Jukka Raitanen lauloi joskus 70-luvun puolivälissä hyvän LP,n, jossa oli laulu:
Kuka on viaton.
Lauluun kuitenkin vaihdettiin sanat sävelmän pysyessä samana. Moni vanki on varmaan kuullut talossa vanhoilla sanoilla jonkun musisoivan ja laulavan alkuperäisillä sanoilla tätä.
Tuolla levyllä on monia Kari Haverisen sanoituksia, jotka ovat kaihoisuudessaan vailla vertaa. Seuraavassa LP,ssä Raitanen lauloi myöskin hyviä kappaleita, joskaan siitä ei tullut samanlaista kestosuosikkia kuin ensimmäisestä. Tälläkin levyllä on Kari Haverisen loistavia sanoituksia. Mm Partisaanityttö, Kävin kylässä kerran ym.
Haverinen itsekin oli vanhan liiton miehiä. Tuli uskoonkin joskus 80-luvulla, mutta en tiedä onko enään.
Kuka murhasi Kyllikki Saaren,
kuka mahtoikaan tehdä sen,
kuka tietää onko murhaaja onnellinen,
vai katuuko hän kenties tekojaan.
Kuka rannalla Bodom järven,
teki veitsellä kolme vainajaa,
kuka soutajan rannalta poistuvan näki,
luota teltan kaatuneen,
vai katuuko hän kenties tekojaan.
Johti kuolema myös tiensä Turkuun,
Sirkka Valjus kun surmattiin,
vai katuuko hän kenties tekojaan,
näiden veritöiden lopuksi voin kysyä vain,
että miksi hän tekikään sen.
(Jukka Raitanen)
Tämän runon/laulun sepitti Raitanen 1970 luvulla Konnunsuolla.
Laulun alkuperäiset sanat
17
4689
Vastaukset
- mieleen..
eikö "kahlittu tie" ole Lusun sanoittama? Vai sotkenko sen nyt johonkin toiseen piisiin..
- Sulo.S
Tietosi ovat oikeat. Lusulla oli Lahdessa hyvä kuntosali, yksi parhaista missä olen käynyt.
- katri751
kyllä on
- Sulo.S
Mielestäni Jukka Raitasen parhaat ovat Vangin toive kappaleen lisäksi:
Rantamainingit ja Kävi kylässä kerran. Kaksi viimeistä on säveltänyt Kari Haverinen.
Ei oikein löydy tuota Rantamainungit kappaletta mistään. Itsellä se on huonosti äänitettynä kasetilla.
Vankiloiden ylivoimaisesti lahjakkain muusikko oli Olli P. Tämä Sibelius-akademiassakin opiskellut mustatukkainen tatuoitu käkkäräpää teki Kakolassa ne kuolemattomat sävelmät. Itselläni on 10 Ollin laulamaa laulua kasetilla.- jokuäijä
Itse en tuosta vangin toiveesta niin pidä, mutta syy siihen on varmaan se, että kun menee mihin hyvänsä karaoke-kippolaan, niin aina sitä joku siellä yrittää joikua. Itse haluaisin myös kuulla rantamainingit ja tuon kartanonherran, saattaa olla joku vuosi kun olen viimeksi kuullut.
- Anonyymi
Kuka on tää OLLI P ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on tää OLLI P ?
Vastaan itse tähän kysymykseeni.
Kun rupesin miettimään niin hänhän oli Olli Palm.
Löytyy Youtubesta pitkä haastattelukin.
- --
muuten hieno biisi
- ålli65
Jukka on muutenkin hyvä tyyppi olin hänelle kuljettajana -80 luvun loppupuolella.(useita kertoja silloin,kun häntä vähän janotti)
- Tulipa mieleen..
Oliko edesmennyt laulaja Jarno Sarjanen joskus linnassa? Jotkin hänen laulut antavat ainakin sensuuntaisen mielikuvan.
- Sarjasen historia?
Joku vois avata tätä laulaja Jarno Sarjasen linna historiaa, vai onko pelkkä urbaani legenda?
- kakolan kuku
Juka on kunku ja kunnon jätkä
EI SARJANEN OLLU LINNASSA. OLI AIKA SYRJÄÄNVETÄYTYVÄ LUONNE. POIKA ON NÄYTTELIJÄ JARKKO SARJANEN
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2936567Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151257- 1191251
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681163Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71136RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411021Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962