narttu vs uros

ellza

hei!
Miellä nyt pitkän pohdinnan jälkeen on tehty päätös kultaisen saaapumisesta laumaamme! Kuitenkin tässä mietimme nartun ja uroksen välillä. Itse olin koko ajan sitä mieltä, että narttu mutta asiasta ihmisille juteltuani sain vastaukseksi pelkkää ihmettely; narttu on kuulemma niin paljon hankalampi, vaikeampi sun muuta..Olin ihan ymmälläni..Nyt olisikin kiva kuulla narttu koirien omistajien kertomuksia sekä verailuja tyttö ja poikakoirista :)
Aion myös harrastaa koirani kanssa pelastustoiminta lähinnä sydäntä, mutta myös agility, kuulemma tähänkin tarkoitukseen uros olisi parempi. Ovatko nartut oikeasti rauhallisempia ja ei-niin-sähäköitä?

3

425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noutaja-akka

Se on ihan niinkuin ihmisissä: meitä on erilaisia persoonia, kuten koirissakin. Mutta toki uroskoiraa ohjaa eri vietit kuin narttua ja saattaa siksi olla innokkaampi ja touhukkaampi.Itselläni on kultsinarttu ja TOSI rauhallinen..ei ole tarvinnut alkaa treenaamaan mitään...Mutta luonne on tärkein, on sitten touhukas tai ei.Onnea rotuvalinnalle!!

• katariina81

Meillä taas vuoden ikäinen uros joka on tosi rauhallinen, sosiaalinen ja toisinaan vielä vähän pelokaskin. Tottelee peruskäskyjä hyvin, paitsi nyt kun on alkanut murkkuikä lähestymään :)
      Ystävällä taas 2 viikkoa meidän pentua nuorempi narttu joka on todella sählä persoona, koheltaa menemään koko ajan, kaataa kaikki mennessään :) Tämä narttu on koko ajan vuohottamassa jotain, ei tahdo rauhoittua oikein koskaan...toki on vielä nuorikin, mutta niin kuin sanottu riippuu ihan persoonasta.
      Kannattaa kuitenkin miettiä nämä kaikki naiselliset vaivatkin joita nartuilla on jne jne, käsittääkseni nartuilla on useimmin kaikenlaisia tulehduksia...näinhän se on meissä ihmisissäkin on.

Mukavia hetkiä tulevan koirusi kanssa !

• Aivot_on..

Ei tarttee sit pelätä että tulee pentuja heti kun naapurin koira karkaa, ei tarvii juoksuhousuja... Nartut on narttuja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5177
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      26
      3488
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      39
      2842
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      18
      2021
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1830
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    7. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      282
      1560
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1382
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1366
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      7
      1095
    Aihe