kauanko tanskandoggi elää

ethän mene pois ystävä

itselläni on 3.v doggi herra ja olemme onneksi vielä olleet terveitä ja eikä mitään ihmeelisimpiä vaivoja ole vielä ilmaantunut, mutta kun olen katsellut nettisivuilta muistoissa olevien koirin elin ikiä niin on alkanut pohtia kuinka monelle on käynyt niin että doggi kuolee n.4-5vuotiaana hyvin harva oli meinaan elänyt 8vuotta vanhemmaksi. tiesin kyllä että dogit ovat lyhyt ikäisiä mutta olin sellaisessa käsityksessä että kuitenkin päästäs lähemmäksi 8 vuotta kuin 4. kyselisinkin että mihin sairauksiin tai vaivoihin teidän koiranne on kuolleet ?

6

1171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhuus

      no se on hyvin yksilöllistä miten vanhaksi elää... mulla on 10 vuotias ja 5 vuotias uros, hyvässä kunnossa molemmat.

    • Rooso

      Vanhin doggi josta olen kuullut on ollut 15 vuotias. Minulla ollut kolme doggia, yksi narttu ja kaksi urosta, joista nuorin on vielä elossa.

      Omat doggini olen menettänyt ennen aikoja, valitettavasti.
      Narttu oli todella sairas, autoimmuunisairaus oli syynä - keho 'söi itse itseään', eli allerginen lähes kaikille - tässä tapauksessa ruoka-aineille. Tein raskaan päätöksen koiran ollessa juuri vajaa kolmevuotias kun ei voinut mitään ja raapi itsensä aina verille ja silminnähden kärsi vaikka tein mitä. Parempi niin.

      Uroksen taas vei varoittamatta mahalaukunkiertymä. Sillä ei siis ollut mitään sairautta, mutta mahalaukunkiertymä on juuri dogeille valitettavan yleinen kuolinsyy, vaikka siihen miten yrittäisi varautua :/

      Toivotaan että viimeisin doggi elää niin kauan kun vain voi =)

      • koira

        Meillä narttu täytti kuukausi sitten 9v. Eikä ole kertaakaan sairastanut.Oikea rautamimmi


    • Hurtti

      Meidän vanha-rouva täytti 10.1.2010 komian tusinan eli 12 vuotta. Pirteä vanhus vielä tänäänkin...

      • ...............

        Käsittääkseni dogien eliniässä on tapahtunut positiivinen muutos viime vuosien aikana. Tuntuu että jatkuvasti kuulee enemmän ikkäämmistä veteraaneista. Vaikka paljon mollataankin kasvattajia, mutta tämä jos mikä on hieno juttu!


    • 14-vuotiaaksi

      Oma doggimme eli 14 vuotiaaksi. :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      199
      33313
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      255
      21452
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      436
      10888
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6615
    5. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      81
      5976
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      53
      4855
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      196
      4057
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1607
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      101
      1554
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      52
      1479
    Aihe