hyvä kuha/haukiuistin

kalamiääs

ollaan lähössä tossa viikon päästä helsingin edustalle uistelemaan kuhaa ja haukea ja pitäis löytää joku hyvä uistin johon kumpikin kala ottais..mitäs suosittelisitte?

13

3041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hauki/kuhalle

on se Räsäsen kymppi.

• ´tarmo

kokeile jigejä. niillä voit heitellä veneestä.

• kysytään

ei mitään veneestä heittelemistä, vaan uistelemista.

• aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

jep,paras!

• ewfrwegewgre
    • mitään

varmaa uistinta. Uistimen väri ja uintiliike määräytyy veden kirkkauden ja lämpöptilan mukaan. Jossain toimii sininen hyvin, toisissa paikoissa kulta tai kupari. Matalissa sameissa pohjukoissa neonvihreä tai keltainen, mielellään kuulilla varustettuna. Jos vesi on lämmin, nopea uintiliike kuvassa on eduksi. Itse uistelen kuhaa juuri matalassa lämpimässä vedessä, ja paras uistin on ehdottomasti vihreä tiikeriraitainen Bomber kuulilla. Melkein yhtä hyvin pyytää Rapalan Hysky neon vihreänä tai keltaisena. Kannattaa kokeilla erilaisia usitimia, joskus joku epäilyttävä toimiikin hyvin. Hauki ottaa vaikka kumisaappaaseen. Perinteinen puna/valko Hilo esim. Hilossa pystyy säätämään leukalevyä. Tai vaikka perinteinen helmijak. Jotkut uiselevat myös jigeillä kuhaa. Tätä kannattaa kokeilla. Heittelemällä saa myös kuhaa. Jigeissä hyvä puoli on halpa hinta, ja laaja väriskaala. Painona 10g 4" jigissä on riittävä. Väri pitää kokeilla. Olen itse saanut samana päivänä usealla eri värillä kuhaa. Ei muuta kuin kalaonnea. Oppia ikä kaikki !

• suosikki.

aito HAGMAN ruoho mallia vie voiton!paras tähän mennessä omien kokemuksien mukaan.

• viehe nero

krokodil spoon isoille hauille. saa myös pienii.

• po43wjg

Ehdoton haukilusikka on tuo Kuusamon Taimen valkoinen/keltainen pohja mustat pisteet, mikä tuo väri sitten liekin.

Tällä olen kirkasvetisillä merialueilla repinyt haukea aina, kun muut valittaa ettei hauki syö.

Sameavetisissä sitten tuo Taimen on täysin turha, ei tule niin ei tule. Sinne joko Krokodil tai Turku Spoon.

• hauki on kala

tähän... löyty tuolta kaapista muutama käyttämätön Finnluren vaappu, salakan värisiä ovat ja kahta pituutta. Punavalkolootassa tekstiä mm: Made in Finland by FR uistin Nuoramoinen.

Kantsisko pitää vai myyä?

• joku5522

Super minnow osta kesportissta

• erikois uistin

Kuusamon suurhauki se on erittäin hyvä ainakin joessa väriltään puna-oranssi hopee.

• WD-40 hauki

Koitappa semmosta temppua että sumutat uistimiin WD-40 monitoimiöljyä. En tiedä mikä on, mutta hauet rakastavat hajua. Uistimen väri ja malli menettävät merkityksensä, kunhan se vaan haisee tälle ihmeaineelle niin kala kyllä nappaa. Tämä saattaa kuulostaa hullulta, mutta toimii oikeesti ja suosittelen edes kokeilemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1309
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1088
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      63
      1083
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1009
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      163
      1003
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      963
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      876
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      791
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      735
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      734
    Aihe