Tässä hetken elin ajassa menneessä,
onhan nyt heinäkuu, heinänteon aikaa.
Enne heinäkuu, see piikojen ja renkien lommoo,
väsymystä, eihän semmosta ollu,
sydämissä hehkui sellaanen lies.
Saihan kaiket päivät päästään hyöriä heinän teossa.
Renki siinä piian lähellä -
ruista ranteissa seivästi heinää.
Voi voi sitä kesälommaa
miten see mahtoikaa -
renki kihlas piian - itse tehdyllä tuohisormuksella.
Rakkaus täytti miehisen rinnan,
rakkaus - sehän ihan lainehti heinäpellolla
Syntyi jälkeä, heinäseipäät suorassa rivissä,
seuraavana kesänä, pieni kääryki makas ojan penkalla.
Taas oltiin koko perhe kesälomalla
ennen nee osas tuonki "työ ja hupi"
Heinäkuu
3
399
Vastaukset
- verditti
Hieno kuvaus menneestä.
Ei edes se pieni kääry ojanpohjalla nouse päosaan
Työtä se oli,-elämä
Vahinko ettei näihin perehtymiseen riitä aina aikaa.
Vain ydinsota saisi meidät aloittamaan alusta.
Hyvää jatkoa!Sinulle kiitos.
Tämä runo siirettiin rakkausruno sivulta tänne.
Oisko niin outoa, maanläheinen elämä?
Itse ihannoin menneitten sukupolvien työtä.
Kesätki oli kiireistä aikaa, käsityötä seki heinän teko.
Olen onnekas olen itsekki saanu haravan varressa olla.
Elii jotakii ihan omastaki elämästä, heinäkuu heinäntekoa.
Sitä läheisyyttä , millä sen vois korvata.?
Vielä lämmin kiitos , uskallsit jakaa jakaa ajatuksia.
Hyvää kesää......Liisa
Nyt on rengin ja piianki loma loppu.
Heinät taas on kerätty ja
tyytyväisyys täyttää rakastuneet mielet.
Sain juuri haravoitua pihani
kaikille rengeilla ja piioille hyvää kesää
Liisa mökiltään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede21786- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282712- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117530
