Taksit

Tunisgirl

Moi,

Eikö niin, että on järkevämpää / edullisempaa vain pitää huolta siitä, että taksikuski laittaa mittarin raksuttamaan kuin alkaa sopimaan hinnasta etukäteen?

5

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TunisialainenMorsian

Kyllä, on järkevämpää ja usein myös edullisempaa pyytää taksikuskia laittamaan mittari raksuttamaan. Oikeastaan sitä ei tarvitsisi edes pyytää, koska mittari tulisi laittaa automaattisesti päälle. Jotkut kuskit vain ovat epärehellisiä ja yrittävät huiputtaa turisteja. Täytyy siis vain olla määrätietoinen ja jos taksamittari ei lähde raksuttamaan niin pyytää, että kuski laittaa sen päälle. Usein jos hinnasta alkaa sopimaan, kuski pyytää jotain ihan tuulesta temmattua hintaa eli halvemmalla pääsee kun taksamittari on päällä - kuten pitääkin olla.

• Äiskä 03

Olen ollut 3 kertaa Soussessa ja taxia käyttäessäni olen aina sopinut hinnat etukäteen ja sopimus on pitänyt. Kerran yksi laittoi mittarin päälle ja tuli paljon kalliimaksi kuin sovitut hinnat! Esim. Soussen keskustasta pääsee Marhaba Royal beachin hotelliin 5 dinaarilla. Soussen keskusta - Port el Kantaou 10 dinaaria. Pitää muistaa vain ilmoittaa, että maksan tämän ja tämän hinnan, eikä ala tinkiä siitä vaan lähtee kävelemään pois, niin taxari huutaa yleensä, että hinta ok ja vinkkaa tulemaan taxiin. Ei ole ikinä ollut yhtään epärehellistä taxikuskia ja olemme olleet 3x 2 viikon matkoilla Soussessa.

• sovitulla hinnalla
        Äiskä 03 kirjoitti:

Olen ollut 3 kertaa Soussessa ja taxia käyttäessäni olen aina sopinut hinnat etukäteen ja sopimus on pitänyt. Kerran yksi laittoi mittarin päälle ja tuli paljon kalliimaksi kuin sovitut hinnat! Esim. Soussen keskustasta pääsee Marhaba Royal beachin hotelliin 5 dinaarilla. Soussen keskusta - Port el Kantaou 10 dinaaria. Pitää muistaa vain ilmoittaa, että maksan tämän ja tämän hinnan, eikä ala tinkiä siitä vaan lähtee kävelemään pois, niin taxari huutaa yleensä, että hinta ok ja vinkkaa tulemaan taxiin. Ei ole ikinä ollut yhtään epärehellistä taxikuskia ja olemme olleet 3x 2 viikon matkoilla Soussessa.

Älkää ikinä sopiko hintaa vaan aina mittari päälle niin tulee halvemmaksi.

t. paikallinen akka

• tietoa
        Äiskä 03 kirjoitti:

Olet maksanut yli puolet liikaa jos tosiaankin olet maksanut 10 din Soussen keskustasta Kantauoihin.. Ei kannata ikinä sopia niitä hintoja etukäteen. ne on varmasti aina ylikanttiin, vaikka toisaalta suomen mittapuun mukaan ne on silti halpoja... Mutta toisaalta joidenkin taksien mittareita on säädelty niin että ne raksuttavat huom. nopeampaa tahtia eteenpäin kuin kuuluisi... Se on pirullista eikä sitä oikein pysty todistamaan, mutta jos tälläinen sattuu kohdalle ja on varma että mittari raksuttaa nopeampaa kuin normaalisti, niin kannattaa pelotella poliiseilla... Ei kaikki taksikuskit ole epärehellisiä, mutta jokunen mätä omena mahtuu joukkoon...

• AEK
        Äiskä 03 kirjoitti:

Joo, ylihinnalla olet ajellut. Soussen keskustasta pääsee Marhabaan/Marhaba beachiin 2dinaarilla ja Port el kantauhun 5dinaarilla. En sovi mitään hintaa ja ihan sama mitä mittari näyttää, annan ko. hinnan. Pidän aina sopivaa taksirahaa mukana. Joskus rutisevat, mutta sanon vain että olen ollut täällä ennenkin ja tiedän oikean hinnan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      217
      2890
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      171
      2546
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1182
    4. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      132
      1082
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      68
      1038
    6. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1035
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      994
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      332
      971
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      919
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      778
    Aihe