"Tuntematon/tunnistamaton levy"

jimmyboy20

Sitä vaan kysyisin et mistäköhän vois johtua, että dvd-soitin ilmoittaa "tuntematon levy" vaikka oon jo samaiselle levylle tallentanut dvd-soittimella ohjelmaa...mut nyt ei suostu näyttää mitään. En ole viimeistellyt levyä koska aikomus oli tallentaa levylle lisää ohjelmaa...

Käytössä on LG RC388 tallentava dvd/vhs-yhdistelmä

Itse veikkaan et levyssä jotain vikaa. Kaikki muut dvd:t toimii kyllä, niin leffat kuin myös muut "tyhjät" dvd:t...

18

3182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tpi

      lauseessa: "En ole viimeistellyt levyä ".

      • jimmyboy20

        kyllä dvd-soittimen silti pitäisi tunnistaa se levy. sen minä tiedän että jos viimeistelemättömän levyn pistäis johonkin toiseen soittimeen, niin silloin ei toimis. Mutta tää on nyt ihan eri juttu.

        Eli, oon tallentanu levylle n. 3 tuntia materiaalia LP-nopeudella, mikä tarkoittaa että levyllä on vielä tunnin verran vapaata tilaa... mut nyt en voi tallentaa mitään enkä viimeistellä levyä, koska soitin ei tunnista levyä...

        Tää on nyt eka kerta ku mulle on tämmöstä käyny, ennen on kyllä toiminu moitteettomasti kaikki. Eli, epäilen vieläkin et levyssä on se vika...


      • jimmyboy20 kirjoitti:

        kyllä dvd-soittimen silti pitäisi tunnistaa se levy. sen minä tiedän että jos viimeistelemättömän levyn pistäis johonkin toiseen soittimeen, niin silloin ei toimis. Mutta tää on nyt ihan eri juttu.

        Eli, oon tallentanu levylle n. 3 tuntia materiaalia LP-nopeudella, mikä tarkoittaa että levyllä on vielä tunnin verran vapaata tilaa... mut nyt en voi tallentaa mitään enkä viimeistellä levyä, koska soitin ei tunnista levyä...

        Tää on nyt eka kerta ku mulle on tämmöstä käyny, ennen on kyllä toiminu moitteettomasti kaikki. Eli, epäilen vieläkin et levyssä on se vika...

        Oikeat termit auttavat ymmärtämistä. Se on DVD-tallennin, ei DVD-soitin. Lisäksi LP ei ole mikään nopeus vaan tallennuslaatu.

        Et kerro ollenkaan mikä levy on kyseessä. Levyissä on kuitenkin eroja ja kaikki eivät välttämättä toimi joka laitteessa (en nyt puhu triviaaleista asioista kuin plus- ja viivalevyt). Ykislövikoja voi myös olla levyissä. Vanhetessaan tallentimet myös voivat tulla krantummiksi.

        Katso, että levy on puhdas. Levyn sisällön voi ehkä lukea tietokoneella Isobusterilla (rekisteröidyllä versiolla). Kannattaa myös lukea se käyttöohje, jos siellä on ohjeita miten levyn voi korjata.


      • jimmyboy20
        okaro kirjoitti:

        Oikeat termit auttavat ymmärtämistä. Se on DVD-tallennin, ei DVD-soitin. Lisäksi LP ei ole mikään nopeus vaan tallennuslaatu.

        Et kerro ollenkaan mikä levy on kyseessä. Levyissä on kuitenkin eroja ja kaikki eivät välttämättä toimi joka laitteessa (en nyt puhu triviaaleista asioista kuin plus- ja viivalevyt). Ykislövikoja voi myös olla levyissä. Vanhetessaan tallentimet myös voivat tulla krantummiksi.

        Katso, että levy on puhdas. Levyn sisällön voi ehkä lukea tietokoneella Isobusterilla (rekisteröidyllä versiolla). Kannattaa myös lukea se käyttöohje, jos siellä on ohjeita miten levyn voi korjata.

        kiitos vinkeistä. joo nää asiat on kyllä jotenkuten hallinnassa, mutta kun Suomi ei ole äidinkieleni niin nämä termit menee vähän niin ja näin...eli olen kyllä tietoinen kaikista noista mainitsemistasi seikoista...ja kyseessä on Verbatim-R dvd-levy

        Kiitos näistä! :)


      • aikoina:::
        jimmyboy20 kirjoitti:

        kiitos vinkeistä. joo nää asiat on kyllä jotenkuten hallinnassa, mutta kun Suomi ei ole äidinkieleni niin nämä termit menee vähän niin ja näin...eli olen kyllä tietoinen kaikista noista mainitsemistasi seikoista...ja kyseessä on Verbatim-R dvd-levy

        Kiitos näistä! :)

        .

        mutta siirtyminen DVD aikaan ei tapahtunut ongelmitta valitettavasti, ilmeisesti kustannuksissa yritetty säästää liikaa

        LG:n dvd asema vetää viimeisiään kun se alkaa pitää voimakasta "pärinää" yrittäessään epätoivoisesti lukea levyä


      • ainakin mulla
        aikoina::: kirjoitti:

        .

        mutta siirtyminen DVD aikaan ei tapahtunut ongelmitta valitettavasti, ilmeisesti kustannuksissa yritetty säästää liikaa

        LG:n dvd asema vetää viimeisiään kun se alkaa pitää voimakasta "pärinää" yrittäessään epätoivoisesti lukea levyä

        LG on toiminut hyvin, niin tietokoneiden asemina kuin myös itsenäisinä dvd-tallentimina. Olen jopa uskaltanut ostaa varallekin lisää noita LG-merkkisiä.


      • hyvälaatuisia::
        ainakin mulla kirjoitti:

        LG on toiminut hyvin, niin tietokoneiden asemina kuin myös itsenäisinä dvd-tallentimina. Olen jopa uskaltanut ostaa varallekin lisää noita LG-merkkisiä.

        .

        mutta jostakin syystä juuri näissä dvd-soittimissa tuntuu olevan ongelmia


      • NOIN MUUTAMAN DVD:N
        hyvälaatuisia:: kirjoitti:

        .

        mutta jostakin syystä juuri näissä dvd-soittimissa tuntuu olevan ongelmia

        KANSSA. Itse veikkaisin (siis omista epäonnistumisistani) asiassa että joskus olen ladannut levyn liian täyteen ja se ei viimeistele sitten millään ja ilmoittaa vain "tuntematon levy" tai ei reagoi mitenkään koko helkkarin DVD-levyyn.
        Olen äänittänyt noin 300 DVD:tä ja mieteinkin, ett koskahan se laite alkaa olla kaput!
        LG:henhän sopii niin plus kuin miinus levyt. Mutt olisiko DVD-levyjen laatu heikentynyt? Toisinaan levyyn ei mahdukaan 4 h LQ-tallennuslaatuista kuvaa jostain kumman syystä. Itse tallennan mieluummin vain 3 h 45 min, ettei tuu liian täyteen. (Viimeistely saattaa muuten kestää älyttömän kauan) Ja olen huomannut että miinus-levyissä on enemmän "vikoja". Mutt plus-levyjä on vähemmän tarjolla, ainakin tällä paikkakunnalla. Maija


      • NOIN MUUTAMAN DVD:N kirjoitti:

        KANSSA. Itse veikkaisin (siis omista epäonnistumisistani) asiassa että joskus olen ladannut levyn liian täyteen ja se ei viimeistele sitten millään ja ilmoittaa vain "tuntematon levy" tai ei reagoi mitenkään koko helkkarin DVD-levyyn.
        Olen äänittänyt noin 300 DVD:tä ja mieteinkin, ett koskahan se laite alkaa olla kaput!
        LG:henhän sopii niin plus kuin miinus levyt. Mutt olisiko DVD-levyjen laatu heikentynyt? Toisinaan levyyn ei mahdukaan 4 h LQ-tallennuslaatuista kuvaa jostain kumman syystä. Itse tallennan mieluummin vain 3 h 45 min, ettei tuu liian täyteen. (Viimeistely saattaa muuten kestää älyttömän kauan) Ja olen huomannut että miinus-levyissä on enemmän "vikoja". Mutt plus-levyjä on vähemmän tarjolla, ainakin tällä paikkakunnalla. Maija

        Siis ostatko todellakin levyt jostain paikkakunnalta? Tajuat kai, että tuolla lailla maksat melkein euron liikaa per levy. Levyt kannattaa ilman muuta tilata ulkomailta, esim. Verkkokauppa.com:ista ilman hyvitysmaksuja.


      • rahikaisella:::
        NOIN MUUTAMAN DVD:N kirjoitti:

        KANSSA. Itse veikkaisin (siis omista epäonnistumisistani) asiassa että joskus olen ladannut levyn liian täyteen ja se ei viimeistele sitten millään ja ilmoittaa vain "tuntematon levy" tai ei reagoi mitenkään koko helkkarin DVD-levyyn.
        Olen äänittänyt noin 300 DVD:tä ja mieteinkin, ett koskahan se laite alkaa olla kaput!
        LG:henhän sopii niin plus kuin miinus levyt. Mutt olisiko DVD-levyjen laatu heikentynyt? Toisinaan levyyn ei mahdukaan 4 h LQ-tallennuslaatuista kuvaa jostain kumman syystä. Itse tallennan mieluummin vain 3 h 45 min, ettei tuu liian täyteen. (Viimeistely saattaa muuten kestää älyttömän kauan) Ja olen huomannut että miinus-levyissä on enemmän "vikoja". Mutt plus-levyjä on vähemmän tarjolla, ainakin tällä paikkakunnalla. Maija

        .

        eli levyjen saatavuus ei ole aina ollut viimeisen päälle kunnossa, kunnes sitten kävi ilmoittamassa etten voi enää asioida heidän liikkeessä ellei oikean sorttisia levyjä ala löytymään


      • HUHUA
        rahikaisella::: kirjoitti:

        .

        eli levyjen saatavuus ei ole aina ollut viimeisen päälle kunnossa, kunnes sitten kävi ilmoittamassa etten voi enää asioida heidän liikkeessä ellei oikean sorttisia levyjä ala löytymään

        että Verbatim-levyjen laatu putosi kovin,kun valmistus siirtyi Intiaan... :O


      • Pyknikkö
        HUHUA kirjoitti:

        että Verbatim-levyjen laatu putosi kovin,kun valmistus siirtyi Intiaan... :O

        LP-moodilla tallensin -R-levylle yli 3 tuntia ohjelmaa. Näytöltä näkyi, että vapaata tilaa jäi vielä 23 min. En viimeistellyt levyä. Kun seuraavan kerran olisin halunnut tallentaa niin laite ei tunnistanut enää levyä, ei myöskään PC:n DVD-asema. Vajaammalla tallennusajalla kaikki toimii. Laite ostettu viime syksynä.
        Onko kukaan saanut ratkaistua/tietoa mistä tämä johtuu?


      • tältä paikkakunnalta
        okaro kirjoitti:

        Siis ostatko todellakin levyt jostain paikkakunnalta? Tajuat kai, että tuolla lailla maksat melkein euron liikaa per levy. Levyt kannattaa ilman muuta tilata ulkomailta, esim. Verkkokauppa.com:ista ilman hyvitysmaksuja.

        En viitsi tilailla, kun kuitenkin tallennan niin vähän nykyään. Olen huomannut että ilman koteloja myytävät "bulkkiDVD:t" ovat heikompilaatuisia kuin koteloissa myytävät, ja monasti 2-3 DVD:tä noissa lieriönmuotoisissa pakkauksissa on ihan susia! Ei kannata poistaa tallennettua ohjelmaa LG:n kovalevyltä, ennenkuin kokeilee, toimiiko levy.
        Olen muuten ollut tyytyväinen LG-tallentimeeni (Taitaa jo olla 4 v vanha). Ja ostin itsekin juuri uuden, nyt LG:n DVD-VCR:n (kun halvalla sain). En ole vielä kokeillut!
        Maija


      • DVD:n laatueroista
        Pyknikkö kirjoitti:

        LP-moodilla tallensin -R-levylle yli 3 tuntia ohjelmaa. Näytöltä näkyi, että vapaata tilaa jäi vielä 23 min. En viimeistellyt levyä. Kun seuraavan kerran olisin halunnut tallentaa niin laite ei tunnistanut enää levyä, ei myöskään PC:n DVD-asema. Vajaammalla tallennusajalla kaikki toimii. Laite ostettu viime syksynä.
        Onko kukaan saanut ratkaistua/tietoa mistä tämä johtuu?

        johtuen niille ei mahdukaan aina ilmoitettua määrää ja vaikka tallennin näyttäisi, että tilaa on, niin käytettävää tilaa ei välttämättä ole. Itse huomasin että kannattaa nimetä ohjelma heti tallennuksen jälkeen (jos aikoo nimetä), ennenkuin tallentaa uuden ohjelman. Epäilen että 1 DVD meni sököksi siitä syystä että vasta lopussa rupesin nimeämään. Nimeäminen vie näköjään myös tilaa ohjekirjan mukaankin. Yhden DVD:n sain viimeisteltyä vaikka usko meinasi mennä kun DVD-levy pyöri koneessa piiitkän aikaa, eikä mitään tapahtunut. Kolmannella yrittämisellä ihmeekseni se sitten vaan viimeisteli! Olen myös huomannut että LG "sekoilee" sillälailla, että jos laittaa välillä miinus-R ja välillä plus-R:n niin se ei heti tsekkaa, mistä on kysymys. Siis platta kieppuu ja kieppuu ja laitteen "aivot" on jumissa. Heh! Mutta paljon on LG kestänyt
        ja hyvä laite kaikenkaikkiaan! Maija


      • DVD:n laatueroista kirjoitti:

        johtuen niille ei mahdukaan aina ilmoitettua määrää ja vaikka tallennin näyttäisi, että tilaa on, niin käytettävää tilaa ei välttämättä ole. Itse huomasin että kannattaa nimetä ohjelma heti tallennuksen jälkeen (jos aikoo nimetä), ennenkuin tallentaa uuden ohjelman. Epäilen että 1 DVD meni sököksi siitä syystä että vasta lopussa rupesin nimeämään. Nimeäminen vie näköjään myös tilaa ohjekirjan mukaankin. Yhden DVD:n sain viimeisteltyä vaikka usko meinasi mennä kun DVD-levy pyöri koneessa piiitkän aikaa, eikä mitään tapahtunut. Kolmannella yrittämisellä ihmeekseni se sitten vaan viimeisteli! Olen myös huomannut että LG "sekoilee" sillälailla, että jos laittaa välillä miinus-R ja välillä plus-R:n niin se ei heti tsekkaa, mistä on kysymys. Siis platta kieppuu ja kieppuu ja laitteen "aivot" on jumissa. Heh! Mutta paljon on LG kestänyt
        ja hyvä laite kaikenkaikkiaan! Maija

        Ei tähän voi muuta sanoa, kuin että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä siitä, mikä on hyvä ja mikä ei.


      • tältä paikkakunnalta kirjoitti:

        En viitsi tilailla, kun kuitenkin tallennan niin vähän nykyään. Olen huomannut että ilman koteloja myytävät "bulkkiDVD:t" ovat heikompilaatuisia kuin koteloissa myytävät, ja monasti 2-3 DVD:tä noissa lieriönmuotoisissa pakkauksissa on ihan susia! Ei kannata poistaa tallennettua ohjelmaa LG:n kovalevyltä, ennenkuin kokeilee, toimiiko levy.
        Olen muuten ollut tyytyväinen LG-tallentimeeni (Taitaa jo olla 4 v vanha). Ja ostin itsekin juuri uuden, nyt LG:n DVD-VCR:n (kun halvalla sain). En ole vielä kokeillut!
        Maija

        En ole huomannut mitään ongelmia noissa spindleissä. Ehkä vika on jossain muualla. Saa niitä tilattua koteloissakin, jso niin halua.

        Jos olet tallentanut 300 levyä, olet maksanut hyvitysmaksuja 180 euroa ja lisäksi näiden kerrannaisvaikutuksia n. 90 euroa päälle.


    • Anonyymi

      Minulla on samanalaisessa laitteessa se ongelma, että levylle on tallennettu noin 30 musiikkikappaleta. Kun haluaisin saada siltä levyltä esim. tikulle vain yhden kappaleen, niin se tuntuu olevan mahdotonta, koska 30 levyä on tallennettu 4 tiedostoksi ja osa kappaleista katkeaa kesken ja jatkuu seuraavassa osiossa. En siis voi valita levyltä haluamaani tiedostoa ja tallentaa sitä tikulle.

    • Anonyymi

      Itsellä jossain vaiheessa matkan varrella vm. 2004 United dvd-soitin satunnaisesti ilmoitteli tuntemattomasta levystä, mutta tunnisti toisella kertaa levyn sisään laittamalla. Nyt ei ole enää moneen vuoteen tehnyt tätä häiriötä, vaan on pelannut moitteettomasti, vissiin itsekseen korjaantunut :D
      Huvittaa kun aikoinaan Anttilasta sen ostin niin myyjä kehotti pitämään ostokuitin hyvässä tallessa mahdollista takuuvaihtoa varten, mutta osoittautuikin, että Anttila loppui ennemmin kuin tämä laite :D
      Vaikka tänään hajoaisi, niin olen vähintäänkin riittävästi saanut katsottua dvd materiaalia, omiakin poltettuja levyjä, tällä laitteella. Erittäin hyvä vastine rahalle. Jotkut myöhemmin hankitut vehkeet on hajonneet jo alle vuodessa, joten epäilen ettei enää tänä päivänä näin lujaa ja kestävää laitetta ole edes saatavana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe