitten toimia sen mukaisesti. Ei valtio voi elää sinun elämääsi sinun puolestasi.

Ketjusta on poistettu 44 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      89
      6074
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      52
      4452
    3. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      57
      4192
    4. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      96
      3799
    5. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      7
      3543
    6. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      101
      2628
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2503
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2429
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      49
      2148
    10. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      5
      1489
    Aihe