hyvä kuha/haukiuistin

kalamiääs

ollaan lähössä tossa viikon päästä helsingin edustalle uistelemaan kuhaa ja haukea ja pitäis löytää joku hyvä uistin johon kumpikin kala ottais..mitäs suosittelisitte?

13

2936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hauki/kuhalle

      on se Räsäsen kymppi.

    • ´tarmo

      kokeile jigejä. niillä voit heitellä veneestä.

      • kysytään

        ei mitään veneestä heittelemistä, vaan uistelemista.


    • aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      jep,paras!

    • ewfrwegewgre
    • mitään

      varmaa uistinta. Uistimen väri ja uintiliike määräytyy veden kirkkauden ja lämpöptilan mukaan. Jossain toimii sininen hyvin, toisissa paikoissa kulta tai kupari. Matalissa sameissa pohjukoissa neonvihreä tai keltainen, mielellään kuulilla varustettuna. Jos vesi on lämmin, nopea uintiliike kuvassa on eduksi. Itse uistelen kuhaa juuri matalassa lämpimässä vedessä, ja paras uistin on ehdottomasti vihreä tiikeriraitainen Bomber kuulilla. Melkein yhtä hyvin pyytää Rapalan Hysky neon vihreänä tai keltaisena. Kannattaa kokeilla erilaisia usitimia, joskus joku epäilyttävä toimiikin hyvin. Hauki ottaa vaikka kumisaappaaseen. Perinteinen puna/valko Hilo esim. Hilossa pystyy säätämään leukalevyä. Tai vaikka perinteinen helmijak. Jotkut uiselevat myös jigeillä kuhaa. Tätä kannattaa kokeilla. Heittelemällä saa myös kuhaa. Jigeissä hyvä puoli on halpa hinta, ja laaja väriskaala. Painona 10g 4" jigissä on riittävä. Väri pitää kokeilla. Olen itse saanut samana päivänä usealla eri värillä kuhaa. Ei muuta kuin kalaonnea. Oppia ikä kaikki !

      • suosikki.

        aito HAGMAN ruoho mallia vie voiton!paras tähän mennessä omien kokemuksien mukaan.


    • viehe nero

      krokodil spoon isoille hauille. saa myös pienii.

      • po43wjg

        Ehdoton haukilusikka on tuo Kuusamon Taimen valkoinen/keltainen pohja mustat pisteet, mikä tuo väri sitten liekin.

        Tällä olen kirkasvetisillä merialueilla repinyt haukea aina, kun muut valittaa ettei hauki syö.

        Sameavetisissä sitten tuo Taimen on täysin turha, ei tule niin ei tule. Sinne joko Krokodil tai Turku Spoon.


    • hauki on kala

      tähän... löyty tuolta kaapista muutama käyttämätön Finnluren vaappu, salakan värisiä ovat ja kahta pituutta. Punavalkolootassa tekstiä mm: Made in Finland by FR uistin Nuoramoinen.

      Kantsisko pitää vai myyä?

    • joku5522

      Super minnow osta kesportissta

    • erikois uistin

      Kuusamon suurhauki se on erittäin hyvä ainakin joessa väriltään puna-oranssi hopee.

    • WD-40 hauki

      Koitappa semmosta temppua että sumutat uistimiin WD-40 monitoimiöljyä. En tiedä mikä on, mutta hauet rakastavat hajua. Uistimen väri ja malli menettävät merkityksensä, kunhan se vaan haisee tälle ihmeaineelle niin kala kyllä nappaa. Tämä saattaa kuulostaa hullulta, mutta toimii oikeesti ja suosittelen edes kokeilemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe