teatteriharrastus?

tiuups-

moi!
Mä täytän marraskuussa 16 vuotta ja haluisin alottaa teatteri harrastuksen. Asun helsingissä mutta en oo löytäny mitään mun ikästä ryhmää mistään. Oisin tooosi kiitollinen jos joku vois antaa linkkejä mistä löytäisin sopivan teatteriharrastus ryhmän! KIITOS PALJON etukäteen!

8

1280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiuups-

      ois oikeesti kiva jos voisin saada jotain neuvoja, ois kiva löytää tässä kesällä joku paikka missä voisin aloittaa syksyllä, oon saanu tietoa vasta roolituspalvelusta, mutta en oo siitäkään ihan varma!

    • VäinöVihtoriTärkeä

      Annantalolla on nuorille teatteriryhmä, olisikohan teatteriryhmä Narri vielä hengissä? Melkein kaikilla nuorisotaloilla on teatteriryhmiä ikäisillesi.

    • Apuatarvitsen

      Otampa tämän aiheen esille, sillä itse etsisin Tampereelta 14-vuotiaalle teatteriryhmää, kellään tietoa mahdollisesti, onko sellaista olemassa? Kiitos.

      • Härskä

        Olet jossakin joutunut hieman harhateille. Teatteriharrastuksessa ei ikä merkitse mitään. Sukupuolen kanssa on vähän sama juttu, sinun on kyettävä vetämään kummankin sukupuolen roolia kehdosta hautaan. Jos siellä on jotakin, jota et kykene näyttelemään niin parempi unohtaa koko juttu ja ruveta harrastamaan vaikkapa ristipistotöitä.

        Edellistä hieman rankempi ovat homon tai lesbian roolit, mutta nekin kuuluvat kuvaan, Jos sellainen tulee eteen, niin siitä vaan ja punastelematta.

        Ensimmäinen oivallus on, ettei roolihenkilö ole sama kuin sinä itse. Mene siis huoletta mihin tahansa joukkoon ja sisäistä tuo kaksinaisuus, joka on osa näyttelemistä. Roolihenkilö voi olla rivosuinen katuhuora ja sinä pyhäkoulutyttö, mutta vetäessäsi roolia olet juuri tuo rivosuinen katuhuora etkä mitään muuta. Olen itse näytellyt muutaman vuoden ja pidän siitä todella paljon, sillä estoja voi huoletta purkaa roolihenkilön kautta.


      • Noinki jooo
        Härskä kirjoitti:

        Olet jossakin joutunut hieman harhateille. Teatteriharrastuksessa ei ikä merkitse mitään. Sukupuolen kanssa on vähän sama juttu, sinun on kyettävä vetämään kummankin sukupuolen roolia kehdosta hautaan. Jos siellä on jotakin, jota et kykene näyttelemään niin parempi unohtaa koko juttu ja ruveta harrastamaan vaikkapa ristipistotöitä.

        Edellistä hieman rankempi ovat homon tai lesbian roolit, mutta nekin kuuluvat kuvaan, Jos sellainen tulee eteen, niin siitä vaan ja punastelematta.

        Ensimmäinen oivallus on, ettei roolihenkilö ole sama kuin sinä itse. Mene siis huoletta mihin tahansa joukkoon ja sisäistä tuo kaksinaisuus, joka on osa näyttelemistä. Roolihenkilö voi olla rivosuinen katuhuora ja sinä pyhäkoulutyttö, mutta vetäessäsi roolia olet juuri tuo rivosuinen katuhuora etkä mitään muuta. Olen itse näytellyt muutaman vuoden ja pidän siitä todella paljon, sillä estoja voi huoletta purkaa roolihenkilön kautta.

        Aloittaja:
        jos olet katsonut teatteriesityksiä tai elokuvia, olet varmasti huomannut, että mukana on kaiken ikäisiä ja kokoisia ihmisiä. Näin siis myös harrastajateattereissa. Näyttelijälle tekee myös hyvää työskennellä eri-ikäisten kanssa. Aina oppii uutta.

        Mutta ainakin Vuoltsun ja Ahjolan tarjonnat kannattaa tsekata. Pahimmillaan kuitenkin voit jatkaa ujostelua muiden murkkuikäisten kanssa. Parhaimmillaan - on todella paljon myös ohjaajasta kiinni - taas juuri omanikäisten ryhmä auttaa uskaltamaan.

        Oppimisen kannalta suosittelisin kuitenkin ihan oikeaa sekaryhmää: myös tarinat eli näyteltävät kappaleet ovat mielenkiintoisempia kuin sellaiset, joiden toteuttamiseen on käytettävissä vaikkapa kymmenen 14-vuotiaan ryhmä. Plääh, joku teinihomma :(
        Tampereella on eri kaupunginosissakin harrastajaryhmiä, googlaa vaan. Lisäksi tietenkin lähikunnat, kesäteatterit jne. Osasta saa rehellistä palkkaakin, osasta jotain muuta pientä korvausta.


      • Opastin
        Härskä kirjoitti:

        Olet jossakin joutunut hieman harhateille. Teatteriharrastuksessa ei ikä merkitse mitään. Sukupuolen kanssa on vähän sama juttu, sinun on kyettävä vetämään kummankin sukupuolen roolia kehdosta hautaan. Jos siellä on jotakin, jota et kykene näyttelemään niin parempi unohtaa koko juttu ja ruveta harrastamaan vaikkapa ristipistotöitä.

        Edellistä hieman rankempi ovat homon tai lesbian roolit, mutta nekin kuuluvat kuvaan, Jos sellainen tulee eteen, niin siitä vaan ja punastelematta.

        Ensimmäinen oivallus on, ettei roolihenkilö ole sama kuin sinä itse. Mene siis huoletta mihin tahansa joukkoon ja sisäistä tuo kaksinaisuus, joka on osa näyttelemistä. Roolihenkilö voi olla rivosuinen katuhuora ja sinä pyhäkoulutyttö, mutta vetäessäsi roolia olet juuri tuo rivosuinen katuhuora etkä mitään muuta. Olen itse näytellyt muutaman vuoden ja pidän siitä todella paljon, sillä estoja voi huoletta purkaa roolihenkilön kautta.

        Ei tarvitse tehdä mitään sellaisia rooleja joista ei pidä, ei teatteri ole mikään itsensä tai sielunsa myymis paikka. Itse olen näytellyt 14 vuotta ja todellakin valitsen huolella että roolini ovat sopivia minulle, eikä ohjaaja ole mistään kotoisin jos laittaa lapsen näyttämölle näyttelemään huoraa,,,, niitä rooleja kyllä voi aikuiset tehdä.


    • Härskä: Ja tuota seuraava oivallus on että roolihenkilö ei ole kukaan muu kuin sinä itse. Sinä et voi keneksikään muuksi muuttua. ;)

    • lappi-nelli

      olisi ehdotus. laitappas nettin jats. siis se on nimi teatteri seura siis kokeile! olen itse siinä ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2858
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2140
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      924
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe