Eikö magia perustu uskoon, eli magia ilman uskoa asiaansa ei toimi oli virsut a värsyt oikein tai väärin?
Sama pätee uskontoihin - luja usko on aika sama kuin luja mielenvoima. Jos jotain uskoon liittyen tapahtuu niin se ei ehkä tulekaan Jumalalta vaan itse uskovan "kädestä". Sama asia magian kanssa, eikö?
Jos esimerkiksi uskot voittavasi jonkin esteen elämäsi varrella niin toteuttaja olet sinä itse.. Toivomus on eri asia, eli vaikka kuinka toivot lottovoittoa niin se ei tuon perusteella tapahtu - pitää tahtoa - mutta miten vaikutat pallojen putoamiseen - et mitenkään, ellet omaa kineettisiä voimia ja pääse pallokoneen viereen.
Asiallisia kannanottoja kiitos :)
Usko ja Magia - sama asia!
5
513
Vastaukset
- cybo-ceronimo-cabriel-61
//Usko ja Magia - sama asia!//
- Niin, Itse vai toinen, minäkö vaikuttaa asioihin voinen?
Täytyy ymmärtää, että iIhminen on silti vain loinen,
joka vaikuttaa ulkoisiin asioihin
paljastaen itsestään
todellisen
outouden,
katsannon joka on ainoastaan toinen? - Mun mielestä...
...ne on ihan eri juttu. Tai kyllähän se niin on että magiaan tarvitaan myös uskoa, mutta ei se silti sama asia ole...tai en mä tiedä.
- JakePii
Usko ei ole magiaa vaikka magiassa tarvitaankin uskoa. Magia on todellisuuteen vaikuttamista tahdon avulla. Tahto ei ole usko mutta ilman uskoa tahto ei toimi. Itselleni usko magiassa on työkalu. Saatan muuttaa uskomusjärjestelmääni lennosta ja tehdä omia koktaileja eri uskonsuuntien ajatuksista. Saatan esimerkiksi asettaa kalevalaisia jumalhahmoja kabbalistien elämänpuuhun. Ja sitten uskon tuon luomani rakennelman toimivuuteen ja voimaan muuttaa maailmaa. Silti pelkkä usko ei riitä, tarvitaan selkeä tahto ja sen jokin ilmaus, kuten voimasana tai symboli. Jos uskon että tuoli leijuu olen hullu. Jos tahdon että tuoli leijuu, olen maagi.
- Nefilim
Kaikessa todellisuuteen vaikuttamisessa on lopulta kyse uskosta. Rituaalivälineet auttavat keskittymään, samoin hokemat ja loitsut, mutta ei niitä välttämättä tarvita. Riittää kun tietää mitä tahtoo ja keskittyy siihen. Toisaalta tieto on korkeampaa kuin usko. Jos teidät jonkin olevan jollakin tavalla et tarvitse uskoa.
Esim 1000-luvun ihmiselle saattoi olla uskonasia, että maapallo on pyöreä, ja hän oli oikeassa. Mutta nykyajan ihmiselle se on tietoa, silti yhtä totta, varmempaa ja vahvempaa.- Halebrius
Olettamuskin voittaa uskon. Esim 1000-luvulla ihminen saattoi olettaa että maapallo on pyöreä ja hän oli oikeassa. Uskossa taasen uskotaan asioihin, mitkä eivät välttämättä ole totta. Ennen esimerkiksi uskottiin maahisiin, tonttuihin ja muuhun metsänväkeen. Näitähän ei ole olemassa tieteen valossa, ei ole tonttujen fossiileja, keijujen kivettyneitä siivenkuvia, mitään näiden tekemiä työkaluja, majoja, ei mitään säteilyä,..
Jossain vejäjällä muka on joskus porattu reikä niin syvälle että sieltä kuuluu ääniä helvetistä asti. Jos jollain on vähänkin järkeä hän ymmärtää että huima juttu, mutta ei totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721944Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33998Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778