Hyttysen pistot....apua...

Sikra

Onks kellään mitään hyvää vinkkiä millä saisi kutiamattomiksi hyttysenpuremat...mä oon kai vähän allerginen hyttysenpistoille...sain toissailtana kolme pistoa jalkaan ja kutina on sietämätön, mitkään kotona olevat rasvat ei auta..

44

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pukeli 1

      kutina loppuu aikanaan. Ai, niin onko kortisonivoidetta?
      Toissapäivänä jotenkin minullakin tuntui jotakin kutinaa. Katos perhanaa luulin, että joku tikku on tunkeutunut jalkaani.
      Eikös mitä, siinähän olikin punkki pers pystyssä kaivautumassa lihaani.
      Eikä muuten ollut ensimmäinen kerta ja kaikenlisäksi punkkipihdit olivat jääneet kotiin.

      • Isännältä varmaan löytyy kortisonivoidetta, täytyykin sitä vielä kokeilla...

        Hyi että mä inhoan niitä punkkeja...miten sait sen punkin pois ilman pihtejä ?


      • Pukeli 1
        Sikra kirjoitti:

        Isännältä varmaan löytyy kortisonivoidetta, täytyykin sitä vielä kokeilla...

        Hyi että mä inhoan niitä punkkeja...miten sait sen punkin pois ilman pihtejä ?

        kun se pitäisi kiertää irti ja en saanut niin paljon otetta siitä, oli pakko kiskaista se suoraan.
        Kotona laitoin siihen punoittavan patin päälle koirien korvalääkettä nimeltä Canofite vet.
        On muuten loistolääke, laita korvantaakse.


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        kun se pitäisi kiertää irti ja en saanut niin paljon otetta siitä, oli pakko kiskaista se suoraan.
        Kotona laitoin siihen punoittavan patin päälle koirien korvalääkettä nimeltä Canofite vet.
        On muuten loistolääke, laita korvantaakse.

        Eikö ole punkinjälki tulehtunut..


      • VÄÄRÄ ohje
        Pukeli 1 kirjoitti:

        kun se pitäisi kiertää irti ja en saanut niin paljon otetta siitä, oli pakko kiskaista se suoraan.
        Kotona laitoin siihen punoittavan patin päälle koirien korvalääkettä nimeltä Canofite vet.
        On muuten loistolääke, laita korvantaakse.

        "On muuten loistolääke, laita korvantaakse."

        Tota laitetaan KORVAAN SISÄLLE !!!!!!!!!...........ei KORVAN TAAKSE - PÖNTTÖ !!


      • Pukeli 1
        VÄÄRÄ ohje kirjoitti:

        "On muuten loistolääke, laita korvantaakse."

        Tota laitetaan KORVAAN SISÄLLE !!!!!!!!!...........ei KORVAN TAAKSE - PÖNTTÖ !!

        Laittaa korvantaakse= laittaa muistiin.

        Lisääkö tieto tuskaa? Taisit olla apukoulun briimusmaisteri?


      • Anonyymi
        Pukeli 1 kirjoitti:

        kun se pitäisi kiertää irti ja en saanut niin paljon otetta siitä, oli pakko kiskaista se suoraan.
        Kotona laitoin siihen punoittavan patin päälle koirien korvalääkettä nimeltä Canofite vet.
        On muuten loistolääke, laita korvantaakse.

        Koiraihmiset varmasti ääneen nauroivat kommenttiasia. Toisaalta annoit monelle meistä loistavan vinkin ja yhden surkean.

        Naisten hoitettuihin kynsiin en osaa ottaa kantaa, mutta jokaisella koiramiehellä on sen verran kynnenalkua, että punkin saa puristettua ihan koiran nahasta kiinni ja sitten rauhallinen ulospäin veto. Yleensä pää lähtee mukana eli siinä on pieni pallo, jossa muutamia pyöriviä piikkejä. Jos punkki ollut pitkään, voi olla että pää katkeaa sisälle ja silloin siitä tulee useamman päivän tulehdus.

        Koiraihmisille erilaiset lenkit ja nostimet on hassuja - otetaan kynsillä tuoreet punkit omilta, kavereitten ja vieraitteidenkin koirista.

        Koirien korvalääke on legendaarisen hyvä voide esim. koirien tulehtuneiden tassujen hoitoon. Loistava idea käyttää sitä myös kaksijalkaisille. Hauska neuvo laittaa sitä korvan taakse. Taisi olla eräänlainen kaksipiippuinen miekka. Voi olisiko ollut peräti Archimedeen kantapää.


    • arkipiru

      mutta hyttysen hyökkäyksiä torjuu hyvin B-vitamiini pillerit.

      IItse otan aamuisin strong vitamiiniä, eikä minua ainakaan hyttyset pahemmin vaivaa.

      • Mä otan b-vitamiinia jokapäivä, ei ne mulla ainakaan hyttysiä mihinkään häädä...
        isäntä ei käytä mitään vitamiini-lisiä, mutta ei sitä kuitenkaan hyttyset pistele, sillä on kyllä lääkkeitä päivittäisessä käytössä, et olisko niissä joku joka ei hyttysiä miellytä...


      • arkipiru
        Sikra kirjoitti:

        Mä otan b-vitamiinia jokapäivä, ei ne mulla ainakaan hyttysiä mihinkään häädä...
        isäntä ei käytä mitään vitamiini-lisiä, mutta ei sitä kuitenkaan hyttyset pistele, sillä on kyllä lääkkeitä päivittäisessä käytössä, et olisko niissä joku joka ei hyttysiä miellytä...

        lehdessäkin juuri hiljan juttua, että ihmisen määrätyt eritteet vetää itikoita puoleensa; toisia ne hyttyset ei vaan kiusaa, vaikka ei mitään ohveja käytäkään. toisia taas sitäkin enemmän vaikka olisi minkälainen karkotussuoja.

        Vahvassa B-vitamiinissä on todistetusti ainesosia, jotka poistuvat elimistöstä ihohuokosien kautta. Mitä vahvempi lääke, sitä paremmin se liika määrä poistuu ihon läpi, ja nimenomaan siitä hajusta ei hyttyset pidä.


      • arkipiru kirjoitti:

        lehdessäkin juuri hiljan juttua, että ihmisen määrätyt eritteet vetää itikoita puoleensa; toisia ne hyttyset ei vaan kiusaa, vaikka ei mitään ohveja käytäkään. toisia taas sitäkin enemmän vaikka olisi minkälainen karkotussuoja.

        Vahvassa B-vitamiinissä on todistetusti ainesosia, jotka poistuvat elimistöstä ihohuokosien kautta. Mitä vahvempi lääke, sitä paremmin se liika määrä poistuu ihon läpi, ja nimenomaan siitä hajusta ei hyttyset pidä.

        Täytyy sitte vaihtaa b-vitsku vahvempaan...mä ainakin oon sellanen hyttysten herkku jostain syystä ;) isäntään ne ei koske....ja mulle tulee pistoista hirveet pahkurat...


      • on sellainen lääke
        Sikra kirjoitti:

        Mä otan b-vitamiinia jokapäivä, ei ne mulla ainakaan hyttysiä mihinkään häädä...
        isäntä ei käytä mitään vitamiini-lisiä, mutta ei sitä kuitenkaan hyttyset pistele, sillä on kyllä lääkkeitä päivittäisessä käytössä, et olisko niissä joku joka ei hyttysiä miellytä...

        että hyttyset kiertää kaukaa


      • on sellainen lääke kirjoitti:

        että hyttyset kiertää kaukaa

        Toivon kyllä että kiertävät mut kaukaa....
        Nyt olen nuo hyttysen pahkurat voidellut kortisonilla ja kutina jo hiukan helpotta...

        Kokeilen nyt ensin hyttysten karkoitukseen tuota b-vitaminiä...


      • on sellainen
        Sikra kirjoitti:

        Toivon kyllä että kiertävät mut kaukaa....
        Nyt olen nuo hyttysen pahkurat voidellut kortisonilla ja kutina jo hiukan helpotta...

        Kokeilen nyt ensin hyttysten karkoitukseen tuota b-vitaminiä...

        Tarkoitin siis, että sellainen ihminen joka syö lääkkeeksi kortisoonia, se kortisooni tulee ihon läpi hikoillessa ja hyttyset kiertää kaukaa


      • on sellainen kirjoitti:

        Tarkoitin siis, että sellainen ihminen joka syö lääkkeeksi kortisoonia, se kortisooni tulee ihon läpi hikoillessa ja hyttyset kiertää kaukaa

        Mulla on jokapäiväisessä käytössä iso annos kortisonia ja kyllä ne hyttyset rökittää meikäläisen paukamille asti siitä huolimatta.


    • n.sorsa
      • Kiitti hyvästä linkistä...


    • auttaa..

      reseptivapaa Zyrtek tai joku muu vastaava, kärsin itse sietämättömästä kutinasta hyttysenpistojen jälkeen enkä voi olla ilman k.o lääkkeitä

      • Joskus olen tuota Zyrtekkiä käyttänytkin, täytyykin taas hakea sitä apteekista..


      • Kiitos hyvästä linkistä...


      • ..tajutkaa
        Sikra kirjoitti:

        Kiitos hyvästä linkistä...

        Anteeksi nyt vaan, mutta kuuluukohan tämä keskustelu "koiramaisiin" pulinoihin? :P Tämäkään ei millään tavalla liittynyt mihinkään koira-asiaan. Että vähän väärällä palstalla nyt höpötätte.


      • ..tajutkaa kirjoitti:

        Anteeksi nyt vaan, mutta kuuluukohan tämä keskustelu "koiramaisiin" pulinoihin? :P Tämäkään ei millään tavalla liittynyt mihinkään koira-asiaan. Että vähän väärällä palstalla nyt höpötätte.

        ''Päästä koira hetkeksi irti ja keskustele muiden koiraihmisten kanssa maailman menosta ja vaikka ihmissuhteista''


    • olet noita "viherpeukaloita" niin hanki Aloe Vera. siitä ei tarvitse kuin puristaa pikkusen nestettä niin se auttaa kutinaan ja myöskin haavojen parantumiseen.

      • Pukeli 1

        turha mättää rahojaan Aloe Veeroihin. Luin juuri jostakin, että vesiheinällä, kun hankaa kutisevaa kohtaa, niin sitten ei enään tarvitse raapia itseään.


      • AloeVera geeliä mulla kyllä on, mutta ei se tuohon kutinaan mulla auta, vaikka esitteet niin lupaakin...


    • No minä tarjoan sitten kokeiltavaksi jotain ihan muuta...

      Eli aloeverageeliä (ellei ole itsellä kasvia),auringonhattu-uutetta ja sitten voi kokeilla kevyesti kostutettua sokeripalaa pistoskohdan päälle.Ja joillekin auttaa myös tervapihkasalva.

      Ja homeopatiastakin löytyy toisille apua.Itse olen lääkinnyt koiria sillä.

      Meillä tuo isäntä on tuollainen herkkähipiä.Kerää jo talvella hyttyset väijymään sitä ikkunan taa.Minuun taas ei moiset ötökät pysty.Eikä noit isommatkaan pisteliäät pahemmin,kuten paarmat ja ampparit.Tosin amppareihin otan varalle hompaattitujaukset,kun on päässyt hyökkäämään.

      • Kiitti vinkeistä, AloeVera geeliä mulla on melkein aina kotona, mutta ei se noihin hyttysenpistämiin mulla auta...nokkosen polttamiin kyllä auttaa heti...täytyy noita muita kokeilla seuraavan kerran...


    • issu56

      on aina kaikkein parhaiten auttanut...yllätysyllätys...oma sylki. En tiedä, mikä taika siinä on, mutta hyvin nopeasti on kutiaminen loppunut. Jotkut käyttää myös sitä kaikkein miedointa käsikaupalla saatavaa kortisoonirasvaa, mutta tiedä sitte miten se auttaa..

      • Noi taitaa olla niin yksilöllisiä, mikä kellekkin auttaa, mulle tulee ihan hirveän isot pahkurat pistoista, jotka kutisee ihan sietämättömästi...nyt oon tota tääläkin neuvottua 2½ prosenttista kortisoni voidetta laittanut, niin vähän on kutina helpottunut, mutta pahkurat on vieläkin....


      • issu56
        Sikra kirjoitti:

        Noi taitaa olla niin yksilöllisiä, mikä kellekkin auttaa, mulle tulee ihan hirveän isot pahkurat pistoista, jotka kutisee ihan sietämättömästi...nyt oon tota tääläkin neuvottua 2½ prosenttista kortisoni voidetta laittanut, niin vähän on kutina helpottunut, mutta pahkurat on vieläkin....

        on mulle aikamoinen juttu ja varsinkin niiden pistot, eikä niihin auta mikään muu mulla, khäipyy seuraavaan päivään mennessä.
        Kuin kravata pistokohdat puhki niin, että veri vuotaa. Kutina loppuu ja paukurat häipyvät yleensä seuraavaa päivään mennessä.

        Nii'in...yksilöllistähän nekin on ja mikä on yhdelle hyväksi havaittu keino, ei todellakaan välttämättä ole sitä toiselle.


      • Sikra kirjoitti:

        Noi taitaa olla niin yksilöllisiä, mikä kellekkin auttaa, mulle tulee ihan hirveän isot pahkurat pistoista, jotka kutisee ihan sietämättömästi...nyt oon tota tääläkin neuvottua 2½ prosenttista kortisoni voidetta laittanut, niin vähän on kutina helpottunut, mutta pahkurat on vieläkin....

        AITO TEA-TREE ÖLJY. Apteekin versiota en ole kokeillut, joten siitä en osaa sanoa mitään. Mulla on aina tuota mukana kesäisin käsilaukussa.
        Tätä myös.
        LUONNON HYTTYSKARKOTE, sumute 50ml
        Noi on yksilöllisiä.
        Apu tulee myös HUND salvasta, ellei muuta ole saatavilla.


      • olla...
        issu56 kirjoitti:

        on mulle aikamoinen juttu ja varsinkin niiden pistot, eikä niihin auta mikään muu mulla, khäipyy seuraavaan päivään mennessä.
        Kuin kravata pistokohdat puhki niin, että veri vuotaa. Kutina loppuu ja paukurat häipyvät yleensä seuraavaa päivään mennessä.

        Nii'in...yksilöllistähän nekin on ja mikä on yhdelle hyväksi havaittu keino, ei todellakaan välttämättä ole sitä toiselle.

        paarma sun ihollas.


      • issu56 kirjoitti:

        on mulle aikamoinen juttu ja varsinkin niiden pistot, eikä niihin auta mikään muu mulla, khäipyy seuraavaan päivään mennessä.
        Kuin kravata pistokohdat puhki niin, että veri vuotaa. Kutina loppuu ja paukurat häipyvät yleensä seuraavaa päivään mennessä.

        Nii'in...yksilöllistähän nekin on ja mikä on yhdelle hyväksi havaittu keino, ei todellakaan välttämättä ole sitä toiselle.

        Mä en uskalla raapia ollenkaan noita kutiavia hyttysenpistoja, mun äiti sai joskus hirveän riesan kun raapi hyttysen pistoa, siitä seuras sille joku ruusupohjainen ihottuma, ei meinannut millään parantua....


      • issu56
        olla... kirjoitti:

        paarma sun ihollas.

        No siinä tapauksessa olisit jo aikoja sitte ollut raato!!!


      • issu56
        Sikra kirjoitti:

        Mä en uskalla raapia ollenkaan noita kutiavia hyttysenpistoja, mun äiti sai joskus hirveän riesan kun raapi hyttysen pistoa, siitä seuras sille joku ruusupohjainen ihottuma, ei meinannut millään parantua....

        on joskus muinoin sanonut, että kun varsinkin paarmojen pistoskohdan raapii niin, että veri vuotaa, niin se paarman "myrkky" valuu sen veren mukana pois... Tiedä sitte, mutta mulle se on ainakin kautta aikain tepsinyt. Verta vuotaa hetken, mutta kutiaminen ja poltto on tyssännyt kuin seinään suurinpiirtein.


    • ei auta joku kortisonivoide niin siihen allergiseen reaktioon oon itse ainakin joutunut ottamaan toisinaan jonkin apteekin käsikauppalääkkeen, Zyrtekin esimerkiksi.

      • Mä oon joskus noita Zyrtekkiä käyttänytkin....


      • Sikra kirjoitti:

        Mä oon joskus noita Zyrtekkiä käyttänytkin....

        inisijät on oikein kunnolla pistelleet niin se kutina voi olla tosi karmea.
        Mä olen joskus lievittänyt pahinta kutinaa yhdellä ronskilla konstilla, kirkasta väkevää viinaa pistokohtaan niin se helpottaa. Ei se kyllä aina auta.


      • Haukullinen kirjoitti:

        inisijät on oikein kunnolla pistelleet niin se kutina voi olla tosi karmea.
        Mä olen joskus lievittänyt pahinta kutinaa yhdellä ronskilla konstilla, kirkasta väkevää viinaa pistokohtaan niin se helpottaa. Ei se kyllä aina auta.

        Heh...kun ei ole yhtään kirkasta väkevää pulloakaan...


      • Sikra kirjoitti:

        Heh...kun ei ole yhtään kirkasta väkevää pulloakaan...

        periaatteessa sitäpaitsi hyvän aineen haaskaustakin jos sillä valelee kintuissa olevia paukamia!


      • Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

        inisijät on oikein kunnolla pistelleet niin se kutina voi olla tosi karmea.
        Mä olen joskus lievittänyt pahinta kutinaa yhdellä ronskilla konstilla, kirkasta väkevää viinaa pistokohtaan niin se helpottaa. Ei se kyllä aina auta.

        viinan väärinkäyttäjiä! =)
        Kyllä niihin puremiin tottuu ei niit tarvi raapii, silloin kutiaa enemmän...


      • issu56
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        viinan väärinkäyttäjiä! =)
        Kyllä niihin puremiin tottuu ei niit tarvi raapii, silloin kutiaa enemmän...

        sanoi pässi kun päätä leikattiin...et itsekään usko omiin pälinöihisi!!!


      • Myy-Pikkuinen
        issu56 kirjoitti:

        sanoi pässi kun päätä leikattiin...et itsekään usko omiin pälinöihisi!!!

        kohdille osuu...siis pukille. Miksen uskois? Ei minulla kutia pahasti hyttysenpistokset ja kyllä siihin tottuu sano pukki kun munat leikattiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe