Tuli hankittua uusi Variant Sportline varustein
Nahkaratti on mitä mainoin käteen
Sport-penkit tukevat hyvin ajaessa ja kaarteissa. Ne ovat suorastaan aivan loistavat ja mainiot istua eivätkä liian kovatkaan kuten sporttipenkit yleensä ovat. Perse ja selkä eivät puutuneet pidemmälläkään matkalla ja kangas ei kerää nukkaa ja hiosta kuten Comfortline mallin penkki. Kangas on kuosiltaan nuorekkaampi ja napakampi kuin Comfortlinen.
Mutta auto on myös paljon hiljaisempi kuin Comfortline, ilmeisesti 15mm madallettu alusta tekee sen, että rengasäänet eivät ole niin järkyttävät kuin Comfortlinessä samana autona. Toki onhan noissa hieman hintaeroakin että äänieristefylliä saattaa olla muutenkin enempi. Renkaat on jotkut GoodYearin Eagle NCT:t.
Lisäksi auto on motarilla vielä parempi ajella kuin Comfortline ja myöskään tuulenpuuskat eivät vetele autoa samaan tapaan urheilualustalla kuin normialustalla.
Pelkäsin että urhelualusta on normiajoon liian kova mutta ei tunnu olevan mikään paukkulauta huonollakaan tienpinnalla vaan aika sivistyneesti pelaa sielläkin. Ainoastaan mukulakivellä huomaa että on sinne turhan napakka alusta, mutta sen huomasi myös Comfortlinessä.
Suosittelen Sportline versiota jos et ajele rospuuttotiellä. Erittäin hyvä ja hiljainen sekä toimiva ainakin tässä farmarissa. Ei se Comftlinekään mikään älyttömällä maavaralla varustettu ole joten ei silläkään kaikkein surkeimmille teille mennä. Se Comfortlinen alusta on myös veltompi joten uskoisin että enempi sillä saa varoa että raapii maata kun se löysänä pohjaa helpommin. Sportlinessä ei roiskeläpät kolahtele maahan samaan tapaan kuin Comfortissa jossa etupää pohjaa herkemmin.
Sportline malli on hiljainen
58
3600
Vastaukset
- Kaikki...
Se johtuu katoppas sun päästä mitä oletat.
- Aloittaja
on sentään tullut ajettua molemmilla suht paljon ja omistettua molemmilla varusteiilla olevia Volkkareita ja kyllä tämä Sportline on selkeesti just tuollainen kuin kerroin. Moni muukin on samaa mieltä että Sportline on noiltaosin parempi mitä näitä netin keskustelupalstoja olen lueskellut.
Oletko sinä omistanut tai ajanut molemmilla varusteilla ja alustoilla olevia Volkkareita, että voit jotain omaa kokemuspohjaa julkituoda? - haastat.
Aloittaja kirjoitti:
on sentään tullut ajettua molemmilla suht paljon ja omistettua molemmilla varusteiilla olevia Volkkareita ja kyllä tämä Sportline on selkeesti just tuollainen kuin kerroin. Moni muukin on samaa mieltä että Sportline on noiltaosin parempi mitä näitä netin keskustelupalstoja olen lueskellut.
Oletko sinä omistanut tai ajanut molemmilla varusteilla ja alustoilla olevia Volkkareita, että voit jotain omaa kokemuspohjaa julkituoda?Ero on aika suuri sportlinen hyväksi. Itse hommasin noin vuosi sitten 5 ovisen TSI Golfin GT Sport paketilla, eikä sen jälkeen ole tehnyt yhtään mieli vaihtaa comfortlineen.
- omistanut
Aloittaja kirjoitti:
on sentään tullut ajettua molemmilla suht paljon ja omistettua molemmilla varusteiilla olevia Volkkareita ja kyllä tämä Sportline on selkeesti just tuollainen kuin kerroin. Moni muukin on samaa mieltä että Sportline on noiltaosin parempi mitä näitä netin keskustelupalstoja olen lueskellut.
Oletko sinä omistanut tai ajanut molemmilla varusteilla ja alustoilla olevia Volkkareita, että voit jotain omaa kokemuspohjaa julkituoda?Ainakin 25 volkkaria kuplasta -passattiin. Ei mitään eroo comfort-eristyksissä- tai sportissa. Luulotautia kaikki tyyni. Oon ajanut volkkareilla vuodesta -67 alkaen. Korvienvälistä se johtuu. Jos joutuisit sokkotestiin et pystyisi erottamaan kummasta varustelutasosta on kysymys. Samanlaiset renkaat molempiin. Vaikeampi homma. Ainoastaan halvimmat mallit on niitä joissa äänieristeitä on vähemmän, niissä on liisitty jokapaikasta.
- .......
omistanut kirjoitti:
Ainakin 25 volkkaria kuplasta -passattiin. Ei mitään eroo comfort-eristyksissä- tai sportissa. Luulotautia kaikki tyyni. Oon ajanut volkkareilla vuodesta -67 alkaen. Korvienvälistä se johtuu. Jos joutuisit sokkotestiin et pystyisi erottamaan kummasta varustelutasosta on kysymys. Samanlaiset renkaat molempiin. Vaikeampi homma. Ainoastaan halvimmat mallit on niitä joissa äänieristeitä on vähemmän, niissä on liisitty jokapaikasta.
Olla varsinainen "nero" kun golfia passattiin vertaat. No, helppo vastaus lienee on: Tojo mies taas purkamassa huonoa oloaan.
- vertaaaaa
....... kirjoitti:
Olla varsinainen "nero" kun golfia passattiin vertaat. No, helppo vastaus lienee on: Tojo mies taas purkamassa huonoa oloaan.
Sanon vaan ,että on kokemusta Volkkareista kymmenien vuosien ajalta. Et varmaan löydä Sportlinestä sen enempää äänieristeitä kuin Comfortistakaan, mistä se ero muka voi tulla?. En ole mikään Tojo-tero, oon varmaan ajellut Volkkarilla jo silloin kun sinä oot isäs palleissa istunut FOORTISSA.
- Gulf
vertaaaaa kirjoitti:
Sanon vaan ,että on kokemusta Volkkareista kymmenien vuosien ajalta. Et varmaan löydä Sportlinestä sen enempää äänieristeitä kuin Comfortistakaan, mistä se ero muka voi tulla?. En ole mikään Tojo-tero, oon varmaan ajellut Volkkarilla jo silloin kun sinä oot isäs palleissa istunut FOORTISSA.
Eroa vai - no vaikka se ALUSTA.
- vaikuta
Gulf kirjoitti:
Eroa vai - no vaikka se ALUSTA.
siihen meluun mitenkään, tai onko kori 2-senttiä matalammalla kuin normaalisti. Samanlaiset siellä muuten aluskalut on. HILJAISEMPI Sportti luulotautia kaikki tyyni. Sporttiin tai Comforttiin samat renkaat ja sokkotestiajo ei pysty erottamaan ainakaan melutason perusteella kummasta autosta on kyse. Voi olla ,että melutaso on Comfotissa pienempi korkeammalla rengasprofiililla (195-65-15. Katos kun se olettamus vaikuttaa paljon korvienväliin. Mersunmiehetkin luulevat ,että Mersu on mailman paras auto.
- Gulf
vaikuta kirjoitti:
siihen meluun mitenkään, tai onko kori 2-senttiä matalammalla kuin normaalisti. Samanlaiset siellä muuten aluskalut on. HILJAISEMPI Sportti luulotautia kaikki tyyni. Sporttiin tai Comforttiin samat renkaat ja sokkotestiajo ei pysty erottamaan ainakaan melutason perusteella kummasta autosta on kyse. Voi olla ,että melutaso on Comfotissa pienempi korkeammalla rengasprofiililla (195-65-15. Katos kun se olettamus vaikuttaa paljon korvienväliin. Mersunmiehetkin luulevat ,että Mersu on mailman paras auto.
Onneksi meillä kaikilla muilla ei ole tietämys tuolla samalla tasolla kuin millä kirjoitat, joten osaamme itse todeta asian :)
Urheilullista alustaa ei ole toteutettu pelkillä jousenpätkillä, siihen kuuluu muitakin osia. Joissain melleissa vetoniveletkin on eri sport alustaisessa yms.
Ja jos viitsit lukea kirjoituksesi uudestaan niin puhut itsesi pussiin - jos niitä ei voi erottaa toisistaan sport ja comfort alustoja niin miten ne seuraavassa lauseessa sitten väität olevan niin että comfortissa olisikin pienempi melutaso? Eikö ne pitänyt olla erottamattomia melutasossa?
Ja Mersuista tässä ei nyt keskusteltu jollet sitäkään huomannut suu vaahdotessa.
Sinä vain väität, ettei näin voi olla, mutta miten se kumoaa se, että joku on itse kokenut tuon asian olevan toisin kuin sinä väität? Itse en nykyistä Golf Varianttia omista, olen vain koeajanut useita eri yksilöitä ja todennut sportlinen korvakuulolla olevan hiljaisempi. Johtuuko tuo sitten alustasta vai onko siellä eristettäkin lisää - sitä en osaa sanoa kun ei ole sitä asiaa tarkemmin tutkinut, mutta olen sentään itse sitä testannut. Samaa ei voi sanoa sinun väitteistäsi :)
Muiden volsujen perusteella joita olen purkanut ja eristeitä tutkinut niin lähes poikkeuksetta perusvarustetason jälkeen tulevissa seuraavissa varustetasoissa on ollut 'paremmat' äänieristeet - paremmuudesta toki voi aina keskustella, mutta enemmän niitä on ollut ja siinä mielessä 'paremmat' eristeet. Ja usea muukin on todennut monessa Volsun mallissa tehtaan sport-alustan hiljaisemmaksi kuin normaalin alustan.
Ehdottamaasi sokkotestiä on melko turha järjestää kun autot tunnistaa heti istuimista (ja kuskinpaikalla ratista), joten testin tulos on jo tiedossa etukäteen jopa autojen ollessa paikallaan :) - sinä..
Gulf kirjoitti:
Onneksi meillä kaikilla muilla ei ole tietämys tuolla samalla tasolla kuin millä kirjoitat, joten osaamme itse todeta asian :)
Urheilullista alustaa ei ole toteutettu pelkillä jousenpätkillä, siihen kuuluu muitakin osia. Joissain melleissa vetoniveletkin on eri sport alustaisessa yms.
Ja jos viitsit lukea kirjoituksesi uudestaan niin puhut itsesi pussiin - jos niitä ei voi erottaa toisistaan sport ja comfort alustoja niin miten ne seuraavassa lauseessa sitten väität olevan niin että comfortissa olisikin pienempi melutaso? Eikö ne pitänyt olla erottamattomia melutasossa?
Ja Mersuista tässä ei nyt keskusteltu jollet sitäkään huomannut suu vaahdotessa.
Sinä vain väität, ettei näin voi olla, mutta miten se kumoaa se, että joku on itse kokenut tuon asian olevan toisin kuin sinä väität? Itse en nykyistä Golf Varianttia omista, olen vain koeajanut useita eri yksilöitä ja todennut sportlinen korvakuulolla olevan hiljaisempi. Johtuuko tuo sitten alustasta vai onko siellä eristettäkin lisää - sitä en osaa sanoa kun ei ole sitä asiaa tarkemmin tutkinut, mutta olen sentään itse sitä testannut. Samaa ei voi sanoa sinun väitteistäsi :)
Muiden volsujen perusteella joita olen purkanut ja eristeitä tutkinut niin lähes poikkeuksetta perusvarustetason jälkeen tulevissa seuraavissa varustetasoissa on ollut 'paremmat' äänieristeet - paremmuudesta toki voi aina keskustella, mutta enemmän niitä on ollut ja siinä mielessä 'paremmat' eristeet. Ja usea muukin on todennut monessa Volsun mallissa tehtaan sport-alustan hiljaisemmaksi kuin normaalin alustan.
Ehdottamaasi sokkotestiä on melko turha järjestää kun autot tunnistaa heti istuimista (ja kuskinpaikalla ratista), joten testin tulos on jo tiedossa etukäteen jopa autojen ollessa paikallaan :)puhuit alunperin auton hijaisuudesta, älä sekoile. Huomioi sellainenkin asia ,että jos ajat autolla jossa ovat ns. ajamattomat renkaat ts. pintaa jäljellä 100%. Toisessa autossa on renkaat jotka ovat jo puoliajoiset 50% ,enemmän ajetut renkaat välittävät melua paljon enemmän sisätiloihin ,koska vaimennuskerros on jo ohuempi. Luuletko ,että Golfissa on eri vetonivelet oliko se Sportti tai Comfortti varustus, höpö höpö. Et kuule löydä montakaan erinlaista osaa ja nappelia näistä varustelutasoista jotka vaikuttavat auton äänettömyyteen. Se on kuule ihan sama onko nahkaratti tai penkit vähän erilaiset ei se meluun vaikuta. Itse valitsin Comfortvarustuksen koska pidän sen järkevämpänä vaihtoehtona arkiautolle. Niin esitän vaan kysymyksen voisiko Comfortissa olla jopa hiljaisempi melutaso, täysin mahdollista. Nyt puhutaan vaan Golfista. Käyppäs liikkeessä kysymässä niitä Sportin vetareita samoja kaikissa Golfeissa halvimmasta kalliimpaan. (poislukien kaikkiein tehokkaimmat Golfit). Kyllä se niin on ,että ymmärtämätöntä jytkäytetään muutamalla nippelillä ja tehdään sitten autosta Sportline.
- Golfsetä
sinä.. kirjoitti:
puhuit alunperin auton hijaisuudesta, älä sekoile. Huomioi sellainenkin asia ,että jos ajat autolla jossa ovat ns. ajamattomat renkaat ts. pintaa jäljellä 100%. Toisessa autossa on renkaat jotka ovat jo puoliajoiset 50% ,enemmän ajetut renkaat välittävät melua paljon enemmän sisätiloihin ,koska vaimennuskerros on jo ohuempi. Luuletko ,että Golfissa on eri vetonivelet oliko se Sportti tai Comfortti varustus, höpö höpö. Et kuule löydä montakaan erinlaista osaa ja nappelia näistä varustelutasoista jotka vaikuttavat auton äänettömyyteen. Se on kuule ihan sama onko nahkaratti tai penkit vähän erilaiset ei se meluun vaikuta. Itse valitsin Comfortvarustuksen koska pidän sen järkevämpänä vaihtoehtona arkiautolle. Niin esitän vaan kysymyksen voisiko Comfortissa olla jopa hiljaisempi melutaso, täysin mahdollista. Nyt puhutaan vaan Golfista. Käyppäs liikkeessä kysymässä niitä Sportin vetareita samoja kaikissa Golfeissa halvimmasta kalliimpaan. (poislukien kaikkiein tehokkaimmat Golfit). Kyllä se niin on ,että ymmärtämätöntä jytkäytetään muutamalla nippelillä ja tehdään sitten autosta Sportline.
Jaa, että tässä on ymmärtämätöntä oikein jymäytetty?
Minä kyllä valitsin sportline alusta (varustetason) ihan muista syista un hiljaisuuden suhteen. Kyllä ne olivat mm. penkki, ajo-ominaisuudet, ulkonäkö jne. Ajo-ominaisuuksilla tarkoitan mm. suuntavakavuutta, tuuliherkkyyttä jne.
En usko että comfortlinen ja sportlinen välillä olisi iso ero äänessä, kumpaankaan suuntaan. Ajoäänistä tuntuu tulevan suuri osa renkaista ja moottorin äänen jäädessä taka-alalle. Varmaankin renkaan nopeusluokka ja profiili vaikuttaa jonkin verran, kuin renkaan ikäkin. Nykyisessä on kesärenkaina Michelin Energy 205/55 16" ja talvella Nokian HP 5 195/65 15".
Vertailua sportline ja comfortlinen välillä olen suorittanut omaan vuoden ikäiseen ja kaverin 4v vanhan Golf plussan kanssa. Omani on hiljaisempi ainakin tällä hetkellä, vaikka matalampi profiili renkailla onkin (rengasmerkki sama). Mutta vanhempi rengaskin voi olla äänekkäämpi kuin V koppasen ja plussan äänieristyskin. - alkaakin ..
Golfsetä kirjoitti:
Jaa, että tässä on ymmärtämätöntä oikein jymäytetty?
Minä kyllä valitsin sportline alusta (varustetason) ihan muista syista un hiljaisuuden suhteen. Kyllä ne olivat mm. penkki, ajo-ominaisuudet, ulkonäkö jne. Ajo-ominaisuuksilla tarkoitan mm. suuntavakavuutta, tuuliherkkyyttä jne.
En usko että comfortlinen ja sportlinen välillä olisi iso ero äänessä, kumpaankaan suuntaan. Ajoäänistä tuntuu tulevan suuri osa renkaista ja moottorin äänen jäädessä taka-alalle. Varmaankin renkaan nopeusluokka ja profiili vaikuttaa jonkin verran, kuin renkaan ikäkin. Nykyisessä on kesärenkaina Michelin Energy 205/55 16" ja talvella Nokian HP 5 195/65 15".
Vertailua sportline ja comfortlinen välillä olen suorittanut omaan vuoden ikäiseen ja kaverin 4v vanhan Golf plussan kanssa. Omani on hiljaisempi ainakin tällä hetkellä, vaikka matalampi profiili renkailla onkin (rengasmerkki sama). Mutta vanhempi rengaskin voi olla äänekkäämpi kuin V koppasen ja plussan äänieristyskin.mennä oikeille urille tämä keskustelu, auton melustahan tässä olikin alunperin kysymys. Matalampi alusta voi hieman vaikuttaa (parantaa) ajo-ominaisuuksiin, sekä matala kylkisemmät renkaat. Mutta.... ne ongelmat mitkä ne minun mielestäni tuo ovat suuremmat kuin hyöty. Pienempi ilmatila lisää päivänselvästi rengasmelua, ja jyrää enemmän katukiveyksillä. Mitä taas tulee matalaan alustaan niin Golfi on jo vakionakin niin matala ,että täytyy olla erittäin huolella jos ajaa vähäkään "muhkuraisempaa" tietä. On monelta Jöössiltä öljypohjat piirtyneet rikki , ovan nimittäin niin heikkoa tekoa ettei tarvitse paljonkaan kiven piirtää, niin siihen jää. 16-17 " renkaat ovat hieman hiljaisemmat hitailla maantienopeuksilla, mutta nopeuden kasvaessa eroa taas 15" renkaaseen ei pystytä edes mittaamaan niin olematon se on. 15" renkaat ovat jopa turvallisemmat joissakin märkäkeli olosuhteissa . Vesiliirto suoralla ja kaarteessa, (15") mittaustulokset ovat tämän osoittaneet. Yleensä aina kaikkein paras rengaskoko on se millä auto on toimitettu tehtaalta. Yksi asia tehdastoimituksissakin ihmetyttää, kun autoja toimitetaan liian alhaisilla nopeusluokilla olevilla renkailla, auton suorituskykyyn nähden. Jos lähtee vaikka saksan baanoille suomeen toimitetulla autolla niin alla ovatkin tapporenkaat. Kaikesta huolimatta ajellaan vaan Golfeilla (2.0 TDI 140 hv)vaikka Tojo-mieheksi jo kutsuitkin.
- kuriin
alkaakin .. kirjoitti:
mennä oikeille urille tämä keskustelu, auton melustahan tässä olikin alunperin kysymys. Matalampi alusta voi hieman vaikuttaa (parantaa) ajo-ominaisuuksiin, sekä matala kylkisemmät renkaat. Mutta.... ne ongelmat mitkä ne minun mielestäni tuo ovat suuremmat kuin hyöty. Pienempi ilmatila lisää päivänselvästi rengasmelua, ja jyrää enemmän katukiveyksillä. Mitä taas tulee matalaan alustaan niin Golfi on jo vakionakin niin matala ,että täytyy olla erittäin huolella jos ajaa vähäkään "muhkuraisempaa" tietä. On monelta Jöössiltä öljypohjat piirtyneet rikki , ovan nimittäin niin heikkoa tekoa ettei tarvitse paljonkaan kiven piirtää, niin siihen jää. 16-17 " renkaat ovat hieman hiljaisemmat hitailla maantienopeuksilla, mutta nopeuden kasvaessa eroa taas 15" renkaaseen ei pystytä edes mittaamaan niin olematon se on. 15" renkaat ovat jopa turvallisemmat joissakin märkäkeli olosuhteissa . Vesiliirto suoralla ja kaarteessa, (15") mittaustulokset ovat tämän osoittaneet. Yleensä aina kaikkein paras rengaskoko on se millä auto on toimitettu tehtaalta. Yksi asia tehdastoimituksissakin ihmetyttää, kun autoja toimitetaan liian alhaisilla nopeusluokilla olevilla renkailla, auton suorituskykyyn nähden. Jos lähtee vaikka saksan baanoille suomeen toimitetulla autolla niin alla ovatkin tapporenkaat. Kaikesta huolimatta ajellaan vaan Golfeilla (2.0 TDI 140 hv)vaikka Tojo-mieheksi jo kutsuitkin.
rengasmeluun ei äänieristeen määrä juurikaan vaikuta, vaan juurikin alustan rakenteet. Rengasmelu välittyy auton runkoa pitkin eikä siinä mikään eristematto auta. Jos sportlinessa on käytetty erilaisia ratkaisuja niin silloin se voi hyvinkin olla hiljaisempi kuin comfort, vaikkei äänieristettä olisi grammaakaan enempää.
- en älyä
alkaakin .. kirjoitti:
mennä oikeille urille tämä keskustelu, auton melustahan tässä olikin alunperin kysymys. Matalampi alusta voi hieman vaikuttaa (parantaa) ajo-ominaisuuksiin, sekä matala kylkisemmät renkaat. Mutta.... ne ongelmat mitkä ne minun mielestäni tuo ovat suuremmat kuin hyöty. Pienempi ilmatila lisää päivänselvästi rengasmelua, ja jyrää enemmän katukiveyksillä. Mitä taas tulee matalaan alustaan niin Golfi on jo vakionakin niin matala ,että täytyy olla erittäin huolella jos ajaa vähäkään "muhkuraisempaa" tietä. On monelta Jöössiltä öljypohjat piirtyneet rikki , ovan nimittäin niin heikkoa tekoa ettei tarvitse paljonkaan kiven piirtää, niin siihen jää. 16-17 " renkaat ovat hieman hiljaisemmat hitailla maantienopeuksilla, mutta nopeuden kasvaessa eroa taas 15" renkaaseen ei pystytä edes mittaamaan niin olematon se on. 15" renkaat ovat jopa turvallisemmat joissakin märkäkeli olosuhteissa . Vesiliirto suoralla ja kaarteessa, (15") mittaustulokset ovat tämän osoittaneet. Yleensä aina kaikkein paras rengaskoko on se millä auto on toimitettu tehtaalta. Yksi asia tehdastoimituksissakin ihmetyttää, kun autoja toimitetaan liian alhaisilla nopeusluokilla olevilla renkailla, auton suorituskykyyn nähden. Jos lähtee vaikka saksan baanoille suomeen toimitetulla autolla niin alla ovatkin tapporenkaat. Kaikesta huolimatta ajellaan vaan Golfeilla (2.0 TDI 140 hv)vaikka Tojo-mieheksi jo kutsuitkin.
>Pienempi ilmatila lisää päivänselvästi rengasmelua
HÄH!!!??? Pikkusen perusteluja? - äänieritystä
kuriin kirjoitti:
rengasmeluun ei äänieristeen määrä juurikaan vaikuta, vaan juurikin alustan rakenteet. Rengasmelu välittyy auton runkoa pitkin eikä siinä mikään eristematto auta. Jos sportlinessa on käytetty erilaisia ratkaisuja niin silloin se voi hyvinkin olla hiljaisempi kuin comfort, vaikkei äänieristettä olisi grammaakaan enempää.
molemmissa , ei kuule tehtaaat rupee veivaan jonku mattokappaleiden kanssa, se on päivänselvä asia. Osta molemmat autot ja pura ne palasiksi niin näät ettei niissä ole eroja äänieristeissä. Samaa paskaa ne suoltaa tulemaan, nahkarattia ja erilaista penkkiä ja muutama listanpätkä ja kovempi jousitus matallettu maavara siinä se SPORTLINE on.
- Gulf
sinä.. kirjoitti:
puhuit alunperin auton hijaisuudesta, älä sekoile. Huomioi sellainenkin asia ,että jos ajat autolla jossa ovat ns. ajamattomat renkaat ts. pintaa jäljellä 100%. Toisessa autossa on renkaat jotka ovat jo puoliajoiset 50% ,enemmän ajetut renkaat välittävät melua paljon enemmän sisätiloihin ,koska vaimennuskerros on jo ohuempi. Luuletko ,että Golfissa on eri vetonivelet oliko se Sportti tai Comfortti varustus, höpö höpö. Et kuule löydä montakaan erinlaista osaa ja nappelia näistä varustelutasoista jotka vaikuttavat auton äänettömyyteen. Se on kuule ihan sama onko nahkaratti tai penkit vähän erilaiset ei se meluun vaikuta. Itse valitsin Comfortvarustuksen koska pidän sen järkevämpänä vaihtoehtona arkiautolle. Niin esitän vaan kysymyksen voisiko Comfortissa olla jopa hiljaisempi melutaso, täysin mahdollista. Nyt puhutaan vaan Golfista. Käyppäs liikkeessä kysymässä niitä Sportin vetareita samoja kaikissa Golfeissa halvimmasta kalliimpaan. (poislukien kaikkiein tehokkaimmat Golfit). Kyllä se niin on ,että ymmärtämätöntä jytkäytetään muutamalla nippelillä ja tehdään sitten autosta Sportline.
Älä sekoile - en minä ole mistään auton hiljaisuudesta 'alunperin' kirjoitellut. Kommentoin vain tuohon väitteeseesi ettei comfort ja sportline malleissa ole mitään eroa mikä voisi selittää melutason eroja. Onhan niissä eroa mm. alusta.
Itse olen koeajanut liikkeen esittelyautoja vertailumielessä. Esitteluautoissa harvoin on ns. puoliajoiset renkaat alla. Niistä kokemuksista siis kirjoitin Golfin tapauksessa.
Liikkeessä (tai huollossa) harvoin tietävät mitä eroa vaikka vetareissa on, ainoa mitä näkevät onko niissä eri osakoodi - tosin näin voi olla vaikka osa olisi samakin.
Vetari oli vain yksi esimerkki aiemmista autoistani, se ei tarkoittanut, että näin on Golfissa. Sen tarkoitus oli huomauttaa sinulle, että eri malleissa voi olla erilaisia osia, mutta nähtävästi sekin oli turhaa :) - keskusteltiin..
Gulf kirjoitti:
Älä sekoile - en minä ole mistään auton hiljaisuudesta 'alunperin' kirjoitellut. Kommentoin vain tuohon väitteeseesi ettei comfort ja sportline malleissa ole mitään eroa mikä voisi selittää melutason eroja. Onhan niissä eroa mm. alusta.
Itse olen koeajanut liikkeen esittelyautoja vertailumielessä. Esitteluautoissa harvoin on ns. puoliajoiset renkaat alla. Niistä kokemuksista siis kirjoitin Golfin tapauksessa.
Liikkeessä (tai huollossa) harvoin tietävät mitä eroa vaikka vetareissa on, ainoa mitä näkevät onko niissä eri osakoodi - tosin näin voi olla vaikka osa olisi samakin.
Vetari oli vain yksi esimerkki aiemmista autoistani, se ei tarkoittanut, että näin on Golfissa. Sen tarkoitus oli huomauttaa sinulle, että eri malleissa voi olla erilaisia osia, mutta nähtävästi sekin oli turhaa :)nimen omaan auton "hiljaisuudesta". Kyllä tiedän ,että tosi Sporteissa on erilaiset osat ja pyöränripustukset vetarit yms..... Mutta valitettavasti Golfin kohdalla ne on samaa tavaraa ostat Sportlinen tai vaikkapa perusmallin, sori vaan näin se on. Olen ollut Volkkareiden kanssa tekemisissä kymmeniä vuosia takuuvarmasti tiedän mistä puhun. Olen ostanut Golfia, Passattia,Jettaa kaikkia näitä monia---monia uutena. No missä ne sitten tietää esim. vetonivelet jos ei huollossa, samaa sontaa ne on koita nyt älytä, hyvä ihminen.
- golffaaja -08
vaikuta kirjoitti:
siihen meluun mitenkään, tai onko kori 2-senttiä matalammalla kuin normaalisti. Samanlaiset siellä muuten aluskalut on. HILJAISEMPI Sportti luulotautia kaikki tyyni. Sporttiin tai Comforttiin samat renkaat ja sokkotestiajo ei pysty erottamaan ainakaan melutason perusteella kummasta autosta on kyse. Voi olla ,että melutaso on Comfotissa pienempi korkeammalla rengasprofiililla (195-65-15. Katos kun se olettamus vaikuttaa paljon korvienväliin. Mersunmiehetkin luulevat ,että Mersu on mailman paras auto.
samanlaista melua pitävät kumpikin,olipa sportti tai comfortti. Itselläni on -08 Sportline ja kyllä kesärenkailla melua piisaa, kun ovat kuluneet (ajettu yli 40 K).Vaihdoin renkaat 15" Michelinin Energy Seaverihin ja melumaailma muuttui parempaan suuntaan. Olin kokeillut sellaista Varianttia jossa oli 15" ja päätin kokeilla itse,koska olin tarpeessa ostaa joka tapauksessa uudet kesärenkaat. Kitkat on ainoat renkaat joilla melu pysyy mielyttävällä tasolla. Edellinen auto on V koppanen HB Sportline ja siinä on uudet 16" Pirellit ja melumaailmaltaan selkeästi hiljaisempi kuin Variant.(auto on edelleen perheessä)
Kulutuksista tässä samalla. Pitkällä matkalla (ajan tällaisia pätkiä paljon vuoden aikana),n 800 km,keskikulutus tietokoneen mukaan 5,3 ja keskinopeus 80 km tunnissa, maltillista nopeuta, kun ei ollut kiire. Yhden hengen kuormalla,mutta takakontti raskaasti lastattu. Volkkarimme automaatteja ja tästä DSG:stä voisin kirjoittaa novellin. Momenttimuuntimella olevasta 6 lovisesta ei toistaiseksi moitteen sanaa.
- hei haloo
Roiskeläpät raapii maata. No ei kyllä ole itselläni koskaan raapinut????
- Aloittaja
kylläpä ne vaan enempi kuopissa ja epätasaisilla teillä raapivat maata ne Comfortlinen roiskeläpät ja samoin keula niiaan ja pohjaa herkemmin joustoissa ja kaarteissa&työssyissä joten herkeimmin osuvat läpät ja etupään pohjan osatkin moottorin alla maahan. Kokemusta on koska edellinen auto oli Variant Comfortlinenä ja nykyinen on Variant Sportlinenä. Molemmissa renkaat samaa kokoa 205/55R16. Comfortlinessä oli H luokan renkaat ja tässä on V luokan renkaat eli kovemmat.
Sportlinessä on huomattavasti paremmin tukeva ja muotoiltu penkki ja käteen mukavasti ja napakasti istuva paksukehäinen nahkaratti joka on aivan eri luokkaa kuin muiden varustelutasojen kovamuovinen ohut käikäle. Toki se penkki ei läskeille sovi kun on sen verran ergonominen ja muotoiltu jakkara. GT ja GTI malleissa on vielä parempi ratti. Higlinessäkin on aivan eri luokan penkit kuin Comfortlinessä. Uudessa Golf VI:ssä ne Comfortlinen penkit on menneet huonompaa suuntaa eli nyt ne on löllömmät eivätkä tuo yhtä hyvin kuin ennen.
Se sporttialusta on viritetty niin, että se ei ole liian kova millään alustalla. Toki sen myönnän että mukulakivellä se on jämäkämpi ja hieman ikävämpi kuin Comfortlinen alusta joka sekään ei ole niin hyvä mukulakivellä kuin jotkut Citikat. Muilla päällyisteillä se hakkaa ajettavuudeltaan ja suuntavakavuudeltaan sekä äänettömyydeltään Comfortlinen. Olen oman kokemuksen perusteella sitä mieltä ja tiedän että moni muukin joilla on tai on ollut joko sama auto tai yleensäkin VW tuotteita kummallakin alustalla pitävät Sportlineä melkein poikkeuksetta parempana.
Se madallus eli todellakaan ole mikään järjetön vaan noin 15mm. Alusta on matalampi ja jouset ovat ainakin jäykemmät kuin Comfortlinessä. Uskoisin että iskaritkin ovat silloin erilaiset ja myöskin voi olla että koiranluissa on eroa.
Sen asian voin kyllä VW:n varaosaohjelmalta eli ETKA:lta selvittää auton runkonumeroa apuna käyttäen.
Mutu on mutua, mutta fakta on faktaa! - Lärvilauta
Aloittaja kirjoitti:
kylläpä ne vaan enempi kuopissa ja epätasaisilla teillä raapivat maata ne Comfortlinen roiskeläpät ja samoin keula niiaan ja pohjaa herkemmin joustoissa ja kaarteissa&työssyissä joten herkeimmin osuvat läpät ja etupään pohjan osatkin moottorin alla maahan. Kokemusta on koska edellinen auto oli Variant Comfortlinenä ja nykyinen on Variant Sportlinenä. Molemmissa renkaat samaa kokoa 205/55R16. Comfortlinessä oli H luokan renkaat ja tässä on V luokan renkaat eli kovemmat.
Sportlinessä on huomattavasti paremmin tukeva ja muotoiltu penkki ja käteen mukavasti ja napakasti istuva paksukehäinen nahkaratti joka on aivan eri luokkaa kuin muiden varustelutasojen kovamuovinen ohut käikäle. Toki se penkki ei läskeille sovi kun on sen verran ergonominen ja muotoiltu jakkara. GT ja GTI malleissa on vielä parempi ratti. Higlinessäkin on aivan eri luokan penkit kuin Comfortlinessä. Uudessa Golf VI:ssä ne Comfortlinen penkit on menneet huonompaa suuntaa eli nyt ne on löllömmät eivätkä tuo yhtä hyvin kuin ennen.
Se sporttialusta on viritetty niin, että se ei ole liian kova millään alustalla. Toki sen myönnän että mukulakivellä se on jämäkämpi ja hieman ikävämpi kuin Comfortlinen alusta joka sekään ei ole niin hyvä mukulakivellä kuin jotkut Citikat. Muilla päällyisteillä se hakkaa ajettavuudeltaan ja suuntavakavuudeltaan sekä äänettömyydeltään Comfortlinen. Olen oman kokemuksen perusteella sitä mieltä ja tiedän että moni muukin joilla on tai on ollut joko sama auto tai yleensäkin VW tuotteita kummallakin alustalla pitävät Sportlineä melkein poikkeuksetta parempana.
Se madallus eli todellakaan ole mikään järjetön vaan noin 15mm. Alusta on matalampi ja jouset ovat ainakin jäykemmät kuin Comfortlinessä. Uskoisin että iskaritkin ovat silloin erilaiset ja myöskin voi olla että koiranluissa on eroa.
Sen asian voin kyllä VW:n varaosaohjelmalta eli ETKA:lta selvittää auton runkonumeroa apuna käyttäen.
Mutu on mutua, mutta fakta on faktaa!kaikissa VAG pirsseissä on kapeat etujakkarat tätä nykyä oli se Seat, VW, Audi tais Skoda ja oli varustetaso mikä hyvänsä. Ne ei ole läskiperseiden autoja.
Lisäksi niiden Spotlinen ja Comfortlinen alustojen korkeusero ei ole kuin sen vajaat 15mm jota ei kyllä oikein pajaalla silmällä erota jos ei syynäämällä syynä ja molempien kyllä täytyy olla ihan vierivieresä että eron alustoissa näkee ja mitta taskussa.
Kiinni voi jäädä ihan ydinkeskustassakin ja ihan Comfort-alustallakin. Kokemusta on: talvi ja satoi paljon lunta, käännyin tyhmyyttäni auraamattomalle ydikeskustan kadulle ja kas siinä sitä oli auton mahanpohja lumipöperössä kiinni. - Aloittaja
Aloittaja kirjoitti:
kylläpä ne vaan enempi kuopissa ja epätasaisilla teillä raapivat maata ne Comfortlinen roiskeläpät ja samoin keula niiaan ja pohjaa herkemmin joustoissa ja kaarteissa&työssyissä joten herkeimmin osuvat läpät ja etupään pohjan osatkin moottorin alla maahan. Kokemusta on koska edellinen auto oli Variant Comfortlinenä ja nykyinen on Variant Sportlinenä. Molemmissa renkaat samaa kokoa 205/55R16. Comfortlinessä oli H luokan renkaat ja tässä on V luokan renkaat eli kovemmat.
Sportlinessä on huomattavasti paremmin tukeva ja muotoiltu penkki ja käteen mukavasti ja napakasti istuva paksukehäinen nahkaratti joka on aivan eri luokkaa kuin muiden varustelutasojen kovamuovinen ohut käikäle. Toki se penkki ei läskeille sovi kun on sen verran ergonominen ja muotoiltu jakkara. GT ja GTI malleissa on vielä parempi ratti. Higlinessäkin on aivan eri luokan penkit kuin Comfortlinessä. Uudessa Golf VI:ssä ne Comfortlinen penkit on menneet huonompaa suuntaa eli nyt ne on löllömmät eivätkä tuo yhtä hyvin kuin ennen.
Se sporttialusta on viritetty niin, että se ei ole liian kova millään alustalla. Toki sen myönnän että mukulakivellä se on jämäkämpi ja hieman ikävämpi kuin Comfortlinen alusta joka sekään ei ole niin hyvä mukulakivellä kuin jotkut Citikat. Muilla päällyisteillä se hakkaa ajettavuudeltaan ja suuntavakavuudeltaan sekä äänettömyydeltään Comfortlinen. Olen oman kokemuksen perusteella sitä mieltä ja tiedän että moni muukin joilla on tai on ollut joko sama auto tai yleensäkin VW tuotteita kummallakin alustalla pitävät Sportlineä melkein poikkeuksetta parempana.
Se madallus eli todellakaan ole mikään järjetön vaan noin 15mm. Alusta on matalampi ja jouset ovat ainakin jäykemmät kuin Comfortlinessä. Uskoisin että iskaritkin ovat silloin erilaiset ja myöskin voi olla että koiranluissa on eroa.
Sen asian voin kyllä VW:n varaosaohjelmalta eli ETKA:lta selvittää auton runkonumeroa apuna käyttäen.
Mutu on mutua, mutta fakta on faktaa!perseosa ja ne on muutenkin paljon kivemmat istua kuin esim faceliftatun ns. uuden Golf Plus Comfortlinen penkit jotka on kyllä aika kovat, kapeat ja kovemmat kuin esim. Comfortline Golf VI:ssä. Niin ja Sportlinessä voi säätää ristiselän tuen kovuutta kuten toki Comfotlinessäkin miedompaan sekä kovempaan suuntaan.
Tarkistin ETKA:lta Sportlinen ja Comfortlinen osaerot
Sportlinessä on sisällä nämä erot verrattuna Comfortlineen:
- nahkaratti
- erilaiset sisustuksen listat
- nahkainen käsijarrukahva
- nahkainen vaihdekepin nuppi
- sporttipenkit edessä
- takana erilainen istuinosa myös
- ei vakiona suksiluukkua
- ei vakiona vakionopeussäädintä
- erilainen istuinten materiaali sekä kankaan verhoilun ulkoasu
Samaa on mm. sama äänieristematto konepellissä, samat pyörien kotelot ja niiden eristeet, samat akseliston osat mm. tukivarret, koiranluut yms., samat laakerit ja navat pyörissä, samat pallonivelet, samat jarrulevyt ja palat, sama pohjalevy ja sama moottoritilan alasuoja ja eristeet.
Kaikissa noissa luettelemissani osissa täysin samat osat nrot oli Comfortline tai Sportline. Asia tutkastu lyömällä ETKA:n Sportline-mallin alusta nro ja Comfortlinen alustanro ja sitten vertaamaan osia keskenään.
Eroa on ainoastaan iskarit ja jouset, niillä on Sportlinessä eri osanrot. ilmeisesti se madallus on saatu aikaan niillä jäykemmillä jousilla ja ne saattavat olla ja varmaan ovatkin eri mittaiset. - Ei taida....
Aloittaja kirjoitti:
perseosa ja ne on muutenkin paljon kivemmat istua kuin esim faceliftatun ns. uuden Golf Plus Comfortlinen penkit jotka on kyllä aika kovat, kapeat ja kovemmat kuin esim. Comfortline Golf VI:ssä. Niin ja Sportlinessä voi säätää ristiselän tuen kovuutta kuten toki Comfotlinessäkin miedompaan sekä kovempaan suuntaan.
Tarkistin ETKA:lta Sportlinen ja Comfortlinen osaerot
Sportlinessä on sisällä nämä erot verrattuna Comfortlineen:
- nahkaratti
- erilaiset sisustuksen listat
- nahkainen käsijarrukahva
- nahkainen vaihdekepin nuppi
- sporttipenkit edessä
- takana erilainen istuinosa myös
- ei vakiona suksiluukkua
- ei vakiona vakionopeussäädintä
- erilainen istuinten materiaali sekä kankaan verhoilun ulkoasu
Samaa on mm. sama äänieristematto konepellissä, samat pyörien kotelot ja niiden eristeet, samat akseliston osat mm. tukivarret, koiranluut yms., samat laakerit ja navat pyörissä, samat pallonivelet, samat jarrulevyt ja palat, sama pohjalevy ja sama moottoritilan alasuoja ja eristeet.
Kaikissa noissa luettelemissani osissa täysin samat osat nrot oli Comfortline tai Sportline. Asia tutkastu lyömällä ETKA:n Sportline-mallin alusta nro ja Comfortlinen alustanro ja sitten vertaamaan osia keskenään.
Eroa on ainoastaan iskarit ja jouset, niillä on Sportlinessä eri osanrot. ilmeisesti se madallus on saatu aikaan niillä jäykemmillä jousilla ja ne saattavat olla ja varmaan ovatkin eri mittaiset.vaikuttaa auton hiljaisuuteen nämä seikat. Aloittaja olit sittenkin väärässä. Siinä se Sporttialusta on, lyhyempiä jousenpätkiä ja eri iskareita, niin yksinkertaista se on jymäyttää.
- Golfsetä
Ei taida.... kirjoitti:
vaikuttaa auton hiljaisuuteen nämä seikat. Aloittaja olit sittenkin väärässä. Siinä se Sporttialusta on, lyhyempiä jousenpätkiä ja eri iskareita, niin yksinkertaista se on jymäyttää.
Mulla on siis sportline, miten minua on jymäytetty?
En ymmärrä?
Oma valinta sportline, comfortline ei kiinnostanut.
Valintaan vaikutti ajo-ominaisuudet (ei isoa eroa) ja ulkonäkö (ei isoa eroa). Mutta kuitenkin valintani oli ja on selvä.
Koska ostin itselleni uutta autoa oli valinta helppo, eri asia jos olisin etsinyt käytettyä. - että..
Golfsetä kirjoitti:
Mulla on siis sportline, miten minua on jymäytetty?
En ymmärrä?
Oma valinta sportline, comfortline ei kiinnostanut.
Valintaan vaikutti ajo-ominaisuudet (ei isoa eroa) ja ulkonäkö (ei isoa eroa). Mutta kuitenkin valintani oli ja on selvä.
Koska ostin itselleni uutta autoa oli valinta helppo, eri asia jos olisin etsinyt käytettyä.minä EN YMMÄRRÄ, Sporttialustasta mitään, kyllä se omasta mielestäni osui nappiin mun arvioni, ainakin Golfin osalta. Neljä erilaista jousenpätkää ja jämymmät iskarit siinä se Sporttialusta on. Niinkuin aijemmin jo sanoin olen värkkäillyt Volkkareiden kanssa jo vuodesta -67, nääs elämä on opettanut. Terveisin: kova Volkkarimies vanha Kääkkä.
- Golfsetä
että.. kirjoitti:
minä EN YMMÄRRÄ, Sporttialustasta mitään, kyllä se omasta mielestäni osui nappiin mun arvioni, ainakin Golfin osalta. Neljä erilaista jousenpätkää ja jämymmät iskarit siinä se Sporttialusta on. Niinkuin aijemmin jo sanoin olen värkkäillyt Volkkareiden kanssa jo vuodesta -67, nääs elämä on opettanut. Terveisin: kova Volkkarimies vanha Kääkkä.
En epäile kokemustasi volkkareista, mutta miten minua on "jymäytetty"?
Ne jouset ja iskarit varmaankin vaikuttavat ajo-ominaisuuksiin, loput varusteet ovat mukavuus- ja ulkonäköseikkoja. Se siitä!
En ole kyllä kehuskellut mitään. Ja mistä voit tietää mitkä olivat odotukseni sportlinen alustasta kun en ole olettanutkaan siinä olevan muuta eroja kuin jouset ja iskarit, sekä renkaat osaltaan. Ja se ero on jokatapauksessa pieni verrattuna, trend-, comfort-, sport- tai higline malleja. GTI ja R32 ovat eri juttu.
En ole väittänyt että samanlaisissa Golf V malleissa olisi äänieroja, mutta Golf plus comforline ja Golf V sportline malleissa, jotka ovat eri ikäiset, niin minun kokemukseni mukaan on eroa, en sitä ole mitannut tosin.
Niin, vähän se kovuuskin on sellainen suhteellinen käsite kuten melu, tarkoitan näissä mielipiteissä. Jos otsaluu on umpiainesta, niin kovaahan se on ja jos on kova kinaamaan niin kovaahan se on sekin ja eikun desibelit nousee!
Mutta taitaa riittää minulle tästä aiheesta. Tärkeintä lienee että jokainen olisi tyytyväinen omaansa, mitä sitä toisten autoja mittaamaan. Keskustelu ja inttäminen on sitten eri asia.
Hyvät yöt! - Aloittaja
Ei taida.... kirjoitti:
vaikuttaa auton hiljaisuuteen nämä seikat. Aloittaja olit sittenkin väärässä. Siinä se Sporttialusta on, lyhyempiä jousenpätkiä ja eri iskareita, niin yksinkertaista se on jymäyttää.
ja tekee sen Sportlinen hilajsemmaksi jos se alustan madallaus ja tukevuus ei siihen vaikuta, että tekee äänettömämmäksi. Ei syy voi olla pelkästään siinä että Comfortlinessä oili Continentalin renkaat ja tässä Good Yearin NCT5 renkaat jotka ovat toki ECO merkityt ja ovat ns. alhaisen vierinvastuksen renkaat
- väärässä
Kun autoissa on samat renkaat on Comfortline hiljaisempi ja mukavampi. Tämä johtuu siitä että kyseessä on näihin vaikuttavilta osiltaan sama auto muuten paitsi että Sportlinessa on kovempi alusta ja kovemmat penkit. Radalla Sportline on aavistuksen verran jämäkämpi. Vaikka itse Sportkinen ostinkin suosittelisin tavalliselle käyttäjälle ehdottomasti Comfortlinea.
- asiaa tutkinut
Ei ole väliä onko trendline, comfortline tai sportline samat äänieristeet niissä on. Ainoastaan eroa syntyy eri moottoriversioiden välillä, koska esim. diesel koneissa on nokkapellin sisällä äänieristys mutta bensa moottorisissa taas ei ole.
- Aloittaja
asiaa tutkinut kirjoitti:
Ei ole väliä onko trendline, comfortline tai sportline samat äänieristeet niissä on. Ainoastaan eroa syntyy eri moottoriversioiden välillä, koska esim. diesel koneissa on nokkapellin sisällä äänieristys mutta bensa moottorisissa taas ei ole.
molemmat autot on TSI koneellisia se ex Comfortline Variant ja nyt tämä Sportline Variant ja uskallan väittää että jos laitan tähän Sportlinen Variantiin H nopeusluokan renkaat alle ja vieläpä jonkun hiljaisen ja pehmeän renkaan vaikka Hakka H:n niin edelleen on hiljasempi kuin Comfortline. Mainittakoon että olen 180cm 78kg ja minulle nuo Sportline jakkarat eivät ole yhtään liian kovat eikä tuo alusta. Tehtiin reissu Tampereelle ja eipä meno- eikä tulomatkallakaan perse, selkä tai pää yhtään kipeytynyt :) Oli oikein maukasta ja mukavaa lasetella menemään. Olin kuskina mennessä ja tullessa. Se alusta ei ole mikään kivireki tai ne penkit mitkään kivikovat, jos vertaa monen muun automerkin sporttialustoihin tai sportpenkkeihin.
Tämä on minun mielipide ja olkaa vaan rauhassa muut mitä mieltä lystäätte. itse olen paljon tyytyväisempi tähän Sportlineen kuin Comfortlineen. PS.: mökkiä ei ole eikä mitään tarvetta mennä metsäteille joten hyvin tällä pärjään.
Mulla oli TSI Variant aikasemmin ja oli nokkapellin äänieriste vakiovarusteena ja on myös tässä uudessa samalla lailla kaikissa TSI bensakoneissa on se äänieriste vakiona paitsi 90 kilowattisessa Variantissa. VI Golfista se löytyy 90 kilowattisestakin.
Monet täällä kirjoittelee ihan mutua noista varusteista, teknisistä tiedoista tai auton ominaisuuksista ihan mutupohjalta tai niin kuin itse luulevat asioitten olevan.
Toki en itse ole täydellinen enkä sitä väittäkään, mutta on sen verrran monta Golfia ollut ja Volkkareihin perehdyn työni puolesta ja myös mielenkiintoa riittää tutkia, koeajaa, lukea niihin liityviä juttuja vapaa-ajallakin...
Niin ja kaikissa Golf Varianteissa on nykyään rengaskoko 205/55R16 eikä sinne edes rekisteriotteessa muu koko käy. Johtuu jarrulevyjen isontamisesta. Pienempi vanne ei enää mahdu. Näin siis jos on 118 kilowatiien TSI tai Diesel. Eipä taida käydä 90 kilowattisenkaan enää. Aiemmin mahtui esim. 103 kilowattiseen TSI:n 15 tuumainen vanne, kun siinä oli pienemmät levyt edessä.
Myös VI Golfit eli 3- ja 5-oviset sekä facelift Plus malli toimitetaan nykyään 205/55R16 renkain kun pienemmät ei mahdu isompien jarrulevyjen takia. Ainoastaan enää joku 1.4 vapari tai 1.6 vapari Golf/Jetta toimitetaan 195/65R15 renkain, tosin noita koneita ei läheskään kaikkiin malleihin enää saa.
Joku myös väitti, että Volkkareissa on liian alhaisen nopeusluokan renkaat vakiona. Mitä olen itse autoja tukinut ja mitä mulle on niitä itsellekin toimitettu niin vuodesta 2003 lähtien melkein poikkeuksetta ne kaikki Golfitkin on tuleet suomeen V, W tai jopa Y nopeusluokan renkain jopsa 1.6 koneisissa Golfeissa on V luokan renkaita ja ihan turhaan koska kyseinen kosla ei kulje kuin jotain 170km/h. - KIRJOITTAJA
JOKA ÄLYÄÄ ASIAN. TV: 25 Volkkarin MIES
- ASIAA!
Asia on juuri näin. Kaikki muu on mutua jos edes sitäkään.
- Kömfört
Turhaa keskustelua, koska Sportline on UUDESSA VI-koppasessa HISTORIAA. Taisivat havaita huonoksi.
- Ne....
Rupee niitä pojille väsään kun ne saa ekaksi tehtyä näitä mukavampia malleja markkinoille. Tyydytetään isompaa ostajajoukkoo ekaksi. Nopiaa siihen nyt sitte väsää uutta penkkiä ja jousenpätkää, sisustuslistaa jne.... Saadaan taas Sporttia pojille.
- Aloittaja
Ne.... kirjoitti:
Rupee niitä pojille väsään kun ne saa ekaksi tehtyä näitä mukavampia malleja markkinoille. Tyydytetään isompaa ostajajoukkoo ekaksi. Nopiaa siihen nyt sitte väsää uutta penkkiä ja jousenpätkää, sisustuslistaa jne.... Saadaan taas Sporttia pojille.
kuin Sportline (Higline korvannut Sportlinen) siis myöskin erittäin muotoillut ja joidenkin makuu sitten vissiin kovat istuimet, myös nahkaratti sekä nahkaa muutamassa osassa, kiiltolistat sisällä sekä aluvanteet kuten Sportlinessä. Ainoa ero on se että ei ole samanlaista jousitusta&alustaa kuten Sportlinessä mutta sen sporttialustan saa muutaman satasen lisähintaan jos haluaa (tosin Sport-alustan saa vain Golf Variantin ja Jetan Highline-mallien yhteyteen lisähintaan). Golf VI malliin ei saa sportalustaa jaa siihen saa ns. säädettävän alustan lisähintaan jossa on kolme eri asetusta: normal, sport ja comfort. Se on taas paljon kalliimpi kuin ns. sport alusta joka maksaa noin 250eur. Säädettävä alusta maksaa noin 1000,00EUR.
Etttä annattaa asioita vähän tarkastella ennekuin mesoo että siksi olis lopetettu kun on jotenkin huono. Sitäpaitsi Sportlinestä voi tehdä käden käänteessä Comfortlinen jos se jousitus ja iskunvaimennus alkaa liikaa ahdistaa. Jouset ja iskarit vaihtoon niin on sisustaa lukuunottamatta taas Comfortline - OLETTE SAANUT
Aloittaja kirjoitti:
kuin Sportline (Higline korvannut Sportlinen) siis myöskin erittäin muotoillut ja joidenkin makuu sitten vissiin kovat istuimet, myös nahkaratti sekä nahkaa muutamassa osassa, kiiltolistat sisällä sekä aluvanteet kuten Sportlinessä. Ainoa ero on se että ei ole samanlaista jousitusta&alustaa kuten Sportlinessä mutta sen sporttialustan saa muutaman satasen lisähintaan jos haluaa (tosin Sport-alustan saa vain Golf Variantin ja Jetan Highline-mallien yhteyteen lisähintaan). Golf VI malliin ei saa sportalustaa jaa siihen saa ns. säädettävän alustan lisähintaan jossa on kolme eri asetusta: normal, sport ja comfort. Se on taas paljon kalliimpi kuin ns. sport alusta joka maksaa noin 250eur. Säädettävä alusta maksaa noin 1000,00EUR.
Etttä annattaa asioita vähän tarkastella ennekuin mesoo että siksi olis lopetettu kun on jotenkin huono. Sitäpaitsi Sportlinestä voi tehdä käden käänteessä Comfortlinen jos se jousitus ja iskunvaimennus alkaa liikaa ahdistaa. Jouset ja iskarit vaihtoon niin on sisustaa lukuunottamatta taas Comfortlinetikusta asian. Noissa kaikissa varustetasoissa on varmasti samanlaiset äänieristeet.Onhan tuossa edellä kylän viisaimmat pojat keksineet monenlaista syytä rengasmeluun.
Mielenkiinnolla seurasin keskustelua,yleensä en osallistu siihen mutta enää en malttanut olla ottamatta kantaa.
Yksi suurimpia syitä erilaiseen rengasmeluun samanlaisilla autoilla on ilman ja tienpinnan lämpötila.Toinen on renkaan vierintävastus.
Millään jousenpätkillä, iskareilla tai muilla sport virityksillä ei ole juurikaan mitään tekemistä melun kanssa.
- line....
...ja ainakin olen tyytyväinen auton melutasoon, edellinen oli -07 Jetta comfortline. Melutaso on ok-tasoa, stereoista voi nauttia autobaanallakin (käytiin juuri reissu saksanmaalla). Koeajoin kunnolla ennen kauppoja variantin sekä sport- että comfortlinena, ja melutaso noiden välillä nimenomaan variantina samankaltainen. Mutta: ajettavuus sportlinessa selkeästi parempi, kaarreajo, ohjauksen jämäkkyys ja suuntavakavuus muun muassa. Jousitusmukavuus yllättävän hyvä,kuten oli koeajamassani kutoskopan GTI-Golfissakin vaikka on vielä sportimmaksi tehty. VW osaa sportalustan tekemisen. Sportline vakuutti myös heti paremmilla istuimillaan, juuri tehty 5000 km:n Euroopan kesälomareissu ja ei perse puudu eikä selkää pakota vaikka olen selkävikainen. nahkaratti loistava ja automaatti-ilmastointi paras mitä on koskaan autoissani ollut (kaksialueisuus ja ennen kaikkea ns. epäsuora ilmanvaihto eli keskiosassa kojelautaa vaakatasossa olevan ilmaritilän kautta puhaltaa ilmaa vedottomasti eikä mm. kuivata ja ärsytä silmiä ja hellettä oli lähes koko reissun ajan 27 - 34 astetta!
Ja 118kW 1,4 TSI dsg7 loistava yhdistelmä, myös autobaanalla, jalkoihin ei jää! :)- testasin
Sportlinea ja edes terveen miehen selkä ei tahtonut kestää Suomen teitä. Comfortline on aivan ero maata vaikkei autoissa muuten juuri eroa olekaan.
- viittikö
testasin kirjoitti:
Sportlinea ja edes terveen miehen selkä ei tahtonut kestää Suomen teitä. Comfortline on aivan ero maata vaikkei autoissa muuten juuri eroa olekaan.
pojat ennää höpöttää, se on makuasia sanoi Moppe kun muniaan nuoli.
- ryuporuypi
testasin kirjoitti:
Sportlinea ja edes terveen miehen selkä ei tahtonut kestää Suomen teitä. Comfortline on aivan ero maata vaikkei autoissa muuten juuri eroa olekaan.
niitä molempia versioita. Millään pikakoeajolla et voi Sportlineä selkeästi tuomita huonommaksi. Läskelle ei sport penkit sovi tai joillekin Toni Halmeen kokoisille köriläille. Ne on niille liian kovat ja kapeat, niin tosin on kaikkien nykyvolkkarien penkit kaikille sellaisille ns. äijämiehille ja läskimahoille. jois tykkää upottavasta jenkkisohvasta niin sitten Raskalainen auto tai Volkkarista Comfortline versio.
Sportlinen pekit on tukevat, ei liian kovat ja on erittäin hyvät tällaiselle selkävialliselle ihmiselle! Ei voi kuin kehua! Sivuttaistuet tukee reisiä myös mahtavan hienosti. - hyvä..
ryuporuypi kirjoitti:
niitä molempia versioita. Millään pikakoeajolla et voi Sportlineä selkeästi tuomita huonommaksi. Läskelle ei sport penkit sovi tai joillekin Toni Halmeen kokoisille köriläille. Ne on niille liian kovat ja kapeat, niin tosin on kaikkien nykyvolkkarien penkit kaikille sellaisille ns. äijämiehille ja läskimahoille. jois tykkää upottavasta jenkkisohvasta niin sitten Raskalainen auto tai Volkkarista Comfortline versio.
Sportlinen pekit on tukevat, ei liian kovat ja on erittäin hyvät tällaiselle selkävialliselle ihmiselle! Ei voi kuin kehua! Sivuttaistuet tukee reisiä myös mahtavan hienosti.Jeppe, kun jaksat keskustella itsesi kanssa. Kaikissa Volkkareissa on aika kovat ja ryhdikkäät penkit.
- senkin vatipää taliaivo
hyvä.. kirjoitti:
Jeppe, kun jaksat keskustella itsesi kanssa. Kaikissa Volkkareissa on aika kovat ja ryhdikkäät penkit.
terveisin tätä keskustelua ulkopuolisena seurannut.
- ULKOPUOLINEN...
senkin vatipää taliaivo kirjoitti:
terveisin tätä keskustelua ulkopuolisena seurannut.
Mene seisoon teidän navetantaakse housut nilkoissa varmaan helpottaa. Syötä ittees itikoille.
- uutta hankkimassa
Olen hankkimassa uutta autoa ja kävin koeajamassa molemmat Golf 1.4 TSI Comfortlinen ja Sportline Variant mallit. Volkkaria en ole ennen omistanut mutta koeajo lenkin jäljiltä autosta jäi hyvä mielikuva paitsi se melu. Minä ja perheen kakkoskuski pitivät molempia autoja meluisina. Piti jopa kesken koeajon käydä tarkistamassa antoiko myyjä sittenkin diesel mallin koeajoon mutta kyllä se oli 1.4 TSI. Penkit olivat mielestäni aika tavanomaiset joten volkkarin penkkien paremmuudesta ei kannattaisi puhua jos vertaa muihin uusiin autoihin. Mielestäni samanlaiset penkit kuin Insigniassa , V50:ssä ja Avensiksessa (tehneekö sama alihankkija?)
Ruostesuojattuna melu voisi olla kenties pienempi.
Passattia mietin vielä kokeilevani. Onko hiljaisempi kuin Golf?- varmasti
Ovat nykyään kaikki VW:n mallit meluisia. Äänieristeet on lähes kokonaan poistettu säästösyistä. Suomalaistahan ei haittaa ajaa halpisautolla, kun vääntää vain stereoita kovemmalle. Mutta miksi maksaa laaduttomasta tuotteesta yli 20teur?
Miksi VW? Volkkari on tällä hetkellä yksi epäluotettavimmista merkeistä, kuten palstoilla (mm. ultimatevw.com) voi huomata. Onko naapurilla samanlainen? Eläke alkoi? - folkkarikuski
Äänieristys itsessään on mun mielestäni aika hyvä. Moottoria ei juurikaan kuule ja suhinat sekä muun liikenteen äänet ovat aika vaimeita. Rengasmelu kotimaan teillä on vaan sellaista mihin ei keski-euroopassa juurikaan törmää. Nastarenkaat ja talvi muutenkin raiskaavat asfaltin sellaiseen kuntoon, että suurin osa autonvalmistajista ei ole tällaiseen varautunut. Ja kun Suomi on sen verran pieni markkina-alue, niin tuskin tähän on suurta parannusta tulossakaan.
Niin kuin tässä on jo aikaisemmin todettu, niin rengasmelua ei saa kuriin äänieristeellä, vaan täytyy muuttaa pyöräntuentojen rakennetta. Niin Variant, Golf VI kuin vaikkapa Audi A3:kin perustuvat samalle Golf V:den pohjarakenteelle, ja näin ollen niitä vaivaavat samat ongelmat rengasmelun suhteen. Sille ei vaan voi oikein mitään muuta kuin ottaa korkeampiprofiilisemmat renkaat.
Rengasmelun suhteen tuskin tapahtuu parannusta ennen kuin seuraavan Golffin alustarakenteelle suunniteltuja autoja alkaa tulla markkinoille. Golffia on lupailtu markkinoille 2012, esim. Octaviasta tai A3:sta ei ole tietoa. Eikä tietenkään ole kirkossa kuulutettu että uusikaan malli olisi tämän suhteen yhtään vanhaa parempi. Oma Jetta on ruostesuojattu mutta ei tuo juurikaan vaikuttanut meluun.
Etupenkit ovat mun mielestä erinomaiset. Aika jämäkät, mutta tukevat myös todella hyvin. Varsinkin pitkällä matkalla hyvän penkin edut huomaa. Takapenkki nyt on tavanomainen sohva. - on,
folkkarikuski kirjoitti:
Äänieristys itsessään on mun mielestäni aika hyvä. Moottoria ei juurikaan kuule ja suhinat sekä muun liikenteen äänet ovat aika vaimeita. Rengasmelu kotimaan teillä on vaan sellaista mihin ei keski-euroopassa juurikaan törmää. Nastarenkaat ja talvi muutenkin raiskaavat asfaltin sellaiseen kuntoon, että suurin osa autonvalmistajista ei ole tällaiseen varautunut. Ja kun Suomi on sen verran pieni markkina-alue, niin tuskin tähän on suurta parannusta tulossakaan.
Niin kuin tässä on jo aikaisemmin todettu, niin rengasmelua ei saa kuriin äänieristeellä, vaan täytyy muuttaa pyöräntuentojen rakennetta. Niin Variant, Golf VI kuin vaikkapa Audi A3:kin perustuvat samalle Golf V:den pohjarakenteelle, ja näin ollen niitä vaivaavat samat ongelmat rengasmelun suhteen. Sille ei vaan voi oikein mitään muuta kuin ottaa korkeampiprofiilisemmat renkaat.
Rengasmelun suhteen tuskin tapahtuu parannusta ennen kuin seuraavan Golffin alustarakenteelle suunniteltuja autoja alkaa tulla markkinoille. Golffia on lupailtu markkinoille 2012, esim. Octaviasta tai A3:sta ei ole tietoa. Eikä tietenkään ole kirkossa kuulutettu että uusikaan malli olisi tämän suhteen yhtään vanhaa parempi. Oma Jetta on ruostesuojattu mutta ei tuo juurikaan vaikuttanut meluun.
Etupenkit ovat mun mielestä erinomaiset. Aika jämäkät, mutta tukevat myös todella hyvin. Varsinkin pitkällä matkalla hyvän penkin edut huomaa. Takapenkki nyt on tavanomainen sohva.täysin uusi Octavia markkinoille 2011/12.
- asdfgfdj
Volkkarin TSI on todella hiliainen moottori varsinkin seitsenpykäläisen DSG:n kera! Tekstistäs huomaa että et edes ole jäynyt keikeliamassa mittään uutta Volkkaria!
Ainoo mikää mölyää on renkaat ja nekin lähinnä takaa. Moottorin äänet ei juuri kuulu, että sori vaan pelle! Tuulesuhinat kuuluu vain todella tuulisella säällä ja noin 150-160km:n tuntinopeuksissa. - dsdfsadg
asdfgfdj kirjoitti:
Volkkarin TSI on todella hiliainen moottori varsinkin seitsenpykäläisen DSG:n kera! Tekstistäs huomaa että et edes ole jäynyt keikeliamassa mittään uutta Volkkaria!
Ainoo mikää mölyää on renkaat ja nekin lähinnä takaa. Moottorin äänet ei juuri kuulu, että sori vaan pelle! Tuulesuhinat kuuluu vain todella tuulisella säällä ja noin 150-160km:n tuntinopeuksissa.melua yhtään koska VAG autoissa suurin melun aiheuttaja on akselistorakenne ja renkaat, ei alusta!
ja vastaus kysymykseesi: Passat ei ole hiljaisemmpi kuin uusi Golf.
Ainoastaan Passat CC eli comfortcoupe on hieman hiljaisempi kuin Golf VI. - dfghjghjgjhj
folkkarikuski kirjoitti:
Äänieristys itsessään on mun mielestäni aika hyvä. Moottoria ei juurikaan kuule ja suhinat sekä muun liikenteen äänet ovat aika vaimeita. Rengasmelu kotimaan teillä on vaan sellaista mihin ei keski-euroopassa juurikaan törmää. Nastarenkaat ja talvi muutenkin raiskaavat asfaltin sellaiseen kuntoon, että suurin osa autonvalmistajista ei ole tällaiseen varautunut. Ja kun Suomi on sen verran pieni markkina-alue, niin tuskin tähän on suurta parannusta tulossakaan.
Niin kuin tässä on jo aikaisemmin todettu, niin rengasmelua ei saa kuriin äänieristeellä, vaan täytyy muuttaa pyöräntuentojen rakennetta. Niin Variant, Golf VI kuin vaikkapa Audi A3:kin perustuvat samalle Golf V:den pohjarakenteelle, ja näin ollen niitä vaivaavat samat ongelmat rengasmelun suhteen. Sille ei vaan voi oikein mitään muuta kuin ottaa korkeampiprofiilisemmat renkaat.
Rengasmelun suhteen tuskin tapahtuu parannusta ennen kuin seuraavan Golffin alustarakenteelle suunniteltuja autoja alkaa tulla markkinoille. Golffia on lupailtu markkinoille 2012, esim. Octaviasta tai A3:sta ei ole tietoa. Eikä tietenkään ole kirkossa kuulutettu että uusikaan malli olisi tämän suhteen yhtään vanhaa parempi. Oma Jetta on ruostesuojattu mutta ei tuo juurikaan vaikuttanut meluun.
Etupenkit ovat mun mielestä erinomaiset. Aika jämäkät, mutta tukevat myös todella hyvin. Varsinkin pitkällä matkalla hyvän penkin edut huomaa. Takapenkki nyt on tavanomainen sohva.korkeampiprofiiliset renkaat eli kokoa 195/65R15 ja Golf VI:ssä taas 205/55R16 ja silti tuo uudempi Golf VI on hiljaisempi kuin Golf V vaikka on osittain sama akselistorakenne. Toki eroa ei ole paljoo ja ääntä on vieläkin liikaa mutta silti. Eli tuo rengasteoriasi ei kyllä tässäkohtaa päde. Uuteen Golf VI:n ei edes saa laittaa pienempää kokoa kuin 205/55R16 rekisteriotteen mukaa ja isojen jarrulevyjen takia ei mahdu 15.-tuumaiset renkaat. Rengasmyyjien mukaan ero äänessä ja ajettavuudessa kokojen 205/55R16 ja 195/65R15 on niin naurettavan pieni ettei niitä oikeastaan edes ole. Sillä sen sijaan on merkitystä äänimaailmaan ja ajettavuuteen onko alhaisen vierinvastuksen rengas vai ei ja mitä nopeusluokkaa kumit on.
Golf VI:ssä on ääntä vaimentava tuulilasi ja virtaviivaisemmat peilit sekä akselistoon laiteltu kumityynyjä ja värinän vaimentimia eli se ei ole ihan identtinen Golf V kanss vaikka alusta onkin hienosäätöä lukuunottamatta pitkälti sama. - Kyselijä vainen
kysyn, mutta olivatko ne autot 90 kilowattisella TSI:llä vai 118 kilowattisella TSI:llä? Manuaali- vai automaattivaihteistolla? Tiesitkös muuten sen että kyseistä mallia eli V korin Variantia ja myöskään Sportline varustetasoa ei ole enää saatavilla tehtaalta tilaamalla kun ovat poistuvia malleja. VI korin Variantia ja varustetasoa Highline myydään Saksassa jo täyttä häkää ja kohta täälläkin. V korin Variantia ei enää tehtaalta saa. Sitäpaitsi Sportlinen ja Comfortlinen penkkien kankaat ovat täysin eri tuntuiset&näköiset ja myös erilasella kuosilla että ne erottaa kolmivuotiaskin toisistaan. Sportlinen jakkarat ovat myös reisitukien ja sivuttaistukien kohdalta paljon voimakkaammin muotoiltu kuin Comfortlinen. Hieman haiskahtaa taas tääkin juttu.
Volkkarin penkit tekee Volkkari, että tiedoks vaan sullekin. Ei teetetä missään yleisillä pajoilla alihankinta eikä ole mitään yhteistä Tojon tai Volvon kanssa ei penkeissä eikä muussakaan. - uutta hankkimassa
Kyselijä vainen kirjoitti:
kysyn, mutta olivatko ne autot 90 kilowattisella TSI:llä vai 118 kilowattisella TSI:llä? Manuaali- vai automaattivaihteistolla? Tiesitkös muuten sen että kyseistä mallia eli V korin Variantia ja myöskään Sportline varustetasoa ei ole enää saatavilla tehtaalta tilaamalla kun ovat poistuvia malleja. VI korin Variantia ja varustetasoa Highline myydään Saksassa jo täyttä häkää ja kohta täälläkin. V korin Variantia ei enää tehtaalta saa. Sitäpaitsi Sportlinen ja Comfortlinen penkkien kankaat ovat täysin eri tuntuiset&näköiset ja myös erilasella kuosilla että ne erottaa kolmivuotiaskin toisistaan. Sportlinen jakkarat ovat myös reisitukien ja sivuttaistukien kohdalta paljon voimakkaammin muotoiltu kuin Comfortlinen. Hieman haiskahtaa taas tääkin juttu.
Volkkarin penkit tekee Volkkari, että tiedoks vaan sullekin. Ei teetetä missään yleisillä pajoilla alihankinta eikä ole mitään yhteistä Tojon tai Volvon kanssa ei penkeissä eikä muussakaan.olikohan tämä vastaus lähettämääni viestiin?
Kuten jo kerroin alkuperäisessä viestissäni niin koeajoautot olivat 1.4 TSI Variant malleja Comfort ja Sport. Korin numeroja en tullut katsoneeksi. Näitä mainostetaan 118Kw malleina.
Mutta ei ole ajankohtainen enää, koeajojen jälkeen päädyimme kuitenkin ihan toisen valmistajan ajopeliin. Joka tuntui myös hiljaisemmalta kuin nämä VW:t. Tekniikka kysymyksiin en valitettavasti osaa vastailla koska olen ihan muulla alalla. - X-FACTORY
uutta hankkimassa kirjoitti:
olikohan tämä vastaus lähettämääni viestiin?
Kuten jo kerroin alkuperäisessä viestissäni niin koeajoautot olivat 1.4 TSI Variant malleja Comfort ja Sport. Korin numeroja en tullut katsoneeksi. Näitä mainostetaan 118Kw malleina.
Mutta ei ole ajankohtainen enää, koeajojen jälkeen päädyimme kuitenkin ihan toisen valmistajan ajopeliin. Joka tuntui myös hiljaisemmalta kuin nämä VW:t. Tekniikka kysymyksiin en valitettavasti osaa vastailla koska olen ihan muulla alalla.mainostetaan 118kW malleina? Niitähän saa ihan millä koneella vaan... Kylläkai se automyyjä sulle kertoi oliko pikku TSI 122hv vai 160hv TSI kaksoisahdettu? Ja kyllä sen taukkikin tajuua jos kattoo takaluukkua niin järeämmässä mallissa on kaksi punaista kirjainta TSI tunnuksessa? ja kylläkai itse osaat senkin sanoa olivatko automaatteja vai manuaaleja? Kyllä tuommosien asiat atjuu vaikka kuinka Uuno-Eemeli tai taukki hahansa ei siinä mitää autoalalla olemista tarvita? Eikä siellä auton perässä lue Golf V tai Golf VI ne tuntee jo keuloista ja sisältä ja jos se automyyjä vähänkään mistään mitään tiesi niin mainosti varmaan että kohta tulee uudet mallit ja että näitä ei sitten enää tällä ulkonäöllä voi tilata. Kuulostaa siltä ettet mitään Golf Variantia ole edes käynyt ajamassa kuhan sepustat.
Volkkarilla ei myöskään ole varustetasoja Comfort tai Sport vaan Comfortline ja Sportline.
Minkähän auton sitten ostit tai tilasit? Kerro nyt meille tyhmille Volkkaristeille!
- renkaista
Itselläni on Variant Sportline, jossa kesärenkaina Continental SportContactit. Rengasmelu on melkoinen. Koeajossa ollut malli (Comfortline) oli huomattavasti hiljaisempi. Sen rengastusta en tullut katsoneeksi. Talvirenkaina ovat Nokian kitkat, joilla auto kulkee kuin sukkasillaan.
Rengasmelu vaimenee olennaisesti uudella asfaltilla. Valitettavasti Suomessa saa ajaa talvella nastarenkailla, jotka karhentavat asfaltin pilalle. Koska nastarenkaat kuluttavat tietä, asfalttiin on käytettävä karkearakeista kiveä, mikä lisää ääntä.
Summa summarum: seuraavat kesärenkaat ovat hiljaisemmat kuin Continentalit.- Contit
on meluisat, vaihdoin itselleni Golfiin Michelin Energyt hiljeni paljon melu. Ajomeluun on syynä karheat tiet, sillon kun ajaa uudella pikitiellä melu on olematon. Alustaripustus varmaanki vaikuttaa myös meluun. Voiko jämäkkää alustaa tehdä meluttomaksi ?
- Fabisti
Contit kirjoitti:
on meluisat, vaihdoin itselleni Golfiin Michelin Energyt hiljeni paljon melu. Ajomeluun on syynä karheat tiet, sillon kun ajaa uudella pikitiellä melu on olematon. Alustaripustus varmaanki vaikuttaa myös meluun. Voiko jämäkkää alustaa tehdä meluttomaksi ?
...niin rengasmelu vähenee huomattavasti ja bensaa säästyy kun vierintävastus pienenee.
Itse ajan tienlaidassa, niin ettei urista ole meluhaittaa.
Nimin: Vuosikymmenien ajokokokemuksella. - Bemu hallitsee
Contit kirjoitti:
on meluisat, vaihdoin itselleni Golfiin Michelin Energyt hiljeni paljon melu. Ajomeluun on syynä karheat tiet, sillon kun ajaa uudella pikitiellä melu on olematon. Alustaripustus varmaanki vaikuttaa myös meluun. Voiko jämäkkää alustaa tehdä meluttomaksi ?
jämäkkä alusta ja ajettavuus jämäkkä&oolrait pienin miinuksin, mutta kuitenkin on hiljainen auto. Akselistorakenteeseen ja sen äänettömyyteen on panostettu muita sakumerkkejä enemmän.
- verrata...
Bemu hallitsee kirjoitti:
jämäkkä alusta ja ajettavuus jämäkkä&oolrait pienin miinuksin, mutta kuitenkin on hiljainen auto. Akselistorakenteeseen ja sen äänettömyyteen on panostettu muita sakumerkkejä enemmän.
Takapotkuista autoa ja etuveto sydeemejä keskenään. Aatteleppa ite.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006