Usko ja Magia - sama asia!

ihmetteleväkulkija

Eikö magia perustu uskoon, eli magia ilman uskoa asiaansa ei toimi oli virsut a värsyt oikein tai väärin?

Sama pätee uskontoihin - luja usko on aika sama kuin luja mielenvoima. Jos jotain uskoon liittyen tapahtuu niin se ei ehkä tulekaan Jumalalta vaan itse uskovan "kädestä". Sama asia magian kanssa, eikö?

Jos esimerkiksi uskot voittavasi jonkin esteen elämäsi varrella niin toteuttaja olet sinä itse.. Toivomus on eri asia, eli vaikka kuinka toivot lottovoittoa niin se ei tuon perusteella tapahtu - pitää tahtoa - mutta miten vaikutat pallojen putoamiseen - et mitenkään, ellet omaa kineettisiä voimia ja pääse pallokoneen viereen.

Asiallisia kannanottoja kiitos :)

5

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cybo-ceronimo-cabriel-61

//Usko ja Magia - sama asia!//

- Niin, Itse vai toinen, minäkö vaikuttaa asioihin voinen?
      Täytyy ymmärtää, että iIhminen on silti vain loinen,
      joka vaikuttaa ulkoisiin asioihin
      paljastaen itsestään
      todellisen
      outouden,
      katsannon joka on ainoastaan toinen?

• Mun mielestä...

...ne on ihan eri juttu. Tai kyllähän se niin on että magiaan tarvitaan myös uskoa, mutta ei se silti sama asia ole...tai en mä tiedä.

• JakePii

Usko ei ole magiaa vaikka magiassa tarvitaankin uskoa. Magia on todellisuuteen vaikuttamista tahdon avulla. Tahto ei ole usko mutta ilman uskoa tahto ei toimi. Itselleni usko magiassa on työkalu. Saatan muuttaa uskomusjärjestelmääni lennosta ja tehdä omia koktaileja eri uskonsuuntien ajatuksista. Saatan esimerkiksi asettaa kalevalaisia jumalhahmoja kabbalistien elämänpuuhun. Ja sitten uskon tuon luomani rakennelman toimivuuteen ja voimaan muuttaa maailmaa. Silti pelkkä usko ei riitä, tarvitaan selkeä tahto ja sen jokin ilmaus, kuten voimasana tai symboli. Jos uskon että tuoli leijuu olen hullu. Jos tahdon että tuoli leijuu, olen maagi.

• Nefilim

Kaikessa todellisuuteen vaikuttamisessa on lopulta kyse uskosta. Rituaalivälineet auttavat keskittymään, samoin hokemat ja loitsut, mutta ei niitä välttämättä tarvita. Riittää kun tietää mitä tahtoo ja keskittyy siihen. Toisaalta tieto on korkeampaa kuin usko. Jos teidät jonkin olevan jollakin tavalla et tarvitse uskoa.

Esim 1000-luvun ihmiselle saattoi olla uskonasia, että maapallo on pyöreä, ja hän oli oikeassa. Mutta nykyajan ihmiselle se on tietoa, silti yhtä totta, varmempaa ja vahvempaa.

• Halebrius

Olettamuskin voittaa uskon. Esim 1000-luvulla ihminen saattoi olettaa että maapallo on pyöreä ja hän oli oikeassa. Uskossa taasen uskotaan asioihin, mitkä eivät välttämättä ole totta. Ennen esimerkiksi uskottiin maahisiin, tonttuihin ja muuhun metsänväkeen. Näitähän ei ole olemassa tieteen valossa, ei ole tonttujen fossiileja, keijujen kivettyneitä siivenkuvia, mitään näiden tekemiä työkaluja, majoja, ei mitään säteilyä,..

Jossain vejäjällä muka on joskus porattu reikä niin syvälle että sieltä kuuluu ääniä helvetistä asti. Jos jollain on vähänkin järkeä hän ymmärtää että huima juttu, mutta ei totta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2004
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      102
      1785
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1601
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1454
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1152
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1083
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1053
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1046
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1036
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe