On Massey-Ferguson 135 ´lähinnä pienessä lumi ja pihapuutarhakäytössä ollut vuosia apuna.
Muutaman kerran on vaihde jäänyt jumiin, mutta onneksi jonkinverran ajamalla vaihde on vapautunut.
Mutta nyt se temppu ei tepsinytkään, sillä pakki jäi päälle ja traktori on nyt rampana.
Aukaisin vaihdelaatikon öljypropun ja siellä oli hammasrattaita, joden merkityksestä olen pihalla, kuin "lintulauta"
Vaihdellaatikon öljyntäyttöaukosta ( propunpuolelta ) katsomalla muistaakseni ilmeisesti samalla "akselilla" vasemmalla Iso keskellä pieni ja taasen oikealla iso hammasratas.
Ei taida itse olla mitään tehtävissä, eli korjaamolle vissiin vietävä vai kuinka ?
Suuret kiitokset asiaan liittyvästä tiedoista, arvelusta... yms ?
MF -135 vaihde jumissa Apuva !
18
7630
Vastaukset
- jumpurahuitsi
niin, jos näin on niin;
vaihteensiirtäjä-akselilla olevat liukupalat ovat sillä tavalla liukuneet ristikkäin,
että vaihteensiirtovivun (=keppi) vaihteiston puoleinen pää ei pääse vaihteen
siirtopalan hahloon ja 1.pakki tai ykkönen tahi 2.pakki tai nelonen jää jumiin.
Tyypillinen kuluneen vaihteiston vikatoiminto.
Hoidoksi saattaa tepsiä rattorin nostaminen 45 asteen kulmaan takapää
ylös, jolloin väljät vaihteensiirtäjät huljahtavat kohdilleen. En kuitenkaan
suosittele tällaisen tekemistä.
Toinen vaihtoehto on, että siirtelet liukupalat ja hammaspyörät öljyntäyttöreiän kautta ongenkoukun mallisella terästangolla kohdilleen.
Kolmantena tulee vasta korjaamotyö, joko itsetehtynä tai ostopalveluna.
Kesää "rasvakouralle"! :D - masinistit
tai vastaava korjaa vian.
Öljyn täyttö roppu pois ( oli jossain vaihde laatikon kannessa vasemmalla ) siitä näkee vaihteen siirtäjän.
Väänetään vaihteensiirto holkki samalle linjalle sen holkin kanssa jossa vaihdekepin pää nyt on ( pakkipäällä, älä laita kepillä muuta vaihdetta päälle )
Pyörästä voi joutua liikuttamaan pientä edestakaista liikettä jos ei muuten heti mene vaihteisto vapaalle.
Roppu kiinni ja menoksi kunnes tekee sen uudelleen. ( hätäinen vaihtaja vaihtaa niin äkkiä että kepin pää karkaa väärälle puolelle ennen kuin aikaisempi vaihde on pääsyt vapaalle. : ) ) - tätä
Minä sain kerran pakin pois päältä näin. Vaohdekepin juuressa on kumitutti, nosta se ylös. Sen alta löytyy tappi joka menee vaihdekepin läpi. Lyö tuurnalla se pois ( lähtee vain toiseen suuntaan).
Vedä vaihdekeppiä ylöspäin ( ei irtoa, jousi vetää sitä sisäänpäin). Ja hae pakki, keppiä samalla vetäen. Laske välillä keppiä heiluttaen myös hiukan sivusuunnassa, tunnet kyllä milloin pakki ratas lähtee mukaan.- näin meillä
ennen kolmevitosen vaihde vapautettiin.
- tein kerran niin
että otin öljyntäyttö korkin irti ja väänsin siitä rattaan isolla kiintoavaimella vapaalle ja menoksi..
- Korjaamolleko ?
Suuret kiitokset kaikille vastanneista ! On se hieno tämä netti, etenkin kun saa asiantuntevia neuvoja, joten täytyy vastasen varalle tallettaa tämä vietiketju
Kampesin kevyellä kädellä hammasrattaita ja vaihteensiirosysteemiä tai mikä lie ne on ylös alas sivuille välillä pyörittäen hammasrattaita, eikä toivottua tulosta.
Ajattelin että tässä ei ole mitään menetettävää vaan käytän kovempaa voimaa, eli vipuvartta ja kampesin oikeanpuoleisia hammasrattaita vasemmalle. Silloin kuului ikään kuin pumppuhaulikon puolittainen latausliike ja äkkiä tiiraamaan uteliaana reiästä mitä nyt tapahtui ? Siinä huomasin että ratas on liikkunut ja vaihdevipukaan ei ole jumissa : )
Kokeilin vielä ajaa ja toistaiseksi vaihteet pelaa, mutta epäluottamus traktoriin on nyt "jumissa" : (
Eipä ole haluja lähteä ajelemaan paljoa kotipihaa kauemmaksi. Täytyy tehdä jatkossa vaihteen vaihtamisen hieman rauhallisemmin, jos sillä estäsi vian uusiutumisen, kun sain kirjoituksesta sen käsityksen ?
Heittäkäähän jotakin arveluja mikä on mahdollinen vaihdelaatikkoremontti korjaamolla ?
Katselin traktorini rakennetta, jos itse vaihtaisin tarvittavia osia vaihdelaatikkoon ja päättelin että se taytyisi "katkaista" jotta vaihdelaatikon osia pääsee vaihtamaan, tai sitten ajattelin vaihtaa koko traktorin ?
Tietenkin mainitsen vaihdelaatikkokulumasta mahdolliselle ostajalle.
Traktoriani on moni ihan vieraskin varttavasten tullut kyselemään ostaa ilmeisesti siksi, että siinä on uudet renkaat, tai en tiedä miksi moinen kiinnostaa. - yrjö::
Korjaamolleko ? kirjoitti:
Suuret kiitokset kaikille vastanneista ! On se hieno tämä netti, etenkin kun saa asiantuntevia neuvoja, joten täytyy vastasen varalle tallettaa tämä vietiketju
Kampesin kevyellä kädellä hammasrattaita ja vaihteensiirosysteemiä tai mikä lie ne on ylös alas sivuille välillä pyörittäen hammasrattaita, eikä toivottua tulosta.
Ajattelin että tässä ei ole mitään menetettävää vaan käytän kovempaa voimaa, eli vipuvartta ja kampesin oikeanpuoleisia hammasrattaita vasemmalle. Silloin kuului ikään kuin pumppuhaulikon puolittainen latausliike ja äkkiä tiiraamaan uteliaana reiästä mitä nyt tapahtui ? Siinä huomasin että ratas on liikkunut ja vaihdevipukaan ei ole jumissa : )
Kokeilin vielä ajaa ja toistaiseksi vaihteet pelaa, mutta epäluottamus traktoriin on nyt "jumissa" : (
Eipä ole haluja lähteä ajelemaan paljoa kotipihaa kauemmaksi. Täytyy tehdä jatkossa vaihteen vaihtamisen hieman rauhallisemmin, jos sillä estäsi vian uusiutumisen, kun sain kirjoituksesta sen käsityksen ?
Heittäkäähän jotakin arveluja mikä on mahdollinen vaihdelaatikkoremontti korjaamolla ?
Katselin traktorini rakennetta, jos itse vaihtaisin tarvittavia osia vaihdelaatikkoon ja päättelin että se taytyisi "katkaista" jotta vaihdelaatikon osia pääsee vaihtamaan, tai sitten ajattelin vaihtaa koko traktorin ?
Tietenkin mainitsen vaihdelaatikkokulumasta mahdolliselle ostajalle.
Traktoriani on moni ihan vieraskin varttavasten tullut kyselemään ostaa ilmeisesti siksi, että siinä on uudet renkaat, tai en tiedä miksi moinen kiinnostaa.Minulla on kerran jumittunut pakki ja sain kammettua sen takaisin, mutta ei sen jälkeen ole jumittanut "kop kop kop." Jumittuminen useimmiten tapahtuu tiukimmassa paikassa esim "vauhdissa" vaihtaa pakille tai toisinpäin. Elä nyt hyvää verkua mene vaihtamaan pikkuvian vuoksi jos sitä siksi voi sanoa. Usvaa putkeen ja menoksi..
- jumiutuminen
Korjaamolleko ? kirjoitti:
Suuret kiitokset kaikille vastanneista ! On se hieno tämä netti, etenkin kun saa asiantuntevia neuvoja, joten täytyy vastasen varalle tallettaa tämä vietiketju
Kampesin kevyellä kädellä hammasrattaita ja vaihteensiirosysteemiä tai mikä lie ne on ylös alas sivuille välillä pyörittäen hammasrattaita, eikä toivottua tulosta.
Ajattelin että tässä ei ole mitään menetettävää vaan käytän kovempaa voimaa, eli vipuvartta ja kampesin oikeanpuoleisia hammasrattaita vasemmalle. Silloin kuului ikään kuin pumppuhaulikon puolittainen latausliike ja äkkiä tiiraamaan uteliaana reiästä mitä nyt tapahtui ? Siinä huomasin että ratas on liikkunut ja vaihdevipukaan ei ole jumissa : )
Kokeilin vielä ajaa ja toistaiseksi vaihteet pelaa, mutta epäluottamus traktoriin on nyt "jumissa" : (
Eipä ole haluja lähteä ajelemaan paljoa kotipihaa kauemmaksi. Täytyy tehdä jatkossa vaihteen vaihtamisen hieman rauhallisemmin, jos sillä estäsi vian uusiutumisen, kun sain kirjoituksesta sen käsityksen ?
Heittäkäähän jotakin arveluja mikä on mahdollinen vaihdelaatikkoremontti korjaamolla ?
Katselin traktorini rakennetta, jos itse vaihtaisin tarvittavia osia vaihdelaatikkoon ja päättelin että se taytyisi "katkaista" jotta vaihdelaatikon osia pääsee vaihtamaan, tai sitten ajattelin vaihtaa koko traktorin ?
Tietenkin mainitsen vaihdelaatikkokulumasta mahdolliselle ostajalle.
Traktoriani on moni ihan vieraskin varttavasten tullut kyselemään ostaa ilmeisesti siksi, että siinä on uudet renkaat, tai en tiedä miksi moinen kiinnostaa.siten, että aina kun alat vaihdetta siirtämään, paina keppiä alaspäin. Pahinta on vetävä ote, lipsahtaa helposti pois siirtäjältä.
- Korjaamolleko ?
jumiutuminen kirjoitti:
siten, että aina kun alat vaihdetta siirtämään, paina keppiä alaspäin. Pahinta on vetävä ote, lipsahtaa helposti pois siirtäjältä.
Eilen sain MF -135 takalanalla varustettuna urakan pihassa ”valmiiksi” ja menin naapurin pienelle pellon pätkälle tasoittamaan lanalla viime syksyn syvää salaojitusta, joka johtaa vedet pois laajasti naapurin talon ympäriltä ja pihapiiristä.
Aloin saamaan työn valmiiksi ja kun tein ns. ”viimeistä vetoa” takalanan kiinnitys toiseen työntövarteen petti , ja työntövarren ”kiinnityspultti” lanaan ilmeisesti katkesi, koska löysimme sokan.
Huomatessani takalanalanan irronneen unohdin ilmeisesti siinä hässäkässä varovaisemman vaihteen vaihdon. Huomasinkin, että pakki onkin jälleen jumissa. Yritin naapurin pellolla saada vaihteet toimimaan propun kautta, sillä olin varannut työkalut mukaan varalle, mutta homma ei pikaisesti onnistunutkaan.
Naapurin isäntäkin yritti auttaa, tosin hänkin on traktorien tekniikan suhteen samanlainen keltanokka kuin minä itse,
Hänen avustuksella saimme väännetyä lanan nostovarren päähän ja toisen pultin tilalle.
Siirsin öljyprpopun kautta vaihteen eteen, jotta pääsen edes naapurista omaan pihaani ja yritän siellä vapauttaa vaihteet hammaspyörää siirtämällä, mutta nyt se ei onnistunutkaan. Lujempaa en uskaltanut enää vääntää, sillä ajattelin että jokin paikka rikkoutuu vaihteistossa.
Sitten muistin lukeneeni täältä , että ottaa vaihdekepin juuressa oleva kumi pois ja painaa tappi tuurnalla, jotta vaihdekeppi pääsee hieman nousemaan ja kitkuttaa oikeaan kohtaan. Tein sen, mutta se meni tilaan, että vaihdekeppi liikkuu, mutta en löydä edes kohtaa, jossa vaihdekeppi on jumissa vaan se liikkuu hieman joka suuntaan, mutta mitään liikettä vaihteistossa en öljypropun kautta huomaa, eli vaihdekepin pää ei ota ilmeisesti vaihteistossa mihinkään kiinni.
Siinä vaihdelaatikkoa öljypropun kautta ronklatessa tuli mieleen, että olen kuin tähystysleikkausta tekevä kirurgi, joka ei tiedä potilaan anatomiasta, eli rakenteesta yhtään mitään : )
Olin pitkän päivän työstä ( herätys Klo: 04.00 ) sen verran väsähtänyt , että jätin homman siihen ja jatkan asiaan perehtymistä hieman paremmin tiedoin ja levänneenä. Suurta kiirettä ei ole, sillä ilmeisesti pärjään ilman traktoria pitkän aikaa, sillä tärkeimmät kesätyöt olen sillä ehkä tehnyt : )
Mutta ei ole mukavaa kateltavaa rampaa traktoria pihassa : (
Katselin kohtaa, jossa vaihdekepin pää menee vaihteistoon, eli onko vaihdekeppi kokonaan irroitettavissa, kannattaisiko se ja näkisikö sieltä ehkä paremmin sisään ja etenkin voisiko sitäkautta oll jotakin tehtävissä tai mitään muita konsteja joita itse vielä yritäisi, ennen korjaamolle vientiä ?
Onko saatavissa ns. räjäytyskuvaa MF-135 vaihteistosta tai traktorin korjaus kirjallisuutta mieluimmin ns. "amatööreille" joita voisi vaikkapa kirjastosta kaukolainata ?
Huih ! Tästähän tuli romaani : )
Kiitän suuresti tiedoista, mielipiteistä, kommenteista yms ! - yyyxxxxxxxx
Korjaamolleko ? kirjoitti:
Eilen sain MF -135 takalanalla varustettuna urakan pihassa ”valmiiksi” ja menin naapurin pienelle pellon pätkälle tasoittamaan lanalla viime syksyn syvää salaojitusta, joka johtaa vedet pois laajasti naapurin talon ympäriltä ja pihapiiristä.
Aloin saamaan työn valmiiksi ja kun tein ns. ”viimeistä vetoa” takalanan kiinnitys toiseen työntövarteen petti , ja työntövarren ”kiinnityspultti” lanaan ilmeisesti katkesi, koska löysimme sokan.
Huomatessani takalanalanan irronneen unohdin ilmeisesti siinä hässäkässä varovaisemman vaihteen vaihdon. Huomasinkin, että pakki onkin jälleen jumissa. Yritin naapurin pellolla saada vaihteet toimimaan propun kautta, sillä olin varannut työkalut mukaan varalle, mutta homma ei pikaisesti onnistunutkaan.
Naapurin isäntäkin yritti auttaa, tosin hänkin on traktorien tekniikan suhteen samanlainen keltanokka kuin minä itse,
Hänen avustuksella saimme väännetyä lanan nostovarren päähän ja toisen pultin tilalle.
Siirsin öljyprpopun kautta vaihteen eteen, jotta pääsen edes naapurista omaan pihaani ja yritän siellä vapauttaa vaihteet hammaspyörää siirtämällä, mutta nyt se ei onnistunutkaan. Lujempaa en uskaltanut enää vääntää, sillä ajattelin että jokin paikka rikkoutuu vaihteistossa.
Sitten muistin lukeneeni täältä , että ottaa vaihdekepin juuressa oleva kumi pois ja painaa tappi tuurnalla, jotta vaihdekeppi pääsee hieman nousemaan ja kitkuttaa oikeaan kohtaan. Tein sen, mutta se meni tilaan, että vaihdekeppi liikkuu, mutta en löydä edes kohtaa, jossa vaihdekeppi on jumissa vaan se liikkuu hieman joka suuntaan, mutta mitään liikettä vaihteistossa en öljypropun kautta huomaa, eli vaihdekepin pää ei ota ilmeisesti vaihteistossa mihinkään kiinni.
Siinä vaihdelaatikkoa öljypropun kautta ronklatessa tuli mieleen, että olen kuin tähystysleikkausta tekevä kirurgi, joka ei tiedä potilaan anatomiasta, eli rakenteesta yhtään mitään : )
Olin pitkän päivän työstä ( herätys Klo: 04.00 ) sen verran väsähtänyt , että jätin homman siihen ja jatkan asiaan perehtymistä hieman paremmin tiedoin ja levänneenä. Suurta kiirettä ei ole, sillä ilmeisesti pärjään ilman traktoria pitkän aikaa, sillä tärkeimmät kesätyöt olen sillä ehkä tehnyt : )
Mutta ei ole mukavaa kateltavaa rampaa traktoria pihassa : (
Katselin kohtaa, jossa vaihdekepin pää menee vaihteistoon, eli onko vaihdekeppi kokonaan irroitettavissa, kannattaisiko se ja näkisikö sieltä ehkä paremmin sisään ja etenkin voisiko sitäkautta oll jotakin tehtävissä tai mitään muita konsteja joita itse vielä yritäisi, ennen korjaamolle vientiä ?
Onko saatavissa ns. räjäytyskuvaa MF-135 vaihteistosta tai traktorin korjaus kirjallisuutta mieluimmin ns. "amatööreille" joita voisi vaikkapa kirjastosta kaukolainata ?
Huih ! Tästähän tuli romaani : )
Kiitän suuresti tiedoista, mielipiteistä, kommenteista yms !http://www.masinistit.com/viewtopic.php?p=173124&highlight=&sid=ae00a4c3ef6a930f1a1fbf069dd6468b
- masinistit
yyyxxxxxxxx kirjoitti:
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?p=173124&highlight=&sid=ae00a4c3ef6a930f1a1fbf069dd6468b
Noiden yllä linkitettyjen kuvien perusteella homma on hahmotettavissa.
kuvista pari poimintaa
Vaihdelaatikon kansi jossa kepin alapää, joka on kulunut ja karannut väärään paikkaan väärään aikaan
http://picasaweb.google.com/shydenMF165/KytkinVaihdelaatikko#5162447713246612002
-----------------------------------------------------------------------------------
Laatikko jossa päällimisenä näkyy kaksi hahloa jotka sen vaihteen siirtää, sieltä kepinpää on nyt karannut (tai katkennut) suurin remontti vaihtoheto on kannen irroitus jos muu ei auta.
Jos muistan oikein ohjauksen vermeitä piti purkaa jotta kannen saa pois ?
Jos vaihtietossa on " vetopäällä " (esim maaston epätasaisuus työntää ) siirtäjä ei liiku kevyesti siksi voi joutua nytkyttämään konetta edestakaisin samalla kun vääntää vaihdetta pois päältä
http://picasaweb.google.com/shydenMF165/KytkinVaihdelaatikko#5162447657412037138
-----------------------------------
Työntövarsi on se keskellä ( 1 kpl ) oleva
Vetovarret työntövarren molemmin puolin ( 2 kpl ) - Korjaamolleko ?
masinistit kirjoitti:
Noiden yllä linkitettyjen kuvien perusteella homma on hahmotettavissa.
kuvista pari poimintaa
Vaihdelaatikon kansi jossa kepin alapää, joka on kulunut ja karannut väärään paikkaan väärään aikaan
http://picasaweb.google.com/shydenMF165/KytkinVaihdelaatikko#5162447713246612002
-----------------------------------------------------------------------------------
Laatikko jossa päällimisenä näkyy kaksi hahloa jotka sen vaihteen siirtää, sieltä kepinpää on nyt karannut (tai katkennut) suurin remontti vaihtoheto on kannen irroitus jos muu ei auta.
Jos muistan oikein ohjauksen vermeitä piti purkaa jotta kannen saa pois ?
Jos vaihtietossa on " vetopäällä " (esim maaston epätasaisuus työntää ) siirtäjä ei liiku kevyesti siksi voi joutua nytkyttämään konetta edestakaisin samalla kun vääntää vaihdetta pois päältä
http://picasaweb.google.com/shydenMF165/KytkinVaihdelaatikko#5162447657412037138
-----------------------------------
Työntövarsi on se keskellä ( 1 kpl ) oleva
Vetovarret työntövarren molemmin puolin ( 2 kpl )Voiko tuon vaihdekepin irroittaa jousineen tai ilman yläkautta kiertämällä kepin juuressa olevaa ilmeisesti ? kierrekappaletta ?
- Korjaamolleko ?
masinistit kirjoitti:
Noiden yllä linkitettyjen kuvien perusteella homma on hahmotettavissa.
kuvista pari poimintaa
Vaihdelaatikon kansi jossa kepin alapää, joka on kulunut ja karannut väärään paikkaan väärään aikaan
http://picasaweb.google.com/shydenMF165/KytkinVaihdelaatikko#5162447713246612002
-----------------------------------------------------------------------------------
Laatikko jossa päällimisenä näkyy kaksi hahloa jotka sen vaihteen siirtää, sieltä kepinpää on nyt karannut (tai katkennut) suurin remontti vaihtoheto on kannen irroitus jos muu ei auta.
Jos muistan oikein ohjauksen vermeitä piti purkaa jotta kannen saa pois ?
Jos vaihtietossa on " vetopäällä " (esim maaston epätasaisuus työntää ) siirtäjä ei liiku kevyesti siksi voi joutua nytkyttämään konetta edestakaisin samalla kun vääntää vaihdetta pois päältä
http://picasaweb.google.com/shydenMF165/KytkinVaihdelaatikko#5162447657412037138
-----------------------------------
Työntövarsi on se keskellä ( 1 kpl ) oleva
Vetovarret työntövarren molemmin puolin ( 2 kpl )Tuo otsikon mukainen nytkyttämään traktoria edestakaisin käsipelillä ratkaisi ongelman tällä kertaa.
Kirjoitan, että vastaavat tämän asian kanssa painivat kaltaiseni keltanokat traktorin tekniikan suhteen löytävät mahdollisen ratkaisun.
Kiersin vaihdekepin juuressa olevaa ruuvia jos ? vaihdetangon pää painuisi syvemmälle ja pysyisi siellä paremmin, ?
En tiedä sitten onko hyvä vai huono ratkaisu tai onko sillä mitään merkitystä ?
Asiasta tietävämmät vastatkoon tarvittaessa siihen
Hyvä että tuli etenkin noiden kuvien kautta hieman selvyyttä MF vaihdelaatikon toimintaperiaatteeseen, joten erityiset kiitokset niistä.
Meni edellisessä romaanissani työntö ja vetovarretkin sekaisin
- kukkuu12345
Tuttu vika mf 148.tupla vaihteen saa pois kun aukasee öljyn täyttö korkin ja rauta kepillä liikuttaa hampaita..auttanut aina..lopullinen vika korjattiin nostamalla ratti kansineen pois ja uudet jouset ja rauta pompulat tilalle..loppui ongelmat..lh osa Iisalmesta osat..
- mfloota
mitähän jousia ja pompuloita 148 omistaja on vaihtanut ?
- Heleppojuttu
Enemmänkin ominaisuus, kuin vika. Meillä oli paljon ajetussa kolmevitosessa ja alle 2000 h ajetussa satakuusvitosessa.
Vaihteiston öljyntäyttäroppu vain auki ja ja siitä jollain asennusraudalla hahlot kohdalleen. Kun lampulla tiirailee reijästä ja hiukan aikaa miettii, tietää mitä pitää tehdä.
Voi mennä vuosia ennenkuin sama homma on edessä. - 7vuotta.kesti
Aloittaja kysyjä on nyt tyytyväinen kun vastaus tuli 7 vuoden jälkeen.
- Anonyymi
Onko traktori vielä rampana, vai joko jumi löysäsi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278