Dell kannettavat ?

olli1

Löytyykö täältä Dellin kannettavien käyttäjiä, oletteko olleet tyytyväisiä valintaanne ?

Dell on käsittääkseni Lenovon ohella se merkki, jota firmat eniten käyttävät. Onkohan mitään huoltoa Suomessa vai lähetetäänkö kauemmaksikin.

57

11882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juk
      • - ? -

        Mikä Dell-mallisarjan kannettava on suositeltavin laadun kannalta. Eiköhän ne Dellinkin "supermarketti-mallit" ole niitä merkin heikompia laitteita (?). Hieman hämäävää lukuisatat eri mallinimet joissa alkaa selkeys kadota. Koko malleisarja ei useinkaan ole nähtävilla yhdellä ja samalla sivulla (pätee kaikkiin merkkeihin).

        Mitkä ovat Dellin pro kannettavia, Vostro, onko muita? Onko Lenovon SL-sarjaa vastaavaa, jossa hieman runsaammat liitännät?


      • Anonyymi

        Laattukoneet on hyviä niin dellillä kuin lenovollakin.
        Esinm XPS ja ThinkPad


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laattukoneet on hyviä niin dellillä kuin lenovollakin.
        Esinm XPS ja ThinkPad

        Dell on hyvä kun ei käytä windowsia.


      • Anonyymi

        Windoosa tuhoo koneita!


    • ...

      Joskun mietin tuollaisen ostamista, mutta jätin sikseen. Alkoi vituttaan aika lailla kun vilkaisin Dellin hintoja eri Euroopan maissa.

      • ueryn

        Itsellä Latitude E6500 ja olen kyllä tyytyväinen. Ostin koneen Saksasta ja siihen Suomi-näppäimistön Englannista (eBay), helppo vaihtaa. Jos ostaisin nyt niin Englannissa (eBay) olisi edullisia koneita tarjolla. Takuut toimivat normaalisti ja nopeasti. Verkkolaitteen voi ostaa Saksasta tai Suomesta kun Englannissa on erilainen pistoke. Minun koneessa kolmen vuoden Next business day-takuu ja kerran olivat lähettämässä korjaajaa kotiin, kun dvd-soitin piti vaihtaa. Pyysin vain lähettämään uuden soittimen ja vaihdoin sen itse (vedetään ulos sivusta ja painetaan uusi tilalle). Kuriiri toi uuden ja otti viallisen mukaansa. Alussa kone takkuili, mutta päivitin konetta Dellin hyviltä sivuilta ja alkoi toimimaan moitteitta.


      • Dell fani
        ueryn kirjoitti:

        Itsellä Latitude E6500 ja olen kyllä tyytyväinen. Ostin koneen Saksasta ja siihen Suomi-näppäimistön Englannista (eBay), helppo vaihtaa. Jos ostaisin nyt niin Englannissa (eBay) olisi edullisia koneita tarjolla. Takuut toimivat normaalisti ja nopeasti. Verkkolaitteen voi ostaa Saksasta tai Suomesta kun Englannissa on erilainen pistoke. Minun koneessa kolmen vuoden Next business day-takuu ja kerran olivat lähettämässä korjaajaa kotiin, kun dvd-soitin piti vaihtaa. Pyysin vain lähettämään uuden soittimen ja vaihdoin sen itse (vedetään ulos sivusta ja painetaan uusi tilalle). Kuriiri toi uuden ja otti viallisen mukaansa. Alussa kone takkuili, mutta päivitin konetta Dellin hyviltä sivuilta ja alkoi toimimaan moitteitta.

        Mikrotukikohta myy aika kattavasti dell kannettavia. http://www.mikrotukikohta.fi/verkkokauppa.html


      • Tiedän

      • dell_on_paras

        Kysyin Mikrotukikohdasta, ja heillä on vaihtelevasti Dellejä myynnissä. Kannattaa kysyä.


    • USA VIHA

      Dellin tpm piirin voi aktivoida netinkautta!
      CIA joku juttu..
      siis usalaiset idiootit voi juntata sun dellis koska vaan.

      en ottaisi moista riskiä, Lenovo sentään puhdas tuollaista paskasta.

      • USA VIHA

        mutta en epäilisi sitä ollenkaan,
        jopa satenliitistä lehettetty koodi voi juntata koneen..
        en tiedä onko se erikseen ne cia:n koneet vai suurin osa delleistä?


      • USA vihaajalle
        USA VIHA kirjoitti:

        mutta en epäilisi sitä ollenkaan,
        jopa satenliitistä lehettetty koodi voi juntata koneen..
        en tiedä onko se erikseen ne cia:n koneet vai suurin osa delleistä?

        Eihän kukaan rupee sun tietokonetta sateliitin kautta junttaamaan. Tollasella tekstillä olisi potentiaalia huumori sarjaan.

        Sitäpaitsi myös Lenovo on amerikkalainen.

        Lenovo ja Dell yksinkertaisesti ovat vaan parhait kannettavien merkkejä koska niillä on alalta pisin kokemus, ne ei tingi laadusta ja niitten järjestelmät ja liitännät on todella kattavat.

        Dell ja Lenovo antaa kannettaville huomattavasti pidemmät takuut kuin mitkään muut valmistajat. Takuuta kannettavaan jopa 5 vuotta. Pakkohan sen on olla hyvä ja laadukas.

        Nimimerkki USA viha voikin hankkia oikeanlaiset lääkkeet jotta ei hallusinaatiot ota elämästä valtaa.


      • 1stMacFinn
        USA vihaajalle kirjoitti:

        Eihän kukaan rupee sun tietokonetta sateliitin kautta junttaamaan. Tollasella tekstillä olisi potentiaalia huumori sarjaan.

        Sitäpaitsi myös Lenovo on amerikkalainen.

        Lenovo ja Dell yksinkertaisesti ovat vaan parhait kannettavien merkkejä koska niillä on alalta pisin kokemus, ne ei tingi laadusta ja niitten järjestelmät ja liitännät on todella kattavat.

        Dell ja Lenovo antaa kannettaville huomattavasti pidemmät takuut kuin mitkään muut valmistajat. Takuuta kannettavaan jopa 5 vuotta. Pakkohan sen on olla hyvä ja laadukas.

        Nimimerkki USA viha voikin hankkia oikeanlaiset lääkkeet jotta ei hallusinaatiot ota elämästä valtaa.

        Mä kun luulin, että vain USA:n kansalaiset eivät tunne maantiedettä, mutta näemmä suomalaisetkin.

        Koska manner-Kiina on liitetty Amerikkaan, tähän asti se on ollut Aasiaa. Ja Lenovohan siis on kiinalainen yritys, ollut sitä aina.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Lenovo


      • 11+15
        1stMacFinn kirjoitti:

        Mä kun luulin, että vain USA:n kansalaiset eivät tunne maantiedettä, mutta näemmä suomalaisetkin.

        Koska manner-Kiina on liitetty Amerikkaan, tähän asti se on ollut Aasiaa. Ja Lenovohan siis on kiinalainen yritys, ollut sitä aina.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Lenovo

        Jeps, Lenovo on kiinalaisten omistama yhtiö. Se on nykyisin rekisteröity Hong Kongiin, jossa on myös suuri kehityskeskus. Toinen kehityskeskus on USAssa, jossa on myös myyntikonttori. "Strateginen suunnittelu" tapahtuu varsin pitkälle tuolla USAn konttorissa. Kiinalaiset ovat kohteliaasti nimenneet USAn kehityskeskuksen "operatiiviseksi pääkonttoriksi", mikä juridisesti ei merkitse yhtään mitään.

        Hong Kongiin rekisteröityneen kiinalaisyhtiön ei tarvitse välittää maailmalla yhtikäs mitään Yhdysvaltojen "Home Land Security" actin perusteella tehtävästä laajamittaisesta yksityishenkilöiden vakoilusta.

        Mutta siinä mielessä nimimerkki "USA VIHA" on kyllä oikeassa, että esimerkiksi USAlaisissa kryptaussoftissa on oltava "yleisavain" turvallisuuspalvelua (NSA) varten. Sama määräys löytyy myös Isosta-Britanniasta. Jos haluaa oikeasti turvallisen salaus- ja tietoturvaohjelmiston, sellaista ei pidä hankkia USAlaiselta tai UKlaiselta firmalta. Siis ihan periaatteen vuoksi, tarkoitan.


      • Anonyymi

        HALLOO!!!! Lenovohan jäi kiinni Kanadassa kun huomasivat koneisiin leivotut vakoiluohjelmat.
        Myöhemmin korjattiin tämä vakoilu pois (kai?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HALLOO!!!! Lenovohan jäi kiinni Kanadassa kun huomasivat koneisiin leivotut vakoiluohjelmat.
        Myöhemmin korjattiin tämä vakoilu pois (kai?)

        Häh, eikös Lenovo ole kiinalainen?!


    • oli tai ei, ok

      tosta dellistä oisin kiinnostunut. näkyy poistuvalla mallilla 3560 saava tod vastineetta rahalleen. onkohan 3v takuu joka kaupasta ostettaessa vai pitääkö dellin sivuilla rekkaroitua? onkohan noi takuuasiat noin että tulee äijät ovelta suunnilleen hakee rikkinäiset osat/koneet.?

      • Onhan delli ookoo:.

        .

        Mutta mielestäni ominaisuuksiin nähden aivan ylihintainen

        .


    • Robert D. Ell

      ainakin E6400 on susi. varsinkin dell control point, joka hanskaa laitteita. tällä hetkellä se on mulla rikki, ei pysty poistamaan eikä uudelleen asentamaan ja kun wlani menee vain DCP:n kautta päälle niin /c sentään. Sama laite telakka, jos ottaa irti telakasta virrat päällä se menee umpi jumiin,eikä vastaa mihinkään. Myöskään BT ei toimi.

      Toisaalta aikanaan D640 oli ihan ok.

      • Delli on TYLSÄ:.!1#%

        .

        Se vain toimii ja toimii

        .


    • kukatietää?

      onks toi samsungin tekele tuo 32GGIGAN VAUHTIOSIO nois delleis? (vostro)

    • nainen27veee

      Mulla on ollu DELL 4vuotta (kotikäytössä). Pari kertaa mennyt kovalevy ja uuden ovat lähettäneet kuriirin mukana. Kovalevyn meneminen luultavasti oman kovakouraisuuteni syytä.. läppäri tippunut monta kertaa ja alkaa olemaan jo jeesusteipillä kasassa, mutta toimii. Nyt ostin packard bellin läppärin ja se oli ihan ****a. Palautin sen ja ostin dellin läppärin. Saa nähdä miten tää toimii mutta tärkeintä että tää toimii! Dellin tuki on hyvä ja nettisivutkin kivat, josta saa tukea ja tietoa. Olen kyllä tykästänyt tähän merkkiin. Voin suositella.

    • eljii

      työnantajalta sain tämän pari vuotta käytetyn Dell Latitude D520 -vikakokoelman Liekö poikkeusyksilö. "2"-näppäin yleensä antaa merkit kahtena. Kosketuslevyllä saa kursorin liikkumaan, mutta klikkaus ei yleensä toimi. Ääni toimii tai toisesta kanavasta pätkii. CD-asema usein toimii, usein ei. Vasta kolmas kokeiltu muuntaja jaksoi ladata akkua. Liekö kiintolevyllä vikaa kun w7 yhtä tiedostoa deletoidessa tyhjentää koko hakemiston

      • Virtapiikki:.?!

        .

        Olisko saanut jonkin virtapiikin ja on laitettu kone "kiertoon"

        .


    • Asus verkonpainoksi

      Dell on laatukone ja takuukorjaukset tehdään on-site. Asus-koneista sen sijaan varoittaisin. Laatu on huono, ihmeellisiä vikoja. Nykyisessä koneessa näyttö voi lävähtää yhtä-äkkiä lumisateeksi, kun näppäimistöä koskettaa. Vika esiintyy kuitenkin harvoin eikä ole heti huollossa toistettavissa. Takuuhuoltoa varten pitäisi tilata kuriirikuljetus. Huolto uhkailee, että jos takuunalaista vikaa ei löydy, rahtikulut 110 euroa laskutetaan asiakkaalta. Ala-arvoista toimintaa Asukselta.

    • latitude-2009

      sain tuollaisen käytetyn Dell e6400:n mihin ex omistaja oli asentanut Win 8 Vistan tilalle. Toimii muuten hyvin mutta sopivaa bluetooth-ajuria ei löydy. Oliskohan jollain tietoa miten bluetoothin saisi tässä toimimaan?

    • slskfjksldgjk

      eikö se cia ja fbi saa koneen kuin koneen pimeäksi merkistä riippumatta jos siinä vaan on mikä tahansa windows...

      • Onko fiksu olo kun pääset tekemään perustelemattoman väitteen netissä joka ei todennäköisesti ole edes totta?


    • Delljahp

      Minulla on isän vanha kun isä osti lenovon mun äitiltä. Olen yksitoista vuotias ja omistan myös äitillä hp 620 tietokoneen mutt se vain arveluttaa että toimiiko se enää kauaa kun se alkaa yhtäkkiä lämmetä ja pätkiä . Ja sillä kestää avautua viisi minuuttia. Ja se on ollut työ käytössä Ilkkan konttorissa. Joten e
      Se voi hajota milloin tahansa. Mutta auttaisikohan erilliwen tuulettimen osto?

      • Keräävätpölyä

        Koneen avaus ja tuulettimen putsaus ja prossulle uudet lämpötahnat voisi auttaa.


      • kammottava_laite

        Sen hp:n joutuu purkamaan ihan palasiksi, että saa tahnat vaihdettua, jos on samantapainenkaan, kuin 615, jonka itse siivosin. Erilaisia ruuveja on iso kasa ja tarvii ison setin meisseleitä. Seuraavaan putsaukseen lentää roskikseen kone.


      • Keräävätpölyä kirjoitti:

        Koneen avaus ja tuulettimen putsaus ja prossulle uudet lämpötahnat voisi auttaa.

        En itse suosittelisi lämpötahnan vaihtamista ellet ole kivenkova ammattilainen jolla paljon vapaata aikaa.

        Se riski ettei sitä ole levitetty oikein on ja jäähdytys ei toimi tasaisesti on muuten liian suuri verrattuna parhaimpaan tapaukseen, jossa saat puolen asteen keskilämpötilan parannuksen :)


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        En itse suosittelisi lämpötahnan vaihtamista ellet ole kivenkova ammattilainen jolla paljon vapaata aikaa.

        Se riski ettei sitä ole levitetty oikein on ja jäähdytys ei toimi tasaisesti on muuten liian suuri verrattuna parhaimpaan tapaukseen, jossa saat puolen asteen keskilämpötilan parannuksen :)

        Joo ja lisäksi vaarana on prossorin vaurioituminen jos ei ole tottunut käsittelemään niitä
        Pitäisi olla myös sellainen mekaanikon apupeili että näkee vähän meneekö ne pinnat tasan ennen kuin napsauttaa prosessorin lukitusta taas päälle. Ja sitä tahnaa ei saa olla myöskään yhtään liikaa sekin on haitaksi


    • eikannataostaadelliä

      Ok toinen ja selkeästi paha ongelma on se että tässä ei toimi näyttö yhtään . Tässä pitää olla erillinen näyttö muuten ei tuu mitään .Mikäköhän siellä on vialla ?????????????? Kone toimii viiliänä kuin unelma jos ei lasketa alkuperäistä näyttöä. Muttasiis kuten sanoin niin kone on ihan sökö! Pystyyköhän korjata jos voitte vastata niin kiitos jo etukäteen.

    • vihainenkansalainen

      Ja mitä toi asus juttu on olevinaan ? Voi dellistäkin näyttö pimahtaa vaikka en oo asus miehiä niin njoku raja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Dellionhyvä

      Terve mulla on Dell Latitude D 830 ja sen näyttö on alannut takkuilla ja on toiminta kyvytön . Tässä koneessa pitää siis olla erillinen näyttö . Myös Intel Core 2 Duo inside ei taida olla kovin tehokas . Mulla on myös toinenkin vika . Tämä kone kuumenee ihan saatanasti . Asiaa on vähän auttanut erillinen tuuletin jonka hankin eilen käytettynä . Maksoi vaan 5 e . Tämä itse kone niin siitä on ymmärrettävää että se takkuaa . Tämä on ollut nimittäin ilkka lehden konttorilla . Että varmaan aika loppuun käytetty . Mä veikkaan että joku Lenovo merkkinen läppäri ei ois kestänyt toiminta kuntosena näin kauaa .

    • armedrobot

      Minulla on vuoden 2010 Dell läppäri. Toimii oikein hyvin, selkeä ja kirkas näyttö tässä. Nyt kuitenkin voisi ostaa uuden. Mietin XPS 13 tai 15 mallia. Mutta onko se hyvä? Jossain lentoaseman kaupassa katselin tuota konetta, mutta olin vähän pettynyt kun näin sen luonnossa.

    • it-mies_dell

      Vanha ketju, kommentoin siitä huolimatta. Dellin kannettavia tosin on markettikannettavista koodarien kannettaviksi. Vostro on ihan jees yrityksille tarkoitettu kone. Jos haluat laadukkaan koneen, on periaatteessa 2 eri sarjaa joista valita: latitude ja xps. Latitude on perinteinen, kova yrityskannettava, joka on tarkoitettu koodareista alkaen kaikille, mutta nimenomaan perinteiseen toimistotyöhön ja sen lisäksi koodaukseen. XPS taas on enemmän, jos käsittelee paljon videoita ja musaa koneella (paremmat audiot ja näytönohjaimet). Summa summarum, jos rahaa käytettävissä, valitse latitude tai xps.

    • Anonyymi

      Itse en kyllä pysty yritysasiakkaille suosittelemaan yhtään Dellin tuotetta, syystä että jos niissä ilmenee jotain/mitä tahansa vikaa niin heidän tekninen tuki/muu support on niin tajuttoman hidasta ja huonolaatuista että ohhoh... nimimerkillä yli puolitoista kuukautta odottanut useamman eri viallisen Dell merkkisen laitteen huoltoa/varaosan lähetystä.

      P.S. Olen yritys helpparissa töissä joten kokemusta eri valmistajista on paljon..

      • Anonyymi

        Heh. Tulipa taas vuodatus. Dellin koneet on Lenovon ohella tosi hyviä.
        HP:n laastusta taas voi olla erimieltä.


      • Anonyymi

        Dellin asiakaspalvelu on ollut oman kokemukseni mukaan yksi sieltä parhaasta päästä, ainakin jos lähtee vertaamaan HP:n vastaavaan. Joutunut Dellin asiakastukeen asioimaan, niin pöytäkoneiden huoltojen tilaamisen kanssa, kuin takuunalaisten palvelimienkin kanssa. Aiemmassa työpaikassa oli 4 kpl Dellin R-sarjan servereitä, ja parista niistä hajoili levyjä satunnaisesti. Ensin keräsit Dellin omalla supportsoftalla tarpeelliset lokit palvelimen raudasta, ja itse vikatilanteesta. Olit yhteydessä Delliin, ja he pyysivät lähettämään tämän lokin heille. Yleensä seuraavana päivänä tuli viestiä, että lähettävätkö he pelkän levyn, tai tarvitaanko asentaja. Ei tarvittu asentajaa, vaihdettiin levy itse, ja rikkinäinen levy palautettiin Dellille. Ainakin asiakaspalvelu heillä toimii, HP:lla oli todella tahmeaa takuuasioiden hoito, ja huoltoja kävi tekemässä ainakin kaksi eri firmaa.


      • Anonyymi

        En voi päivittää Dellin(Latitude 3330) BIOS:ia kun puuttuu Admin-salasana
        Kone kuitenkin ihan ok.
        Muissa koneissani Fujitsu, Acer ja Toshiba ei tuota ongelmaa.


    • Anonyymi

      HP:n läppäri alkoi heti uutena kuumenemaan liikaa ja vein sen takuuaikana huoltoon että olisivat vaihtaneet rasvat. Eivät osanneet ja tein sen sitten itse netin ohjeiden mukaan.
      Sitten ostin käytetyn Dellin tiettyjä tarkoituksia varten. Maksoin uudenveroisesta koneesta 50 euroa vajaat 10 vuotta sitten. Se toimii vieläkin kuin uusi. Koneessa Ubuntu jostain 7-versiosta nykyiseen 18.04 -versioon ilman mitään nikotuksia.

      Vaimolla yli 10 vuotta vanha halpis-Lenovo Anttilasta joka käytössä 24/7. Ainoa vika on näppäimistön toimimattomuus. Sekin parani 10 euron irtonäppäimistöllä.

      Nykyään pääkoneena on Dellin pöytäkone joka myös on ollut päällä 24/7 ilman mitään ongelmaa.

      Sitten kun seuraavan kerran joudun harkitsemaan uuden koneen ostoa, niin se on varmasti myös Dell. Tosin siihen voi mennä vielä niin monta vuotta, että jopa uusia (kvanttitietokoneita?) ihmeellisyyksiä ehtii ilmaantua harkittavaksi.

    • Anonyymi

      Ei olla oltu niin kauheen tyytyväisiä.

      Napit irtoaa näppäiimstöstä, touchpadi hajosi / alkoi antamaan haamukosketusta, bluecreen oli yhteen aikaan yleinen vaiva, ja usein hidas kuin mikä.

      Näitä pieniä vaivoja lukuunottamatta ihan luja kone, kestänyt nyt sen 6 vuotta.

      • Anonyymi

        Sama täällä, starttinappula ei toimi kunnolla, täytyy yrittää huijata Dellin startnappulaa että starttaa. Tubessa videoita tästä.


    • Anonyymi

      Paras mitä löytyy. En tule muuta ikinä ostamaankaan.

    • Anonyymi

      Huolletaan suomessa.

    • Anonyymi

      Minulla kaksi Dellin konetta. Molempiin laitoin Ubuntun. Toinen kone hyvin vanha ja toinen nelisen vuotta. Ei ensimmäistäkään ongelmaa.

    • Anonyymi

      Minulla eka Dell oli 11 v, jouduin luopumaan, kun XP ei saanut enää päivityksiä, nykyinen Dell on yhdeksättä vuotta minulla ja joudun luopumaan tammikuussa 23 kun Win 8,1 päivitykset lakkautetaan, seuraava koneenikin tulee olemaan Dell.

    • Anonyymi

      Töissä on pelkästään Dellin koneita, pääasiassa Latitude 5320 ja 5330 -malleja. Ihan ok koneita, ja kevyitä kuljettaa mukana. Ainoa selkeä miinus on koneiden tuulettimien voimakas puhina vähänkään raskaammassa käytössä. Tosin 5320:n kohdalla viimeisimmän BIOS -version päivitys hiljenti toimintaa selkeästi. Muutama kone on jouduttu huoltamaan takuuna, kun tuli vikaa.

      • Anonyymi

        Aikoinaan oli läppäri-delli telakassa jossa kiinni ulkoiset näppäimistö, hiiri ja näytöt. Pidin sitä oikein hyvänä korvikkeena pöytäkoneelle, kun koneen sai herkästi mukaan neukkariin. Jossain vaiheessa hommasin kotiin toisen telakan ja pystyin tekemään hommia kunnolla myös etäpäivinä. Tuosta on jo hiukan aikaa, mutta joku dual-core kone se oli ja varsin ripeäkin vielä n. 10 vuotta sitten. Tosiaan se lämpeni kovassa käytössä jos piti sylissä, mutta telakassa ei haitannut niinkään. Pidin konetta erittäin tukevana rakenteeltaan ja ei sen kanssa juuri ongelmia ollutkaan. Nykyiset koneet on varmaan puolet kevyempiä ja muovisen oloisia - ei läheskään yhtä jämäkän tuntuisia.


    • Anonyymi

      Itsellä kannettava Dell Latitude 7390. Ostettu käytettynä. Hankittu koska tarve ammatinharjoittajana pienelle, kevyelle kannettavalle (HP Probook 470 4G 17,3” niin painava, että toimittaa lähinnä pöytäkoneen virkaa). Delliin päädyin mm., koska minulla oli aiemmin työpaikalta pääsääntöisesti hyviä kokemuksia useammasta Dellin pöytäkoneesta ja yhdestä Dellin 13” kannettavasta; koska en halunnut kiinalaista; ja koska olin joutunut pettymään em. HP:n koneeseen (sitä ennen 2 HP:n kannettavaa toimi moitteettomasti 10 v ja 7 v). Tosin kyllä työpaikan kannettavan Dellin eka yksilökin oli susi, mutta vaihtokone muutoin ok, paitsi että laattahiiri välillä jumitti (ulkoinen hiiri toimi ok). Nyt tämä oma käytetty Dell toiminut moitteetta. Riittävän tehokkuuden ja muistin lisäksi edellytin koneelta max 1,3 kg painoa, mustia näppäimiä, jotka myös tuntuvat mukavilta sormiin. Vaikka myös esim. Acer Swift 3 ja 5 kiinnostavat, luulen että siirryn jatkossa HP:stä Delliin.

      • Anonyymi

        Dellin laitteita käyttäneinä voin todeta laitteiden olevan omaa luokkaa surkeudessaan. Tietoturvan taso on umpisurkea, jos tietää minne katsoo. Toistuvasti saanut tehdä päivityksiä eri Dellin laitteille ja osa yleisistä korjauksista ovat puuttuneet tietyiltä malleilta kokonaan (esim. näytönohjainten tietoturvapäivitykset - täytyy myöntää, että kunnolla kaivamalla saattaa löytää Delliltä jonkin päivityksen, joka saattaa käydä tietoturva-aukon/-aukkojen korjaamiseen). Precision-sarja on kenties pahin sarja, Latitude-sarjastakaan ei ole positiivisia kokemuksia. Joissakin nimeltä mainitsemattomissa paikoissa yksityisellä ja julkisella puolella on jokin "fiksauma" Dellin laitteisiin. Dell ei varsinaisesti julkista mitään koodia, joka selittäisi ongelmien luonnetta laitteistojen ja ohjelmistojen suhteen (en ainakaan ole törmännyt moiseen). Toisin on joidenkin pienempien valmistajien kohdalla, jotka julkistavat ohjelmistonsa - parhaimmassa tapauksessa kaiken.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Security_through_obscurity


    • Anonyymi

      Kerran oli Dell Inspiron 8100.

      - Pentium III -M 933 Mhz
      - 512Mb muistia, olikohan tuolloin SDRAM?
      - 20GB kovalevy HDD
      - 1400x1050 LCD näyttö
      - Windows ME, tosin päivitin sen aika nopsaan 2000 ja XP
      - GeForce 2 Go näytönohjain

      Maksoi hitusen yli 17 000 mummon markkaa

      • Anonyymi

        Ei kerpele! Nykyrahassa yli 4200 euroa =O ohooh!


    • Anonyymi

      Ei ole itsellä Dellin konetta käytössä, mutta töissä konekanta on lähes yksinomaan Delliä. Eikä kyllä ole hirveän paljon hyvää sanottavaa Latitude 5320 ja 5330 koneista. Osaan koneista on emolevy vaihdettu kahteen tai kolmeen kertaan. Syinä on ollut milloin pimennyt HDMI-liitäntä, vikaantunut USB-C, ja monet muut ongelmat. Dellin 7410 all-in-one kone oli mykkä jo paketista otettaessa. Kyllä se käyntiin lähti, mutta siihen se jäikin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe