Luukkaan evankeliumista

hellari83

Yritin lukea Luukkaan evankeliumia, mutta...

Eteeni tuli kompastuskivi, ehkä useampiakin. Nyt kysyisin teidän kokemuksianne, jotka olette sen jo kokonaan lukeneet:

- tuntuiko teistä sitä lukiessanne, että ko. kirjasta on niin paljon ollut kaikenlaista materiaalia saatavilla, että siitä on jo kaikki kerrottu eikä siitä itse saa enää mitään uutta irti?

Erityisesti jouluevankeliumin lukeminen oli minun kohdallani niinkuin olisin koulussa sitä lukenut... ihan vain lukemalla ilman että teksti yhtään puhuttelisi minua.

Voisiko joku saman kokenut ja siitä ylipäässyt kertoa, miten hän pääsi tekstin lukemisessa eteenpäin.

Tämä tuntuu niin kuivalta, ja tätä lukiessa ei mieleen tule muuta kuin tämän pohjalta tehdyt elokuvat, jotka olen tainnut kaikki nähdä.

Tuntuu vähän samalta kuin olisi nähnyt elokuvan ennenkuin lukee käsikirjoitusta tai tekstiä jonka pohjalta elokuva on tehty. Ja se haittaa kovasti lukuelämystäni.

17

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai..

      Olethan uskossa ja uudestisyntynyt?
      Yritäpä sitten lukea jotain muuta
      apostolientekoja tai muita kirjeitä..
      jos senkin jälkeen tuntuu siltä,
      että se on kuivaa,etkä saa siitä
      itsellesi mitään-niin silloin kannattaa
      tarkistaa ja uudistaa suhteensa
      Jeesukseen-
      koska sanasta avautuu aina uutta
      ja se on elävää sanaa,kun suhde
      Jeesukseen on kunnossa.

      • hellari83

        kun kaikki muut kirjat, olivat ne sitten uudessa tai vanhassa testamentissa, ovat toisenlaisia, ainakin itselleni, lukea.

        Minulla on myös nuota muita kohtia lukiessani ollut mainitsemasi kaltaisia lukukokemuksia, niistä on joka kerta löytynyt uutta, aina on kuin olisin ensimmäistä kertaa tekstiä lukenut, vaikka olisin saman kohdan jo aikaisemmin lukenut.

        Luukkaan evankeliumin kohdalla minulle tuli vaikeuksia lukea sitä ajatuksella.


    • että kannattaa lukea rukoillen, että teksti ei puhuttelisi ainoastaan päätä, vaan ensisijassa sydäntä. Ja että Jumalan Henki käyttäisi sanaa puhumaan sinulle juuri niistä asioista mitkä omassa henkilökohtaisessa vaelluksessa on tärkeitä huomata tänään ja niin syventäisi Jeesuksen tuntemista ja rakkautta evankeliumiin. Sanaa lukiessa on hyvä muistaa, ettei ole ainoastaan niin, että me uskovina tutkimme sanaa, vaan tavallaan "sana tutkii meitä". Emme ole siis sanan yläpuolella vaan alapuolella, jos niin voidaan sanoa. Kun luemme nälkäisinä ja kaivaten Jeesuksen syvempää tuntemista totuudessa, varmasti sana alkaa ruokkia sisintä, vaikka sitten on niitä kuivempiakin kausia että tuntuu ettei se avaudu.

      Joka tapauksessa Raamatun lukeminen on osa seurustelua Jumalan kanssa.
      Ilman rukousta ja oman sisimpänsä motiivien läpivalaisua on vaarana että Raamatun lukeminen muuttuu vain teorioiden muotoilemiseksi ja oppikiivailun välineeksi, jolloin tapahtuu niin kuin Raamattu varoittaa: tieto paisuttaa. Mutta jos ja kun Jumala saa murtaa sisintämme sanan äärellä: rakkaus rakentaa.

      Siunausta!

      • hellari83

        Harvemmin kuulee yhtä hyvin kerrottua sitä, miten meidän tulisi suhtautua Jumalan sanaan.

        Ja kerroit sen vieläpä lyhyemmin kuin saarnaajat tunnin saarnoissaan, jos he Raamattua olisivat opettamassa.

        Siunausta sinulle myös ja Herran johdatusta kutsumustehtävissäsi!


      • Kol. 3:16
        "Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne".
        --
        ”Jeesus, sana elämän,
        tule meidän keskellemme.
        Soisit tule syttyvän,
        sytytä siis sydämemme.
        Anna voimaa sanastasi,
        siunaa läsnäolollasi”.

        (Virsi 202:1)


      • Eräs pariskunta teki joitakin vuosia sitten hevossafareja maatilalleni.

        Kerran 2,5 tunnin reissun jälkeen hevoset ahnaasti alkoivat syödä tuoretta ruohoa niityltäni.
        Niiden omistaja kertoi, että ne olivatkin paljossa olleet vain kuivaruokinnalla, kun niiden oma kotilaidun oli kaluttu loppuun.
        Eipä siis ihme, että nyt maistui vihreä ruoho todella maukkaalta.

        Tulee mieleeni Raamatun paikka:
        ”Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa” (Ps 23:2).

        Meillä uskovillakin saattaa olla tällaisia ”kuivia” kausia.
        Hyvä paimenemme kuitenkin yhä uudelleen ja uudelleen johdattelee meitä ”viheriäisille niityille ja virvoittavien vetten tykö.”


      • hellari83 kirjoitti:

        Harvemmin kuulee yhtä hyvin kerrottua sitä, miten meidän tulisi suhtautua Jumalan sanaan.

        Ja kerroit sen vieläpä lyhyemmin kuin saarnaajat tunnin saarnoissaan, jos he Raamattua olisivat opettamassa.

        Siunausta sinulle myös ja Herran johdatusta kutsumustehtävissäsi!

        ja "Herra on Henki", joka yrittää opettaa lihaan asettamansa iankaikkisuushengen ajattelemaan ja toimimaan hengellisesti. Hengelliset asiat ovat lihan silmille näkymättömiä, jonka tähden Jumala käyttää näkyväisiä asioita vain esikuvana opettaessaan ymmärtämään hengellisiä asioita. Mutta jos luonnollinen ihminen alkaa pitää näkyväisiä "oikeana" ja turvallisena, hänen hengellinen kasvunsa pysähtyy ja hän itse jää siitä oikeasta osattomaksi.

        2. Korinttolaiskirje 3
        5 "ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikään kuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
        6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."

        2. Korinttolaiskirje 4
        16 "Sen tähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.
        17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
        18 meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia."

        Vaikka olenkin saanut paljon vastustusta sekä "uskovaisten" että ateistien taholta, katson oikeaksi ajatella tällä tavalla myös Jumalan pojan, Jeesuksen Kristuksen syntymisen hengellisesti ajateltuna. Sillä evankeliumit ja apostolien opetuskirjeet tunnustavat Jeesuksen syntymisen sekä Mariasta lihan mukaan syntyneenä, [Luuk.3:23; Room.1:3] että Jumalan Jumalaan pojan Hengestä syntymisen "pyhyyden hengen" mukaan, [Room.1:4; 2. Kor.11:2,3].


      • Yks-tämmönen
        Tapio522 kirjoitti:

        Eräs pariskunta teki joitakin vuosia sitten hevossafareja maatilalleni.

        Kerran 2,5 tunnin reissun jälkeen hevoset ahnaasti alkoivat syödä tuoretta ruohoa niityltäni.
        Niiden omistaja kertoi, että ne olivatkin paljossa olleet vain kuivaruokinnalla, kun niiden oma kotilaidun oli kaluttu loppuun.
        Eipä siis ihme, että nyt maistui vihreä ruoho todella maukkaalta.

        Tulee mieleeni Raamatun paikka:
        ”Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa” (Ps 23:2).

        Meillä uskovillakin saattaa olla tällaisia ”kuivia” kausia.
        Hyvä paimenemme kuitenkin yhä uudelleen ja uudelleen johdattelee meitä ”viheriäisille niityille ja virvoittavien vetten tykö.”

        Tarkoitatko näillä kuivilla kausilla kenties erämaakausia.
        Se on kumma juttu, että joillain uskovilla on ns erämaakausia, tai ainakin he sanovat niin. Uskovalla ei pidä olla erämaakausia. Muistamme Israelin erämaavaellusta. Ketkä asuivat erämaassa. Erämaassa asuivat tottelemattomat.

        Monet luulevat olevansa erämaassa silloin, kun Jumala on hiljaa, eikä vastauksia tunnu kuuluvan, mutta se ei ole totta. Silloin kun Jumala on hiljaa, niin Hän ehkä kaivaa esiin meidän kärsimättömyytemme ja epäuskomme, että voisimme tuoda ne Hänelle ja tunnustaa ne. Jumala ikäänkuin hioo meitä tällä tavalla.
        Jumala kyllä vastaa aikanaan ihan varmasti, mutta Hän haluaa, että me luotamme siihen.

        Sef. 3:17

        Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee."

        Daavidkaan ei halunnut erämaahan, kun hän oli lankeemuksensa syövereissä, vaan hän rukoili;

        Ps. 51:11

        (51:13) Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.


      • Yks-tämmönen kirjoitti:

        Tarkoitatko näillä kuivilla kausilla kenties erämaakausia.
        Se on kumma juttu, että joillain uskovilla on ns erämaakausia, tai ainakin he sanovat niin. Uskovalla ei pidä olla erämaakausia. Muistamme Israelin erämaavaellusta. Ketkä asuivat erämaassa. Erämaassa asuivat tottelemattomat.

        Monet luulevat olevansa erämaassa silloin, kun Jumala on hiljaa, eikä vastauksia tunnu kuuluvan, mutta se ei ole totta. Silloin kun Jumala on hiljaa, niin Hän ehkä kaivaa esiin meidän kärsimättömyytemme ja epäuskomme, että voisimme tuoda ne Hänelle ja tunnustaa ne. Jumala ikäänkuin hioo meitä tällä tavalla.
        Jumala kyllä vastaa aikanaan ihan varmasti, mutta Hän haluaa, että me luotamme siihen.

        Sef. 3:17

        Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee."

        Daavidkaan ei halunnut erämaahan, kun hän oli lankeemuksensa syövereissä, vaan hän rukoili;

        Ps. 51:11

        (51:13) Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.

        Yks-tämmönen:
        "Monet luulevat olevansa erämaassa silloin, kun Jumala on hiljaa, eikä vastauksia tunnu kuuluvan, mutta se ei ole totta".
        --
        Ehkäpä "kuiva kausi"-vertaukseni oli vähän ontuva!

        Sanot: "Erämaassa asuivat tottelemattomat".
        Näin on.
        Kyse on meidän penseydestämme.

        Meidän tulisi ojentautua Jumalan sanan mukaan ja tutkia, mikä on Hänen tahtonsa elämämme suhteen.

        Matt. 5:6
        "Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan".


      • Yks-tämmönen
        Tapio522 kirjoitti:

        Yks-tämmönen:
        "Monet luulevat olevansa erämaassa silloin, kun Jumala on hiljaa, eikä vastauksia tunnu kuuluvan, mutta se ei ole totta".
        --
        Ehkäpä "kuiva kausi"-vertaukseni oli vähän ontuva!

        Sanot: "Erämaassa asuivat tottelemattomat".
        Näin on.
        Kyse on meidän penseydestämme.

        Meidän tulisi ojentautua Jumalan sanan mukaan ja tutkia, mikä on Hänen tahtonsa elämämme suhteen.

        Matt. 5:6
        "Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan".

        "Meidän tulisi ojentautua Jumalan sanan mukaan ja tutkia, mikä on Hänen tahtonsa elämämme suhteen."

        Ja sitten jos lankeamme, niin Jumala ei suinkaan tahdo, että jäämme surkuttelemaan omaa tilaamme, siinä on vaara joutua erämaahan.
        Jumala tahtoo, että me menemme heti viivyttelemättä ristin juurelle ja tunnustamme Hänelle kaiken, ja kun asia on käsitelty, niin emme saa sitä enää kaivella. Jumala ei nosta esiin meidän vanhoja syntejämme.


      • Yks-tämmönen kirjoitti:

        "Meidän tulisi ojentautua Jumalan sanan mukaan ja tutkia, mikä on Hänen tahtonsa elämämme suhteen."

        Ja sitten jos lankeamme, niin Jumala ei suinkaan tahdo, että jäämme surkuttelemaan omaa tilaamme, siinä on vaara joutua erämaahan.
        Jumala tahtoo, että me menemme heti viivyttelemättä ristin juurelle ja tunnustamme Hänelle kaiken, ja kun asia on käsitelty, niin emme saa sitä enää kaivella. Jumala ei nosta esiin meidän vanhoja syntejämme.

        Psalmi 130
        ---
        1. Syvyydestä minä huudan sinua, Herra.
        2. Herra, kuule minun ääneni, tarkatkoot sinun korvasi rukoustani.
        3. Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää?
        4. Mutta sinun on armo, sinä annat anteeksi, että me eläisimme sinun pelossasi.
        5. Minä odotan sinua, Herra, odotan sinua koko sielustani ja PANEN TOIVONI SINUN SANAASI.


      • erämaasta
        Yks-tämmönen kirjoitti:

        Tarkoitatko näillä kuivilla kausilla kenties erämaakausia.
        Se on kumma juttu, että joillain uskovilla on ns erämaakausia, tai ainakin he sanovat niin. Uskovalla ei pidä olla erämaakausia. Muistamme Israelin erämaavaellusta. Ketkä asuivat erämaassa. Erämaassa asuivat tottelemattomat.

        Monet luulevat olevansa erämaassa silloin, kun Jumala on hiljaa, eikä vastauksia tunnu kuuluvan, mutta se ei ole totta. Silloin kun Jumala on hiljaa, niin Hän ehkä kaivaa esiin meidän kärsimättömyytemme ja epäuskomme, että voisimme tuoda ne Hänelle ja tunnustaa ne. Jumala ikäänkuin hioo meitä tällä tavalla.
        Jumala kyllä vastaa aikanaan ihan varmasti, mutta Hän haluaa, että me luotamme siihen.

        Sef. 3:17

        Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee."

        Daavidkaan ei halunnut erämaahan, kun hän oli lankeemuksensa syövereissä, vaan hän rukoili;

        Ps. 51:11

        (51:13) Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.

        >>Se on kumma juttu, että joillain uskovilla on ns erämaakausia, tai ainakin he sanovat niin. Uskovalla ei pidä olla erämaakausia.


      • to..
        erämaasta kirjoitti:

        >>Se on kumma juttu, että joillain uskovilla on ns erämaakausia, tai ainakin he sanovat niin. Uskovalla ei pidä olla erämaakausia.

        on ilmeisesti hyvin rajoitettua jos hänellä pitää "olla tuo kausi, jotta Hän tulisi koetelluksi ja myös siksi, että Hän voisi ymmärtää meitä, jotka joudumme joskus ns. erämaahan."
        Eläimistä, luonnosta ja muusta luoja ei varmaan ymmärrä tuon logiikan mukaan mitään. Jeesuksella ja Isällähän kuulema on aina sama mieli koska he ovat yksi eivätkä kaksi, joten ihmettelen tätä "Verta hikoileva Kristus kamppailussa oman tahdon toteutumisen ja Isän tahtoon taipumisen välillä." Näyttää että Jumalia on kaksi ja toinen lähes päätti ettei teekään mitä piti vaan...? Etukäteen Jumalalle hänen omakaan käytöksensä ei voi olla epäselvä.Mitä Jumala olisi tehnyt jos olisi päättänyt sen mitä tavallinen rivisotilaskaan taistelun alkaessa ei juuri koskaan päätä, vaan pelostaan huolimatta tekee velvollisuutensa vaikka ehkä menettää ainoan elämänsä ? Jumalahan ei suinkaan kuollut eikä edes kärsinyt sen vertaa mitä sadat miljoonat hänen luoduistaan ovat joutuneet ja joutuvat kärsimään .


    • msi

      pätee se, että mitä vähemmän sitä luet, sitä vähemmän sitä tekee mieli lukea ja päinvastoin. Luukkaan evankeliumi oli nuorena minun mielievankeliumini jostakin syystä.

      • lyhyesti ja napakasti sanottu, sillä "Jolla on, sille annetaan, ja jos joku luulee ettei hänellä ole mitään, häneltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on", [Luuk. 8:18; 19:26]

        Luukkaan evankeliumi auttaa meitä hyvin ymmärtämään sekä Jeesuksen ihmisyyden että jumalallisen luonteen. Jeesus itsekään ei jäänyt kutsumuksessaan ilman perkeleen kiusauksia;

        Luukas 4
        3 "Niin perkele sanoi hänelle: »Jos sinä olet Jumalan Poika, niin sano tälle kivelle, että se muuttuu leiväksi«".

        Luukas 1
        35 "Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: »Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.«"

        Jumalalle mikään liha ei ole pyhää, vaan tuomion alaista, ristille naulittavaa ja siellä kuoleva. Jeesuksenkin lihaa koski tämä "Jumalan kirous":

        Galatalaiskirje 3
        13 "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme — sillä kirjoitettu on: »Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu« -

        Sama Luukkaan evankeliumi, joka kertoo Jeesuksen Kristuksen "pyhän osan" Jumalan Hengestä syntyneeksi, sama evankeliumi kertoo että saamme uskoa hänet lihansa puolesta olevan Daavidin jälkeläinen ja Joosefin poika, [Room.1:3,4].

        Luukas 3
        23 "Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,"

        Mohikaanin ja eräiden hänen kaltaistensa väite, että Jeesuksessa Kristuksessa oli kaikki pyhää ja siunattua, on selvästi epäraamatullinen väite jolle he itsekään eivät löydä kirjoituksista tukea! Jos niin olisi, ei Jeesuksen lihaa olisi tarvinnut naulita ristille.

        Kolossalaiskirje 2
        14 "ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin."

        Summa summarum! Siispä "liha on meitä vastaan, mutta Henki on meidän puolestamme"! Saatte väittää vastaan, mutta perustelkaa Jumalan sanalla!


      • ekivaari kirjoitti:

        lyhyesti ja napakasti sanottu, sillä "Jolla on, sille annetaan, ja jos joku luulee ettei hänellä ole mitään, häneltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on", [Luuk. 8:18; 19:26]

        Luukkaan evankeliumi auttaa meitä hyvin ymmärtämään sekä Jeesuksen ihmisyyden että jumalallisen luonteen. Jeesus itsekään ei jäänyt kutsumuksessaan ilman perkeleen kiusauksia;

        Luukas 4
        3 "Niin perkele sanoi hänelle: »Jos sinä olet Jumalan Poika, niin sano tälle kivelle, että se muuttuu leiväksi«".

        Luukas 1
        35 "Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: »Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.«"

        Jumalalle mikään liha ei ole pyhää, vaan tuomion alaista, ristille naulittavaa ja siellä kuoleva. Jeesuksenkin lihaa koski tämä "Jumalan kirous":

        Galatalaiskirje 3
        13 "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme — sillä kirjoitettu on: »Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu« -

        Sama Luukkaan evankeliumi, joka kertoo Jeesuksen Kristuksen "pyhän osan" Jumalan Hengestä syntyneeksi, sama evankeliumi kertoo että saamme uskoa hänet lihansa puolesta olevan Daavidin jälkeläinen ja Joosefin poika, [Room.1:3,4].

        Luukas 3
        23 "Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,"

        Mohikaanin ja eräiden hänen kaltaistensa väite, että Jeesuksessa Kristuksessa oli kaikki pyhää ja siunattua, on selvästi epäraamatullinen väite jolle he itsekään eivät löydä kirjoituksista tukea! Jos niin olisi, ei Jeesuksen lihaa olisi tarvinnut naulita ristille.

        Kolossalaiskirje 2
        14 "ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin."

        Summa summarum! Siispä "liha on meitä vastaan, mutta Henki on meidän puolestamme"! Saatte väittää vastaan, mutta perustelkaa Jumalan sanalla!

        ekivaari:
        "Mohikaanin ja eräiden hänen kaltaistensa väite, että Jeesuksessa Kristuksessa oli kaikki pyhää ja siunattua, on selvästi epäraamatullinen väite jolle he itsekään eivät löydä kirjoituksista tukea! Jos niin olisi, ei Jeesuksen lihaa olisi tarvinnut naulita ristille".
        --------------
        Hebr. 7:26
        "Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, VIATON, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,...".

        Hebr. 9:14
        "...kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä VIATTOMANA Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa"!


      • Tapio522 kirjoitti:

        ekivaari:
        "Mohikaanin ja eräiden hänen kaltaistensa väite, että Jeesuksessa Kristuksessa oli kaikki pyhää ja siunattua, on selvästi epäraamatullinen väite jolle he itsekään eivät löydä kirjoituksista tukea! Jos niin olisi, ei Jeesuksen lihaa olisi tarvinnut naulita ristille".
        --------------
        Hebr. 7:26
        "Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, VIATON, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,...".

        Hebr. 9:14
        "...kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä VIATTOMANA Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa"!

        Hengen pyhyys on kokonaan eri asia kuin "vaimosta syntyneen" lihan pyhyys. Tämä on Raamatun totuus, että Jeesuksessa Kristuksessa oli sekä Marian lihasta syntynyt liha, jonka Jumala kirosi, [ Gal. 3:13] että Jumalasta syntynyt [Ps. 2:7] "pyhyyden Henki". Jumalan tahto on se oikea Kristuksen ruumiin eläväksi tekevä lunastusveri, jonka tahdon perusteella me olemme lunastetut kertakaikkiaan, [Hepr.10:9,10].

        Gal. 3:13
        Kristus on lunastanut meidät (ei meidän lihaamme) lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" — Meidänkin lihamme on Jeesuksen kärsimyksistä ja kuolemasta huolimatta kirouksen, kärsimysten ja kuoleman alainen, sillä:

        1. Pietarin kirje 4
        1 "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä- "

        Jeesus todisti Johannes Kastajan maallisen ruumiin omaa ruumistansa suuremmaksi ja vanhurskaammaksi, [Matt.11:11]. Uskon Jumalan sanaa enemmän kuin ihmisiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mieleni harhailee sinussa

      Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      3170
    2. Jännitän sinua J mies

      Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      123
      1359
    3. Toivotko, että

      hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1248
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

      "Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      257
      1092
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

      Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      55
      1067
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

      Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      66
      994
    7. Tunneälyä testaamaan!

      Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      891
    8. Taposta murhaksi

      Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      872
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

      paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      831
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

      En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      778
    Aihe