aloittelija / garmin ja kartat

litsku

Ystäväni sai minut koukutettua tähän geoiluun ja nyt tarttisinkin jo oman gepsin. Vertailin ja vertailin ja nyt harkitsen garmin colorado 300 tai jotakin muuta mahdollista garminin käsigepsiä.
Mutta kun jo laite itsessään on aika arvokas ei minulla olisi heti alkuun laittaa 100€ ja siitä ylöspäin maksullisiin karttoihin. Eli pärjäänkö mitenkään päin ilman maksullisia karttoja? Onko ladattavissa jotakin "heikompaa" ilmais versiota esimerkiksi.
Ystäväni on päässyt pitkälle auto navin kanssa mutta kun itse en autoille en sellaista viitsisi ostaa.

3

970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mukana euroopan kartta

Mulla on Garmin Etrex Legend Hcx. Siinä tuli mukana Euroopan kartta. On tosi ylimalkainen. Hankin siihen Suomi osakartan kiinteistörajoilla Erätukusta. Nyt luin www.openstreetmap.org:n wikistä (englanniksi) että sen sivuston karttoja voi myös ladata navigaattoriin. Kokeilen sitten joskus, jos pääsen/joudun toiselle puolelle Suomea. Kyllä sillä pärjää myös ilman ostettua karttaa. Netissä on aputyökaluja, jotta karttoJa voi piirtää myös itse, tosin en taida VIITSIÄ.

• karttoja..

Äskettäin tilasin Garmin Colorado 300 www.pixmania.com :ista hintaan 249 ja postikulut 10,90. Tuli tänään.

Laita sähköpostiosoitetta ja mistä päin Suomea haluat topo-karttoja. Mulla saattais olla ylimääräisenä noita Garminin vapaa-ajan karttoja tai Erätukun topo-karttoja.

Olisko muuten kellään Erätukun vanhempaa Topoa (Ei Topo plus), alue 10, eli asennettuna MapSourceen FAMILY_658. Mulle riittäis CD:lle tehty kopio ja voin vastapalveluna antaa jonkun muun alueen topo-kartan.

• litsku

Pääkaupunki seudun kartta-alueista olisin kiinnostunut näin alkuun. Juuri tuota samaa tarjousta ajattelin käyttää hyväkseni ja tehdä illalla tilauksen jotta pääsisin hommassa alkuun paremmin. Jos sinulta löytyy tarjota niin laita s-postia [email protected]
        Kiitos :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      56
      1968
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1678
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1357
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      228
      1295
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1169
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      316
      1080
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      336
      1070
    Aihe