2 v "vanha" avioehto

Liitto päättyy...

Minun pitäisi tietää?

Menin yli 2 vuotta sitten avioon "rattopojan" kanssa,
meillä on avioehto, pankin tuomarin laatima.

Ostin ennen avioliittoa kolmion, maksoin rattopoikani vanhan autovelan( yli 7.000,€) ja sijoitin kaikkiaan 23.000 € uuteen Alfaan.

Maksan koko ajan asunnon yhtiövastikkeen taloyhtiön remppalainaa = yli 500,00 sähköt telkun....jne (tuloni = 917, 00 €/kk, rattopoikani tulot lähes 1.500,00 €/kk). Tulot ovat pieniä, sillä olemme molemmat työkyvyttömyyseläkkeellä.

Miksikö? Halusin toteuttaa vain hänen haaveitaan.
Omat unohtuivat?

Alfallansa (olen 1/2 rekisteröity omistaja) hän ajelee ...ympäri maailmaa. Missä ovat oikeuteni?

Olen tilannut ajan oikeusaputoimistoon. Haluan tietää vain, miksi joku elelee tyhmän muijan siivellä???

Eikö enää ole oikeutta omaan??

Suojeleeko avioehto/omistus-oikeus ketään?

3

1020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpä niin

      "Suojeleeko avioehto/omistus-oikeus ketään?"

      No se suojelee esim. sinua. Jos teillä on molemminpuolinen avioehto, niin miehelläsi ei ole oikeutta esim. omistamaasi asuntoon.

      "Alfallansa (olen 1/2 rekisteröity omistaja) hän ajelee ...ympäri maailmaa. Missä ovat oikeuteni?"

      Auto on puoliksi hänen ja puoliksi sinun. Sen käytöstä teidän pitää sopia keskenänne. Oletko sanonut hänelle että haluat auton käyttöösi?

      "Haluan tietää vain, miksi joku elelee tyhmän muijan siivellä???"

      No onpa outo kysymys. Varmaankin siksi että se tyhmä muija antaa elää siivellä??? Eihän kukaan pysty tuolla lailla taloudellisesti hyväksikäyttämään toista, jos toinen ei siihen anna mahdollisuutta!

      Se että olet suostunut rahoittamaan auton pelkästään itse, plus asumisenne plus sähköt plus telkun on ollut oma valintasi.

    • sinusta...

      jos annat omaisuutta itse vapaaehtoisesti pois niin ei koske sitä. Et saa sitä avioehdon perusteella takaisin.

      "Eikö enää ole oikeutta omaan??" Jos annat pois, se ei ole enää omaasi.

    • -.-.-.-

      >>Missä ovat oikeuteni?

      Voi hyvä ihme. Sinulla on oikeus käyttää omia rahojasi mihin itse haluat. Olet halunnut käyttää ne "rattopoikasi" (on siinäkin nimitys aviomiehelle!) autoilun ja asustelun rahoittamiseen. Niin makaat kuin petaat. Ellet nyt tykkääkään tilanteesta johon olet omilla valinnoillasi itsesi saattanut, niin turha itkeä minkään "oikeuksien" perään. Jokainen aikuinen on itse vastuussa valinnoistaan. Avioliiton ja yhteiselämän pelisäännöt on puolisoiden keskenään neuvoteltava. Ei kukaan muu voi komentaa miestäsi maksamaan suurempaa osaa asuinkustannuksistanne tai antamaan sinunkin ajella autollanne. Sinun pitää itse keskustella näistä hänen kanssaan. Tai ellet enää halua elää hänen kanssaan, niin sitten eroat.

      Tuollaisilla tuloilla ei kenelläkään ylipäänsä ole varaa mihinkään alfoihin ja kolmioihin. Sinulla on ilmeisesti jotain muuta omaisuutta, liekö perittyä vai edellisiltä puolisoilta erossa saatua vai itse aikaisemmin tienattuja säästöjä?

      On sinulla sentään sen verran ollut järkeä että olet älynnyt avioehdon tehdä. Se suojaa omaisuuttasi, jos eroatte tai jos miehesi kuolee. Avioliiton aikana se ei vaikuta mihinkään. Alfasta olet kuitenkin halunnut lahjoittaa puolet miehellesi, joten siitä on vain puolet sinun omaisuuttasi. Et kerro, kenen nimissä asuntonne on. Jos se on vain sinun nimissäsi, sen saat pitää jos eroatte. Jos olet siihenkin kirjauttanut miehesi toiseksi omistajaksi, niin silloin ei ole avioehdollakaan paljon käytännön merkitystä.

      Sinun pitää nyt vaan itse päättää millaisen elämän haluat ja sitten toimia sen mukaisesti. Ei valtio voi elää sinun elämääsi sinun puolestasi.

    Ketjusta on poistettu 44 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1113
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      769
    5. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      760
    6. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    8. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    9. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      744
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe