Naimisiin mennessämme kummallakaan ei ollut velkaa eikä omaisuutta.
Olen työttömäksi hiljattain jäänyt nainen, jolla on paljon omaa velkaa ulosotossa, ei ole mitään omaisuutta.
Miehelläni on myös paljon omaa velkaa ja oma yritys, muttei muuta ns omaisuutta.
Yhteistä velkaa tai omaisuutta ei ole, asumme vuokralla.
Vaikuttaako erotilanteessa ettei meillä ole avioehtoa ja nämä velat?
Olen aika pihalla näistä avioehto ja avioero jutuista muutenkin.
Ei avioehtoa
eroamassa.
1
823
Vastaukset 1
- nix nax
Kumpainenkin vastaatte omista veloistanne - ei toisen - avioeron jälkeenkin.
Osituslaskelmassa sinun nettovarallisuutesi on nolla. Jos miehelläkin on enemmän velkaa kuin varoja, hänenkin nettonsa on nolla. Tällöin kumpainenkin pidätte, mitä omistatte, ja vastaatte kumpainenkin omista veloistanne.
Jos kuitenkin miehen yrityksen (ja mahd. muun varallisuuden) käypä arvo arvo ylittää hänen velkojensa määrän, olet oikeutettu vaatimaan mieheltä tasinkona puolet hänen nettovarallisuutensa arvosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va852182- 103886
- 63771
- 45767
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???20676Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha505668Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76610Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23550- 57541
- 47535