Yhden vaiheilla

Ei nyt ihan

Seitsemänä päivänä viikossa saavut
seitsemänä eri naisena
toisinaan hurmaavana, viettelevänä
toisinaan passikuvasi esittämänä hahmona

edelleen jotain välillämme
pahoittelee aiheuttamaansa häiriötä
yrittää olla kuin ei olisikaan

sinäkin näytät eksyneeltä
samalla jotenkin elpyneeltä
elämä pukee sinua

enkä ymmärrä sinua lainkaan
käytettyjen sanojen tarkoitusta
mutta haluan tarttua ripustamiisi asioihin
antaa persoonani heilua tuulessa

et pidä siitä että olen
tämän sanomista vihaat
muusta olet kai suhteellisen välinpitämätön

mutta sinua minä rakastan
tai ehkä se on itseni sietämistä seurassasi
ilman sinua maailma painaa enemmän

huomenna on sama päivä kuin tänään
paitsi tuoli on pehmeämpi
ja kadut entistä tyhjemmät

luen kirjojen selkämyksiä
keksin uusia värejä
kaikkea mistä tekisi mieleni kertoa
silloin kun olet olemassa

6

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tätä

      täysin tajua...

      • Ei nyt ihan

        Koukuttumisen tunne voi johtua siitä, että tämä oli tällainen tajunnanvirtamainen hetki. Yhdessä tietyssä hetkessä tullut tunnelma, ajatus joka pakotti tarttumaan kynään, eikä sanaa kirjoittaessa tiennyt mikä seuraava tulee olemaan. Eli tämmöinen välähdys jostakin joka eilen oli, tänään olisi voinut olla ja joka huomenna on mennyt. Asiat muuttuuvat mutta pohjimmiltaan kuitenkin se juttu säilyy alati ennallaan.


    • eksynyt maailmaan

      paremmin kuin uskoisitkaan.
      En osaa pukea sanoiksi sitä kuinka upeasti kirjoitit.
      Pitkästä aikaa tekstiä,jota kiinnostaa lukea kerta toisensa jälkeen.
      Kiitos.

      • Ei nyt ihan

        Vähän sitä arkaillen puhuu tunteista, koska ei välttämättä kohtaa vastakaikua. Useimmiten toinen ei ehkä ihan tavoita sitä mitä haluaa kertoa, vai tuntuuko sitten vain siltä. Tunteet ovat kuitenkin henkilökohtainen juttu. Joskus kieltämättä suruisa olo jos tunteiden kohdekaan ei ihan ymmärrä. Mutta ymmärränkö minä sitten paremmin hänen tunteitaan, enpä voi väittää niinkään. Merkillistä seikkailua tämä toisinaan. Kun ei kaikkea voi kiteyttää yhteen sanaan, kun haluaa puhua siitä mutasta, ehkästä ja vähän taistakin. Kiitos ymmärryksestä, ehkä oikealla tiellä ollaan kuitenkin.


    • ...Moneen kertaan....
      Tämä oli aivan upee kiitos =)

      • Ei nyt ihan

        Kiitos sinulle lukemisesta. Joo, itsekin tuli taas tavailtua ja kyllä tuossa outoa tenhoa on. Tälle on tehnyt hyvää se, että ei turhia pähkäilty. Ei tuntunut ihan tutulta kaikki runon luonnehdinnat omasta itsestänikään, mutta laitoin paprulle ja tuumin että tutkitaan myöhemmin. Oliko se jotain alitajuista sitten tai ei, antaa olla noin. Hyvä miettiä eri kanteilta.

        Runon otsikko oli aluksi "Ei ihan putkeen", kun pettyneenä totesin että ei tässä mitään salattua viisautta tuntunutkaan tulleen. Kirjoittaminen tuntui sykähdyttävämmältä kuin tuotoksen lukeminen. Mutta ajan myötä parantunut huomattavasti. :)


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      73
      2142
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1432
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1410
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      365
      896
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe