Miksi uskovaiseksi

ekivaari

itseänsä kehuvat ihmiset eivät yritäkään erottaa hyvää pahasta, vaan pitävät mieluummin kaikkea yhtenä sekasotkuna ja mössönä?

Hepr. 5:14
"mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta."

Jeesus sanoi ottavansa mallia Isästä: "Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: »Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.«" [Joh. 5:19]

1. Mooseksen kirja 1
4 "Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä."

Nykykristillisyys puhuu ja opettaa enemmän Mariasta syntyneestä Jeesuksen lihasta ja verestä hänen maallisen syntymänsä hetkestä Jeesuksen ristinkuolemaan asti, mutta unohtaa sen todellisuuden, mitä hän todella oli ja vieläkin on:

Johannes 8
25 "Niin he sanoivat hänelle: »Kuka sinä olet?« Jeesus sanoi heille: »Juuri se, mitä minä puhunkin teille.«"

P.S.
Olisi mielenkiintoista tietää, kenen vaatimuksesta poistettiin "sari73";n avaus "Neitsyys" ja sen mukana ekivaarin kaksi vastausta? Käytin vastaamiseen paljon aikaa ja vaivaa, eikä vastauksessani ollut mitään vanhoista kirjoituksistani kopioitua.

Josko ylläpito voisi palauttaa vaikka vain minun vastaukseni esim. tämän kirjoitukseni alle?

22

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sari73

Harmittaa, kun ajattelin aamusella ne lukea ja ykskaks niitä ei enää ollutkaan! Minulle on jäänyt mieleen se sinun oppisi hänestä. Jospa se onkin Jumalasta. Mielen neitsyys ja puhtaus on kaikilla uskovilla kai se tavoite. Tai minun mielestäni pitäisi olla.
      Olisi ollut ihan kiva siitä lukea.
      Nyt ei sitä saa tehdä. Miksi ihmeessä?

• vastauksessa puolustelleeni mielipiteeni vapautta Jumalan sanan tulkinnassa. Sen lisäksi puolustin näkökantaani ja ajatuksiani "mielen neitsyyden" puolesta lihallisen neitsyyden sijaan. Koska kirjoitukset useampaan kertaan todistavat että ...

Jesaja 40
        6 "Ääni sanoo: »Julista!« Toinen vastaa: »Mitä minun pitää julistaman?« Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen:
        7 ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, kun Herran henkäys puhaltaa siihen. Totisesti, ruohoa on kansa."

1. Pietarin kirje 1
        24 "Sillä: »kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,«" (Vrt. Joh. 6:63)!

Koska uskon näin olevan, niin mitä sitten hyödyttää lihallisesta neitsyydestäkään kerskaaminen? [Fil. 3:3].

"Neitsyys"-avauksesi, Sari73, oli melko hyökkäävä ja henkilökohtaisesti ekivaarin ikään ja heikkouksiin kohdistuva. Olen ajatellut sen syyksi avauksesi ja siihen vastattujen kirjoitusten poistamiseen, vaikka minä en tästä asiasta ole ylläpitoon yhteyttä ottanut.

Jeesus ja apostolit todella puhuivat mielen vilpittömyyden, viattomuuden ja turmeltumattomuuden puolesta paljonkin. Jumala tunteekin meidät kaikki vain mielen laadun mukaan eikä lihamme mukaan, (2. Kor. 5:16). Jumala ei tunnusta edes juutalaisia lihallisen syntyperän mukaan vaan mielen puhtauden mukaan, sekä tunnustaa israelilaiseksi kaikki puhdassydämiset, lihallisesta kansallisuudesta välittämättä:

Psalmit 24
        4 "Se, jolla on viattomat kädet ja puhdas sydän, joka ei halaja turhuutta eikä vanno väärin."

Psalmit 73
        1 "Aasafin virsi. Totisesti, Jumala on hyvä Israelille, niille, joilla on puhdas sydän."

Kun Jumala puhdistaa uskolla sydämemme, saamme samalla Israelin kansalaisuuden Jumalan edessä, [Ef. 2:12,13]

Johannes 1:47 jakeen mukaan Jeesus tunsi Natanaelin hänen vilpittömyytensä tähden ja kutsui opetuslapsekseen. 2. Kor. 11:2-4 jakeissa Paavali kutsui Korinttin seurakuntaa "neitsyeksi", ja pelkäsi toisen evankeliumin ja toisen Jeesuksen turmelevan eli raiskaavan sen. Apostoli varoittivat paljon mielen turmeltumisesta
        [1. Tim. 6:5; 2. Tim. 3:8] ja myös "puhtaasta mielestä":

2. Pietarin kirje 3
        1 "Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,"

Roomalaiskirje 1
        28 "Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia."

2. Korinttolaiskirje 3
        14 "Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa."

Efesolaisille 4
        17 "Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa,"

Filippiläiskirje 2
        22 "Mutta hänen koetellun mielensä te tunnette, että hän, niinkuin poika isäänsä, on minua palvellut evankeliumin työssä."

Filippiläiskirje 3
        19 "heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä."

Titus 1
        15 "Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen."

• sari73

ei kai sinun ikäsi heikkous ole? Ajattelin esitellä sinut mun sivulla käyville.
      Jos joku etsii Jumalaa tosissaan niin vanhemmat ihmiset.

Luin otsikkosi"oli avauksessasi paljon hyvääkin". Kiitos siitä. En usko, muuten että kukaan valitti viesteistämme, tällä kertaa. Mun avauksen sävy vaan tulkittiin monelta taholta väärin. Ajattelin tosiaan vaan esitellä sinut mun sivuilla käyville.

Enkä pahalla. Harvat tällä palstalla tuo niin ystävälliseen sävyyn sitä uskoaan esille kuin mitä sinä. Kokeilin jospa sinulla olisi ollut jokin Sana minulle : )

• palautan vastauksesi (niiltä osin kuin käsittelee varsinaista asiaa).

sefu.

- - -

Keskustelen mieluummin

Kirjoittanut: ekivaari / Eilen / klo 21:53

Jumalan sanasta, Jeesuksesta Kristuksesta, kuin ihmisten henkilökohtaisista asioista.

Mielen vilpittömyys ja turmeltumattomuus eli "mielen neitsyys" ei pitäisi ketään masentaa vaan päinvastoin virkistää joka pitää vanhuksetkin virkeänä, joten;

Matteus 23
      26 "Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!"

Jos yleensä olet koskaan lukenut Evankeliumeita ja apostolien opetuskirjeitä, olisi sinun pitänyt huomata että Jeesus näytti aina hiukan loukkaantuneen, kun ihmiset puhuivat hänen äidistään Mariasta, ja Jeesus kysyi poikkeuksetta sellaisen puhujilta:
      "Kuka on minun äitini ...?" Ja vastasi aina itse kysymykseensä: "Joka tekee Jumalan tahdon, on minun äitini ja veljeni ..." j.n.e.

Jeesus ja opetuslapset eivät UT;ssa kertaakaan kerskanneet Marian lihallisella neitsyydellä, joka on ihmisten huhupuhetta ja epänormaalina syntyneiden ihmisten peitetarinoita, jotka nykylääketieteen mukaan eivät edes ole mitään "Jumalan ihmeitä", vaan normaalista poikkeavia 'kaksineuvoisia', itsesiittoisia, joilla saattaa olla täydelliset molempien sukupuolien sukuelimet ja molempien sukupuolien hormonituotanto! En väitä että Jeesuksen lihallinen äiti olisi ollut tällainen, mutta totean vain, että sellainen ihminen on epänormaali eikä "Jumalan ihme"!

Jeesus jaa apostolit ylistivät sitä sinun parjaamaasi vilpittömyyttä, eli neitseellistä mieltä [Joh. 1:47; 2.Kor.11:2-4, Ilm.14:3-5] joista Ilmestyskirjan jakeet puhuvat ns. "miesneitsyeistä", joille "mielen neitsyys on luonnollisin, koska "heidän suussaan ei ole valhetta havaittu"!

- - -

Kirjoitit asiaakin, sari73,

Kirjoittanut: ekivaari / Tänään / klo 08:39

kun todistit näin:

>"100 prosenttisesti luterilainen kirkko josta helluntailaisuus-oppi on "polveutunut"uskoo Jeesuksen neitseestä syntymiseen.(Juuri mm.uskontunnustus)... ja on väärin ja monia tuhansia lukijoita hengellisesti halvaannuttavaa olla tällä palstalla!"<

Tuossa oma suusi todistaa että ihmisten keksimä "uskontunnustus ja sen palstalla olo on väärin ja monia tuhansia lukijoita hengellisesti halvaannuttava"! Totta on että jopa monet miljoonat ihmiset ovat lukeneet ihmisten laatiman uskontunnustuksen luulevat sitä Jumalan sanaksi, mutta se on ihmisten keksimä temppu Raamatun ilmoittamaa totuutta vastaan, että "Kristuksessa Jeesuksessa Jumala on tekevä yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä" [Ef. 1:10].

Sananlaskut 22
      12 "Herran silmät suojelevat taitoa, mutta uskottoman sanat hän kääntää väärään."

Jumalan sana siis todistaa, että Herra itse kääntää väärään väärintekijöiden väärät puheet!

Jossakin kirjoituksessani jo mainitsin, että ekivaarin kirjoituksia yrittävät tahrata ja mustata sekä uskovaiset että ateistit, tässä neitsyyden selvittelyssä. Entisenä ateistina hyvin tiedän, että atet pitävät kirjaimellista "neitseestä syntymistä" satuna tai korkeintaan itsesiittoisuutena eikä "Jumalan ihmeenä". Kolminaisuusopin vaatimus lihan neitseestä syntymiseen ei ole Jumalan sanan vaatimus vaan ainoastaan sydämeltään pimentyneiden ihmisten vaatimus, joka estää tuhansien miljoonien ihmisten uskon sillä tavalla kuin Jumala on sen alunperin tarkoittanut.

Oma uskoni Jumalaan tuli juuri sitä kautta, kun Jumala avasi sydämeni silmät huomaamaan, että en tarvitse uskoa sillä tavalla kuin kirkot ja ihmiset opettavat, vaan saan uskoa sillä ymmärryksellä, minkä Jumala minulle sanastaan ja Elämästä Pyhän Hengen avustuksella avaa ja antaa!

• poistettujen kirjoitusten palautuksesta! Sari73 jo jatkossa hieman lievensikin lausuntojaan, joita minäkin olin ehkä tulkinnut hänen muuta niillä tarkoittaneen mitä tarkoitti. Kyllä nuo minun puolestani saavat olla kaikkien luettavana.

• veli.vapaa
        ekivaari kirjoitti:

poistettujen kirjoitusten palautuksesta! Sari73 jo jatkossa hieman lievensikin lausuntojaan, joita minäkin olin ehkä tulkinnut hänen muuta niillä tarkoittaneen mitä tarkoitti. Kyllä nuo minun puolestani saavat olla kaikkien luettavana.

kirjoitin tähän samaan ketjuun ja ne vastaukset on poistettu. Voiko sefu ilmoittaa ja perustella poiston syyt?

• koskeeko kaikkia?

Nytpä kiinnostava ilmiö saatiin: poistetun viestin saa siis seriffiltä pyytämällä takaisin, jopa toimitettuna sopivaan suuntaan! Ei ole ennen nähty eikä tiedetty. Tóivon mukaan myös muita kuin Ekivaaria nyt tästä eteenpäin kohdellaan samalla tavalla: asiatta poistetut viestit palautetaan, kun alkuperäinen kirjoittaja perustelee, miksi poisto oli väärä.

Murtsi: NÄINKÖ AIOT NYT TOIMIA? JOS et aio, miksi et? Tietääkö ylläpito uudesta, kiinnostavasata palautustavastasi?

• sari73

"Entisenä ateistina hyvin tiedän, että atet pitävät kirjaimellista"neitseestä syntymistä"satuna tai korkeintaan itsesiittoisuutena eikä "Jumalan ihmeenä".

-Jos ihan rehellisiä ollaan niin en usko että edes uskova kykenee uskomaan siihen -ainakaan järjen mukaan. Tai mihinkään vastaaviin asioihin ja ilmiöihin Sanassa.

Usko on aitoa kun siinä uskaltaa olla rehellinen. Uskon, että jos Jumala on(sellasena kun se tällä palstalla nähdään)Hän arvostaa sitä että on rehellinen ja tulee siinä vastaan.

Silloin kun minä olin uskossa, 10 vuotta sitten, koin että uskossa olo on sitä, että pidetään omatunto puhtaana. En siis parjannut "puhdasta mieltä"...
        Muistan yhdenkin kokouksen, jossa todella tunsin että Pyhä Henki jälleen puhdisti minut kaikesta. Tiesin että olin saanut anteeksi ja Jumala halusi mun elävän parannuksessa.

Sitä usko on:parannuksessa elämistä. Tuo sinun oppisi tarkoitus onkin se, että toiset näkisivät sen ja haluaisivat olla kuuliaisia ja elää niin että kaikilla olisi vähän helpompi olla. Juuri siksi ajattelinkin että jos jollain tällä palstalla on Jumala niin sinulla.

... Nykyään en ole uskossa... Juuri koska muiden mielestä parannuksessa eläminen ei ollut tärkeää. "Syntisiähän tässä ollaan joka tapauksessa"ja pääasia että ne synnit saa anteeksi. Sellasta Jumalan palvelemista ei ollut vaan kaikki tuntui elävän vaan itselleen eikä Jumalalle. Ajattelin sitten etten minäkään... Kerran vähempikin riittäisi. Nyt en oikein tiedä mihin uskoa enää.

Kirkon oppien mukaan tai helluntailaisten tyylillä uskominen on ainakin täysin mahdotonta.

• sari73 kirjoitti:

"Entisenä ateistina hyvin tiedän, että atet pitävät kirjaimellista"neitseestä syntymistä"satuna tai korkeintaan itsesiittoisuutena eikä "Jumalan ihmeenä".

-Jos ihan rehellisiä ollaan niin en usko että edes uskova kykenee uskomaan siihen -ainakaan järjen mukaan. Tai mihinkään vastaaviin asioihin ja ilmiöihin Sanassa.

Usko on aitoa kun siinä uskaltaa olla rehellinen. Uskon, että jos Jumala on(sellasena kun se tällä palstalla nähdään)Hän arvostaa sitä että on rehellinen ja tulee siinä vastaan.

Silloin kun minä olin uskossa, 10 vuotta sitten, koin että uskossa olo on sitä, että pidetään omatunto puhtaana. En siis parjannut "puhdasta mieltä"...
        Muistan yhdenkin kokouksen, jossa todella tunsin että Pyhä Henki jälleen puhdisti minut kaikesta. Tiesin että olin saanut anteeksi ja Jumala halusi mun elävän parannuksessa.

Sitä usko on:parannuksessa elämistä. Tuo sinun oppisi tarkoitus onkin se, että toiset näkisivät sen ja haluaisivat olla kuuliaisia ja elää niin että kaikilla olisi vähän helpompi olla. Juuri siksi ajattelinkin että jos jollain tällä palstalla on Jumala niin sinulla.

... Nykyään en ole uskossa... Juuri koska muiden mielestä parannuksessa eläminen ei ollut tärkeää. "Syntisiähän tässä ollaan joka tapauksessa"ja pääasia että ne synnit saa anteeksi. Sellasta Jumalan palvelemista ei ollut vaan kaikki tuntui elävän vaan itselleen eikä Jumalalle. Ajattelin sitten etten minäkään... Kerran vähempikin riittäisi. Nyt en oikein tiedä mihin uskoa enää.

Kirkon oppien mukaan tai helluntailaisten tyylillä uskominen on ainakin täysin mahdotonta.

Palaan tuohon 'neitseestä syntymiseen' vielä sen verran, että usein UT;a lukiessani huomasin, etteivät Jeesus ja apostolit yhdessäkään puheessaan ilmaise vaatimusta, että pitäisi uskoa luonnon vastaiseen sikiämiseen; että lihaa syntyisi hengestä, (Joh.3:6). Ihmiset ovat asettaneet alaisilleen sellaisia vaatimuksia, joihin nämä vaatimusten laatijat itsekään eivät ole uskoneet.

Se on parannuksessa elämistä että varoo tekemästä lähimmäisilleen mitään pahaa. Kaukana oleville tavallisen ihmisen lieneekin vaikea pahaa tehdä muuten kuin pahoilla ajatuksilla, joista Jumalan sana varoittaa: "Älä ajattele pahaa lähimmäistäsi vastaan"! Perustuuko juuri tähän ajatusten laatuun esirukousten vaikutus, koska apostolit kehoittivat rukoilemaan 'kaikkien ihmisten puolesta'? Sinua siunaavin ajatuksin, —ekivaari

• ""

-kun vaan et sitä sovita mitenkään etkä millään tavalla Jeesukseen tai Hänen syntymäänsä tai Jeesuksen aluperään. Tuo on pelkästään yksin sinun ajatuksesi, sillä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen neitseestä syntymisen kanssa.

* Ekivaari kirjoittaa; ""

* Se onkin todella sinun OMA uskosi, se ei ole Raamatun evankeliumia, eikä se pelasta.
        * On vain yksi pelastava evankeliumi, sen Jeesus toi maailmaan, uhrasi oman pyhän viattoman puhtaan ja synnittömän ruumiinsa syntisten edestä, siihen perustuva apostolien saarnaama evankeliumi vain voi pelastaa, ja siihen evankeliumiin kuuluu kolmiyhteinen yksi Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki, kaikki kolme persoonaa, on kolmiyhteinen totinen Jumala, eikä Jeesus ole luotu, vaan Luoja.

* kysyn ekivaarilta, sinäkö poistatit minun kaksi avaustani eiliseltä päivältä? Ja jos et, niin sitten kysyn Sheriffiltä, miksi ne on poistettu?

• todé*
        koskeeko kaikkia? kirjoitti:

Nytpä kiinnostava ilmiö saatiin: poistetun viestin saa siis seriffiltä pyytämällä takaisin, jopa toimitettuna sopivaan suuntaan! Ei ole ennen nähty eikä tiedetty. Tóivon mukaan myös muita kuin Ekivaaria nyt tästä eteenpäin kohdellaan samalla tavalla: asiatta poistetut viestit palautetaan, kun alkuperäinen kirjoittaja perustelee, miksi poisto oli väärä.

Murtsi: NÄINKÖ AIOT NYT TOIMIA? JOS et aio, miksi et? Tietääkö ylläpito uudesta, kiinnostavasata palautustavastasi?

kun ensimmäiset kanttarellit ja tatit nousevat, kaikki minun sienireseptini täytyy saada tänne takaisin.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

""

-kun vaan et sitä sovita mitenkään etkä millään tavalla Jeesukseen tai Hänen syntymäänsä tai Jeesuksen aluperään. Tuo on pelkästään yksin sinun ajatuksesi, sillä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen neitseestä syntymisen kanssa.

* Ekivaari kirjoittaa; ""

* Se onkin todella sinun OMA uskosi, se ei ole Raamatun evankeliumia, eikä se pelasta.
        * On vain yksi pelastava evankeliumi, sen Jeesus toi maailmaan, uhrasi oman pyhän viattoman puhtaan ja synnittömän ruumiinsa syntisten edestä, siihen perustuva apostolien saarnaama evankeliumi vain voi pelastaa, ja siihen evankeliumiin kuuluu kolmiyhteinen yksi Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki, kaikki kolme persoonaa, on kolmiyhteinen totinen Jumala, eikä Jeesus ole luotu, vaan Luoja.

* kysyn ekivaarilta, sinäkö poistatit minun kaksi avaustani eiliseltä päivältä? Ja jos et, niin sitten kysyn Sheriffiltä, miksi ne on poistettu?

syntynyt, luotu ja tehty;

Sananlaskut 8
        22 "Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.

22 "The LORD possessed me in the beginning of his way, before his works of old."

"Herra omisti minut töidensä alussa, ennen hänen muinaisten tekojensa".

En ole edes pyytänyt kenenkään avauksia enkä muita kirjoituksia poistamaan. Tänä aamuna eräässä kirjoituksessani esitin Sari73 ;n avaukseen lähettämäni kirjoitusten palauttamista ja sheriffi palautti ne.

• ekivaari kirjoitti:

syntynyt, luotu ja tehty;

Sananlaskut 8
        22 "Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.

22 "The LORD possessed me in the beginning of his way, before his works of old."

"Herra omisti minut töidensä alussa, ennen hänen muinaisten tekojensa".

En ole edes pyytänyt kenenkään avauksia enkä muita kirjoituksia poistamaan. Tänä aamuna eräässä kirjoituksessani esitin Sari73 ;n avaukseen lähettämäni kirjoitusten palauttamista ja sheriffi palautti ne.

" Herra omisti minut töidensä alussa, ennen hänen muinaisten tekojensa "
        -on parempi, ja on lähellä Raamatun muuta ilmoitusta, siitä, että Jeesus on ollut Isässä alusta asti, eli ilman alkua ja loppua.
        * Jumala on omistanut Poikansa aina, iäti! Poika, Pojassa luotiin kaikki, Hän on alku kaikkeen, mutta ei ole itse se alku, vaan Hänessä itsessää on kaiken olevaisen alku, ja myös loppu.

" Herra omisti minut töidensä alussa, ennen hänen muinaisten tekojensa "
        -on parempi, ja on lähellä Raamatun muuta ilmoitusta, siitä, että Jeesus on ollut Isässä alusta asti, eli ilman alkua ja loppua.
        * Jumala on omistanut Poikansa aina, iäti! Poika, Pojassa luotiin kaikki, Hän on alku kaikkeen, mutta ei ole itse se alku, vaan Hänessä itsessää on kaiken olevaisen alku, ja myös loppu.

Mohikaani_27: "Jeesus on ollut Isässä alusta asti, eli ilman alkua ja loppua".
        --
        Hebr. 7:3
        "..jolla ei ole isää, ei äitiä, ei sukua, ei päivien alkua eikä elämän loppua, mutta joka on Jumalan Poikaan verrattava - hän pysyy pappina ainaisesti".

Oikein siis tunnustamme:
        "Me uskomme ....yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka ennen aikojen alkua ON ISÄSTÄ SYNTYNYT, JUMALA JUMALASTA, valkeus valkeudesta, TOSI JUMALA TOSI JUMALASTA (1.Joh. 5:20), SYNTYNYT, EI LUOTU, joka on samaa olemusta kuin Isä, ...".

• ekivaari:
      Johannes 8
      25 "Niin he sanoivat hänelle: »Kuka sinä olet?« Jeesus sanoi heille: »Juuri se, mitä minä puhunkin teille.«"
      --------------------
      ISÄN JA POJAN SUHDE

Isän ja Pojan välinen ainutlaatuinen suhde on Johanneksen evankeliumin keskeisiä teemoja: Isä ja Poika ovat yhtä (Joh 10:30).
      Juuri tämä sai juutalaiset täyttymään vihalla (Joh.10:31-33). He syyttivät Jeesusta jumalanpilkasta.

Tämän tulee kuitenkin olla jokaisen Jeesukseen uskovan syvin riemun ja palvonnan aihe.
      Uskomme syvin salaisuus on näissä sanoissa: JUMALA ON KOLMIYHTEINEN JUMALA, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
      Tähän ”Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen” nimeen meidät on kastettukin (Matt. 28:19).

Tästä enemmän:
      http://www.roto.nu/doku.php/text004

• vain kolmen yhteyteen, vaan Jumala tahtoo kaikkien ihmisten kaikkialla tietävän että

Efesolaiskirje 1
        10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."

Sitä mukaa kuin ihmiset oppivat tuntemaan Jumalaa, [Joh.17:3] sitä mukaa he liittyvät iankaikkiseen elämään ja yhdeksi Kristuksen Jeesuksen kautta Isään Jumalaan.

Johannes 17
        21 "ETTÄ HE KAIKKI OLISIVAT YHTÄ, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä-
        23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet minua rakastanut."

Pakanoilta peritty kolmiyhteysoppi on myöhemmin lisätty oppi, jonka tarkoituksena oli kumota tuo Efesolaiskirjeen 1:10 ja Joh. 17:21-23 Jeesuksen ja apostolien opettamat asiat!

• ekivaari kirjoitti:

vain kolmen yhteyteen, vaan Jumala tahtoo kaikkien ihmisten kaikkialla tietävän että

Efesolaiskirje 1
        10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."

Sitä mukaa kuin ihmiset oppivat tuntemaan Jumalaa, [Joh.17:3] sitä mukaa he liittyvät iankaikkiseen elämään ja yhdeksi Kristuksen Jeesuksen kautta Isään Jumalaan.

Johannes 17
        21 "ETTÄ HE KAIKKI OLISIVAT YHTÄ, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä-
        23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet minua rakastanut."

Pakanoilta peritty kolmiyhteysoppi on myöhemmin lisätty oppi, jonka tarkoituksena oli kumota tuo Efesolaiskirjeen 1:10 ja Joh. 17:21-23 Jeesuksen ja apostolien opettamat asiat!

* Kun kerran kaikki pelastuu, mielestäsi? Miksi maailman pitäisi uskoa, mitä mieltä on evankeliumissa, jos kerran järkesi sanoo, että kaikki pelastuu? Mitä silloin evankeliumilla on tekemistä?
        * sinunkin uskoontulosi on sinun omaa uskoa, ei sitä uudestisynnyttävää, jonka Jeesus vaikuttaa. Ihmisessä ei ole itsessään mitään hengellistä hyvää, joka voisi miellyttää Jumalaa, etkä sinäkään voi lähestyä Jumalaa ilman Jeesuksen sovintoveren puhdistusta ja sen kautta uudestisyntymistä! Vaikka kuinka rakennat mielenpyhyyden rakennelmia.

* Jos sinun oppisi olisi Raamatun oppi, silloin voisi jokainen rakentaa itselleen sellaisia uskonnon pyramiideja kuin jokainen omasta mielestää olisi mielessään niin erinomainen. Kukaan ei mene taivaaseen ilaman Jeesusken Jumalan Pojan veren puhdistusta omassatunnossaan, vain Kristuksen veri voi kirvoittaa omantunnon kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa
        * Nuo mielenneitsyydet on kuin likainen omavanhurskauden vaate, joka ei Jumalalle kelpaa.

• ekivaari kirjoitti:

vain kolmen yhteyteen, vaan Jumala tahtoo kaikkien ihmisten kaikkialla tietävän että

Efesolaiskirje 1

Johannes 17

Lainaus linkistä:

"Kun sitten alamme pohtimaan Isän ja Pojan suhdetta Jumaluuden syvällä tasolla jää moni kysymys meille avoimeksi.

Isän ja Pojan antamisen suhde kertoo sen, mistä toisaalla sanotaan, että Jumala on rakkaus.
        Kahden persoonan suhde on rakkauteen kuuluva todellisuus. Jumala on rakkaus –ilmausta vastaa Isän ja Pojan persoonan välinen hyvyyden suhde. Perimiseen liittyvä ajatus sisältää myös vallan ylärajaan liittyvän suuren salaisuuden.

Koska Jumala on kaikkivaltias eli siis Isä on kaikkivaltias ja koska Poika on vallan saanut Isältä, niin Pojan valta ei ole vähempää kuin Isän vallan suuruinen eli tässä ainutlaatuisessa tapauksessa Pojan valta on Kaikkivaltiaan valtaa.

Edelleen voidaan todeta että kahta kaikkivaltiasta ei voisi mahtua, koska silloin oltaisiin tilanteessa missä koko universumeja suuremman todellisuudenkin täydellinen jakautuminen voisi olla edessä.
        Koska on aivan selvästi ymmärrettävissä että vain yksi voi olla Kaikkivaltias, niin näistä lähtökohdista käsin Jumala on Yksi. Isä on Jumala ja POIKA ON JUMALA, mutta koska JUMALA ON YKSI, niin ei ole kahta Jumalaa.
        Näiden pohdiskelujemme keskellä meidän on myönnettävä, että silloinkin kun puhumme Isästä ja Pojasta kahtena persoonana, meidän on nähtävä Jumaluuden YKSEYS".

* Kun kerran kaikki pelastuu, mielestäsi? Miksi maailman pitäisi uskoa, mitä mieltä on evankeliumissa, jos kerran järkesi sanoo, että kaikki pelastuu? Mitä silloin evankeliumilla on tekemistä?
        * sinunkin uskoontulosi on sinun omaa uskoa, ei sitä uudestisynnyttävää, jonka Jeesus vaikuttaa. Ihmisessä ei ole itsessään mitään hengellistä hyvää, joka voisi miellyttää Jumalaa, etkä sinäkään voi lähestyä Jumalaa ilman Jeesuksen sovintoveren puhdistusta ja sen kautta uudestisyntymistä! Vaikka kuinka rakennat mielenpyhyyden rakennelmia.

* Jos sinun oppisi olisi Raamatun oppi, silloin voisi jokainen rakentaa itselleen sellaisia uskonnon pyramiideja kuin jokainen omasta mielestää olisi mielessään niin erinomainen. Kukaan ei mene taivaaseen ilaman Jeesusken Jumalan Pojan veren puhdistusta omassatunnossaan, vain Kristuksen veri voi kirvoittaa omantunnon kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa
        * Nuo mielenneitsyydet on kuin likainen omavanhurskauden vaate, joka ei Jumalalle kelpaa.

itse päätellä, onko tämä Raamatusta löytyvää Jeesuksen puhetta vai ekivaarin "omaa oppia":

Johannes 17

Älä nyt, rakas Mohikaani, tee itseäsi ja lausuntojasi enää tuosta mielettömämmäksi! Kyllä Jeesus tarkoitti maailmalla sitä maailmaa, joka ei vielä usko, mutta joka "aikojen täyttymiseen" (Ef.1:10) mennessä tulee uskomaan.

Mohikaani; miksi muuten sanot Jeesuksen opettamia sanoja ekivaarin omaksi opiksi?

• Tapio522 kirjoitti:

Lainaus linkistä:

"Kun sitten alamme pohtimaan Isän ja Pojan suhdetta Jumaluuden syvällä tasolla jää moni kysymys meille avoimeksi.

Isän ja Pojan antamisen suhde kertoo sen, mistä toisaalla sanotaan, että Jumala on rakkaus.
        Kahden persoonan suhde on rakkauteen kuuluva todellisuus. Jumala on rakkaus –ilmausta vastaa Isän ja Pojan persoonan välinen hyvyyden suhde. Perimiseen liittyvä ajatus sisältää myös vallan ylärajaan liittyvän suuren salaisuuden.

Koska Jumala on kaikkivaltias eli siis Isä on kaikkivaltias ja koska Poika on vallan saanut Isältä, niin Pojan valta ei ole vähempää kuin Isän vallan suuruinen eli tässä ainutlaatuisessa tapauksessa Pojan valta on Kaikkivaltiaan valtaa.

Edelleen voidaan todeta että kahta kaikkivaltiasta ei voisi mahtua, koska silloin oltaisiin tilanteessa missä koko universumeja suuremman todellisuudenkin täydellinen jakautuminen voisi olla edessä.
        Koska on aivan selvästi ymmärrettävissä että vain yksi voi olla Kaikkivaltias, niin näistä lähtökohdista käsin Jumala on Yksi. Isä on Jumala ja POIKA ON JUMALA, mutta koska JUMALA ON YKSI, niin ei ole kahta Jumalaa.
        Näiden pohdiskelujemme keskellä meidän on myönnettävä, että silloinkin kun puhumme Isästä ja Pojasta kahtena persoonana, meidän on nähtävä Jumaluuden YKSEYS".

Isän ja pojan jumalayhteys on samanlainen niin kuin omistajan ja haltijan keskinäinen suhde. Omistussuhde on pysyvä ja muuttumaton. Jeesus itse on Jumalan omaisuutta ja samalla Jumalan omaisuuden haltija, eikä hänellä ole lupaa eikä oikeutta hukata, hävittää eikä ilman Isän erillistä valtakirjaa myydä Isännän omaisuutta. Hänen tehtävänään on ostaa Isälle Jumalalle sitä, mitä Isä piti ja pitää poikansa lihallista verta arvokkaampana; meihin asettamaansa iankaikkisuushenkeä, [Jaak. 4:5].

Ilmestyskirja 5
        9 "ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: »Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut JUMALALLE ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista«" [Huomaatko; Jumalalle eikä itselleen?]

2. Pietarin kirje 2
        1 "Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niin kuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät OSTANUT, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon."

1. Korinttolaiskirje 15
        27 "Sillä: »kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle«. Mutta kun hän sanoo: »kaikki on alistettu«, niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa."

Matteus 22
        29 "Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa." [Mark.12:24]

• veli.vapaa
        Tapio522 kirjoitti:

Lainaus linkistä:

instituutioiden tulkinnat tulee jättää omaan arvoonsa, koska ne ovat uskonnollisuutta harrastelevien ryhmien pohdintoja.

• veli.vapaa kirjoitti:

instituutioiden tulkinnat tulee jättää omaan arvoonsa, koska ne ovat uskonnollisuutta harrastelevien ryhmien pohdintoja.

keskinäisestä suhteesta on ollut paljon keskustelua eri foorumeilla, mutta useimmille "uskovaisille" ei kelpaa Jeesuksen oma ja apostolien opetus, vaan he pitävät luotettavampana lihalta ja vereltä kuultuja mielipiteitä.

Raamattu antaa täysin selvän selityksen sille että "Kaikki on Jumalasta" ja "Kaikki on Jumalan", [1.Kor.11:12; 2.Kor.5:18]. Kaikki on Jumalan omaa, myös Kristus, jonka hallittavaksi, (ei omaisuudeksi) Isä on kaiken antanut;

1. Korinttolaiskirje 3
        23 "Mutta te olette Kristuksen, ja KRISTUS on Jumalan." Mutta Jumala ei ole Kristuksen!

Väittäkää vastaan jos löydätte vedenpitävät perustelut Isän ja pojan yhtäsuuruudelle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4071
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      94
      1306
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      62
      1192
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1114
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe