Eli ajelin ensin hissukseen koneen käyttölämpöiseksi. Tämän jälkeen laitettiin vene plaaniin. Hetken ajon jälkeen kuulu koneesta rusahdus, tehot hävisi ja kohta kone sammui.Yritin heti startata, mutta ei pyörittänyt, oli kuin olisi leikannut kiinni. Starttasin uudestaan n.10min kuluttua ja lähti käyntiin, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Jatkettiin ajelua hissukseen muutama tunti, eikä ongelmia ollut. Lämmöt ei noussut missään vaiheessä liikaa, öljyt ja vedet oli ok. Huomasin, että bensa haisi jo ennen haaveria melko reippaasti sitä tuli pakosarjojen kautta. Kone on n.20v vanha 5-litrananen
Mitä veikkaate, että tapahtu?
mercruiser
44
4688
Vastaukset
- tulvi
reilusti, jos toimii nykyään normaalisti. Vettä pakosarjasta männänpäälle...
- on ruosteessa
muttei kuitenkaan puhki vielä. Purin keväällä pakosarjat, putsasin ja vaihdoin tiivisteet. Voiko tosiaan pelkkä vesi männän päällä aiheuttaa sen, ettei startatessa pyöritä?
- R K-S
on ruosteessa kirjoitti:
muttei kuitenkaan puhki vielä. Purin keväällä pakosarjat, putsasin ja vaihdoin tiivisteet. Voiko tosiaan pelkkä vesi männän päällä aiheuttaa sen, ettei startatessa pyöritä?
Jos on vettä pytyssä, niin mäntä ei pääse ylös ja kone on junissa. Epäilen myös noita pakosarjoja. Aika tyypillistä.
- bensan
R K-S kirjoitti:
Jos on vettä pytyssä, niin mäntä ei pääse ylös ja kone on junissa. Epäilen myös noita pakosarjoja. Aika tyypillistä.
katku. Onkohan vika kaasarissa vai jossain muualla? Pystyykö korvakuulolta bensan syöttöä kaasarista pienentämään seosruuveja säätämällä?
Niin, ja mitenköhän kiire noilla pakosarjoilla olisi vaihtaa? Miten paha juttu on, että männän päälle on päässyt vettä? Kone ei ole kyllä aikaisemmin oireillut mitenkään. - voi olla
bensan kirjoitti:
katku. Onkohan vika kaasarissa vai jossain muualla? Pystyykö korvakuulolta bensan syöttöä kaasarista pienentämään seosruuveja säätämällä?
Niin, ja mitenköhän kiire noilla pakosarjoilla olisi vaihtaa? Miten paha juttu on, että männän päälle on päässyt vettä? Kone ei ole kyllä aikaisemmin oireillut mitenkään.että se tulvi(i) yli, tai sitten bensanhajukin voi tulla muualta... seosruuveihin ei kannata koskea.
Oliko tiivistepinnoissa syöpymiä, siis pakosarjan ja raiserin välisessä? Tarpeeksi kun vettä tulee männänpäälle hajoaa esim. muutama mäntä ja veivi..ei sen vaarallisempaa. - raiseri?
voi olla kirjoitti:
että se tulvi(i) yli, tai sitten bensanhajukin voi tulla muualta... seosruuveihin ei kannata koskea.
Oliko tiivistepinnoissa syöpymiä, siis pakosarjan ja raiserin välisessä? Tarpeeksi kun vettä tulee männänpäälle hajoaa esim. muutama mäntä ja veivi..ei sen vaarallisempaa.Toisessa pakosarjassa oli siinä käyrässä aika heikossa hapessa tiiviste, muut tiivisteet oli suht hyvässä kunnossa. Bensan haju tuli nimenomaan ukokautta veneen taka-osasta, eli ilmeisesti pakosarjojen kautta työntää bensaa. Viittaako tämä kaasariin vai johonkin muuhun?
- se...
raiseri? kirjoitti:
Toisessa pakosarjassa oli siinä käyrässä aika heikossa hapessa tiiviste, muut tiivisteet oli suht hyvässä kunnossa. Bensan haju tuli nimenomaan ukokautta veneen taka-osasta, eli ilmeisesti pakosarjojen kautta työntää bensaa. Viittaako tämä kaasariin vai johonkin muuhun?
käyrä...siis pakosarjan ja sen käyränosan väliset pinnat on suorat, eikä syöpyneet niin silloin ei pitäisi periaatteessa päästä vettä koneeseen...
Kone käy kaikilla sylintereillä? - kone..
se... kirjoitti:
käyrä...siis pakosarjan ja sen käyränosan väliset pinnat on suorat, eikä syöpyneet niin silloin ei pitäisi periaatteessa päästä vettä koneeseen...
Kone käy kaikilla sylintereillä?ainakin käy. Eli ilmeisesti se käy kaikilla pytyillä. Eikä siinä ole muuta vikaa ilmennyt, kuin tuo kumma hetkellinen rahina ja koneen sammuminen. Ja tuo bensan katku.
- oikeen
kone.. kirjoitti:
ainakin käy. Eli ilmeisesti se käy kaikilla pytyillä. Eikä siinä ole muuta vikaa ilmennyt, kuin tuo kumma hetkellinen rahina ja koneen sammuminen. Ja tuo bensan katku.
jaksa uskoa että merivesi pääsisi pakosarjojen kautta männän päälle...onko sytytyspuoli kunnossa?
- se vesi
oikeen kirjoitti:
jaksa uskoa että merivesi pääsisi pakosarjojen kautta männän päälle...onko sytytyspuoli kunnossa?
pääsee sylinteriin esim. huonon raiserin tiivisteen läpi ja tällöin ei startti jaksa pyörittää ennenkuin vettä on vähän haihtunut pois ja usein saattaa tosiaan käydä niin että kiertokanki menee kieroksi!!! saattaa olla että se ei riko mitään mutta kannattaa vaihtaa nuo mädät sarjat ja raiserit ajoissa ettei tule isompia vaurioita.
- tiedoista
se vesi kirjoitti:
pääsee sylinteriin esim. huonon raiserin tiivisteen läpi ja tällöin ei startti jaksa pyörittää ennenkuin vettä on vähän haihtunut pois ja usein saattaa tosiaan käydä niin että kiertokanki menee kieroksi!!! saattaa olla että se ei riko mitään mutta kannattaa vaihtaa nuo mädät sarjat ja raiserit ajoissa ettei tule isompia vaurioita.
Täytyypä vaihtaa pakosarjat ja raiserit ennenkun on liian myöhäistä....
- mäntä,
tiedoista kirjoitti:
Täytyypä vaihtaa pakosarjat ja raiserit ennenkun on liian myöhäistä....
on ainakin paskana, koska bensaa tulee pakoputken kautta mereen. Millanen homma tuo männän vaihto on? Pystyykö sen tekemään veneen moottoritilassa vai onko kone nostettava ylös sieltä?
- on ......
mäntä, kirjoitti:
on ainakin paskana, koska bensaa tulee pakoputken kautta mereen. Millanen homma tuo männän vaihto on? Pystyykö sen tekemään veneen moottoritilassa vai onko kone nostettava ylös sieltä?
aika villiveikkaus..
- veikkaus
on ...... kirjoitti:
aika villiveikkaus..
ja täytyyhän ne puristukset ensin mitata ja tutkia ennenku hutkia. Varaudunpahan nyt vaan pahinpaan...
- vaikkapa
veikkaus kirjoitti:
ja täytyyhän ne puristukset ensin mitata ja tutkia ennenku hutkia. Varaudunpahan nyt vaan pahinpaan...
männänrengas poikki?
- mutta,
vaikkapa kirjoitti:
männänrengas poikki?
Kysymys oli, että pitääkö kone nostaa ylös vai pystyykö homman tekee siinä paikallaan?
- mutta.....
mutta, kirjoitti:
Kysymys oli, että pitääkö kone nostaa ylös vai pystyykö homman tekee siinä paikallaan?
jos suunittelet ottavasi männät pois, niin kannattaisi nostaa kone pois. Jos vene on norm. daycruiseri.
Mutta jos kone käy kaikilla, niinkuin kerroit, sitä tuskin kannattaa nostaa pois.
Harva erottaa korvalla käykö seitsämällä vai kahdeksalla.. - se on
mutta..... kirjoitti:
jos suunittelet ottavasi männät pois, niin kannattaisi nostaa kone pois. Jos vene on norm. daycruiseri.
Mutta jos kone käy kaikilla, niinkuin kerroit, sitä tuskin kannattaa nostaa pois.
Harva erottaa korvalla käykö seitsämällä vai kahdeksalla..missä moottori on siellä kuopassa. Siihen pääsee käsiksi mollemmilta sivuilta ja päältä. Eli tarviiko sillonkin nostaa kone ylös? Se selviää, että käykö kaikilla kunhan mitataan pusistukset. Jos ei käy, niin sit alko purku...
- jos kerran moottori käy.
se on kirjoitti:
missä moottori on siellä kuopassa. Siihen pääsee käsiksi mollemmilta sivuilta ja päältä. Eli tarviiko sillonkin nostaa kone ylös? Se selviää, että käykö kaikilla kunhan mitataan pusistukset. Jos ei käy, niin sit alko purku...
Ajele sillä jos kerran toimii, parinkuukauden päästä se kuitenkin nostetaan ylös vedestä.
- irrottamaan
se on kirjoitti:
missä moottori on siellä kuopassa. Siihen pääsee käsiksi mollemmilta sivuilta ja päältä. Eli tarviiko sillonkin nostaa kone ylös? Se selviää, että käykö kaikilla kunhan mitataan pusistukset. Jos ei käy, niin sit alko purku...
männät, niin helpommalla pääse konetta nostamalla.
- pensaa
se on kirjoitti:
missä moottori on siellä kuopassa. Siihen pääsee käsiksi mollemmilta sivuilta ja päältä. Eli tarviiko sillonkin nostaa kone ylös? Se selviää, että käykö kaikilla kunhan mitataan pusistukset. Jos ei käy, niin sit alko purku...
tulee putkesta ei tarkoita että mäntä olis puhki! jos männässä olis reikä niin öljyt se sieltä puhaltaa pihalle ja pata on täysin voimaton sekä savua olis kuin taikurin teltassa!!tod.näk. sulla tulvii kaasari.
- tämä,
pensaa kirjoitti:
tulee putkesta ei tarkoita että mäntä olis puhki! jos männässä olis reikä niin öljyt se sieltä puhaltaa pihalle ja pata on täysin voimaton sekä savua olis kuin taikurin teltassa!!tod.näk. sulla tulvii kaasari.
Kaasarin tulviminen aiheuttaa tämän, mitä ekassa viestissä kirjoitin? Huomasin tossa kyllä, että pilssissäkin on bensaa.
- aiheuttaa
tämä, kirjoitti:
Kaasarin tulviminen aiheuttaa tämän, mitä ekassa viestissä kirjoitin? Huomasin tossa kyllä, että pilssissäkin on bensaa.
niinkuin ensimmäisessä vastauksessa on kirjoitettu.
- öljyn seassa
aiheuttaa kirjoitti:
niinkuin ensimmäisessä vastauksessa on kirjoitettu.
Öljytikku haisi bensalle ja näytti, että öljyt olis lisääntyny. Voiko tuokin johtua kaasuttimen tulvimisesta?
- johtua
öljyn seassa kirjoitti:
Öljytikku haisi bensalle ja näytti, että öljyt olis lisääntyny. Voiko tuokin johtua kaasuttimen tulvimisesta?
vuotavasta bensapumpustakin...
- raisereista
johtua kirjoitti:
vuotavasta bensapumpustakin...
on kuuma(juuri ja juuri pystyy pitää kättä koneen ollessa kuuma) ja toinen melkeen kylmä. Niin ilmeisesti kylmällä puolella joku pata aika hiljanen?
- R K-S
bensan kirjoitti:
katku. Onkohan vika kaasarissa vai jossain muualla? Pystyykö korvakuulolta bensan syöttöä kaasarista pienentämään seosruuveja säätämällä?
Niin, ja mitenköhän kiire noilla pakosarjoilla olisi vaihtaa? Miten paha juttu on, että männän päälle on päässyt vettä? Kone ei ole kyllä aikaisemmin oireillut mitenkään.1. Seosruuveilla säädetään vain tyhjäkäyntiseosta, ei tehoaluetta lainkaan.
2. Jos kaasutin tulvii, niin vika on neulaventtiilissä = kulunut = uusittava.
3. Pakosarjat on oltava kunnossa. Ota auki, puhdista ja tee painetesti.
4. Vesi männän päällä on tosi paha juttu. Rikkoo koneen. - keväällä
R K-S kirjoitti:
1. Seosruuveilla säädetään vain tyhjäkäyntiseosta, ei tehoaluetta lainkaan.
2. Jos kaasutin tulvii, niin vika on neulaventtiilissä = kulunut = uusittava.
3. Pakosarjat on oltava kunnossa. Ota auki, puhdista ja tee painetesti.
4. Vesi männän päällä on tosi paha juttu. Rikkoo koneen.läpi. Ne oli aika ruosteessa, mut ei puhki vielä. Putsasin ja vaihdoin tiivisteet. Tosiaan tuo toinen raiseri on ollut jo pari kesää viilempi, kuin toinen. Katsoin tulpat siltä puolelta, kaksi oli hyvän näköisiä ja kaksi oli nokeentunut. En ole vielä kerennyt niitä puristuksia mittaamaan. Mutta eikös nuo kaksi asiaa vaikuta siltä, että tällä viileällä puolella olisi jotain häikkää?
- oliko tuon
keväällä kirjoitti:
läpi. Ne oli aika ruosteessa, mut ei puhki vielä. Putsasin ja vaihdoin tiivisteet. Tosiaan tuo toinen raiseri on ollut jo pari kesää viilempi, kuin toinen. Katsoin tulpat siltä puolelta, kaksi oli hyvän näköisiä ja kaksi oli nokeentunut. En ole vielä kerennyt niitä puristuksia mittaamaan. Mutta eikös nuo kaksi asiaa vaikuta siltä, että tällä viileällä puolella olisi jotain häikkää?
näköisessä kunnossa?
Tulpat/johdot voi vaihtaa uusiin. Toinen sarja voi olla kuumempi koska vesikanava on tukossa. - tuollaiset
oliko tuon kirjoitti:
näköisessä kunnossa?
Tulpat/johdot voi vaihtaa uusiin. Toinen sarja voi olla kuumempi koska vesikanava on tukossa.Tulpat ja tulpanjohdot on keväällä vaihdettu.
- puristukset
tuollaiset kirjoitti:
Tulpat ja tulpanjohdot on keväällä vaihdettu.
ja kuusi pytyistä näytti noin 10,5 ja kaksi peräkkäistä vähemmän, noin 8.9 ja 7.5. Normaali arvo pitäisi olla 9.5 ja 11 välillä. Nämä kaksi pienempää arvoa oli sillä "kuumemmalla" puolella sitten kuitenkin. Mitä olette mieltä?
- on monia...
puristukset kirjoitti:
ja kuusi pytyistä näytti noin 10,5 ja kaksi peräkkäistä vähemmän, noin 8.9 ja 7.5. Normaali arvo pitäisi olla 9.5 ja 11 välillä. Nämä kaksi pienempää arvoa oli sillä "kuumemmalla" puolella sitten kuitenkin. Mitä olette mieltä?
Ostaisin uudet pakosarjat ja raiserit, selvittäisin tuon bensavuodon.
Ja jos kulku on mielestäsi riittävää niin jatkaisin veneilyä.
Jos vene on jonkin arvoinen, niin voihan siihen käydä ostamassa Brunswickiltä uuden 5.0 MPI koneen... - vika
on monia... kirjoitti:
Ostaisin uudet pakosarjat ja raiserit, selvittäisin tuon bensavuodon.
Ja jos kulku on mielestäsi riittävää niin jatkaisin veneilyä.
Jos vene on jonkin arvoinen, niin voihan siihen käydä ostamassa Brunswickiltä uuden 5.0 MPI koneen...Rahikaisella, et kerro ihmeessä jos keksit missä mättää. Mulla tosin on 7.4l kasi ja kylmänä toimii loistavasti, mut sit joskus kun lämpee/turpoo niin sammuu eikä startti jaksa pyörittää, mut hetken jäähdyttelyn jälkeen toimii taas.
Eli viittaa siihen, et jostain ois kilahtanu jumiin, mutta ku ei aavistustakaan mistä?
Et kertokaa ny joku viksumpi, et kannattaako upottaa koko ruuhi ja kavaltaa vakuutusrahat vai onko jotain tehtävissä? ;) - toki,
vika kirjoitti:
Rahikaisella, et kerro ihmeessä jos keksit missä mättää. Mulla tosin on 7.4l kasi ja kylmänä toimii loistavasti, mut sit joskus kun lämpee/turpoo niin sammuu eikä startti jaksa pyörittää, mut hetken jäähdyttelyn jälkeen toimii taas.
Eli viittaa siihen, et jostain ois kilahtanu jumiin, mutta ku ei aavistustakaan mistä?
Et kertokaa ny joku viksumpi, et kannattaako upottaa koko ruuhi ja kavaltaa vakuutusrahat vai onko jotain tehtävissä? ;)jos selviää. Kaippa se täytyy seuraavaks alkaa kaasari purkaa ja kattoo, onko siellä jotain häikkää. Näytti siinä kaasarin vieressä koneen päällä olevan bensaläikkiä, et kai se sitten tulvii tai tiivarit menny? Bensapumpussa ei ainakaan ulkoapäin katsottuna näytä vuotoa olevan. Ja sitten pakosarjat täytyy uusia.
- irti,
toki, kirjoitti:
jos selviää. Kaippa se täytyy seuraavaks alkaa kaasari purkaa ja kattoo, onko siellä jotain häikkää. Näytti siinä kaasarin vieressä koneen päällä olevan bensaläikkiä, et kai se sitten tulvii tai tiivarit menny? Bensapumpussa ei ainakaan ulkoapäin katsottuna näytä vuotoa olevan. Ja sitten pakosarjat täytyy uusia.
ja oli toinen vuotanut vettä pakokanavaan. Eli ilmeisesti vettä oli tosiaan päässyt männän päälle. Toivottavasti vesi ei ole rikkonut mitään. Jännä homma oli se, että tämä puoli mikä oli vuotanut, niin puristukset oli sillä puolella ok...?
- pakosarjat
irti, kirjoitti:
ja oli toinen vuotanut vettä pakokanavaan. Eli ilmeisesti vettä oli tosiaan päässyt männän päälle. Toivottavasti vesi ei ole rikkonut mitään. Jännä homma oli se, että tämä puoli mikä oli vuotanut, niin puristukset oli sillä puolella ok...?
ja yritin käynnistää, eikä lähtenyt käyntiin. Katsoin kaasariin ja se oli aivan kuiva. Otin tankin ja suodattimen välisen letkun irti laitoin takaisin, lähti käyntiin. Nyt kokeilemaan, miten pelittää...
- pelitä
pakosarjat kirjoitti:
ja yritin käynnistää, eikä lähtenyt käyntiin. Katsoin kaasariin ja se oli aivan kuiva. Otin tankin ja suodattimen välisen letkun irti laitoin takaisin, lähti käyntiin. Nyt kokeilemaan, miten pelittää...
tekee saman edelleen. Kun laittaa hanaa, niin ei lähde plaaniin ja tehot häviää. Onko vielä ideoita?
- saimaalta
pelitä kirjoitti:
tekee saman edelleen. Kun laittaa hanaa, niin ei lähde plaaniin ja tehot häviää. Onko vielä ideoita?
Takimmaisten pyttyjen nopea kuluminen VOI johtua sylinteriryhmän takaosaan kertyneestä kattilakivestä. Tässä tapauksessa takimmaiset pytyt ovat ilman jäähdytystä ja kuluvat nopeammin. Pakkasroppu pois ja totea asia. Mikäli mössöä löytyy takimmaisen pakkasropun takaa runsaasti, on käytännössä ainut asiallinen vaihtoehto ottaa kannet pois ja tonkia jätteet ulos.
Huom. Tämä on vain minun oman moottorin ongelman ja sen ratkaisun kautta muodostunut koemukseen nojaava mielipide. Ei mahdollinen absoluuttinen totuus. Suhtaudu tähän kirjoitukseen terveellä kritiikillä - niinkuin kaikkiinmuihinkin täällä esiintyviin kirjoituksiin.
Hyvää huviveneilykesää toivottaen... - totuus on
saimaalta kirjoitti:
Takimmaisten pyttyjen nopea kuluminen VOI johtua sylinteriryhmän takaosaan kertyneestä kattilakivestä. Tässä tapauksessa takimmaiset pytyt ovat ilman jäähdytystä ja kuluvat nopeammin. Pakkasroppu pois ja totea asia. Mikäli mössöä löytyy takimmaisen pakkasropun takaa runsaasti, on käytännössä ainut asiallinen vaihtoehto ottaa kannet pois ja tonkia jätteet ulos.
Huom. Tämä on vain minun oman moottorin ongelman ja sen ratkaisun kautta muodostunut koemukseen nojaava mielipide. Ei mahdollinen absoluuttinen totuus. Suhtaudu tähän kirjoitukseen terveellä kritiikillä - niinkuin kaikkiinmuihinkin täällä esiintyviin kirjoituksiin.
Hyvää huviveneilykesää toivottaen...että vaikka poistaisit kattilakivet, takimmaisten pyttejen kulumat eivät häivy.
Jos katsoo ensimmäistä viestiäsi, jolloin kone toimi normaalista, kulkuvika johtuu
luultavasti sen jälkeen tehdyistä korjailuista. - niin tai näin
totuus on kirjoitti:
että vaikka poistaisit kattilakivet, takimmaisten pyttejen kulumat eivät häivy.
Jos katsoo ensimmäistä viestiäsi, jolloin kone toimi normaalista, kulkuvika johtuu
luultavasti sen jälkeen tehdyistä korjailuista.jotain on rikki nyt kuitenkin ja kuntoon pitäs saada. Olisiko jollakulla aikaa ja taitoa alkaa korjaamaan konetta? Laittakaa yhteystietoja, niin keskustellaan lisää.
- Säynäinen
niin tai näin kirjoitti:
jotain on rikki nyt kuitenkin ja kuntoon pitäs saada. Olisiko jollakulla aikaa ja taitoa alkaa korjaamaan konetta? Laittakaa yhteystietoja, niin keskustellaan lisää.
Mulla oli vika moottorissa: Toimi hyvin 3000 kierrokseen asti ja sitten ei löytynyt tehoja plaaniin saamiseen. Etsin vikaa 2 vuotta ja löysinkin sen viimein ilman kenenkään huoltoliikkeen tms apua. Vikana oli pakoputkesta irronnut läppä, jonka tarkoituksesna oli pitää vesui pois pakosarjasta jos lyö pakin päälle vauhdissa. Läppä oli irronnut ja mennyt vetolaitteen sisään tukkimaan pakoputken eikä kone pelittänyt.
Oli illumainen löytää, mutta mieli tyytyväinen kun sen löysin. niin tai näin kirjoitti:
jotain on rikki nyt kuitenkin ja kuntoon pitäs saada. Olisiko jollakulla aikaa ja taitoa alkaa korjaamaan konetta? Laittakaa yhteystietoja, niin keskustellaan lisää.
voin tulla konsultoimaan, mutta kirjoittelemalla tuskin korjaantuu...
- pois?
Säynäinen kirjoitti:
Mulla oli vika moottorissa: Toimi hyvin 3000 kierrokseen asti ja sitten ei löytynyt tehoja plaaniin saamiseen. Etsin vikaa 2 vuotta ja löysinkin sen viimein ilman kenenkään huoltoliikkeen tms apua. Vikana oli pakoputkesta irronnut läppä, jonka tarkoituksesna oli pitää vesui pois pakosarjasta jos lyö pakin päälle vauhdissa. Läppä oli irronnut ja mennyt vetolaitteen sisään tukkimaan pakoputken eikä kone pelittänyt.
Oli illumainen löytää, mutta mieli tyytyväinen kun sen löysin.Kävi itselläkin mielessä tuo vaihtoehto. Oli nimittäin toinen läppä irronnut. Yritin varmaan näljä tuntia ronkkia sitä tuloksetta ulos. Se on mahdollisesti mennyt vetolaitteeseen asti. Miten sait sen ronkittua pois, onnistuko vesillä ollessa?
- saimaalta
totuus on kirjoitti:
että vaikka poistaisit kattilakivet, takimmaisten pyttejen kulumat eivät häivy.
Jos katsoo ensimmäistä viestiäsi, jolloin kone toimi normaalista, kulkuvika johtuu
luultavasti sen jälkeen tehdyistä korjailuista.Otaksun että tässä ketjussa esiintyneen (2 kpl?) kirjoittajan tavoite on saada kone sellaiseen kuntoon että voi vielä nauttia kesän viimeisistä lämpöisistä ajokeleistä ja sitten talven tullen mahd. peruskorjata kone.
On totta että kuluma ei poistu kattilakiveä raapimalla mutta mikäli möhnää on paljon jäähdytys ei toimi ja kone naksahtaa kiinni. Aina viiden kilometrin välein. Syitä voi olla miljoonia mutta esitin yhden potentiaalisen syyn joka kannattaisi tutkia. Notkealta kaverilta pakkaspropun poistoon menee n. 15 min.
Tarvikkeet:
- uusi pakkasproppu
- vasara
- akkuporakone (ja seuraavan työkalun tarvitsema poranterä)
- lyhyt liukuvasara koukulla tai ruuvilla
- sokeripalaruuvimeisseli (tonkimiseen)
- take it or leave it -
P.S Ei ole v-8 koneelle mikään katastrofi jos pytyt on himppa eritavalla kuluneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1587282
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1506006- 1535327
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484747Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554078- 733302
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.623270Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m253092- 472487
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢182399