Kertokaa hyvät ja pahat ihmiset, kuinka kirota ihminen magian keinoilla, että hän kärsisi normaalia enemmän jonkin aikaan ja kuolisi sitten pois?
Kirous
33
5959
Vastaukset
- ashe
Tuollasia kannata ajatella, huonosti siinä vaan käy. Varsinki jos oot aloittelija. En mä saarnata halua mutta jos oikeasti kiroat jonkun noin pahasti niin se tulee sulle jotenki takaisin. Et välttämättä edes onnistu aiheuttamaan sille ihmiselle mitään harmia mutta sun niskaan saattaa yllättäen kerääntyä paskaa.
- ashe
Ja siis jos se ihminen on tehnyt sulle jotain pahaa niin teet vaan jonkun sellasen taian että se saa mitä ansaitsee, luonto hoitaa loput. Sillon et itse ole siinä aktiivisesti mukana.
- Saunatonttu
ashe kirjoitti:
Ja siis jos se ihminen on tehnyt sulle jotain pahaa niin teet vaan jonkun sellasen taian että se saa mitä ansaitsee, luonto hoitaa loput. Sillon et itse ole siinä aktiivisesti mukana.
mistäs mitenkäs nuo tuommoset taidot karttuu? Minä olisin ERITT. kiinnostunut...!!! Olis kyllä vähän tuollanen tilanne... ihminen teki pahaa miulle ja haluaisin kostaa mutta kun en tiedä magiasta mitään niin olis kiva tietää mistä voisi aloittaa? mitä suosittelet?
- Noita-nainen
Saunatonttu kirjoitti:
mistäs mitenkäs nuo tuommoset taidot karttuu? Minä olisin ERITT. kiinnostunut...!!! Olis kyllä vähän tuollanen tilanne... ihminen teki pahaa miulle ja haluaisin kostaa mutta kun en tiedä magiasta mitään niin olis kiva tietää mistä voisi aloittaa? mitä suosittelet?
Tama on vahan sellainen juttu ilmeisesti, etta "joillakin sita on" ja "joillakin sita ei ole".....meinaan etta olen joskus raivoissani sanonut ja ajatellut yhta sun toista...siis ihmisesta josta en ole pitanyt.....kaikenlaista "jannaa" tapahtui...mutta ehka oli tarkoitettukin, etta tapahtuu? Ehka mina olin vain "osa ketjua..."??
Tai sitten todellakin osaan halutessani kirota ihmisia ja mikas sen kaytannollisempaa, mutta taytyy myontaa, etta paljon paskaa kaatuu minunkin niskaani saannollisesti, niin etta ehka paras tapa suhtautua olisi sellainen "neutraali" kaiken puolin......ja antaa sitten luonnon hoidella ikavat tapaukset, jos silta nayttaa...:) - ashe
Noita-nainen kirjoitti:
Tama on vahan sellainen juttu ilmeisesti, etta "joillakin sita on" ja "joillakin sita ei ole".....meinaan etta olen joskus raivoissani sanonut ja ajatellut yhta sun toista...siis ihmisesta josta en ole pitanyt.....kaikenlaista "jannaa" tapahtui...mutta ehka oli tarkoitettukin, etta tapahtuu? Ehka mina olin vain "osa ketjua..."??
Tai sitten todellakin osaan halutessani kirota ihmisia ja mikas sen kaytannollisempaa, mutta taytyy myontaa, etta paljon paskaa kaatuu minunkin niskaani saannollisesti, niin etta ehka paras tapa suhtautua olisi sellainen "neutraali" kaiken puolin......ja antaa sitten luonnon hoidella ikavat tapaukset, jos silta nayttaa...:)Oon kyl henk.koht sitä mieltä että paras pitäytyä mahdollisimman neutraalina taikojen ym suhteen. Ja jos jotain magiaa lausuu niin tehkää ihmiset selväksi niille joiden voimia pyydätte että ette yritä "pakottaa" asioita tapahtumaan vaan pyydätte niitä tavallaan siirtymään siihen suuntaan mihin tahdotte jos se on mitenkään mahdollista :) Oon kerrankin yrittäny erästä exää kirota ja sen jälkeen vaan koko ajan ajattelin häntä enkä näyttäny pääsevän asiasta mihinkään kun mies itse ei kokenut mitään pahaa elämässään. Toinen seuraus oli että nykyään tyyppi ei tunnista mua jos tuun vastaan vaikken oo oikeastaan muuttunu yhtään. Myöhemmin oon oppinu ettei tuollasia passaa tehdä ja paha olo siitä vaan tulee.
Toiseksi, ehkä joillakin tosiaan on se ja joillakin ei mut uskon että kaikki pystyy kehittämään itseään. En kuitenkaan usko että magia on sellanen helppo yleisratkaisu kaikkeen. Enemmänkin ehkä jos vaikka verrataan että menetät jalkasi niin tuskin (vaikka ehkä joskus harvoin voi näinkin hyvin onnistua jos maailma suo) sulle uusia kasvaa mutta oletettavasti joku antaa sulle kainalosauvat, pyörätuolin tai proteesit. Magia ei paranna mutta auttaa pystyyn. Joskus :)
- Agwé
No minkä rikkeen ja ketä vastaan se ihminen on tehnyt? Siitähän se aika pitkälti riippuu.
:a:- Aloitteleva
Minua. Tuli riitaa. Ensin tappelu. Jälkeenpäin paskanpuhumista. Olen melko "uusi" tässä kaupungissa joten luotto minuun on vaakalaudalla.
- Agwé
Aloitteleva kirjoitti:
Minua. Tuli riitaa. Ensin tappelu. Jälkeenpäin paskanpuhumista. Olen melko "uusi" tässä kaupungissa joten luotto minuun on vaakalaudalla.
>> Minua. Tuli riitaa. Ensin tappelu. Jälkeenpäin paskanpuhumista. Olen melko "uusi" tässä kaupungissa joten luotto minuun on vaakalaudalla. >>
Mistä nämä erimielisyydet johtuvat?
:a: - Aloitteleva
Agwé kirjoitti:
>> Minua. Tuli riitaa. Ensin tappelu. Jälkeenpäin paskanpuhumista. Olen melko "uusi" tässä kaupungissa joten luotto minuun on vaakalaudalla. >>
Mistä nämä erimielisyydet johtuvat?
:a:>> Minua. Tuli riitaa. Ensin tappelu. Jälkeenpäin paskanpuhumista. Olen melko "uusi" tässä kaupungissa joten luotto minuun on vaakalaudalla. >>
Pyörittiin samassa porukassa.
Diagnoosi:
Hän piti/pitää minua ylpeenä kusipäänä, semmoisena joka pitää oman päänsä. Ja nainen on tämän takana."Vaara menettää kasvonsa naisen edessä" tai suurimmalta osin siitä että hänen tyttöystävänsä ei pidä minusta, ja hän tuntee itsensä uhaksi. Kateutta ja vihaa on takana. Valtataistelua.
Lisäkommentti: Hän löysi "hämärän porukan". Uhkailua on tullut että "porukalla käyvät kimppuun".Myöhemmät tiedustelut ovat osottaneet että nämä narkkarit ja muut luupäät voisivat tehdäkkin niin. Hän pelkää minua???
Pitäisi päästä hänestä eroon jotta voisin olla jälleen rauhassa.
Minulla ei ole tarpeeksi "ihmisiä takanani" johon voisin turvautua. En moiti heitä, ei he ole tähän soppaan missään mielessä sekaantuneet.
Näin, toivottavasti oli selventävästi sanottu. - Aloittanut
Tuleeko sitä tietoa, vai panttaatteko sitä?
- Agwé
Aloittanut kirjoitti:
Tuleeko sitä tietoa, vai panttaatteko sitä?
En minä ole mikään panttitoimisto. Olen tässä ihan ajan kanssa pohdiskellut kysymystäsi ja tilannettasi. En katsos ole mikään death-spellien asiantuntija eikä vastauksia moniinkaan magiaa koskeviin asioihin tule kuin tykin suusta. Luehan nyt ensi hätään Ifritin vastaus, siinä vaikutti olvan aika paljon olennaista tietoa, ja vieläpä omasta kokemuksesta.
:a: - Anonyymi
Aloitteleva kirjoitti:
Minullakin oli riita silloisen vihollisen kanssa olin ollut tekemisissä magioiden kanssa jopa itse saatanan kanssa noin 10 vuotta niin päätin ihan raivopäissäni kirota kyseisen henkilön koska olen ammattilainen se oli tyhmä temppy ainakin 2 vuotta se mun viha tyyppi muuttu vähän niinkuin vammaiseksi joten ei kannata kokeilla mutta jos haluat välttä mättä tehdä niin kysy minulta jookos niinkun ananas ja kookos :)
- Kultapoika
... sellainen järjestelmä, joka palauttaa kaiken tasapainoon. Sinun ei tarvitse siitä huolehtia. Se on syyn ja seurauksen laki. Karmana myös tunnettu.
Karman käsite liittyy olennaisesti jälleensyntymään. Eli mikäli et ole aikaisemmissa inkarnaatioissasi aiheuttanut tällä "hankalalle" ihmiselle vaikeuksia, tämä henkilö tulee vastaisuudessa hyvittämään nämä mahdollisesti aiheuttamansa ongelmat sinulle. Jos taas sinä olet häslännyt ja häiriköinyt aikaisemmin tämän henkilön kanssa, on tämän nykyisen inkarnaatiosi kohtaamat ongelmat vain sinun tapasi sovittaa tekemäsi töppäilyt.
Tämä on nyt sitten hyvin yksinkertaistettu selvitys asiasta. Elämään kuuluu olennaisesti oppiminen ja kehittyminen. Ja usein vaikeudet (erityiseti ihmissuhteissa) saavat meidät tarkastelemaan omia käyttäytymis- ja ajattelumallejamme. Jos olemme siihen kylliksi kypsiä. Olisiko sinulla mitään opittavaa suhteestasi tähän henkilöön?
Jos sinusta tuntuu oikeutetulta alkaa kirota ihmisiä, ei muuta kuin anna mennä, mutta varoituksen sana lienee paikallaan; ennemmin tai myöhemmin joudut kirouksesi sovittamaan. Olen ollut mukana sellaisissa henkisissä ryhmissä, joissa ihmisistä on poistettu vuosituhansia vanhoja (ja uudempiakin) kirouksia ja parannettu niiden aiheuttamia vammoja. Tervetuloa tähän joukkoon sitten kun olet kyllin kypsä vastaamaan teoistasi!- Agwé
Mistä voit tietää, ettei tämä kostoa tahtova henkilö itse asiassa ole juuri se, jonka universumi on määrännyt täyttämään karman lain, siis aiheuttamaan haittaa jollekin, joka on pahalla teollaan ansainnut saada sen takaisin itselleen? Eli mistä voit tietää, että tämä kostoa havitteleva ihminen koston tehtyään saisi itselleen karmanvelkaa? Yhtä hyvin kuin tuottaa karmanvelkaa sille joka kostaa, tuloksena voi olla karmanvelan poistuminen siltä jolle kostetaan. Mitäs siihen sanot, häh?!
:a: - Kultapoika
Agwé kirjoitti:
Mistä voit tietää, ettei tämä kostoa tahtova henkilö itse asiassa ole juuri se, jonka universumi on määrännyt täyttämään karman lain, siis aiheuttamaan haittaa jollekin, joka on pahalla teollaan ansainnut saada sen takaisin itselleen? Eli mistä voit tietää, että tämä kostoa havitteleva ihminen koston tehtyään saisi itselleen karmanvelkaa? Yhtä hyvin kuin tuottaa karmanvelkaa sille joka kostaa, tuloksena voi olla karmanvelan poistuminen siltä jolle kostetaan. Mitäs siihen sanot, häh?!
:a:suurempaa kokonaisuutta ja siksi en tuominnut Aloittelevan aikeita. Jokaisella teolla ja tekemättä jättämisellä on juuri oikea paikkansa universumissa. Eli kirouksen asettaja varmasti palvelee Suurta Suunnitelmaa omalla tavallaan.
Asian vaan tekee monimutkaiseksi se, että tähän suunnitelmaan sisältyy kaikki ajateltavat mahdollisuudet. Ei siis ole yhtä tiettyä oikeaa ratkaisua johonkin tilanteeseen. Kaikki ratkaisut ovat lopputuloksen kannalta oikeita. Valinnoistamme riippuu ainoastaan se, kuinka pitkän kiertomatkan haluamme tehdä ennen maaliin pääsyä.
Kokemuksesta voin kertoa että kaikki energia jota lähetät, palaa luoksesi. Siksi en singauttele enää kirouksia tai pahoja ajatuksia tietoisesti kenellekään. Silmä silmästä -toimintatapa tahtoo nimittäin johtaa pahaan kierteeseen Katso vaan maailmanpolitiikkaa...
Karmavelka kannattaa ottaa ensin selville ja sitten miettiä sen poistamista. Anteeksianto on siinä hyvä keino. - Anonyymi
Mä ainakin voisin tulla ryhmään.. mulla on kirouksia ... nää kiroukset on vanhempia ja sama toidtuu uudessa elämässä aina.miten voin liittyä ryhmään?
elina